Οι Ανδριώτες στηρίζουν Σύρο και Κυκλάδες

Το ανδριώτικης πλοιοκτησίας Mastro Mitros στο Νεώριο της Σύρου  

Ολοένα και συχνότερα οι Άνδριώτες και άλλοι πλοιοκτήτες - με τον τρόπο τους - στηρίζουν την χώρα δίνοντας δουλειά και σε ελληνικά πληρώματα και στα ελληνικά ναυπηγεία. Με αφορμή ένα γράμμα προς το Εν Άνδρω του Στενιώτη πλοιοκτήτη Αντώνη Εξαδάκτυλου ανακαλύπτουμε την δράση τους και την συμβολή τους στην οικονομία της Σύρου και των Κυκλάδων.

(Σημείωση: Για τα ελληνικά πληρώματα να σημειώσουμε πως - σύμφωνα με πληροφορίες - δεν υπάρχουν πια πολλοί Έλληνες ναυτικοί. Είναι πλέον δυσεύρετοι για πληρώματα. Και παρά την συνεχή αύξηση των σχολών αξιωματικών εμπορικού ναυτικού ο αριθμός των αξιωματικών υπολείπεται των αναγκών των ελληνόκτητων πλοίων και υπάρχει ανάγκη και για άλλους. Όπως υπάρχει ανάγκη και σχολών για πληρώματα. Αυτά προς γενική πληροφόρηση για την σημερινή κατάσταση.)

Για τα ελληνικά ναυπηγεία διαπιστώνουμε από το γράμμα του Α. Εξαδάκτυλου πως αρκετοί είναι οι Έλληνες και οι Άνδριώτες πλοιοκτήτες που στηρίζουν τα ελληνικά ναυπηγεία με επισκευές πλοίων. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η στήριξη του Νεωρίου της γειτονικής μας Σύρου, που παρέμεινε κλειστό για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το ιστορικό κυκλαδίτικο ναυπηγείο επαναλειτούργησε πριν λίγο καιρό.

Η στήριξη που δέχτηκε αποτυπώνεται στο σημείωμα του Στενιώτη πλοιοκτήτη, που λάβαμε πριν λίγες μέρες και δημοσιεύουμε σήμερα. Οι λεπτομέρειες που αναφέρει αποτυπώνουν την διάθεση όλοι να κάνουν κάτι ώστε η Σύρος να διατηρήσει το μοναδικό νησιώτικο ναυπηγείο στην Ελλάδα, οι Κυκλάδες να παραμείνουν στον ναυπηγοεπισκευαστικό χάρτη και η Άνδρος με τους μακρούς ιστορικούς δεσμούς που έχει με την Ερμούπολη να έχει βάλει και αυτή το λιθαράκι της.

Τα τρία πλοία ελληνικών (και νησιώτικων) συμφερόντων στο Νεώριο αυτές τις μέρες

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΑΝΤΩΝΗ ΕΞΑΔΑΚΤΥΛΟΥ

«Αγαπητέ Διαμαντή,
Το πλοίο μας Mastro Mitros είναι κατασκευής 2001 στο ναυπηγείο Oshima της Ιαπωνίας και δεξαμενίζεται στο Νεώριο για ενδιάμεση επιθεώρηση υφάλων.
Εκτελεί γενικούς χρωματισμούς σκάφους, υφάλων και αμπαριών.
Σε μια φωτογραφία που σου έστειλα φαίνονται τρία πλοία, όλα ελληνικών συμφερόντων. Τι δικό μας, το Georgios S, ιδιοκτησίας Γεωργίου Σκιαθίτη και το Sea Brave, ιδιοκτησίας Ν Κτιστάκη-Λιάδη. Όλοι νησιώτες που θέλουν να στηρίξουν το Νεώριο. Οι κύριοι Σκιαθίτης και Κτιστάκης (από Σκόπελο και Καρδάμυλα Χίου αντίστοιχα) είναι φίλοι της Άνδρου και των Στενιών με πάρα πολλούς γνωστούς συγχωριανούς μας.
Είναι αξιοσημείωτο ότι στο παρελθόν πλοίο του κ Σκιαθίτη παρέμεινε εγκλωβισμένο πάνω σε πλωτή δεξαμενή του Νεωρίου για τρεις μήνες, κατά την διάρκεια κινητοποιήσεων των εργατών κατά της προηγούμενης διοίκησης των ναυπηγείων. Παρ όλα αυτά, συμμετέχει και βοηθά στη νέα προσπάθεια λειτουργίας  των ναυπηγείων. Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτες μας, τίμησε το πλοίο μας και προσέφερε ασημένια εικόνα της Παναγίας και η οποία θα ταξιδεύει στην γέφυρα του πλοίου σε όλους τους ωκεανούς.
Καλή Σαρακοστή 
Αντώνης.»

