Παραμένει ο Θεολόγος. Διαμαρτυρία Χατζημάρκου για ακτοπλοΐα και μετακινήσεις...

 

Η εικόνα του λιμανιού της Ραφήνας την Τετάρτη το απόγευμα μετά την άφιξη του Θεολόγου. Πλήρης ερημιά. Μόνο τα επόμενα φορτηγά στην αναμονή του δρομολογίου της επομένης. Χωρίς επιδότηση της γραμμής ούτε ο Θεολόγος θα αντέξει για πολύ. Φωτογραφία συνεργάτη του Εν Άνδρω.

Θα υπάρχει πλοίο και την επόμενη εβδομάδα

Και την άλλη εβδομάδα παραμένει στην άγονη πλέον γραμμή μας ο Θεολόγος με περικομμένα και ελαφρώς τροποποιημένα δρομολόγια και χωρίς επιδότηση. Εξεδόθη χτες το πρόγραμμα του για την επόμενη εβδομάδα για τρία δρομολόγια. Δευτέρα - Τετάρτη - Παρασκευή από Ραφήνα στις 17:30 για Άνδρο - Τήνο - Μύκονο και Τρίτη - Πέμπτη - Σάββατο από Μύκονο για Ραφήνα. Όμως στην επιστροφή θα ξεκινά από Μύκονο στις 12 για Ραφήνα. Και θα περνά από Άνδρο στις 14:15 ώστε να διευκολύνει τους μεταφορείς να ξεφορτώνουν το πρωί και να περνάνε πάλι Ραφήνα. Κυριακή δεν θα υπάρχει δρομολόγιο.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ: Ο Θεολόγος πέρασε από Άνδρο για Ραφήνα την Τετάρτη 2 Απριλίου και πήρε 13 φορτηγά και 18 επιβάτες. Συνολικά μετέφερε στη Ραφήνα 45 φορτηγά 8 ΙΧ και 60 επιβάτες. Αυτή είναι η κίνηση των ημερών και φυσικά δεν καλύπτει εμπορικά το κόστος μετακίνηση και μισθοδοσίας του πλοίου παρά σε ελάχιστο βαθμό καθιστώντας οικονομικά την διαδρομή απαγορευτική. Η ίδια κίνηση λόγω της πανδημίας υπήρχε και με τα δύο καράβια. Άρα και τα δύο "έμπαιναν μέσα" πανηγυρικά. Με τα σημερινά δεδομένα και ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ από το υπουργείο της ΑΓΟΝΗΣ ΓΤΡΑΜΜΗΣ Άνδρου - Τήνου - Μυκόνου δεν αντέχουν δύο πλοία στη γραμμή. Το ότι έφυγε το ένα δεν είναι εγκατάλειψη, αλλά είναι αποχώρηση λόγω έλλειψης μεταφορικού έργου. 

Φορτηγά και στο πάνω γκαράζ του Θεολόγος. Γι' αυτό αντέχει ακόμα στα ελλειμματικά δρομολόγια της άγονης πλέον γραμμής μας ο Θεολόγος. Φωτογραφία συνεργάτη του Εν Άνδρω. 

Το ότι ο Θεολόγος παραμένει με περικομμένα και τροποποιημένα δρομολόγια της γραμμής μας είναι γιατί είναι οικονομικότερος του Superferry II και γιατί μπορεί και παίρνει διπλάσιο αριθμό φορτηγών. Επίσης, γιατί η Fast Ferries προσαρμόστηκε ευκολότερα στο αδιέξοδο που έχει δημιουργήσει το υπουργείο Ναυτιλίας που ακόμα - ένα μήνα μετά την πανδημία - δεν έχει πολιτική παρά μόνο... εξαγγελίες πολιτικής! Αυτά για όσους γράφουν επιθετικά κατά των δύο Superferry και των ιδιοκτητών τους, που έχουν εξυπηρετήσει τόσα χρόνια και τόσο καλά το νησί μας. Λίγη περίσκεψη αυτές τις δύσκολες ώρες δεν θα έβλαπτε. 

Περιορισμός μετακινήσεων και στήριξη ακτοπλοΐας

Εν τω μεταξύ και νέα παρέμβαση έκαναν ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γ. Χατζημάρκος και ο πρόεδρος των Δήμων Νοτίου Αιγαίου Α. Καμπουράκης για την ακτοπλοΐα και τις μετακινήσεις στα νησιά με αφορμή τα κρούσματα κορωνοϊού στις Κυκλάδες (Σύρο και Μύκονο). Απέστειλαν στις 2/4 νέα κοινή επιστολή προς τους υπουργούς Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννη Πλακιωτάκη και τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νικόλαο Χαρδαλιά, με την οποία ζητούν:

(α) Περιορισμούς στις μετακινήσεις πολιτών προς τα νησιά και μεταξύ των νησιών.

(β) Στήριξη της ελληνικής ακτοπλοΐας μέσω ναύλωσης ή επιδότησης ενός ελάχιστου δικτύου εγγυημένων δρομολογίων.

Το πρώτο μέτρο κρίνεται αναγκαίο για την αποφυγή επισκέψεων στα νησιά το Πάσχα το δεύτερο για την διαφύλαξη της ελληνικής ακτοπλοΐας.