Ο  τουρισμός μας… μία από τα ίδια!

Του Γιάννη  Κατσιλίβα

Γραμματέα Σωματείου Τουριστικών Επαγγελματιών Μπατσίου

 

Μπατσί, ο κλασικός καλοκαιρινός τουριστικός προορισμός της Άνδρου (φωτ. Εν Άνδρω).

Κάθε χρόνο ακούω στην αρχή της τουριστικής περιόδου την ίδια ερώτηση. Πως βλέπεις την νέα σεζόν; Και η απάντηση μου είναι πάντα η ίδια. Γιατί άλλαξε κάτι για να πάμε καλύτερα;

Η ευκολία μας στην Άνδρο είναι να ασχολούμαστε με την εσωστρέφεια μας. Και πανηγυρίζουμε για την αύξηση του τουρισμού Ιούλιο – Αύγουστο, που αυτό οφείλεται στα περισσότερα δρομολόγια των πλοίων αυτή την περίοδο και του φαινόμενου του AIRBNB που νοικιάζουν κάθε σπίτι σε κάμπο, βουνοκορφή και ραχούλα.

Συμμετέχουμε σε εκθέσεις στο εξωτερικό (πάντα με αιρετούς), στο πρόγραμμα της περιφέρειας διότι είναι δωρεάν, χωρίς ποτέ να δημιουργήσουμε την δική μας τουριστική πολιτική, που μπορεί να διαφέρει από τα άλλα νησιά.

Η δικαιολογία είναι ότι δεν έχουμε μεγάλο Budget. Εμφανίζουμε ένα  Budget,  που περιλαμβάνει όλες τις εκδηλώσεις του καλοκαιριού και μαζί τα έξοδα των εκθέσεων. Έτσι φαίνεται να ξοδεύουμε αρκετά για τα τουριστικά δρώμενα, ενώ τα περισσότερα είναι για την εσωστρέφεια μας.

Ας πάμε τώρα στις εκθέσεις του εξωτερικού. Πριν 6 περίπου χρόνια πήγαν σε έκθεση στο Dubai να φέρουν Άραβες!!! Τώρα ακούσαμε για στροφή στους Κινέζους, Ινδούς, Ρώσους!!!

Θα τρελαθούμε εντελώς! Με ποιες προδιαγραφές για αυτούς τους λαούς;    Τεράστιες αγορές στις Κυκλάδες προσπαθούν να φέρουν αυτούς τους λαούς και ξοδεύουν μεγάλα ποσά για προβολή. Και θα έλθουν ξαφνικά στην Άνδρο;

Δεν πάμε σε χώρες της Ευρώπης που μας ξέρουν και είναι εύκολο να τους φέρουμε (Σκανδιναβούς, Ολλανδούς, Ελβετούς, Αυστριακούς, Γερμανούς, Βρετανούς). Και στρεφόμαστε σε Ισραηλινούς (μια πολύ μικρή αγορά,  μικρότερη και από τους Κυπρίους) και σε Σέρβους (που ξέρουμε ότι φτάνουν μέχρι τον Πλαταμώνα)!!!

Με τέτοια τουριστική πολιτική δεν πάμε πουθενά. Η μόνη σοβαρή κίνηση είναι η προβολή στην Γαλλία.  Ακόμη και η Ιταλία που είναι μια καλή αγορά που συμμετέχουμε είναι γνωστό πως και αυτοί ταξιδεύουν περισσότερο τον Αύγουστο που είμαστε ήδη γεμάτοι από Έλληνες. Γι αυτό το αποτέλεσμα κάθε χρόνο είναι ίδιο, χωρίς καμία αύξηση των αλλοδαπών τουριστών.

Πρέπει να επιμηκύνουμε την τουριστική σεζόν και αυτό επιτυγχάνεται μόνο με τον αλλοδαπό τουρισμό. Αλλιώς δεν ζουν οι επιχειρήσεις. Αυτό το ξέρουμε και το ζούμε καλά εδώ στο Μπατσί.

Τα αποτελέσματα της προβολής (των αιρετών μας) στο εξωτερικό δεν μας πείθουν, ούτε οι φωτογραφίες στο Facebook και στο Instragram. Το αποτέλεσμα μετράει.  Είναι ένα «success story» χωρίς δράκο.

Μπατσί, το τουριστικό κέντρο της Άνδρου (φωτ. Εν Άνδρω).

