Το Airbnb ανέκαμψε ταχύτερα από τα ξενοδοχεία! Τι έγινε στην Άνδρο...

 Του Νίκου Ρουσάνογλου

Το AirBnb έκανε τη διαφορά συμβάλλοντας σημαντικά στην τουριστική ανάκαμψη. Και το έκανε χάρη στους Έλληνες τουρίστες. Αυτό συνέβη στην Ελλάδα. Αυτό και στην Άνδρο...
(Στα επίπεδα του 70% του 2019 η ζήτηση στην αγορά βραχυχρόνιων μισθώσεων. Οι Έλληνες κάνουν την διαφορά. Τα συμπεράσματα της πανευρωπαϊκής έρευνας για την Ελλάδα επιβεβαιώνονται και στην Άνδρο. Εφέτος το νησί γνώρισε μια δυνατή σεζόν που πλησίασε στο 80% αυτή του 2019. Μόνη διαφορά με την υπόλοιπη Ελλάδα η διάρκεια της σεζόν. Στην Άνδρο άρχισε ουσιαστικά αρχές Ιουλίου κι έληξε 15 Σεπτεμβρίου. Για τα δεδομένα της πανδημίας και των περιορισμών της στα ταξίδια τα αποτελέσματα ήταν πολύ καλά. Και ο Αύγουστος ήταν σχεδόν εφάμιλλος του 2019. Όλα αυτά χάρη στους Έλληνες τουρίστες που ανακάλυψαν την Άνδρο ως κοντινό προορισμό. Και χάρη στο AirBnb που το έχουν πια ανακαλύψει και οι Έλληνες. Αυτό φαίνεται από τους αυξημένους αριθμούς των επισκεπτών με δεδομένο πως αρκετές ξενοδοχειακές μονάδες δεν λειτούργησαν μετά την περσινή δραματική χρονιά. Ας δούμε όμως τι λένε τα παρακάτω στοιχεία της πανευρωπαϊκής έρευνας για την Ελλάδα που παρουσίασε η έγκυρη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ στις 2/10/221 - ΕΝ ΑΝΔΡΩ) 

Η αγορά της Αθήνας εμφανίζει ιδιαίτερα θετική εικόνα. Οι αγγελίες ακινήτων τον φετινό Αύγουστο ήταν μεν μειωμένες κατά 36% σε σχέση με το 2019, ωστόσο η πτώση αυτή είναι η τέταρτη μικρότερη, πίσω μόνο από την Αγία Πετρούπολη, τις Κάννες και τη Βιέννη.

Σε ποσοστό που ξεπερνάει πλέον το 70% σε σχέση με το 2019 έχει αποκατασταθεί η ζήτηση στην αγορά βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Ελλάδα, εμφανίζοντας πολύ καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τον ξενοδοχειακό κλάδο. 

ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΡΕΥΝΑ

Τα τέσσερα συμβατικά πλοία της γραμμής μας πέτυχαν να μεταφέρουν δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες πλησιάζοντας τα νούμερα του 2019. Στα ΙΧ πέτυχαν να φέρουν περισσότερα! Αλλάζοντας έτσι τις αναλογίες από 10 επιβάτες προς 1 ΙΧ σε 7 επιβάτες για 1 ΙΧ! Μια νέα κατάσταση διαμορφώθηκε στο νησί στην οποία συνέβαλαν η τακτικότητα και η συχνότητα των συμβατικών πλοίων, αλλά και η δυναμική του AirBnb!!!

Σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα της AirDNA, που δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα, από τις αρχές του έτους και μέχρι και τον Αύγουστο η ζήτηση στην ελληνική αγορά εμφανίζεται να είναι μόλις 28,9% χαμηλότερη συγκριτικά με το αντίστοιχο οκτάμηνο του 2019.

Μάλιστα, κατά τον φετινό Αύγουστο η ζήτηση (με βάση τον αριθμό των διανυκτερεύσεων που πραγματοποιήθηκαν) πανελλαδικά κινήθηκε σε επίπεδο που υπολειπόταν μόλις κατά 19,6% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2019. Η μεγαλύτερη απομόνωση που προσφέρουν τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, συγκριτικά με τη διαμονή σε ένα πολυσύχναστο ξενοδοχείο, φαίνεται πως έχει λειτουργήσει υπέρ της ταχύτερης ανάκαμψής τους, εξέλιξη που συμβαδίζει με τις προβλέψεις των περισσότερων φορέων της αγοράς ακινήτων.

Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η AirDNA κατέγραψε πάνω από 42,3 εκατ. διανυκτερεύσεις κατά τον μήνα Αύγουστο, αριθμός που ήταν 21% χαμηλότερος σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 αλλά και 16,5% υψηλότερος από τον περσινό Αύγουστο. Σε άλλες χώρες του ευρωπαϊκού Νότου, όπως η Ιταλία, η πτώση έναντι του Αυγούστου του 2019 διαμορφώθηκε σε 23,9% και στην Ισπανία σε 27,7%. Αντίστοιχα, στην Ελλάδα η μέση πληρότητα στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης πανελλαδικά άγγιξε το 70% τον φετινό Αύγουστο.

Ένας από τους λόγους που η εικόνα της ελληνικής αγοράς εμφανίζει βελτίωση φέτος έγκειται στο ότι ένα σημαντικό ποσοστό των απωλειών των ξένων επισκεπτών έχει αναπληρωθεί από Έλληνες. Το 2019, μόλις το 13% της ζήτησης για καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης προερχόταν από Έλληνες. Σήμερα το ποσοστό αυτό εκτιμάται ότι έχει τριπλασιαστεί.

«Χώρες όπου παρατηρήθηκε σημαντική ζήτηση από εγχώριους επισκέπτες εμφανίζουν καλύτερες επιδόσεις, συγκριτικά με άλλες που εξακολουθούν να εξαρτώνται από τη ζήτηση από το εξωτερικό», σημειώνεται στην ανάλυση της AirDNA.

Για παράδειγμα, σε χώρες όπως η Γαλλία και η Βρετανία πάνω από το 50% της ζήτησης για καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης αποδίδεται σε εγχώριους επισκέπτες. Αντιθέτως, χώρες όπως η Πορτογαλία, η Ουγγαρία και η Δημοκρατία της Τσεχίας παρέμειναν πολύ χαμηλότερα από το επίπεδο ζήτησης του 2019, καθώς πάνω από το 90% αυτής προέρχεται από επισκέπτες του εξωτερικού.

Η αγορά της Αθήνας εμφανίζει ιδιαίτερα θετική εικόνα και αναφορικά με τη μείωση της προσφοράς ακινήτων, η οποία είναι σχετικά συγκρατημένη σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις. Οι αγγελίες ακινήτων τον φετινό Αύγουστο ήταν μεν μειωμένες κατά 36% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, ωστόσο η πτώση αυτή είναι η τέταρτη μικρότερη, πίσω μόνο από την Αγία Πετρούπολη, τις Κάννες και τη Βιέννη. Αντιθέτως, σε πόλεις όπως η Βαρκελώνη και η Ρώμη η πτώση προσεγγίζει το 50%.

Περιθώριο αισιοδοξίας προκύπτει και με βάση τις κρατήσεις που έχουν γίνει για το διάστημα Σεπτεμβρίου – Νοεμβρίου, μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου. Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, οι κρατήσεις είναι 19% χαμηλότερες της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Στην Ελλάδα, το επίπεδο των κρατήσεων είναι περίπου 27% χαμηλότερο, ενώ σε χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία ξεπερνάει το 30%.

ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