ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Που κολλάνε τα έργα του λιμανιού του Γαυρίου...

 

Τα φερτά του ρέματος στο Γαύριο έχουν μπαζώσει το λιμάνι. Το Λιμενικό Ταμείο ζητά να γίνει κάτι και υπάρχει μια πρώτη πίστωση για το έργο που περιμένει. Όμως το έργο έχει κολλήσει - σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Ταμείου - στην αβελτηρία του Δήμου Άνδρου και των εκπροσώπων όλων των δημοτικών παρατάξεων στο ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου. Στη φωτογραφία το πλοίο της Sea Jets που κόλλησε στον βυθό το καλοκαίρι του 2018 από τα φερτά του ρέματος. 

Επανερχόμεθα πάλι στο ζήτημα εκβάθυνσης του λιμένα Γαυρίου που προκλήθηκε από επιστολή της Sea Jets, συνεχίστηκε με την απάντηση του υπουργείου Ναυτιλίας και τέθηκε επί τάπητος με την προχθεσινή επιστολή Δ.Λάσκαρη στο ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου.

Όπως διαπιστώσαμε οι υπηρεσίες του λιμανιού του Γαυρίου είχαν από 30/11/18 ενημερώσει όλους τους αρμόδιους φορείς, όχι μόνο για την εκβάθυνση, αλλά για όλες τις απαραίτητες τεχνικές εργασίες και προμήθειες που πρέπει να γίνουν για το λιμάνι μέχρι την ερχόμενη θερινή περίοδο (εκβάθυνση, προβλήτες, φωτισμός κλπ).

Όμως όπως μάθαμε ο Δήμος Άνδρου που είχε την αρμοδιότητα δεν προώθησε τα θέματα αυτά στο Διοικητικό Συμβούλιο. Δεν προώθησε ούτε το ζήτημα της εκβάθυνσης για το οποίο είχαν προϋπολογιστεί δαπάνες 200.000 ευρώ στον ετήσιο προϋπολογισμό του Λιμενικού Ταμείου για το 2018 και για το 2019.

Οι πιστώσεις αυτές παρέμειναν αμετάβλητες γιατί δεν έγινε καμία πρόοδος. Το χειρότερο είναι πως αυτά τα χρήματα βρέθηκαν να είναι μοιρασμένα και για τα δύο λιμάνια: του Γαυρίου και της Τήνου.

Την 15/1/2019 η εταιρεία Seajets έστειλε έγγραφο στο υπουργείο και το κοινοποίησε στον Δήμο για το πρόβλημα της εκβάθυνσης. Μετά από λίγες ημέρες απάντησε το Υπουργείο και ζήτησε από τον Δήμο Άνδρου και το Λιμενικό Ταμείο να ασχοληθούν με το θέμα.

Δυστυχώς οι εκπρόσωποι της Άνδρου στο Λιμενικό Ταμείο αυτά τα χρόνια δεν κατάφεραν πολλά πράγματα. Και η Άνδρος είχε και έχει βασικά στελέχη όλων των δημοτικών παρατάξεων σε αυτό το ΔΣ και από την συμπολίτευση και από την αντιπολίτευση. Εκτός από τον δήμαρχο - που έχει αποδειχτεί πως δύσκολα προχωρά κάτι - στο ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου ήταν ή είναι αυτά τα χρόνια και οι σύμβουλοι Α. Βόσσος, Γ. Καπάκης, Φ. Αθανασίου. Τι έκαναν ή τι κάνουν στο ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου και δεν προχώρησε η εκβάθυνση όλα αυτά τα χρόνια;  

Όπως μας έγραψε σε γράμμα του προς το Εν Άνδρω τον Σεπτέμβριο του 2018 ο αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Β. Κορνάρος απαντώντας σε κριτική μας (κάποιοι δημοκρατικά σκεπτόμενοι και φερόμενοι απαντούν στις κριτικές) η κατάσταση για την εκβάθυνση του λιμανιού έχει ως εξής:

 «Στο σημείο αυτό θα απαντήσω και για το θέμα της εκβάνθυσης του Λιμένα στο οποίο αναφέρθηκε και σε δημοσίευμά σας ο πρώην λιμενάρχης Άνδρου (22/8/2018). Έχοντας στα χέρια μας την ΑΕΠΟ μπορούμε με επικαιροποίηση της μελέτης εκβάνθυσης να προχωρήσουμε στο σχετικό διαγωνισμό.

Όμως εδώ και αρκετό καιρό (συγγνώμη που δεν αναφέρομαι με λεπτομέρεια) έχουμε ζητήσει από το Δήμο Άνδρου να δώσει λύση για τα φερτά που “κατεβάζει” το ρέμα που βρίσκεται στο βόρειο άκρο του λιμένα χωρίς να έχει γίνει κάτι μέχρι σήμερα.»

