Καπετάν Ισίδωρος: "Εκείνο το τρομερό πρωινό στο Γαύριο…"

 

Ο καπετάν Ισίδωρος Λιγνός στη γέφυρα του Andros (φωτ. Εν Άνδρω).

Το πρωινό της 31ης Αυγούστου 2017 στο Γαύριο θα το θυμάται για καιρό ο καπετάν Ισίδωρος Λιγνός. Ο Σαντορινιός καπετάνιος του Andros FAST FERRIES μπορεί να ταξιδεύει από 15 χρονών, μπορεί να έχει κάνει απίστευτα ρεμέτζα στην άγονη γραμμή των Κυκλάδων, ρεμέτζα που έγιναν viralσε όλο τον κόσμο. Όμως το να παλεύει με 11άρι μέσα στο κλειστό λιμάνι του Γαυρίου δεν ξεχνιέται.

Όπως δεν ξεχνιέται ο τρομερός πλευρικός άνεμος που ξαφνικά τον χτύπησε από αριστερά και του γύρισε την πλώρη του πλοίου του καταπάνω στο ντοκ του λιμανιού! Και μετά το έφερε μισό μέτρο από το ρυμουλκό που περίμενε stand-by μέσα σε εκείνον τον χαλασμό…  

Ο καπετάν Ισίδωρος με το πλήρωμα της γεφυρας στο Andros (φωτ. Εν Άνδρω).

Τον καπετάν Ισίδωρο τον γνώρισα λίγες μέρες μετά από εκείνο το τρομερό συμβάν. Ήταν στη γέφυρα του Andros. Χαιρετηθήκαμε. Και είπε: ώστε εσύ είσαι που στο site σου καταγράφτηκε η περιπέτεια εκείνου του πρωινού; Και η απάντηση: ώστε εσύ είσαι που έζησες την περιπέτεια εκείνου του πρωινού;

Μετά καθίσαμε σαν δύο παλιόφιλοι κι άρχισε να διηγείται με τρόπο απλό και λιτό τι έζησε εκείνο το πρωινό. Το έλεγε τόσο ήσυχα και χαμηλόφωνα. Λες κι αφορούσε κάποιον άλλο:

-        Έδεσα με την δεύτερη προσπάθεια στη βόρεια προβλήτα. Ο αέρας ήταν άλλο πράγμα. Κατέβασα τον κεντρικό καταπέλτη και ξεφόρτωσα επιβάτες, φορτηγά και τα αυτοκίνητα που ήταν στο κάτω γκαράζ. Όμως είχα και αυτοκίνητα στο πάνω γκαράζ. Ο αέρας, από τα δεξιά, εμπόδιζε να ρίξω τον μικρό αριστερό καταπέλτη γιατί γύριζε το πλοίο  αριστερά και ο καταπέλτης δεν πάταγε καλά.

Έλυσα κάβους κι έκανα μια ακόμα προσπάθεια να δέσω το πλοίο κάθετα για να κατεβάσω και τον αριστερό καταπέλτη. Εκεί με χτύπησε ο σίφουνας από δεξιά και γύρισε το πλοίο ανάποδα. Κράτησα το πλοίο με «όπισθεν ολοταχώς» και με το πλαϊνό προπελάκι να δουλεύει στο φουλ. Απόφυγα την σύγκρουση με το ρυμουλκό. Και βγήκα στο πέλαγος όπου ήμασταν ασφαλείς. Τα υπόλοιπα αυτοκίνητα τα έφερα το απόγευμα στο λιμάνι που τότε ήταν πια χαρά θεού!!!

 

Εκείνο το τρομερό πρωινό στο Γαύριο (φωτ. Ηλίας Λάμπου).

Εκεί τον ρώτησα γιατί δεν έδεσε κόντρα στον καιρό στην άκρη της νότιας προβλήτας που έδεσε μετά από αυτόν το SuperFerryII:

-        Ξέρεις κάθε πλοίο έχει τα δικά του μυστικά. Το SuperFerry II αν και βαρύτερο πλοίο κατά μερικούς χιλιάδες τόνους έχει μικρότερο βύθισμα. Το Andros έχει βύθισμα 5,40, το SuperFerry II έχει 4.40. Η προβλήτα στη γωνία που έδεσε αυτό, κάθετα στον καιρό, είχε βάθος 5,40!!!

Αν πήγαινα εγώ θα έβρισκα από κάτω. Και θα είχαμε άλλο πρόβλημα. Έτσι αναγκάστηκα να δέσω με τον  καιρό στο πλάι. Να ξέρεις είναι πιο εύκολο να δένεις μερικές φορές σε μια προβλήτα μπροστά στο ανοικτό φουρτουνιασμένο πέλαγος, όπως είναι τα λιμάνια στην άγονη γραμμή και πιο δύσκολο σε ένα ανεμοδαρμένο κλειστό λιμάνι όπως το Γαύριο. Στην πρώτη περίπτωση λύνεις τους κάβους κι είσαι στο πέλαγος. Στη δεύτερη λύνεις τους κάβους και παλεύεις να μην πέσεις έξω ή να μην πέσεις πάνω στους άλλους… 

 Φθινοπωρινο πρωινό με μπουνάτσα στο Andros. Ο Κάβο Ντόρος χαμογελαστός, το πλήρωμα χαλαρό. Ο καπετάνιος κοιτά την πλώρη. Ένας ναύτης, μέσα στο θαμπό πρωινό, κοιτά με τα κιάλια τα πλοία πέρα μακριά (φωτ. Εν Άνδρω). 

Τον άκουγα να μιλά με μια απλότητα και χαμογελαστή ηρεμία. Και τον σκεφτόμουνα την ώρα της κρίσης. Να δίνει τη μάχη στην γέφυρα. Σου ενέπνεε μια σιγουριά αυτός ο άνθρωπος…

Τον ξανάδα προχτές στη γέφυρα του Andros. Μέσα Σεπτέμβρη. Χαλαρός. Άνετος. Η θάλασσα μπουνάτσα. Ο Κάβο Ντόρος γαλήνιος. Ούτε που τον πήραμε είδηση. Το Γαύριο μια ατέλειωτη λιακάδα. Το ταξίδι παιχνιδάκι. Κι αυτός πάντα ήρεμος, φιλικός και χαμογελαστός. Να μας λέει πόσο τον ενοχλεί ο αέρας όταν καμιά φορά πάει κι αυτός διακοπές στο σπίτι της γυναίκας του στη Μύκονο!!!…

Διαμ. Μπασαντής

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Όταν επιβάτες και λοιποί στο λιμάνι χειροκροτούσαν τις με ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ κινήσεις του Πλοιάρχου-απότοκο πιστεύω της αιώνιας Ελληνικής ναυτοσύνης-για να αποφύγει την προβλήτα και το ρυμουλκό οι <καπεταναίοι του καφενέ> χειροκρότησαν και αυτοί ή κατέβασαν μούτρα!
Και πάλι ΜΠΡΑΒΟ! καπεταν Ισιδωρε.

This comment was minimized by the moderator on the site

Αγαπητοί φίλοι αν το stand by που λέει ο λιμενάρχης είναι λάθος αφού δεν εγινε τιποτα κακό στο τέλος ουδέν πρόβλημα. Αν όμως είναι σωστό αφού δεν έγινε τίποτα κακό στο τέλος ουδέν πρόβλημα. Στην πολιτική όπως και στη ζωή, όπως και στον αθλητισμό στο τέλος μετρά το αποτέλεσμα. Γιατί λοιπόν τόση συζητηση για μια άποψη που κάποιος εκφράζει ανώνυμα, συνεπώς δεν παίρνει την ευθύνη της αποψης του;
Το κείμενο που δημοσιεύεται παραπάνω απλώς αναφέρει την εκδοχή του λιμενάρχη που επωνύμως είπε. Το θέμα του κειμένου όμως εστιάζει σε έναν πολύ ικανό καπετάνιο, άγνωστο σχετικά στο νησί μας, που έδειξε τις ικανότητες του από την αρχή. Αυτό λοιπόν ήταν το θέμα. Όλα τα άλλα είναι παραφιλολογία εκτός θέματος. Κάτι που όμως συνηθίζεται στο νησί μας όπου όλα τόσο συχνά είναι εκτός θέματος...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 χρόνο πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

"Καπετάνιε του καφενέ" γιατί χαλάς την ζαχαρένια σου με τους πολύξερους ....
Έχοντας μια γραφίδα στο χέρι (τρόπος του λέγειν) νομίζουν ότι έχουν γνώμη και ΓΝΩΣΗ σε όλα. Ήμαρτον που λέει και κάποιος αθλητικογράφος.

This comment was minimized by the moderator on the site

Για σκεφτείτε την ώρα που γυρνάγανε γυρω-γύρω να τρακάρανε μάλιστα μεταξύ τους!!! Θα ήταν ακόμα καλύτερο. Κι αν βούλιαζε το ένα και έκλεινε το λιμάνι για καμιά 10αρία μέρες θα ήταν καταπληκτικό!!! Δεν θα είχε λιμάνι η Άνδρος!!! Αυτό δεν το σκεφτήκατε ρε παιδιά βολιώτικά???

This comment was minimized by the moderator on the site

Σκέψου λέω εγώ τωρα αν είχε βγει μέσα "στο μεγάλι και ευρυχωρο λιμάνι του Γαυρίου" και το ρυμουλκό και βολτάριζε παλεύοντας με τον άνεμο και τα κύματα; Και ο άνεμος πήγαινε πέρα-δώθε και το Andros και το ρυμουλκό; Ή, δεν πιάνει ο αέρας και τα κύματα τα ρυμουλκά; Θα ήταν ένα σπουδαιο θέαμα για τους καπετάνιους των καφενέδων!!! Κρίμα χάσαμε την ευκαιρία να δούμε τι θα γινόταν μέσα στο λιμάνι με δύο σκάφη να στριφογυρνάνε γύρω-γύρω. Δεν πειράζει. Άλλη φορά...
Καπετάνιος Λαπ-Τοπ...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 χρόνο πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

ΓΡΑΦΕΤΕ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΑΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΟΤΙ '' Όπως δεν ξεχνιέται ο τρομερός πλευρικός άνεμος που ξαφνικά τον χτύπησε από αριστερά και του γύρισε την πλώρη του πλοίου του καταπάνω στο ντοκ του λιμανιού! Και μετά το έφερε μισό μέτρο από το ρυμουλκό που περίμενε stand-by μέσα σε εκείνον τον χαλασμό'''… ΑΝ ΗΤΑΝ ΣΕ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟ ΡΥΜΟΥΛΚΟ ΘΑ ΕΙΧΕ ΚΑΝΕΙ ΕΚΕΙΝΟ ΠΡΩΤΟ ΚΙΝΗΣΗ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΑΝΑΠΟΔΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΤΟΚΟ ΣΕ ΕΝΑ ΠΛΟΙΟ ΠΟΥ ΕΡΧΟΤΑΝ ΠΑΝΩ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΛΕΥΡΙΚΟ ΑΝΕΜΟ....ΤΙ ΛΕΤΕ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΣΧΕΤΟΙ ? ?... ΠΟΥ ΗΤΑΝ Η ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΜΕΡΑ ? ?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Μιας και ρωτάτε η απάντηση είναι: ΝΑΙ ΕΙΣΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΟΣ!!! ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΡΑΦΕΤΕ ΟΥΤΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΑΣ!!! ΜΗΝ ΤΡΟΜΑΞΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 χρόνο πριν από το χρήστη enandro enandro