Ας πούμε τα πράγματα με το όνομα τους: αυτό δεν είναι λιμάνι...

Ένας λιμενικός αγωνίζεται να κατευθύνει τα εκατοντάδες αυτοκίνητα στις προβλήτες για Ραφήνα. Υπάρχει υπεύθυνος στο υπουργείο Ναυτιλίας να καταλάβει τι συμβαίνει με τρία καράβια σε 20 λεπτά στο μικρό και χωρίς προδιαγραφές λιμάνι της Άνδρου; (φωτ. Δ.Σ.)

Το βράδυ της Κυριακής 24 Ιουνίου, όσοι βρέθηκαν στο Γαυριο και αγαπούν την Άνδρο, είναι αντικειμενικοί, έχουν ωριμότητα, διαισθάνονται τις ραγδαίες εξελίξεις της εποχής, έχουν ανοικτούς ορίζοντες σκέψης και θέλουν το καλό του νησιού, θα πρέπει να προβληματίστηκαν πολύ (άλλη μια φορά), από την εικόνα που αντίκρισαν.

Σε έναν δρόμο μόλις 5,5 μέτρα πλάτος γίνεται "το έλα να δεις"... Ποιος φωστήρας στο υπουργείο Ναυτιλίας σκέφτηκε τρια πλοία σε 20 λεπτά στο Γαύριο Κυριακή βράδυ (φωτ. Δ.Σ.).

Επικρατούσε περίπου η εικόνα του χάους, σ ένα λιμάνι μιας άλλης εποχής, χωρίς υποδομές, στοιχειώδεις ανέσεις σε όσους ταξιδεύουν. Ένα λιμάνι που ταλαιπωρεί αντί να εξυπηρετεί και σαν πύλη εισόδου και πρώτη εικόνα του τόπου, δημιουργεί δυσάρεστη εντύπωση! Πλήρης αναρχία, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των λιμενικών που ακούραστα προσπαθούσαν να βάλουν μια τάξη.

Φορτηγά μικρά και μεγάλα στον μικρό δρόμο κόντρα στη ροή των εκατοντάδων ΙΧ που έφταναν στο λιμάνι (φωτ. Δ.Σ.)

Αν και βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή του καλοκαιριού και η κίνηση δεν βρίσκεται στο ζενίθ της, οι αδυναμίες ήταν εμφανείς. Η πρόσβαση στις προβλήτες εντελώς προβληματική από ένα στενό δρόμο που με το ζόρι διασταυρώνονται δυο Ι.Χ, ανύπαρκτη σήμανση, παντελής έλλειψη κατατοπιστικών πινακίδων. Γύρω ζούγκλα από παρκαρισμένα αυτοκίνητα παντού, φορτηγά, τα οποία αντί να κάτσουν στην άκρη μέχρι να φύγουν τα πλοία, ξεκινούσαν για την Χώρα, δημιουργώντας έμφραγμα. Ακόμα ένα τριτοκοσμικό στέγαστρο για τους πεζούς ταξιδιώτες,, προβλήτες γεμάτες λακκούβες και ξεχαρβαλωμένο τσιμέντο που αν δεν προσέξεις έπεσες και χτύπησες και στην καλύτερη περίπτωση μέχρι να φτάσεις στο βαπόρι κατέστρεψες την βαλίτσα σου, αδικαιολόγητη αστυνομική απουσία (αν και στην Χώρα υπάρχει δύναμη).

Το Θεολόγος φορτώνει πρώτο. Ένας λιμενικός υποδεικνύει σε ένα από τα εκατοντάδες αυτοκίνητα την θέση τοιυ για να μπει στο Θεολόγος. Τι να κάνει το λιμενικό όταν δεν υπάρχει κάποιος υπεύθυνος στο υπουργείο Ναυτιλίας να δει την απίστευτη κατάσταση στο Γαύριο; (φωτ. Δ.Σ.).

Από τις 7 μέχρι περίπου τις 9 το βράδυ, το Γαυριο είχε αποδιοργανωθεί. Τρία πλοία  σχεδόν ταυτόχρονα στο λιμάνι, όχι επειδή αυτό εξυπηρετούσε τους επισκέπτες του Σαββατοκύριακου, αλλά επειδή ΑΥΤΟ αποφάσισε το υπουργείο Ναυτιλίας και οι πλοιοκτήτες, που έχουν επιδοθεί σ ένα ανηλεή ανταγωνισμό για το ποιος θα αρπάξει τον επιβάτη από τον άλλο.