Αυτά τα λίγα ως συμπλήρωμα στο προηγούμενο ρεπορτάζ με την ελπίδα κάτι να γίνει και να προχωρήσουν τα σοβαρά έργα στο λιμάνι του Γαυρίου.

«ΕΝ ΑΝΔΡΩ»

 

ΧΤΕΣΙΝΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ -  12/2/19 - ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΕΚΒΑΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΟΥ ΓΑΥΡΙΟΥ

 Άραγε ξέρει η λαλίστατη πρόεδρος του "Φιλοπρόοδου" (που πολιτικολογεί μοιράζοντας υπαινιγμούς κατά πάντων) τα μεγάλα προβλήματα του λιμανιού; Ξέρει πως οι τρεις σύμβουλοι που της έστειλαν προεκλογικές επιστολές "συμπαράστασης" ήταν ή είναι μέλη στο Λιμενικό Ταμείο. Και τι έκαναν για το λιμάνι του Γαυρίου;

Η πρώτη παραγωγική κίνηση - μετά την αλληλογραφία της εταιρείας Sea Jets με το υπουργείο Ναυτιλίας και την ειδοποίηση του υπουργείου Ναυτιλίας προς το Λιμενικό Ταμείο Τήνου – Άνδρου και τον Δήμο Άνδρου - έγινε χτες Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου με αποστολή επιστολής του μέλους του ΔΣ Δ. Λάσκαρη προς το Λιμενικό Ταμείο που ζητά να βάλει στην ημερήσια διάταξη την άμεση εκβάθυνση του λιμανιού του Γαυρίου.

Υπενθυμίζουμε πως η επιστολή της Sea Jets και η απάντηση του υπουργείου έλαβαν χώρα στο δεύτερο 15θήμερο Ιανουαρίου. Με δεδομένο πως τρέχει ο Φεβρουάριος θα πρέπει τα μέλη του Λιμενικού Ταμείου όπως λέει και η επιστολή του Δ.Λάσκαρη – μέλους του ΔΣ του Ταμείου - να δράσουν άμεσα ενόψει καλοκαιριού και να προχωρήσουν δεδομένου πως ήδη υπάρχει σχετική μελέτη από το 2012.

Ως γνωστόν για όσους παρακαλουθούν το λιμάνι της Άνδρου είναι παραμελημένο και σε πολλές περιπτώσεις καθίσταται επικίνδυνο. Το ζήτημα της εκβάθυνσης που τέθηκε στο Λιμενικό Ταμείο είναι και είναι επείγον. Υπάρχει μαθαίνουμε σχετική μελέτη από το 2012. Δυστυχώς, τρεις δημοτικοί σύμβουλοι της περιοχής (συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης) διετέλεσαν μέλη του ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου όλα αυτά τα χρόνια, αλλά αν κρίνουμε από την απόλυτη σιωπή τους δεν έχουν όπως φαίνεται να πουν τίποτα. Η αδράνεια της διοίκησης συνδυάζεται την τελευταία 5ετία με την απουσίας της αντιπολιτευσης...

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Με την παραπάνω ευκαιρία να πούμε πως το Εν Άνδρω με το πάντα επίκαιρο ρεπορτάζ του για τα θέματα της Άνδρου παρακολουθεί στενά το συγκεκριμένο θέμα έχει γράψει πολλές φορές και θα επανέλθει πάλι. Το ζήτημα είναι πως κάποιοι υποψήφιοι δήμαρχοι, αλλά και κάποιοι τοπικά παραγοντίζοντες εξ... Αθήνων,  δεν έχουν πει, δεν έχουν γράψει ή δεν έχουν κάνει κάτι για το λιμάνι της Άνδρου και τα μεγάλα προβλήματα του και τους κινδύνους του μέχρι σήμερα. Προφανώς τα αγνοούν. Υπάρχει ένας υποψήφιος δήμαρχος και ένας τοπικός παράγων που διετέλεσαν μέλη του ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου τα προηγούμενα χρόνια και δεν έχουν πει λέξη για το λιμάνι και τα προβλήματα του. Απλώς αναλώνονται σε σκιαμαχίες για παρελθόντα ζητήματα με την σημερινή προβληματική διοίκηση.

Και από τα ΜΜΕ - να τονίσουμε - μόνο το Εν Άνδρω θέτει στην κοινωνία της Άνδρου ευθέως τα μεγάλα θέματα. Όπως έθεσε τόσες φορές και για το λιμάνι του Γαυρίου (εκβάθυνση, συντήρηση, κίνηση κλπ). Αυτά για να ξέρουμε ποιοι ενδιαφέρονται και δουλεύουν πραγματικά σε αυτό το νησί. Και ποιοι μας δουλεύουν ψιλό γαζί παρασταίνοντας τους κήνσορες, τους παράγοντες και τους δημοσιογράφους…

«ΕΝ ΑΝΔΡΩ»