Έπαρχείο Άνδρου: Νέες προτάσεις στο ΣΑΣ για σύνδεση Άνδρου με Σύρο

 

Πάγιο αίτημα εδώ και χρόνια η σύνδεση της Άνδρου με την πρωτεύουσα των Κυκλάδων Συρο. Ακόμα μια φορά στο τραπέζι με πρόταση προς το ΣΑΣ. (Φωτο: Εν Άνδρω).

Το αίτημα σύνδεσης της Άνδρου με την Σύρο είναι παλαιό και μόνιμο. Κάποιες στιγμές είχαμε σύνδεση και άλλες όχι. Εδώ και χρόνια όμως υπάρχει πρόβλημα. Είμαστε ίσως το μόνο που νησί που κανείς πρέπει να αλλάξει δύο καράβια και να κάνει ταξίδι τουλάχιστον 2-3 ημερών για να πάει από την Άνδρο στη Σύρο και να επιστρέψει. Κάτι που κάνει την διεκπεραίωση διοικητικών ή άλλων υποθέσεων με την πρωτεύουσα των Κυκλάδων από δύσκολη έως απαγορευτική. 

Το παραπάνω ζήτημα τέθηκε εκ νέου από τον έπαρχο Άνδρου σε συνέδριο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, που έγινε στη Νάξο τις προηγούμενες μέρες και είχε θέμα την ακτοπλοΐα και την διάρθρωση του δικτύου των δρομολογίων στα νησιά μας. Σύμφωνα με πληροφορίες μας κατατέθηκε γραπτή πρόταση προς το ΣΑΣ, από τον έπαρχο Άνδρου, με την οποία ζητείται η σύνδεση της Άνδρου με Σύρο και Δυτικές Κυκλάδες. Στην πρόταση, στην οποία το ΣΑΣ καλείται να πάρει θέση, περιλαμβάνονται αρκετές εναλλακτικές διαδρομές:

 

Προβλήματα ολοκλήρωσης και του λιμανιού του Γαυρίου, αλλά και της υπάρχουσας βόρειας προβλήτας. Και όλα αυτά πάλι στο τραπέζι. (Φωτο: Εν Άνδρω).

(α) Είτε επέκταση κάποιου δρομολόγιου ενός από τα υπάρχοντα πλοία που θα πηγαίνει δύο φορές την εβδομάδα Άνδρο-Τήνο-Μύκονο-Σύρο με σχετική επιδότηση την διαδρομή προς Σύρο (η γραμμή προς Σύρο είναι επιδοτούμενη και σήμερα). Στην περίπτωση που το πλοίο αυτό θα ήταν το «Θεολόγος» θα μπορούσε να διανυκτερεύει στην Σύρο για δύο βράδια, τα οποία θα μπορούσε να΄ήταν Κυριακή και Δευτέρα ώστε να έχουν την Δευτέρα οι ανδριώτες για τις δουλειές τους.

(β) Είτε με τροποποίηση κάποιου υπάρχοντος δρομολογίου, πάλι δύο φορές την εβδομάδα, ώστε η γραμμή να γίνει Άνδρο-Σύρο-Τήνο-Μύκονο, πάλι με επιδότηση το πέρασμα από την Άνδρο στη Σύρο.

(γ) Είτε με τροποποίηση της επιδοτούμενης ενδοκυκλαδικής γραμμής, που υπάρχει, ώστε να έχει αφετηρία και κατάληξη την Άνδρο, συνδέοντας κατευθείαν την Άνδρο με την Σύρο.

Κατά τα άλλα στο συνέδριο κατατέθηκαν και άλλες προτάσεις σχετικές με τον αυξημένο ΦΠΑ στα νησιά, για κατάργηση όλων των άλλων φόρων στα εισιτήρια, για περαιτέρω βελτιώσεις στα επιδοτούμενα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Επίσης διαπιστώθηκε η καλή κατάσταση και οι μεγάλες βελτιώσεις στην ακτοπλοΐα που συμβάλουν και στην ανάπτυξη της ναυτιλίας και στον τουρισμό. Και ζητήθηκαν περαιτέρω βελτιώσεις στην υποδομή των λιμανιών. Ειδικά για την Άνδρο έγινε από τον έπαρχο Άνδρου ειδική αναφορά για την ολοκλήρωση του λιμανιού και την βελτίωση της σημερινής κατάστασης στην βόρεια προβλήτα.

Το συνέδριο παρακολούθησαν αρκετοί αρμόδιοι όπως οι ΓΓ Γραμματείς του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιώτικης Πολιτικής, ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, οι δήμαρχοι Νάξου, Ανάφης και Τήλου και οι έπαρχοι Τήνου, Πάρου, Νάξου και Άνδρου, ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, καθώς και στελέχη του ΣΑΣ.

«Εν Άνδρω»

.