Terra Jet: φθινοπωρινές επιτυχ...
Το Terra Jet στην Ραφήνα, Οκτώβρη μήνα! 'Ήρθε ξαφνικά το φθινόπωρο για μερικά Σαββατοκύριακα. Τέσσερα τον αριθμό. Και γέμισε σε όλα τα δρομολόγια του. Μερικές φορές πρωτόκολλο. Ο λόγος για το Terra Jet που έπιασε Ραφήνα και είχε επιτυχία. Απ' ότι φαίνεται κι απ' ότι λέγεται από την επόμενη χρονιά επιστρέφει Ραφήνα σε τακτική βάση. Και λέγεται πως θα συμπεριλαμβάνει και την Άνδρο στα καλοκαιρινά δρομολόγια του.
Ιστορίες για ψαράδες και ψάρια...
Συχνά όταν ταξιδεύει κανείς από Άνδρο για Ραφήνα με μπουνάτσα και είναι βράδυ βλέπει πλήθος αλιευτικά σε μια γραμμή με τα φώτα αναμμένα σε σειρά να ψαρεύουν στο Νότιο Ευβοϊκό. Είναι ο στόλος των αλιευτικών του Ευβοϊκού που πολλές φορές μερικά από αυτά καταλήγουν την μέρα στο λιμάνι της Ραφήνας. Μερικά ακόμα ξύλινα. Τα περισσότερα σιδερένια. Τα βλέπεις όλα μαζί δεμένα το ένα δίπλα στο άλλο όπως και στη θάλασσα που απλώνουν πάλι το ένα κοντά στο άλλο στις νυχτερινές πλεύσεις τους ψαρεύοντας για τον επιούσιον.     
Superferry, τέλος εφέτος η Κρή...
Το δύο Superferry συναντιόνται εφέτος το καλοκαίρι στην Πάρο. Το Superferry II - που εικονίζεται εδώ από το Superferyy - αποσύρεται το Σάββατο για συντήρηση.  ΤΑ SUPERFERRY ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΣΑΒΒΑΤΟ 12/10 Σάββατο 12/10 τα δύο Superferry ολοκληρώνουν τα εφετινά δρομολόγια τους στο Αιγαίο και το ένα επιστρέφει στην καθιερωμένη γραμμή του Ραφήνα-Άνδρο-Τήνο-Μύκονο και το άλλο αποσύρεται για συντήρηση. Αναλυτικά, το Superferry συνεχίζει στη γραμμή με αναχώρηση το πρωί από Ραφήνα στις 7:50 όπως πάντα μέχρι Μύκονο και επιστροφή από Άνδρο για Ραφήνα στις 16:30.  Ο απολογισμός των εφετινών δρομολογίων κρίνεται ιδιαίτερα θετικός (κατά πολύ καλύτερος από πέρσι). Τα πλοία συνδύαζαν σε μια διαδρομή τρία δρομολόγια. Το πρώτο ήταν οι επιβάτες από Ραφήνα για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο το πρωί. Η κινηση του - παρά τον ανταγωνισμό - ήταν πάντα Στη συνέχεια λειτουργούσε το δρομολόγιο από Μύκονο μέχρι Πάρο-Σαντορίνη, που ήταν μέρος του γύρου των νησιών των τουριστών. Εκατοντάδες ήταν οι τουρίστες που ταξίδευαν μεταξύ των τριών δημοφιλών νησιών. Και τέλος το Σαντορίνη-Κρήτη, που αποτελούσε ένα δρομολόγιο μόνο του. Τα ίδια και στην επιστροφή. Με την προσθήκη πως το γεγονός πως περνούσε αργά από τα νησιά και την Άνδρο (6:45) του έδινε ένα πλεονέκτημα που μεταφραζόταν σε μεγάλο αριθμό επιβατών και αυτοκινήτων. Να σημειώσουμε πως μεταξύ Πάρου και Μυκόνου εκατοντάδες ήταν τα φορτηγά που διακινούσαν υλικά οικοδομών μιας και το καλοκαίρι η Μύκονος δεν επιτρέπει τέτοια δραστηριότητα. Ακόμα τα γκρουπ από Κρήτη για Τήνο που ήταν πολλά και το γεγονός πως στο τέλος άρχισαν και κάποια γκρουπ από Κρήτη να