Η Κουβάρα και ο εσπερινός των Αγίων Σαράντα στο "Έψιλον"

Η πρώτη σκηνή της εκπομπής. Κυριακή μεσημέρι, 3/4. Ξεκινά με την φωτογραφία που δημοσιεύθηκε στο Εν Άνδρω . Διακρίνονται από αριστερά ο υποδιευθυντής της Αστυνομίας Άνδρου, ο πατέρας Ευδόκιμος, ο Ματέο Παντζόπουλος και ο επικεφαλής της Πυροσβεστικής Άνδρου στην κορφή της Κουβάρας.

Τελικά η άνοδος στην Κουβάρα, παρά τα όσα λέχθηκαν και γράφτηκαν, εκτός από την προσοχή της ορνιθολογικής εταιρείας και των ανδριωτών μέσω του Εν Άνδρω, προσέλκυσε και την προσοχή των αθηναϊκών ΜΜΕ. Ίσως για έναν παραδοξο λόγο. Όμως σημασία έχει πως οι κάμερες εστιάσαν πάνω σε αυτή την σύντομη ανάβαση για ένα εσπερινό παραμονή των Αγίων Σαράντα στο ομώνυμο μισοκατεστρεμμένο ξωκλήσι στα 950 μέτρα πάνω από το Αιγαίο. Λίγο χαμηλότερα από την ψηλότερη κορυφή της Κουβάρας (997 μέτρα), του ψηλότερου βουνού της Άνδρου. Το κανάλι "Εψιλον" εστιάσε στο γεγονός και σχολιάσε πώς ο αειθαλής πατέρας Ευδόκιμος μαζί με τον Ματαίο Παντζόπουλο, τον σύντροφο της Μεναγάκη, βρεθήκαν στην κορυφή της Άνδρου. Όλα ξεκίνησαν από την πρωτοβουλία να λειτουργήσει μετά από χρόνια ένα ξεχασμένο ξωκλήσι σε μια κορυφή.

 

'Αλλη μια φωτογραφία από την κορυφή της Κουβάρας.

Υπάρχουν ορισμένοι που αντιδρούν σε τέτοιους είδους προβολές της Άνδρου. Ως γνωστό υπήρξαν αντιδράσεις από την ορνιθολογική εταιρεία που ζ΄ήτησε κάτι σαν εξηγήσεις από τους εκπροσώπους των αρχών που συνόδεψαν τον πατέρα Ευδόκιμο και τους μοναχούς της Μονής Παναχράντου στον εσπερινό των Αγίων Σαράντα με το αιτιολογικό πως δεν έπρεπε να διαβούν έναν παράνομα διανοιγμένο δρόμο. Δεν ξέρουμε τι θα έλεγε η ορνιθολογική αν ήξερε πως πέντε φορές τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιήθηκε ο συγκεκριμένος δρόμος για να μην καεί η κορυφογραμμή της Κουβάρας από πυρκαγιές. Την πληροφορία μας την έδωσε η πυρισβεστική Άνδρου. Αν καιγόταν η κορυφογραμμή δεν θα συζητάγαμε σήμερα για πουλιά μάλλον. Υπάρχουν, λοιπόν, ζητήματα που πρέπει να συζητηθούν χωρίς ακρότητες και μνομέρειες από όλες τις πλευρές και να δούμε όλα τα δεδομένα.

Ο πατέρας Ευδόκιμος επάνω στην Μονή παναχράντου μιλά για τα μοναστήρια της Άνδρου (από παλαιότερη εκπομπή). Κάτω ο ρεπόρτερ μπροστά στο μοναστήρι του Αγίου Μάμα.

Η ανάγκη των ΜΜΕ για ενασχόληση με δημοφιλή πρόσωπα οδήγησε λοιπόν σε μια δημοσιογραφική περιπλάνηση στην Άνδρο με πολλές αναφορές στην Ελένη Μενεγάκη, αλλά και στα μοναστήρια του νησιού μας. Ο παρτέρας Ευδόκιμος φρόντισε να κάνει μια αναφορά σε όλα τονίζοντας πως χάρη σε ένα παρακαλλιτεχνικό ρεπορτάζ προβάλεται η Άνδρος και τα μοναστήρια στο πανελλήνιο. Στη συνέχεια μίλησε για την Πανάχραντο, αλλά και για την ανάγκη των ανθρώπων να πλησιάσουν ότι τους αγγίζει. καθόλου τυχαίο πως το σχετικα μεγάλο ρεπορτάζ είχε σκηνές εκτός της Παναχράντου και της Μονής του Αγίου Μάμα. Εδώ υπάρχουν αντιρρήσεις κάποιων άλλων που θεωρούν πως τα μοναστήρια θα έπρεπε να μένουν μακριά από κάθε είδους κοσμική ρποβολή και αναφορά. Όμως τα μοναστήρια αν θέλουν να συνεχίσουν να υπάρχουν πρέπει να βρουν τρόπο να έχουν μια επαφή με τον κόσμο. Να τα γνωρίσει και να τα πλησιάσει ο κόσμος. Και εδώ ανοίγει μια συζήτηση που πρέπει να γίνει χωρίς δογματισμούς και αφορισμούς.

 

Ο ρεπόρτερ του "Έψιλον" ρώτησε ανθρώπους που ξέρουν για την παρουσία της Μενγάκη στην Άνδρο (επάνω εικόνα), αλλά και για την σχέση της Μονής Παναχράντου με την κοινωνία της Άνδρου και γενικότερα (κάτω εικόνα).

 Η εκπομπή έκλεισε με την σχέση της Ελένης Μενεγάκη και του Ματέο Παντζόπουλους με την Μονή Παναχράντου. Πρακτικά ήταν μια αναφορά της Άνδρου, της φυσικής ομορφιάς της, των μοναστηριών της, της μοναδικής Κουβάρας και του εσπερινού των 70-80 ανθρώπων, που μέσω των ΜΜΕ της Άνδρου και της Αθήνας "μεγέθυναν" το γεγονός και έδωσαν πολλές διαστάσεις. Τώρα αν η όλη αναφορά ξεκίνησε από μια δημοφιλή κυρία της εποχής αυτό μπορεί να το δει κανείς ως αφορμή μιας θετικής καμπανιας για την Άνδρο που δοκιμάζεται σήμερα.  

"Εν Άνδρω"