Αυτές είναι γενικά οι προσπάθειες που κάνουμε χωρίς σοβαρή οργάνωση, χωρίς να έχουμε αποφασίσει ποιοι είμαστε, τι διαθέτουμε, που θέλουμε να απευθυνθούμε και χωρίς φυσικά να μπορούμε να βρούμε επιτέλους τον βηματισμό μας.

Κλασικό παράδειγμα το Μπατσί, το πιο τουριστικό μέρος της Άνδρου και το μόνο που έχει προδιαγραφές ενός μικρού Destination. Έχουμε ένα λιμάνι, που μερικοί το λένε μαρίνα, πολύ κακής κατασκευής, περίπου 15 χρόνων, το οποίο καταστρέφει την πρώην θαυμάσια παραλία μας. Μα αυτό πουλάει το Μπατσί: την παραλία στο κέντρο του χωριού.

Φέτος από τα κότερα μας επισκέφτηκαν πάνω από 10.000 επισκέπτες, που θαύμασαν την ομορφιά του Μπατσιού, το μύρισαν, το περπάτησαν,  το φωτογράφησαν και πολλοί δοκίμασαν και την γαστρονομία μας. Και όμως και αυτό το έργο δεν μπορεί να τελειώσει. Αν τελειώσει μπορεί να μας φέρει διπλάσιους επισκέπτες, αλλά και εδώ κάποιος αιρετός έχει αναλάβει την προώθηση του για αποπεράτωση και δεν προχωρά.

Εμείς εδώ στο Μπατσί τον ζούμε τον τουρισμό, ερχόμαστε σε διαρκή επαφή με τους τουρίστες, τρώμε μαζι τους, διασκεδάζουμε μαζί τους, τους βραβεύουμε για την πολύχρονη παρουσία τους. Και δεν μας αρέσει εμείς να προσπαθούμε τόσο πολύ για την αύξηση και την καλύτερη διαμονή τους, για την διασκέδαση τους και να μην έχουμε την ανάλογη ανταπόκριση από μέρος του Δήμου.

Θέλουμε μια και είναι χρονιά εκλογών, όλοι οι συνδυασμοί να ενδιαφερθούν για την αποπεράτωση της μαρίνας. Φυσικά ξέρω ότι όλοι θα υποσχεθούν (Μαυρογιαλούροι). Αλλά εκφράζω μια ΚΡΑΥΓΗ  ΑΓΩΝΙΑΣ πριν είναι πολύ αργά για όλη την παραλία μας με την μισοτελειωμένη μαρίνα μας, την αμμουδιά μας που βραχοποιείται σιγά-σιγά και πέφτουν τα τοιχία της, ενώ εφέτος έπεσε και μια αιωνόβια αρμυρήθρα.

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Κάποιοι βέβαια δεν ήθελαν την επισκευή του Περιφ.Ιατρείου Μπατσίου. Φαντασθείτε έναν τουρίστα Γάλλο πχ να τον τσιμπήση μια μέλισσα και επειδή έτυχε να είναι αλλεργικός να τρέχει 25 χλμ στο Κ.Υγείας για να κάνη μια ένεση κορτιζόνης προλαβαίνοντας στο παρά ένα(1'), το αλλεργικό shock. Εάν ξαναδείτε τον παθόντα ή αυτούς που ήλθαν μέσω του ίδιου πρακτορείου ποτέ ξανά στην Ανδρο, γράψτε μου.
Οι υποδομές του τουρισμού δεν εξαντλούνται στις μαρίνες, στις οργανωμένες παραλίες,στα ξενοδοχεία και στα καλά εστιατόρια,στην καταπληκτική Ανδριώτικη φύση και στον πεζοπορικό ή θρησκευτικό τουρισμό. Βασικός πυλώνας προσέλκυσης τουριστών είναι η υγειονομική ασφάλεια που παρέχει η Ανδρος μέσω των κρατικών υποδομών της στον τομέα της υγείας.

This comment was minimized by the moderator on the site

ΜΕΣΤΟΣ ΛΟΓΟΣ, ΕΥΣΤΟΧΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΖΕΙ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ.
ΚΥΡΙΕ ΚΑΤΣΙΛΙΒΑ ΓΙΑΤΙ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΠΟΛΙΤΕΥΕΣΤΕ ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΙΟ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ?
ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΜΑΣ ΜΕ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΕΣΟΔΑ ΤΟ ΝΗΣΙ…