Ο Αντώνης Εξαδάκλυλος με συνεργάτη του και τον μητροπολίτη Σύρου-Άνδρου στο Νεώριο

Το «Εν Άνδρω» ευχαριστεί θερμά τον Αντώνη Εξαδάκτυλο για το γράμμα του και τις πληροφορίες μέσα από τις οποίες αποτυπώνεται – όπως αναφέραμε πιο πάνω – τόσο η επαναλειτουργία με ορμή του ιστορικού Νεωρίου που είναι σπουδαία για όποιον καταλαβαίνει την οικονομική του θέση στα ναυπηγοεπισκευαστικά της Ελλάδας, αλλά και την στήριξη των νησιωτών πλοιοκτητών και των Ανδριωτών στις Κυκλάδες και στην χώρα μας.

«ΕΝ ΑΝΔΡΩ»

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Τώρα μας έπεισες κ Μπασαντή ότι δεν σε απασχολεί,..
ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Κάτι σε απασχολεί εσένα και νομίζεις πως είναι σοβαρό. Και θες να το ψάξουν οι άλλοι. Ψάχνεις για υπηρέτες. Και είσαι και αγενής. Το σχόλιο δεν έχει θέση εδώ.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 7 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Δεν είμαι δημοσιογράφος κ Μπασαντή για να ψάξω για τα με Ελληνική σημαία ανδριώτικα βαπόρια.Άλλα τα ψάχνετε αυτό δεν μπορείτε;;;Ευχαριστώ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Δεν με απασχολεί. Όποιον απασχολεί το ψάχνει. Και αν θέλει ας πει τι θα βρει...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 7 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Δεν γνωριζω λεπτομερειες περι σχολων και διαθεσιμοτητας Ελληνων ναυτικων... το εν λογω πλοιο ομως, απο τις φωτογραφιες, φαινεται οτι εχει σημαια Μονροβιας!!!!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

θα σχολιάσω με άλλη κατεύθυνση,....., αγαπητέ κύριε Αντώνη Εξαδάκτυλε καλή σαρακοστή να έχουμε λέτε..."Οι κύριοι Σκιαθίτης και Κτιστάκης (από Σκόπελο και Καρδάμυλα Χίου αντίστοιχα) είναι φίλοι της Άνδρου και των Στενιών με πάρα πολλούς γνωστούς συγχωριανούς μας" ακόμα ζείτε στην εποχή της "Μαυρογονατίας" με τους τοπικισμούς σας θα ξαναβγάλετε το κυριο Σουσούδη Δήμαρχο, δέν σας βλέπω πολύ φανατικό της χειμερινής Άνδρου εσάς τους Στενιώτες... Από εδώ και μπρος αρχίζετε σιγά - σιγά να επισκέφτεστε το χωρίο σας...

και πάλι καλή Σαρακοστή και καλές δουλείες από έναν χωραίτη...

