Ο ταχυδρόμος... απολύθηκε! Μεγάλες περικοπές στα ΕΛΤΑ…


 Τα ΕΛΤΑ στη Χώρα

ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΔΡΟ

Από τέσσερις διανομείς που είχε η Χώρα, δύο για τα χωριά και δύο για την πόλη, μέχρι πριν λίγο καιρό, θα μείνει μετά τις νέες περικοπές… ένας!!! Κι ότι δρομολόγια κάνει κι όποτε καταφέρει και τα κάνει. Σε περίπτωση απουσίας ή άδειας του διανομέα είναι άγνωστο πως θα γίνεται η διανομή!

Αυτά είπε στο Εν Άνδρω ο διευθυντής του γραφείου των ΕΛΤΑ της Χώρας. Και συνέχισε: συνολικά μιλάμε για 17 χωριά και την πόλη με τα περίχωρα (Συνοικισμός, Ανεμόμυλοι κλπ). Πρακτικά στη Χώρα προβλέπεται ένας υπάλληλος στη θυρίδα, ένας διανομέας κι ο διευθυντής!

Ατυχώς με το νέο νόμο μια πόλη κάτω από 7.000 κατοίκους στη νέα διάταξη των ΕΛΤΑ θεωρείται αγροτικό δρομολόγιο!!! Πάνω από 7.000 κατοίκους θεωρείται πόλη. Καμία από τα ΕΛΤΑ πρόβλεψη για τις ιδιαιτερότητες των νησιών. Το τι θα γίνει με το Γαύριο και το μονοπρόσωπο γραφείο που δεν ξέρουμε! Στο Μπατσί και στο Κόρθι υπάρχει από ένα πρακτορείο ιδιώτη σε κάθε περιοχή.

Ρωτήσαμε για τα παραπάνω και τον δήμαρχο Άνδρου, που είπε πως συντονίζεται με τον δήμαρχο Μυκόνου και θα στείλει σχετική διαμαρτυρία για το θέμα στον υπουργό.

"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"

 

Από σύσκεψη στη Βουλή το φθινόπωρο του 2015 όταν και πάλι είχε επιχειρηθεί το κλείσιμο των ΕΛΤΑ. Ο τότε Γενικός Διευθυντής Κωστής Μελαχροινός αντιμετώπισε με κατανοήση το αίτημα της Άνδρου που είχαμε μεταφέρει προσωπικά σε αυτόν και στους τρεις τότε βουλευτές Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ. Και το κατάστημα έμεινε. Σήμερα ακόμα μια φορά επανέρχεται το αίτημα μέσω των περικοπών. Φωτογραφία αρχείου ΕΝ ΑΝΔΡΩ.

Αναλυτικά, το ρεπορτάζ από την Αθήνα λέει πως «με έναν ταχυδρόμο θα μείνει μεγάλο μέρος των νησιών της χώρας, πολλά εκ των οποίων εκτός της μεγάλης τους έκτασης, το καλοκαίρι λόγω τουρισμού έχουν εντελώς διαφορετική πληθυσμιακή εικόνα με πολλαπλάσιους κατοίκους συγκριτικά με το χειμώνα, αλλά και πολύ περισσότερες επιχειρήσεις σε λειτουργία. Και φυσικά ουδείς γνωρίζει τι θα συμβαίνει σε περίπτωση ασθενείας του ενός και μοναδικού διανομέα.»

Από τον επόμενο μήνα θα εφαρμοστεί κανονικά το νέο πρόγραμμα διανομής αλληλογραφίας, το οποίο ήδη λειτουργεί πιλοτικά, αλλά «η πραγματική του διάσταση θα φανεί εντός ολίγων ημερών όταν ο αριθμός των διανομέων θα μειωθεί κατά περίπου 450 αφού δε θα ανανεωθούν οι συμβάσεις του μη μόνιμου προσωπικού.

Το σχέδιο μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ περιλαμβάνει επίσης και το σταδιακό κλείσιμο περίπου 220 ταχυδρομικών καταστημάτων από το σύνολο των 670 και την αντικατάστασή τους από πρακτορεία, λύση η οποία είχε επιχειρηθεί και στο παρελθόν με αμφίβολα αποτελέσματα.»

Ο ένας μετά τον άλλον οι δήμαρχοι της νησιωτικής Ελλάδας αποστέλλουν επιστολές διαμαρτυρίας στον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρησης, Κυριάκο Πιερρακάκη, τονίζοντας ότι η κεντρική πολιτεία εξακολουθεί να νομοθετεί με όρους «ηπειρωτικότητας» αγνοώντας τη νησιωτικότητα της χώρας.

Το ζήτημα φέρνει προς συζήτηση σήμερα Δευτέρα 25 Ιανουαρίου ο δήμαρχος Μυκόνου και μέλος του Δ.Σ της ΚΕΔΕ, Κωνσταντίνος Κουκάς και στη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής Δήμων, την οποία θα παρακολουθήσει και ο νέος υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης. Παράλληλα για το θέμα έχουν υποβάλει ερωτήσεις και αναφορές στη Βουλή όχι μόνο βουλευτές της αντιπολίτευσης, αλλά και κυβερνητικοί βουλευτές.

 Την ανάγκη επανεξέτασης του σχεδιασμού διανομής και αριθμού διανομέων ΕΛ.ΤΑ., ιδίως σε νησιωτικούς και τουριστικούς δήμους εκφράζει σε διάβημά του προς την ΚΕΔΕ ο δήμαρχος Μυκόνου, Κωνσταντίνος Κουκάς. «Ο νέος σχεδιασμός διανομής και ο αριθμός διανομέων των ΕΛ.ΤΑ. που τέθηκε σε ισχύ την 01.01.2021 πλήττει ιδιαιτέρως τον τρόπο διανομής αλληλογραφίας του νησιωτικού χώρου» τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Κουκάς. Ο ίδιος εξηγεί πως τα νησιά ως μικρές γεωγραφικές και χωρικές ενότητες, αποκομμένα από τον ηπειρωτικό χώρο στερούνται πλεονεκτημάτων που τα αστικά κέντρα είναι ικανά να επωφεληθούν.

ΠΗΓΗ: ETHNOS.GR