Ο Μασούτης αγόρασε την Προμηθε...
  272 καταστήματα έχει η Μασούτης Α.Ε. Και τώρα προσθέτει και τα 58 της Προμηθευτικής συν το κέντρο της επιχείρησης στο Μαρκόπουλο. Το λιανεμπόριο προχωρα με γρήγορα βήματα σε μεγάλες συγχωνεύσεις που αναφέρονται πλέον και στην Άνδρο. Την εξαγορά της αλυσίδας «Προμηθευτική», που έχει ένα δίκτυο 58 καταστημάτων (3 στην Άνδρο) προχώρησε η βορειοελλαδική αλυσίδα Μασούτης, υλοποιώντας τον στρατηγικό σχεδιασμό της για κάθοδο στην Αθήνα. Στην εξαγορά συμπεριλαμβάνεται και το αποθηκευτικό κέντρο της Προμηθευτικής στο Μαρκόπουλο. Την πληροφορία επιβεβαίωσαν στο Εν Άνδρω πηγές της Προμηθευτικής το βράδυ της Τρίτης 15/5.
"Σαφάρι" εφοριακών στις Κυκλάδ...
Σαντορίνη. Και ενώ όλοι οι νησιώτες επαγγελματίες περίμεναν τα συνεργεία των εφοριακών τις επόμενες μέρες - ιδίως το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος - το ΣΔΟΕ έκανε ήδη την πρώτη του αιφνιδιαστική «έφοδο» στα τουριστικά κυκλαδονησια! Με άκρα μυστικότητα ελεγκτές από την Σύρο και την Ρόδο αιφνιδίασαν τους καταστηματάρχες σε Μύκονο, Σαντορίνη και Νάξο, όπου τα πρόστιμα… «έπεσαν βροχή»!
Καθημερινά ανοικτή η τράπεζα Π...
  Η τράπεζα Πειραιώς στο Γαύριο. Από σήμερα ανοικτή κ΄΄αθε μέρα (φωτ. Εν Άνδρω). Από την Δευτέρα 14 Μαΐου, η τράπεζα Πειραιώς θα είναι ανοικτή καθημερινά, εξυπηρετώντας τις συναλλαγές της τοπικής κοινωνίας και διευκολύνοντας τους επισκέπτες του νησιού εν όψει της καλοκαιρινής περιόδου.
Η Sea Jets στην Άνδρο: Σαββατο...
To μεγαλύτερο ταχύπλοο της Μεσογείου, το εικονιζόμενο Tera, θα έχει τοπικό για Άνδρο κάθε Σαββατοκύριακο του καλοκαιριού (φωτ. Εν Άνδρω). Ανακοίνωσε χτες βράδυ η SEA JETS τα καλοκαιρινά δρομολόγια της για Άνδρο. Ξεκινούν από 1η Ιουνίου μέχρι 30 Σεπτεμβρίου καθημερινά με το διερχόμενο Paros Jet και από από 22/6 μέχρι 16/9 κάθε Σαββατοκύριακο (Παρασκευή - Κυριακή απόγευμα) τοπικά με το Tera Jet. Κατά πληροφορίες του "Εν Άνδρω" το εισιτήριο της διαδρομής θα είναι: για το μεν αυτοκίνητο 40 ευρώ και για τον δε επιβάτη 24 ευρώ.
Τα Superferry στο Αιγαίο! Και ...