Ο Θεολόγος μόλις έφυγε. Εκατοντάδες αυτοκίνητα στις προβλήτες του λιμανιού περιμένουν τα άλλα δύο βαπόρια που φτάνουν ταυτόχρονα στο λιμάνι του Γαυρίου!!! (φωτ. Δ.Σ.)

Σε αυτό το διάστημα η μικρή πολη, υφίσταται μια άνευ προηγουμένου όχληση και επιβάρυνση. Άδικη και χωρίς νόημα γιατί ο προγραμματισμός των δρομολογίων δεν γίνεται με βάση την λογική αλλά το κέρδος.

Κατά τα άλλα, το λιμάνι δεν έχει δέστρες, δεν έχει περιφερειακό δρόμο, δεν έχει επαρκή φωτισμό, δεν έχει το απαιτούμενο βάθος και όταν φυσάει πάνω από 6 μποφόρ, ουσιαστικά βγαίνει εκτός, αφού δεν μπορεί να δεχτεί περισσότερα του ενός πλοίου.

Μολις βγήκε από το λιμάνι ο Θεολόγος στα απόνερα του μπαίνει το Tera!!! (φωτ. Δ.Σ.)

Όλοι θέλουμε την Άνδρο να προοδεύει σ αυτή την εξόχως ανταγωνιστική τουριστικά εποχή. Κι ανάμεσα σ αυτούς και γω που κατάγομαι από το νησί.

Όμως οι αλήθειες πρέπει να λέγονται. Στον σχεδιασμό του λιμανιού του Γαυριου έχουν γίνει ολέθρια λάθη και απαράδεκτες καθυστερήσεις και επιλογές. Κανείς μέχρι σήμερα δεν είδε και δεν υποστήριξε έμπρακτα την βελτίωση και την ολοκλήρωση των απαραίτητων έργων προκειμένου το Γαυριο να αποκτήσει ένα σύγχρονο, εύκολο και λειτουργικό λιμάνι, ικανό να δεχτεί μεγάλα επιβατηγά - και γιατί όχι και κρουαζιερόπλοια - καθιστώντας το νησί έναν τουριστικό προορισμό πρώτης τάξεως.

Και μόλις μπήκε το Tera μπαίνει στα απόνερα του το Superferry από Κρήτη! Υπάρχει υπεύθυνος στο υπουργείο Ναυτιλίας να δει την χαοτική κατάσταση κάθε Παρασκευή και Κυριακή βράδυ στο Γαύριο, αλλά και στη Ραφήνα, με τρια πλοία σε λίγα λεπτά; Τι θα γίνει στην φουλ σεζόν κι αν έχουμε μποφώρια; (φωτ. Δ.Σ.).

 Φέτος με τις συνδέσεις του νησιού με την Κρήτη, την Σαντορίνη, την Βόρειο Ελλάδα και τις Σποράδες και με την προσέγγιση των ταχυπλόων φάνηκαν οι αδυναμίες και η γύμνια του.

Και φυσικά αποκαλύφθηκαν και οι ευθύνες εκείνων που επί χρόνια - όταν χρήματα υπήρχαν - δεν είχαν το όραμα να εντάξουν το έργο σε κάποιο αναπτυξιακό πρόγραμμα.

Πρώτιστο μέλημα λοιπόν του δημάρχου που θα εκλεγεί στις δημοτικές εκλογές του 2019, είναι να ξεκινήσει άμεσα τις διαδικασίες προκειμένου να υλοποιηθούν οι μελέτες για τον σχεδιασμό του λιμανιού του νησιού. Άλλα περιθώρια δεν υπάρχουν, γιατί το νησί χωρίς λιμάνι κινδυνεύει να μείνει στο περιθώριο…

 Δημ.  Σταυρόπουλος

ΔΗΜ>: Όλες οι φωτογραφίες είναι του Δημ. Σταυροπουλου.και είναι από τα συμβαίνοντα στις 24 Ιουνίου βράδυ Κυριακής στο Γαύριο.