έρχονται και Άνδρο. Αν συνεχίσει του χρόνου το δρομολόγιο θα καθιερωθεί περισσότερο και θα αυξήσει την κίνηση των νησιών και της Άνδρου. Να σημειώσουμε, επίσης, πως η Άνδρος είχε αρκετές χιλιάδες εισερχόμενους επισκέπτες από τα άλλα νησιά κατά το καλοκαιρινό τρίμηνο από αυτό το δρομολόγιο. Όσους ρωτήσαμε είπαν πως ήταν μια πετυχημένη γραμμή που την άνοιξαν πρώτοι και μόνοι οι αδελφοί Στεφάνου. Το αν θα την διατηρήσουν μένει να το δούμε προσεχώς καθώς το Νοέμβριο που είναι το ΣΑΣ θα ανοίξουν όλοι τα χαρτιά τους. Με τα σημερινά δεδομένα το δρομολόγιο έχει δηλωθεί και την επόμενη χρονιά.  ΤΟ SUPER EXPRESS ΣΤΑΜΑΤΑ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΕΜΠΤΗ 10/10 Σταματά τα δρομολόγια του για εφέτος το ταχύπλοο Super Express, που εξυπηρέτησε την Άνδρο όλο το καλοκαίρι. Θα επανέλθει την άνοιξη μετά από πλήρη συντήρηση και με βελτιωμένες επιδόσεις. Προβλέπονται ταχύτητες σταθερά άνω των 32 μιλλίων την ώρα. Τα εφετινά δρομολόγια του κρίνονται επιτυχημένα παρά τα κάποια προβλήματα που παρουσίασε το νεοδρομολογούμενο πλοίο αρχικά. Την τελευταία περίοδο δεν είχε κανένα πρόβλημα και έδειξε πως μπορεί να στηρίξει την Άνδρο σημαντικά. Αναμένουμε και του χρόνου να συμβάλει ακόμα περισσότερο. "ΕΝ ΑΝΔΡΩ"
Πρωτόκολλο τα πλοία από Ραφήνα...
Από χτες μέχρι σήμερα τα πλοία από Ραφήνα φεύγουν σχεδόν πρωτόκολλο. Πάνω από 5.500 ταξιδιώτες αναχώρησαν χτες Παρασκευή και περίπου 6.500 σήμερα για Άνδρο-Τήνο Μύκονο. Ο καλός καιρός που έφτασε μαζί με το Σαββατοκύριακο έδωσε την δυνατότητα στους ταξιδιώτες να πάνε στα τρία νησιά της γραμμής μας. Από αυτούς περίπου 1500 έφτασαν χτες στην Άνδρο και κοντά 750 σήμερα. Δηλαδή για Άνδρο αναχώρησαν χθες το 27% των ταξιδιωτών. Και σήμερα το 11%.
Παρουσίαση του Skoda Scala στη...
Του Γιάννη Σταυρόπουλου    (Τον δημοσιογράφο Γιάννη Σταύροπουλο - πρωτοξάδελφο του Δημήτρη Σταυρόπουλου που έχει κι αυτός εξοχικό στην Άνδρο - τον γνωρίσαμε πριν χρόνια στη γέφυρα του Superferry II. Μας συστήθηκε ευγενικά. Διάβαζε το Εν Άνδρω. Έγραφε και γράφει ρεπορτάζ αυτοκινήτου. Προχτές τον συναντήσαμε τυχαία έντυπα αυτή τη φορά στις σελίδες του περιοδικού Motori που έστειλε ταχυδρομικά ο αναγνώστη Μάνθος Μανσόλας. Ο ίδιος έστειλε και την εξαιρετική επιστολή για τα εγκαταλειμμένα αυτοκίνητα στην Άνδρο, που κάναμε θέμα. Του ζητήσαμε να αναδημοσιεύσουμε την εξαιρετική παρουσίαση του νέου μοντέλου της Skoda που έκανε από την Άνδρο και την οποία βρήκαμε στο περιοδικό του Σεπτεμβρίου που ευγενικά μας έστειλε ο αναγνώστης μας. Ο Γιάννης έστειλε το κείμενο και τις φωτογραφίες και παρουσιάζουμε την πρώτη - από όσο ξέρουμε - παρουσίαση νέου μοντέλου αυτοκινήτου που έγινε στην ελληνική αγορά... από την Άνδρο! - Εν Άνδρω)
Η ΣΑΡΙΖΑ απαντά στο δημοσίευμα...
Κύριε Μπασαντή καλησπέρα, Σε συνέχεια της προηγούμενης επικοινωνίας μας, σας επισυνάπτω δελτίο τύπου της εταιρίας "ΝΕΡΑ ΣΑΡΙΖΑ ΑΕ", εκ μέρους του κ. Μ. Βουτσινά, προκειμένου να αναρτηθεί σήμερα στην ιστοσελίδα σας, ως απάντηση στο δημοσίευμά σας της 21/9/19. Είμαι στη διάθεσή σας να επικοινωνήσουμε σχετικά και σας ευχαριστώ για την συνδρομή σας. Κατερίνα Παυλάκη
Ζητείται λύση για την «ΣΑΡΙΖΑ»...
   Σε κρίση βρίσκεται από χθες η μονάδα παραγωγής εμφιαλωμένου νερού «Νερά ΣΑΡΙΖΑ Α.Ε.», καθώς ανεστάλη από την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου η άδεια λειτουργίας της. Η επιχείρηση είναι μοναδική στο είδος της στις Κυκλάδες και το εμφιαλωμένο νερό της είναι ίσως το παλαιότερο στο είδος του στην Ελλάδα. Στ’ Αποίκια αξιοποιήθηκε για πρώτη φορά η πηγή ΣΑΡΙΖΑ με το διάσημο νερό και λειτούργησε εργοστάσιο παραγωγής το 1929! Δηλαδή, πριν 90 ολόκληρα χρόνια!
2017-2020: Η Άνδρος στον αστερ...
  Τα ταχύπλοα προσπάθησαν να έρθουν αρκετές φορές στο παρελθόν στην Άνδρο. Την τελευταία, διηγείται ναυτιλιακός παράγων στον Πειραιά, ήταν γύρω στο 2011. Η προσπάθεια ήταν για ένα μήνα. Μετά έλυσαν κάβους και απήλθαν. Το 2017 όμως ήρθαν κι έμειναν.
Και ξάφνου γέμισε ιστιοπλοϊκά ...
   Ένα όμορφο βράδυ στο Μπατσί. Και με το που νύχτωσε μπούκαραν πάνω από 20 ιστιοπλοϊκά. Και γέμισε η μαρίνα. Δεν υπήρχε χώρος ούτε να ακουμπήσεις! Τουρίστες όλων των ειδών και όλων των ηλικιών βγήκαν και άρχισαν να τριγυρίζουν. Γέμισαν τα εστιατόρια της παραλίας κόσμο. Πρόκειται για τουρίστες υψηλού εισοδήματος που τριγυρίζουν και γνωρίζουν τις ομορφιές των ελληνικών νησιών πέρα από την πολυκοσμία του Αυγούστου. Έτσι από το πουθενά ζωντάνεψε το χωριό και εστιατόρια και καφετερίες γέμισαν από φθινοπωρινούς ιστιοπλόους. Είναι η άλλη πλευρά του τουρισμού που έρχεται πια στην Άνδρο φθινόπωρο που κρατάει ακόμα ο καιρός. Αυτός ο τουρισμός (εναλλακτικός, διαφορετικός, ευκατάστατος) πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα και άμεσα. Η μαρίνα, που κανείς δεν την ολοκλήρωσε εδώ και 9 χρόνια (έμεινε ημιτελής μετά τον Κυριάκο Θωμά), μπορεί να γίνει μια ακόμα πύλη στο Αιγαίο. Όμως, έχει γράψει ο Γιάννης Κατσιλίβας στο Εν Άνδρω περίπου 9.000 επισκέπτες φτάνουν κάθε καλοκαίρι με ιστιοπλοϊκά και κότερα στην μισοτελειωμένη μαρίνα. Πρόκειται για μια ιδιαίτερη τουριστική κίνηση που μπορεί να επεκτείνει τη σεζόν και να δώσει οικονομική ανάσα στην Άνδρο. Κ.Ρ.