Τα δύο Superferry - με τα σημερινά ωράρια των δρομολογίων τους - συναντώνται κάπου στο μέσο της διαδρομής Ραφήνα - Ηράκλειο, που είναι η Πάρος. Το ένα έχει ήδη περάσει από τα νησιά Άνδρος - Τήνος - Μύκονος. Και το άλλο από τη Σαντορίνι. Όπως φαίνεται στην φωτογραφία που μάς έστειλε αναγνώστης εδώ και τα δύο στο λιμάνι της Πάρου. Το ένα έχει δέσει και κατεβάζει επιβάτες. Το άλλο είναι στον ελιγμό. "Τα πλοία είναι δρόμοι" έλεγε σε ένα ακτοπλοϊκό συνέδριο στη Σύρο ο Περιφερειάρχης Γ. Χατζημάρκος. Και είχε δίκιο. Τα δύο Superferry είναι πλέον οι "δρόμοι" μας από και προς τις Νότιες Κυκλάδες και την Κρήτη... Τα μέχρι στιγμής στοιχεία για τις πρώτες μέρες ειναι θετικά. Τα δύο πλοία συνδέοντας την Αττική με τις Κυκλάδες - από το βορειότερο μέχρι το νοτιότερο νησί - και την Κρήτη αναδυκνείονται σε πλοία του Νοτίου Αιγαίου. Συνδέουν νησιά και ενδιάμεσα λιμανια που δεν είχαν ποτέ πρόσβαση το ένα με το άλλο. Ποιος φανταζόταν σύνδεση Άνδρου με Σαντορίνη και Κρήτη ή Τήνου με Πάρο, Ίο και Κρητη; Από τις πρώτες μέρες οι ανδριώτες που έχουν ξεσηκωθεί για Κρήτη. Ήδη έχουν δύο οργανωμένες εκδρομές για Ηράκλειο. Το σχολείο του Κορθίου πήγε και ήρθε Κρήτη και οι Μένητες φεύγουν και αυτές για Ηράκλειο! Την ίδια στιγμή αρκετές δεκάδες κάθε μέρα είναι οι επιβάτες από Κρήτη που φτάνουν... Άνδρο (!) και εκατοντάδες που φτάνουν Τήνο! Στη φωτογραφία το Superferry II φτάνει Γαύριο - πρώτο σταθμό της μακράς διαδρομής του στο Αιγαίο. Την ίδια ώρα το Αικατερινη βγαίνει ταχύτατα από το λιμάνι και ο καπετάν Τάσος χαιρετά τον καπετάν-Μάρκο (φωτ. Εν Άνδρω). ΄   Οι νέα μεγάλη διαδρομή αλλάζει τα δεδομένα στη γέφυρα, ενώ ήδη έχει αλλάξει την ίδια την γέφυρα. Το πάντα σταθερό και αξιόπλοο Superferry II πρόσέθεσε νέα ηλεκτρονικά βοηθήματα και αύξησε τις προδιαγραφές ασφαλείας του μιας και η διαδρομή Σαντορίνη - Κρήτη θεωρείται "ανοικτή θάλασσα" και διέπεται από άλλους κανόνες και κανονισμούς. Στην παραπάνω φωτογραφία της γέφυρας όλοι (πλοίαρχος, υποπλοίαρχος κλπ) είναι στις θέσεις τους (φωτ. Εν Άνδρω).  Πολλοί οι ενδιάμεσοι σταθμοί. Πολλοί και οι ενδιάμεσοι επιβάτες. Το πλοίο γεμίζει κι αδειάζει επιβάτες. Και συνεχίζει. Και οι της οικονομικής υπηρεσίας είναι συνεχώς stand by όπως λένε οι ναυτικοί. Στη φωτογραφία ο αρχιλογιστής και ο λογιστής του πλοίου μελετούν την λίστα με τους επιβάτες που τους αναμένουν στα επόμενα νησιά. Τα δύο πλοία εξυπηρετούν πλέον σε κάθε διαδρομή 6 ή 5 ενδιάμεσα λιμάνια πριν τα δύο τελικά λιμάνια αφετηρίας και κατάληξης (φωτ. Εν Άνδρω). Το Superferry II στην φωτογραφία του "Εν Άνδρω" ξεκινά από Ραφήνα για Ηρακλειο. Το πρώτο μέρος της διαδρομής του θα είναι τα γνωστά τρία νησιά που εξυπηρετούσε επί δεκαετίες. Δεν τα άφησεκαι δεν τα ξεχνά. Τα ενώνει με άλλα τρία και την Κρήτη. Σύνολο 6 νησιά (Άνδρος-τήνος-Μύκονος-Πάρος-Ιός-Σαντορίνη). Στον γυρισμό θα παραλείψει την Ϊο για να προλάβει να ειναι εγκαίρως στα τρία που εξυπηρετούσε και εξακολουθεί να εξυπηρετεί πάντα. Και συνάμα τα συνδέεει και με το νότιο Αιγαίο. Η Άνδρος - εκτός των Superferry - που παιρνούν πρωί-βράδυ - εξακολουθεί πάντα να έχει την σταθερή αρουσία της Fast Ferries με τα τρια πλοία της στην γραμμή χειμώνα-καλοκαίρι. Και θα έχει και νέες προσεγγίσεις το καλοκαίρι απο την SeaJets. Αλλά για τα νεώτερα του καλοκαιριού θα επανέλθουμε με νέο ρεπορτάζ τις επόμενες μέρες.  "ΕΝ ΑΝΔΡΩ"    
Δυναμικές συμμαχίες και «νέοι ...
  Αλλάζει ο ακτοπλοϊκός χάρτης. Ακόμα και η κάποτε "τοπική" ακτοπλοΐα της Ραφήνα; ξανοίγεται σε όλο το Αιγαίο συνδεόμενη με την Κρήτη  Ο Πειραιάς μεγαλώνει κι άλλο ακτοπλοϊκά. Η Ελλάδα αλλάζει. Περιμένουμε με ενδιαφέρον τις εξελίξεις και για την Άνδρο (φωτ. Εν Άνδρω). Ο χάρτης, οι ισορροπίες, τα μεγέθη, οι γραμμές, ο ανταγωνισμός και η τιμολογιακή πολιτική στη ακτοπλοΐα αλλάζουν! Στις κερδοφόρες γραμμές των Κυκλάδων και του Αιγαίου, μπαίνουν «νέοι παίκτες» που μετατρέπουν τα δεδομένα με δυναμικές συμμαχίες. Το τι πρόκειται να γίνει στο επόμενο διάστημα-που στους ναυτιλιακούς κύκλους το ονομάζουν… «επανάσταση», καταγράφεται στην ανάλυση που ακολουθεί από τον έγκριτο ναυτιλιακό συντάκτη Σάββα Αθανασίου.
Λύση στην κρίση; Αγρότης στην ...
  Μελισσοκομία, Άνδρος (φωτ. Εν Άνδρω). Ζούμε σε μια εποχή δύσκολη. Η οικονομική κρίση, έχει προκαλέσει πολλά προβλήματα στους περισσότερους, με οικονομικές και κοινωνικές ανατροπές και ένα σωρό αδιέξοδα. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναζητούν μια δεύτερη ευκαιρία ζωής, προκειμένου να αναπληρώσουν το εισόδημα τους που εξανεμίστηκε, η την θέση εργασίας που έχασαν. Για όσους είναι νέοι (ή αισθάνονται νέοι) υπάρχουν ωστόσο ευκαιρίες: Αγρότης στην Άνδρο!!
Superferry: με καλούς οιωνούς ...
 Με καλούς οιωνούς ξεκίνησε το πρώτο ταξίδι του νέου δρομολογίου του το Superferry - από το Ηράκλειο της Κρήτης για Ραφήνα μέσω Σαντορίνης, Πάρου, Μυκόνου, Τήνου και Άνδρου. Για πρώτο ταξίδι (και ελάχιστα διαφημισμένο για την ώρα) ο μεν αριθμός των επιβατών που μετέφερε απα ενδιάμεσοα λιμάνια ήταν λίαν ικανοποιητικός (εκατοντάδες), όπως και ο αριθμός των ΙΧ. Επιπλέον μάζεψε και όλους όσους ήθελαν να εξαντλήσουν το νέκταρ των ημερών από Μύκονο, Τήνο,  Άνδρο και περίμεναν το τελευταίο πλοίο για να επιστρέψουν. Και όπως είδαμε στο Γαύριο δεν ήταν και λίγοι. Στη φωτογραφία ο καπετάν Θανάσης Χαλάς στον οικείο ελιγμό απόπλου από το Γαύριο με τελικό προορισμό την Ραφήνα (φωτ. Εν Άνδρω).
Δεν αναχώρησε το Superferry II...
Το Superferry II καθυστέρησε κατά μια μέρα την αναχώρηση του από Ραφήνα. Το εικονιζόμενο Superferry ξεκίνησε σήμερα κανονικά από το Ηράκλειο και θα περάσει από Άνδρο αργά το απόγευμα (φωτ. Εν Άνδρω). Τελικά το πρώτο ταξίδι του SuperferryII στις 2 Μαΐου 2018 από Ραφηνα για Κρήτη στις 07:50 – που θα πέρναγε και από Άνδρο – δεν έγινε γιατί το πλοίο, που είναι στη Ραφήνα από 30 Απριλίου, ολοκληρώνει τελικά σήμερα τις επιθεωρήσεις για πιστοποιητικό σφαλείας. Τους επιβάτες για Άνδρο-τήνο-Μύκονο εξυπηρέτησε το Αικατερίνη που έφυγε στις 07:50'.