SUPER EXPRESS: Διαδρομές με 7-8 μποφόρ του υπερ-ταχύπλοου στο Αιγαίο! (Βίντεο, φωτογραφίες, σχόλια)

 

Η αρχική ιδέα ήταν απλώς να δούμε το πλοίο που έφεραν - μαζί με τον Θ. Παναγιωτάκη - το φθινόπωρο του 2018 οι αδελφοί Στεφάνου από την Ισπανία. Τότε είχαμε κατέβει Πειραιά με προτροπή του φίλου Δ.Σ. που το είδε πρώτος και ενθουσιάστηκε από το μέγεθος του. Το φωτογραφίσαμε μέσα κι έξω και το βιντεοσκοπίσαμε. Έκτοτε το είχαμε δει μόνο μερικές φορές από μακριά να τρέχει κόντρα στα κύματα με μια παράξενη σταθερότητα. Έτσι στην χθεσινή επιστροφή από Τήνο για Άνδρο επιλέξαμε να ταξιδέψουμε με το ταχύπλοο των αδελφών Στεφάνου. Και αυτό μας εξέπληξε πολλαπλώς... 

 

 Το Super Express διασχίζει το Στενό Μυκόνου-Τήνου (Τσικνιάς) με 8 μποφόρ. Ένα βίντεο του Ραφαήλ Απέργη από την Τήνο στο Εν Άνδρω.

 

Το ταχύπλοο Super Express ταξιδεύει για Άνδρο και περνά το Στενό Άνδρου-Τήνου με 7φτάρι χωρίς να κουνά!...

Το ταχύπλοο Super Express - παρά τα μποφόρια του Τσικνιά - μπήκε με άνεση στο λιμάνι της Τήνου. Έδεσε γρήγορα και άνετα. Φόρτωσε. Και μετά ταξίδεψε για Άνδρο με 6 και 7 μποφόρ ανέμους χωρίς να κουνάει καθόλου. Κάτι που μας εξέπληξε και ρωτήσαμε γι' αυτό τον πλοίαρχο καπετάν Διαμαντή Παπαγεωργίου. Δείτε τις εξηγήσεις που μας έδωσε στο βίντεο του Εν Άνδρω...   

 

Το πλοίο εντυπωσιάζει με το μεγάλο και ψηλό μέγεθός του, το οποίο προσδίδει στο αεροδυναμικό σχήμα του μια κάπως διαστημική εμφάνιση. Είναι από τα μεγαλύτερα καταμαράν στην Ελλάδα. Εντυπωσιάζουν και τα ζωηρά και έντονα κιτρινομπλέ χρώματα του.

 

 Προσέγγισε γρήγορα. Έδεσε γρήγορα. Και άρχισε την επιβίβαση με τους δύο καταπέλτες του. Από τον έναν ανέβαζε επιβάτες και από τον άλλο ΙΧ αυτοκίνητα. Η χωρητικότητα του μεγάλη. Παίρνει 1070 επιβάτες και 200 ΙΧ. Έχει 30μελές πλήρωμα.

ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ

 

 Στην είσοδο οι καμαρότοι (κάτι σαν αεροσυνοδοί) και αν δεν ξέρεις σε κατευθύνουν στη θέση σου. Η όμορφη κοπέλα εξηγεί που είναι το κάθισμα του επιβάτη που μόλις ανέβηκε.

 Πλοίο ευρύχωρο με πολλά παράθυρα. Με πολύχρωμες άνετες πολύχρωμες πολυθρόνες. Με άνετους διαδρόμους.

 Πλοίο με πολλά επίπεδα και εξώστες. 

 Με μπαρ που φέρουν τα ονόματα γνωστών παραλιών και χωριών των τριών νησιών της γραμμής μας. Εδώ το μπαρ Ψαρού αναφορά στην πασίγνωστη παραλία της Μυκόνου.

 Εδώ οι χώροι και το μπαρ Καρδιανή. Σαφής αναφορά στην Τήνο. 

 Απίστευτα ευρύχωρο μπροστά στη ρεσεψιόν. Έχει μέχρι και καθίσματα... 

 Και στην πρώτη θέση (VIP) το μπαρ Βόρη. Η Άνδρος της καρδιάς των αδελφών Στεφανου. Και η Βόρη που διατηρούν κτήματα τους. 

 Εκπληκτική άνεση και υπέροχη θέα από τα παράθυρα καθώς το πλοίο τρέχει με δεκάδες μίλια. 

Στην πρώτη θέση κι ο παλιόφιλος Ηλίας Λιβάνης - εκδότης και γιος του Αντώνη Λιβάνη. Γνωστός από τα χρόνια της νιότης. Τότε που συνεργαστήκαμε επαγγελματικά μαζί του και κοντραριζόμαστε πολιτικά με τον φίλο του τον Κώστα Λαλιώτη. Μια συνάντηση που ξύπνησε μνήμες αλλοτινών εποχών τότε που είμαστε στα μεγάλα ΜΜΕ της Αθήνας. Μια μικρή αναφορά στο παρελθόν, αλλά και μια αναφορά στο παρόν που μας βρήκε σε διαφορετικές διαδρομές. Ο Ηλίας εκδότης βιβλίων και εντύπων στην Αθήνα κι εμείς με το Εν Άνδρω στην Άνδρο, την οποία κατά καιρούς επισκέπτεται. Αυτή την φορά ήταν Τήνο.

ΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ

 Κάναμε την διαδρομή με τον καπετάν Διαμαντή Παπαγεωργίου. Εξαιρετικός άνθρωπος και χαμογελαστός καπετάνιος. Και το κυριότερο: συνονόματος!!!

Με συμπαραστάτες του νέα παιδιά που αγαπούν τη θάλασσα και την τεχνολογία. Γιατί τα ταχύπλοα είναι ναυτοσύνη, αλλά και τεχνολογία. Εδώ ο καπετάν Διαμαντής στο τιμόνι - κάτι σαν Cockpit - του ταχύπλοου!... 

 

 Μέχρι και το μηχανοστάσιο με τους μηχανικούς είναι στη γέφυρα. Εκεί χτυπά η καρδιά του πλοίου. Στη φωτογραφία μηχανικοί και καπετάνιοι μαζί...

 

 

 Ηλεκτρονική πλοήγηση, ηλεκτρονική επίβλεψη των μηχανών. Η τεχνολογία, το σκάφος και η πλεύση έχουν γίνει ένα...

 Περάσαμε πια το Στενό Άνδρου-Τήνου. Τα 7-8 μποφόρ πέφτουν. Το πλοίο τρέχει με 28-32 μίλια. Με το σέρβις που θα κάνει τον χειμώνα από του χρόνου θα πηγαίνει σταθερά με 34!... 

 Φάνηκε η Κουβάρα συννεφιασμένη. Το φθινόπωρο είναι προ των πυλών. Ήταν 1η Σεπτεμβρίου. Όμως ακόμα το καλοκαίρι κρατάει...

 Το πλοίο έχει ένα γκαράζ απέραντο. 200 ΙΧ παίρνει. Βέβαια - όπως εξήγησε ο καπετάν Διαμαντής αν μπουν κάτι τεράστια 4Χ4 στην Άνδρο και κάτι σκαφάτοι από την Μύκονο πέφτει η χωρητικότητα γύρω στα 185...

 Άλλη μια ματιά στο γκαράζ. Βλέπουμε μπροστά και τον χώρο για μοτοσυκλέτες...

 Μπαίνουμε Γαύριο. Ο Θεολόγος πάντα συνεπής ακολουθεί...

 

 Ένα μεγάλο πλήθος και πολλά αυτοκίνητα περιμένουν...

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Δ. ΜΠΑΣΑΝΤΗΣ