ΑΔΙΑΝΟΗΤΗ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ: Απουσία λεωφορείων Κυριακή βράδυ στο λιμάνι της Ραφήνας!!!

 

Μήπως μπορεί να αλλάξει και απαλλάξει την Ραφήνα, το αεροδρόμιο και το λιμάνι της Ραφήνας, το σημερινό υπουργείο Μεταφορών από το απηρχαιωμένο συγκοινωνιακά, δρομολογιακά, σύστημα του ΚΤΕΛ Αττικής;

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΕΝ ΑΝΔΡΩ: Σύσσωμοι επιβάτες πλοίων και κάτοικοι Ραφήνας διαμαρτύρονται χρόνια τώρα για την ελλιπέστατη εξυπηρέτηση του ΚΤΕΛ Αττικής στη Ραφήνα και στο λιμάνι της. Εδώ και χρόνια το μονοπώλιο του ΚΤΕΛ διαχειρίζεται με εξαιρετικά κακό τρόπο τα δρομολόγια και σε τιμές κατά πολύ υψηλότερες των αστικών λεωφορείων που πλέον πάνε σχεδόν σε όλη την Αττική πλην του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού της Αττικής. Με δρομολόγια που εξυπηρετούν μόνο το ΚΤΕΛ κι όχι τους επιβάτες των πλοίων και τους κατοίκους της Ραφήνας. Ένα μονοπώλιο αδιανόητο στην εποχή της ελεύθερης οικονομίας, αλλά και της κρατικής μέριμνας των συγκοινωνιών. Όποιο μοντέλο κι αν εφαρμόσει το υπουργείο είτε φιλελεύθερο είτε κοινωνικό θα είναι σαφώς καλύτερο από το ΚΤΕΛ της εποχής της στρεβλής μεταπολεμικής ανάπτυξης της δεκαετίας του 1960 που επιβιώνει μέχρι σήμερα.

Ο νέος υπουργός που κομίζει καινοτόμες ιδέες - ακόμα και 24ωρα δρομολόγια το Σαββατοκύριακο - μήπως μπορεί να ενσκήψει στο μοντέλο μεταφορών της δεκαετίας του 1960, κατάλοιπο ενός κρατικοδίαιτου μοντέλου επιδότησης ιδιωτών που εξυπηρετούν μόνο τον εαυτό τους; Η παρακάτω επιστολή του απελπισμένου επιβάτη της Κυριακής 6ης Ιουλίου 2025 ας γίνει το έναυσμα κατάργησης του ΚΤΕΛ Αττικής που ΔΕΝ εξυπηρετεί κανέναν και σε τίποτα. ΔΕΝ εξυπηρετεί τη σύνδεση αεροδρομίου - λιμανιού, ΔΕΝ εξυπηρετεί την σύνδεση λιμανιού με Αθήνα, ΔΕΝ εξυπηρετεί σε ωράρια και σε κόμιστρα. Εξυπηρετεί μόνο τους ιδιοκτήτες λεωφορείων και το προσωπικό τους που σχολάζει Κυριακή βράδυ, τις ώρες που επιστρέφουν τα κατάφορτα πλοία από τις Κυκλάδες και οι επιβάτες τους δεν βρίσκουν μέσα μαζικής μεταφοράς γιατί σχολάνε από τις 9 και μετά!!!

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΟΥ ΕΠΙΒΑΤΗ ΤΟΥ ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ

Τα λεωφορεία της ασύγνωστης ταλαιπωρίας ενός καθεστώτος μαζικών μεταφορών μιας άλλης αρχαίας και στρεβλής εποχής. Υπάρχει κανείς να το αλλάξει; Ή, όχι;

ΠΡΟΣ ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ

Κοινοποίηση :
Υπ. Μεταφορών
Περιφέρεια Αττικής
Γραφεία Βουλευτών Κυκλάδων
Δήμος Άνδρου

Καλησπέρα σας,

Την  Κυριακή 06/07 στις 21:00 έφτασα με το πλοίο Fast Ferries Andros στο λιμάνι της Ραφήνας . Σε αντίθεση με άλλες χρονιές, τα ΚΤΕΛ Αττικής με προορισμό  την Αθήνα (Μετρο Δουκίσσης Πλακεντίας) δεν συγχρονίζονταν με την άφιξη των πλοίων. Βάση δρομολογίων το πρώτο διαθέσιμο λεωφορείο τη μέρα εκείνη θα έφευγε στις 21:50. Αυτό αναγράφεται στην ιστοσελίδα των ΚΤΕΛ και στον σχετικό πίνακα ανακοινώσεων στη στάση των ΚΤΕΛ. 

Σε λίγα λεπτά στο χώρο του ΚΤΕΛ εντός του λιμανιού μαζευτήκαμε γύρω στα  100 άτομα περιμένοντας το πρώτο λεωφορείο. Πολλοί δυσανασχέτησαν που έπρεπε να περιμένουν  45 λεπτά μέσα τη ζέστη, αλλά ως εκεί όλα καλά. Δυστυχώς, προς γενική αγανάκτηση και απελπισία, το λεωφορείο των 21:50 απλά δεν ήρθε ποτέ, ούτε φυσικά υπήρξε κάποια ανακοίνωση. Το τηλεφωνικό κέντρο των ΚΤΕΛ ανέφερε οτι δεν εξυπηρετούσε λόγω πέρατος του ωραρίου, ήταν και Κυριακή. Επιπλέον, με την άφιξη των Evia Star και Fast Ferries Εkaterini λίγη ώρα μετά, ο κόσμος που περίμενε άρχισε να αυξάνει. 

Το μόνο λεωφορείο που τελικά εμφανίστηκε ήταν ένα μικρών διαστάσεων (!!!)  μετά τις 23:00 (το τελευταίο δρομολόγιο της ημέρας-23:15) . Χώρεσε τους μισούς από όσους είχαν απομείνει, εννοείται ότι εντός υπήρχε κόσμος όρθιος σε συνθήκες ασφυξίας και υψηλών θερμοκρασιών. Οι άλλοι μισοί, ειδικά αν είχαν βαλίτσα, έμειναν έξω. Φυσικά όσος κόσμος στο μεταξύ   αναγκάστηκε να πάρει ταξί  (με προσφορές για 50 ευρω για κέντρο, και μάλιστα σε κάποιους είπαν ότι η ταρίφα θα ήταν και ανά άτομο) το "στέρησε" από τους υπολοίπους. Και όσοι "τυχεροί" χώρεσαν  στο μικρό λεωφορείο των 23:15 για να φτάσουν στον σταθμό μετρό της Δ. Πλακεντίας (σημείο κατάληξης των ΚΤΕΛ)  είναι αμφίβολο αν πρόλαβαν όλες τις ανταποκρίσεις. 

 Δεν απευθύνομαι σε εσάς γιατί ταλαιπωρήθηκα  σε συνθήκες ζέστης και αβεβαιότητας (τελικά κατάφερα να βρω μέσω εφαρμογής ταξί στις 23:20 -δυο ώρες και πλέον μετα την άφιξη μου) . Σωματικά και οικονομικά  τυγχάνει για εμένα να είναι μια διαχειρίσιμη κατάσταση. Και βέβαια  ποτέ ξανά δεν θα επαναλάβω το ταξίδι χωρίς αυτοκίνητο ούτε και θα εμπιστευτώ τα ΚΤΕΛ Αττικής για τις μετακινήσεις μου, αυτό είναι σαφές. 

Απευθύνομαι σε σας με τη σκέψη μου στα ηλικιωμένα άτομα (το πλοίο ερχόταν από Τήνο) , τα παιδιά  ίσως και αλλά άτομα που μπορεί να  ανήκαν σε  ευαίσθητες ομάδες  που περίμεναν όρθιοι δύο ώρες σε συνθήκες ζέστης, για τα άτομα που δεν είχαν τη δυνατότητα να δώσουν 40 και 50 ευρώ, για το ταξί και προσπαθούσαν να δουν πως δεν θα ξεμείνουν βραδιάτικα στο πουθενά. 

Απευθύνομαι σε σας με τη σκέψη μου στους τουρίστες που έρχονταν και ρώταγαν αν είναι στο σωστό σημείο, πότε θα έρθει το λεωφορείο και αν αυτό είναι σύνηθες. Για την ντροπή που νιώθεις όταν ακούς τι λένε μεταξύ τους για την κατάσταση. 

Όλους αυτούς τους (μας) παρατήσατε στη μέση του πουθενά δυο ώρες, παραμονές καύσωνα (και κάποιους τους (μας) παρατήσατε γενικά εφόσον δεν χώρεσαν στο τέλος, μετά από δυο ώρες ορθοστασίας). 

Σας φαίνεται λογικό, επαγγελματικό και υπεύθυνο να αφήνετε ένα από τα κύρια λιμάνια της χώρας εν μέσω τουριστικής περιόδου και έντονης ζέστης, στο οποίο μεταξύ 21:00 και 22:00  αφίχθηκαν τρία επιβατικά πλοία με τον ανάλογο κόσμο να "εξυπηρετείται" από ένα μικρό λεωφορείο που εμφανίστηκε στις 23:10 γεγονός που τουλάχιστον  εν μέρει αποκλείει την έγκαιρη πρόσβαση των επιβατών στο δίκτυο του Μετρό; 

Είναι καν νόμιμο να εκτελούνται δρομολόγια κατά βούληση ή να ακυρώνονται χωρίς καμία ειδοποίηση; Υπάρχει κάποια συμφωνία με άλλους κλάδους να μοιράζεται το μεταφορικό έργο που αγνοούμε και θα πρέπει να γνωρίζουμε για να προσαρμοστούμε κι εμείς; Έχετε εικόνα αν τα λεωφορεία σας εκτελούν τα καθορισμένα δρομολόγια; Και εάν έχετε (που πιστεύω ότι έχετε) έχετε σχέδιο παρέμβασης σε περίπτωση που κάτι συμβεί σε κάποιο σε περιόδους αιχμής όπως η παραπάνω; 

Αντιλαμβάνεστε ότι αφήνετε ταλαιπωρημένους από το ταξίδι ηλικιωμένους και παιδιά εκτεθειμένους στη ζέστη και την ορθοστασία χωρίς καμία ενημέρωση; 

Αντιλαμβάνεστε τη ζημιά που κάνετε στον τουριστικό κλάδο όταν αφήνετε τους τουρίστες που επισκέπτονται την Άνδρο π.χ.  (η Ραφήνα είναι το μοναδικό λιμάνι που την  εξυπηρετεί) και όχι μόνο και επιστρέφουν με προορισμό την Αθήνα, αφήνοντας τους χωρίς συγκοινωνία  στη μέση του πουθενά; Πόσα ταξί πιστεύετε θα υπάρχουν διαθέσιμα για να εξυπηρετήσουν κόσμο που αποβιβάζουν τρία πλοία; Και ποιος θα αποζημιώσει όσους υπολόγιζαν να δώσουν 7-8 ευρώ για να πάνε σπίτι τους στην ώρα τους και πλήρωσαν 50 ευρώ φτάνοντας στις 12 και στις 1 τα ξημερώματα; 

Είναι αυτό που συνέβη μια (τριτοκοσμική) κανονικότητα που θα πρέπει ο κόσμος να λαμβάνει υπόψιν και να συνηθίσει εν έτει 2025; Είναι αυτό κάτι που μπορείτε να κάνετε έτσι απλά, γιατί  δεν έχετε καμία εποπτεία από τις αρμόδιες αρχές, καμία υποχρέωση και καμία πιθανότητα κύρωσης; Και αν αυτό που συνέβη (και ούτε γάτα ούτε ζημιά) πιστεύετε ότι δεν σας αντιπροσωπεύει (το πιστεύετε;), είστε καν σε θέση να εγγυηθείτε ότι δεν θα ξανασυμβεί; 

Ελπίζω σε ουσιώδη απάντηση σας. 

Μηνδρινός Νάσος