This comment was minimized by the moderator on the site

Πειράζουν οι αλήθειες κ Μπασνατή;;που είδατε την προκατάληψη στο σχόλιο του Γ,Κ;;;ποιοι γέμισαν μ αλλοδαπούς τα καράβια τους;;και βέβαια τα εγγόνια ,πια,των παλαιών ναυτικών πηγαίνουν στις Ναυτικές σχολές,σαν αυτές που έχουμε στην Άνδρο ας πούμε.Τι να κάνουν τα παιδιά με τόση ανεργία στην στεριά;; δεν πέφτουν σε καμιά παγίδα φίλε Γ.Κ ,διέξοδο ψάχνουν.Αλήθεια κάποτε είχαν ρωτήσει Πόσα Ανδριώτικα καράβια υπάρχουν και πόσα απ αυτά έχουν Ελληνική σημαία;;;;για ψάξτε το και πείτε μας. Μπορείτε πιστεύω αρκεί να το θέλετε.Περιμένουμε....
ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Γιατί δεν το ψάχνετε εσείς να το σχολιάσουμε εμείς. Περιμένουμε...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 7 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Πίστευα πάντα ότι και σε περιόδους ''πολέμου'' αλλά και οικονομικής ''ειρήνης'' το μέσο που θα ξελάσπωνε και θα απογείωνε την Ελλάδα θα ήτο η θάλασσα.Θάλασσα της εργασίας(εμπορική ναυτιλία-επισκευαστικός τομέας-κλάδοι αλιείας και ιχθυοκαλλιέργειας, κλπ), θάλασσα του τουρισμού(cruising-ανάπτυξη και προβολή παράκτιων παραθεριστικών δομών σε νησιά λιγώτερο τουριστικά και στην ηπειρωτική Ελλάδα).
Το Νεώριο Σύρου πρωτολειτούργησε το 1861 κατασκευαστικά και επισκευαστικά περνώντας από φάσεις ακμής και παρακμής.
Το 1968 οι Ανδριώτες εφοπλιστές αδελφοί Γουλανδρή (Γιάννης, Αλέξανδρος,Λεωνίδας) αγόρασαν την εταιρεία και την εγκατέλειψαν το 1979 λόγω της οικονομική κρίση της εποχής.Η εταιρεία περιήλθε στον έλεγχο των τραπεζών και του κράτους έως το 1992 όταν η τότε κυβέρνηση αποφασίζει το κλείσιμο του,και την ιδιωτικοποίηση του Νεωρίου.
Το Νεώριο αγοράστηκε το 1994 από την σημερινή ΄''Νεώριoν Νέα Α.Ε.'' και άρχισε να λειτουργεί ξανά. Αρχικά με προτεραιότητα τη συντήρηση των εγκαταστάσεων του ναυπηγείου και τη βελτίωση της εικόνας του λόγω της πολύχρονης εγκατάλειψης που είχε προηγηθεί.
Τα τελευταία χρόνια έχουν μείνει ελάχιστοι υπάλληλοι, που προσπαθούν να "σώσουν" τη βιομηχανία από ένα νέο κλείσιμο λόγω των ανταγωνιστικών ναυπηγείων της Τουρκίας και της Μάλτας.
Το 2018 ο όμιλος "ONEX Shipyards" έχει επιδείξει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για πλήρη επαναλειτουργία του Ναυπηγείου και αντικατάσταση της μεγάλης δεξαμενής.
Σήμερα, υπάρχει το αρχικό εργοστάσιο που περιβάλλεται από νεότερα κτίρια, οι δύο πλωτές δεξαμενές "ΒΙΟΛΑΝΤΩ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ" και "ΕΡΜΟΥΠΟΛΙΣ", που εγκατέστησαν το 1970-73 οι αδελφοί Γουλανδρή, και χερσαίες εγκαταστάσεις του ναυπηγείου( εργοστάσια και εργαστήρια, τμήματα, σταθμούς και μονάδες καθώς και διευθύνσεις και γραφεία)
Είναι ευχής έργον που Ελληνες εφοπλιστές στηρίζουν σε περιόδους κρίσης Ελληνικές Ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες-ειδικά στον νησιωτικό χώρο-που βαδίζουν αργά στη χειμερία νάρκη της παρακμής και της οριστικής εγκατάλειψης.

Πληροφορίες από wikipedia.

This comment was minimized by the moderator on the site

Μπα, μπα....τον καιρό που γέμισαν τα πλοία Φιλιππινέζους που τους ερχοταν τσάμπα κι έριξαν στην ανεργία τα ελληνικά πληρώματα, τον ξέχασαν; Αυτοί τους οποίους σήμερα προσπαθούν να πείσουν να γίνουν ναυτικοί είναι τα παιδιά και τα εγγόνια εκείνων που πείνασαν σε περιόδους που η υπόλοιπη κοινωνία ζούσε κανονικά. Λέτε να ξαναπεσουν στην ίδια παγίδα του δήθεν πάκτωλου χρημάτων; Όσο για τις σχολές, φτιάξτε όσες θέλετε είναι τόσο δραματικά χαμηλό το επίπεδο Σχολων και εκπαιδευομένων που δεν αξίζει να ασχολειται κάνεις με το θέμα.
ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Είστε τόσο ΠΡΟΚΑΤΕΙΛΗΜΜΕΝΟΣ κατά των νέων παιδιών που σπουδάζουν κατά εκατοντάδες και μπαίνουν στο ναυτικό επάγγελμα που του δίνει ένα μέλλον σε σχέση με την στεριά που όσα γράφεται δεν αντέχουν σε κριτική. Τι δικές σας κακές εμπειρίες μην τις κάνετε όπλο κατά των νέων. Οι σχολές εμπορικού ναυτικού στην Ελλάδα είναι ανάγκη και έχουν μέλλον. Όλοι ζητάνε και πάλι πληρώματα Ελλήνων στα ποστάλια και στην ακτοπλοΐα και Έλληνες αξιωματικούς στα ποντοπόρα. Το ότι υπάρχουν και ξένοι αναζητήστε το στο τι προσφέρει ο τόπος μας. Δυστυχώς με τόση απέχθεια στη θάλασσα, αλλά και τόση απαξίωση που εκφράζετε για τις σχολές που εκπαιδεύουν εκατοντάδες νέους στο επάγγελμα δεν σας ενδιαφέρει να δείτε τα θετικά της υπόθεσης...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 7 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro