ANDROS KING: Το πλοίο που θα αλλάξει τη γραμμή μας
ΤΟ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ

Προλάβαμε το Andros King στη δεξαμενή την τελευταία μέρα. Ολοκλήρωνε τα εξωτερικά βαψίματα του. Την επομένη θα έπεφτε πάλι στη θάλασσα για να συνεχίσει την ολοκλήρωση του εσωτερικών του χώρων. Το εντυπωσιακό πλοίο άστραφτε φρεσκοβαμμένο. Ήταν μια απόλαυση να το βλέπεις. Να το φωτογραφίζεις. Να το περιεργάζεσαι. Πριν προχωρήσουμε στην ξενάγηση σας δίνουμε τις πρώτες πληροφορίες. Το Andros King θα μπει στη θέση του Superferry. Θα έχει ελληνική σημαία. Και θα είναι στο νηολόγιο της Άνδρου...

Με τα σινιάλα του. Με τα χρώματα του. Με όλες τις εξωτερικές λεπτομέρειες του έτοιμες και λαμπερές.

Έτσι μεγάλο κι επιβλητικό. Έτσι ωραίο και δυναμικό. Λίγο πριν πέσει στη θάλασσα και ξεκινήσει πάλι την επαφή του με το υγρό στοιχείο. Τελευταία μέρα στην πλωτή δεξαμενή της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του Περάματος. Εκεί που κάποτε πριν χρόνια υπήρξε παρακμή σήμερα όλα δουλεύουν ασταμάτητα. Η ακτοπλοΐα ανθεί. Η ελληνική ναυτιλία ανθεί. Η ναυτική Ελλάδα πήρε εμπρός πάλι.

Περιεργαζόμαστε εξωτερικά το Andros King. Παρατηρούμε για λίγο ακόμα τους πίσω χώρους για το ρεμέτζο. Βλέπουμε τα δύο μπαλκονάκια για το βιλάϊ που ρίχνουν οι ναύτες στους καβοδέτες για να δέσει το πλοίο.

Μετά μπαίνουμε στα σαλόνια. Εδώ της πρώτης θέσης. Θαυμάζουμε τα τεράστια παράθυρα.

Όχι βέβαια πως η δεύτερη θέση πάει πίσω. Τα τεράστια παράθυρα σε κάνουν να νιώθεις πως ενώ είσαι μέσα είναι σα να είσαι έξω. Ταξιδεύεις πάνω από τη θάλασσα. Έχεις πλήρη εικόνα του ταξιδιού με τρόπο μοναδικό. Ο καμαρότος ο Κώστας που μάς ξεναγεί μάς εξαντλεί. Σκάλες ανεβαίνουμε, σκάλες κατεβαίνουμε. Δύο γκαράζ τεράστια. Δύο καταστρώματα επιβατών. Φωτεινά και ταξιδιάρικα.


Στη γέφυρα που είναι υπό κατασκευή δύο πράγματα εντυπωσιάζουν. Το πρώτο η οπτική της. Το δεύτερο το μέγεθος και η άνεση της. Να σταθούμε σε αυτή την πρώτη επίσκεψη στην οπτική της. Η απόσταση της από την πλώρη μικρή. Ο καπετάνιος είναι σα να οδηγεί απλώς μια νταλίκα. Βλέπει τα πάντα. Εποπτική η θέση της πλώρης. Η δε οπτική από τις βαρδιόλες κι αυτή εξαιρετική. Οι παραπάνω φωτογραφίες πείθουν.
ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΑ ΥΦΑΛΑ

Ο Γιώργος Στεφάνου φωτογραφίζει την πλώρη του πλοίου χαρούμενος. Λες και την βλέπει πρώτη φορά.
Έχουμε ολοκληρώσει - έτσι νομίζουμε - την ξενάγησή μας. Φεύγουμε. Μπαίνουμε στο αυτοκίνητο να κάνουμε ελιγμό και πέφτουμε πάνω στον Γιώργο Στεφάνου. "Που πας; Φεύγεις: Τα είδες όλα;" Απαντώ, ναι. Επιμένει. "Σίγουρα δεν είδες τα ύφαλα. Δεν περπάτησες από κάτω." Όχι δεν τα είδα, ομολογώ. "Πάμε να στα δείξω εγώ", καταλήγει. Κατεβαίνω και τον ακολουθώ. "Είναι μια ευκαιρία", παρατηρεί. "Αύριο όταν το πλοίο θα είναι στη θάλασσα και θα ταξιδεύεις θα λες: εγώ έχω περιδιαβεί τα ύφαλα του πλοίου", καταλήγει. Και μάς παίρνει αγκαζέ και μάς περιδιαβαίνει τα ύφαλα εξηγώντας τα πάντα ενθουσιασμένος σαν μικρό παιδί.

Τον ακολουθώ. Μπαίνουμε στη δεξαμενή. Προχωράμε στα ύφαλά του πλοίου. Από την πρύμη προς την πλώρη. Μάς συστήνει μια ωραία κοπέλα. Είναι η ύπαρχος! Μετά παίρνει αγκαζέ τον άνθρωπο της δεξαμενής και φωτογραφίζεται μαζί τους ευτυχής που επέβλεψε ένα ακόμα καράβι της γραμμής μας στη δεξαμενή και στις μετασκευές του.

Ασταμάτητος ο καπετάν-Γιώργος. Μάς δείχνει τις ολοκαίνουργιες προπέλες. Μάς εξηγεί την πολλαπλή λειτουργία τους. Τα πτερύγια τους ανοίγουν στην θάλασσα για να δείνουν ώθηση κι ευθυγραμμίζονται στο λιμάνι για να μην κινείται το πλοίο. Στις μανούβρες η μια γυρνά δίνοντας ώθηση εμπρός και η άλλη ανάποδα δίνοντας ώθηση προς τα πίσω. Και το πλοίο στρέφει! Θαυμάζουμε το κέφι και τις εξηγήσεις του.

Φωτογραφίζουμε τις προπέλες...

Και κάπου εκεί ξεπροβάλλει από τα ύφαλα και ο καπετάνιος του πλοίου, που επιβλέπει όλες τις εργασίες: ο καπετάν Γιάννης Βουτσελάκος.

Και η ξενάγηση συνεχίζεται και από τους δύο. Ο καπετάν Γιώργος και ο καπετάν Γιάννης μου δείχνουν περήφανοι την κόκκινη σιλκουνόχα μπογιά με την οποία έχουν βαφτεί τα ύφαλα. Όταν πιάνεις την βαμμένη λαμαρίνα σα να κολλάει! Όταν βρέχεις τα χέρια σου η λαμαρίνα γλιστρά απίστευτα. "Είναι ειδική. Για να μην έχει τριβές το πλοίο στη θάλασσα", εξηγούν...

Μετά με πάνε στα σταμπιλάιζερ και στα προπελάκια. Τα σπαμπιλάιζερ για να μην κουνάει, τα προπελάκια κοντά στην πλώρη για να στρέφει γρήγορα κι αποτελεσματικά το καράβι στους ελιγμούς και στα ρεμέτζα στα λιμάνια.

Ολοκληρώνουμε - αυτή τη φορά πραγματικά - την ξενάγηση μας στο Andros King. Ένα ακόμα πλοίο για τη γραμμή μας. Κι επειδή τα πλοία είναι οι δρόμοι για τα νησιά μας, το Andros King είναι ένας ακόμα δρόμος για το νησί μας. Πρωινός δρόμος. Και μια ακόμα πληροφορία. Υπάρχει σκέψη το Superferry να κάνει μεσημεριανό δρομολόγιο στη γραμμή μας!...
ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΜΠΑΣΑΝΤΗΣ