Ερωτήματα και σκέψεις για το επίπεδο της πολιτικής και του πολιτισμού στην Άνδρο

 

(Στο κείμενο μας για "την περίπτωση Τρανάκου" απάντησε και ο κ. Τρανάκος και η κ. Τσατσομοίρου, διορισθείσα υπεύθυνη πολιτισμού του κ. Σουσούδη. Στον κ. Τρανάκο απαντήσαμε κάτω από το σχόλιο του. Και απαντάμε κι εδώ. Και μαζί απαντάμε και στην κυρία του πολιτισμού του Σουσούδη.Ο κ. Τρανάκος αντιπροσωπεύει μέρος του πολιτικού διαλόγου όπως αναπτύχθηκε την 5ετία Σουσούδη. Η κ. Τσατσομοίρου αποτυπώνει τον πολιτισμό της απαξίωσης (όσων δεν άρεσαν) της περιόδου Σουσούδη. Στο κείμενο που ακολουθεί παρουσιάζουμε με προσεκτικό τρόπο φαινόμενα πολιτικής και πολιτισμού που δεν τίμησαν το νησί μας.)

Με εντυπωσιάζει πόσο εθελοτυφλούν ο Τρανάκος και μερικοί φίλοι του, όπως η κ. Τσατσομοίρου. Το κείμενο Τρανάκου, ένα κείμενο πολιτικά άθλιο, με ύβρεις, με μαγκιές, με καφενόβιες εκφράσεις, με πρόγκα, με θράσος, "αποδοκίμαζε" ένα καλογραμμένο, πολιτισμένο και πολιτικό κείμενο του Λάσκαρη. Το σχολιάσαμε. Με πολιτική ακρίβεια και αποδείξαμε πόσο απαξίωνε τον πολιτικό διάλογο στην Άνδρο. Θα θέλαμε να υποβάλλουμε από την μεριά μας μερικές ερωτήσεις σε όσους μας σχολίασαν αρνητικά και κυρίως στους δύο δημοτικούς συμβούλους του κ. Σουσούδη. 

Ερώτηση πρώτη: Τι σχέση έχει σε πολιτικό ύφος και σε πολιτικό ήθος το κείμενο Τρανάκου και το κείμενο Λάσκαρη; Καμία...Κάθε κείμενο εκτός από αυτά που λέει είναι και το πως το λέει. Ο δημόσιος διάλογος δημιουργεί δημόσιο ήθος διδάσκει η πολιτική επιστήμη. Τι είδους δημόσιο ύφος και ήθος αντιπροσωπεύει το ένα κείμενο και τι το άλλο;

Ερώτηση δεύτερη: Μπορεί κανείς να διαφωνεί με τον χρόνο που εκδηλώθηκε η ρήξη Λάσκαρη - Σουσούδη. Πάντως ρήξη υπήρχε. Πως μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς τις ακραίες αντιδράσεις των στελεχών του Σουσούδη, όπως το λιβελογράφημα, αλλά και άλλες που είναι γνωστές στη Χώρα και κινούνται στα όρια της προσωπικής αστειότητας ή επιθετικότητας και που δεν χρειάζεται να αναφέρουμε;

Ερώτηση τρίτη: Άραγε ποιο κείμενο θα επέλεγε η κ. Τσατσομοίρου - υπεύθυνη πολιτισμού του Σουσούδη - να συστήσει στον κύκλο της (που γνωρίζει γραφή και ανάγνωση) να διαβάσουν, το κείμενο του Λάσκαρη ή του Τρανάκου; Μπορεί να ισχυριστεί η κ. Τσατσομοίρου στον κύκλο της πως το αθλιογράφημα Τρανάκου είναι το «ψηλό δέντρο» που το πετροβολούν; Μπορεί η κ. Τσατσομοίρου (μιας και έχει διαβάσει και αρχαίους συγγραφείς) να πει πως απαξιώνει χωρίς να αντικρούει ένα άκρως πολιτικό κείμενο (το δικό μας), το ποίο σχολιάζει ένα αθλιογράφημα του Τρανάκου; Και τέλος πάντων τι είδους "ψηλά δέντρα" έχει στον κήπο της η κ. Τσατσομοίρου; Λιβελογραφήματα; Αθλιογραφήματα; Υβριστικές προσωπικές επιθέσεις κατά των νέων τοπικών αρχών; Βιβλία ιστορίας για την Άνδρο; Βιβλία για τον πολιτισμό της Άνδρου;

Ερώτηση τέταρτη: Τι και πως απαντά ο Τρανάκος και η Τσατσομοίρου στην ουσίας της κριτικής μας στο άθλιο κείμενο του Τρανάκου;

Δεν απαντούν! Για την ταμπακέρα (το κείμενο Τρανάκου) δεν λένε απολύτως τίποτα: ούτε ο Τρανάκος, ούτε η Τσατσομοίρου. Απλώς πετάνε την μπάλλα στην εξέδρα και απαντούν με νέες προσωπικές επιθέσεις κατά του Site και του διαχειριστή του. Έχασαν τις εκλογές βρίζοντας μας επί 5ετια. Έβρισαν τους πάντες επί 5ετία. Έκαναν ότι πιθανό και απίθανο για να κερδίσουν τις εκλογές και πήραν 50% κάτω από το 2014. Στο δεύτερο γύρο τους ξεπέρασε ένας συνδυασμός νέων και ορισμένων παλαιών που είχε ζωή μόνο 3 μήνες. Και αντί να σκεφτούν τι λάθος έκαναν συνεχίζουν να απαξιώνουν και να βρίζουν και παρά την αποδοκιμασία του 36% (με σπρωξίματα και εκφοβισμό).

Αγαπητοί κάτι τέτοια κάνατε επί 5ετία και χάσατε. Μιμηθήκατε τον αμετροεπή Τσίπρα και χάσατε. Μιμήθηκε ο Τρανάκος τον Πολάκη και απώλεσε την αξιοπρέπεια του βρίζοντας. Ενώ ζητώντας επιπλέον παραιτήσεις - μην περιμένοντας την έκβαση των εκλογών - αυτογελοιοποιήθηκε μετά από το αποτέλεσμα. Και τι κάνει απαντώντας; Συνεχίζει να βρίζει. Και επιχειρεί να απαξιώσει...

Μα πως μπορεί ένας που απαξιώθηκε να απαξιώνει τους άλλους; Δεν μπορεί. Αλλά ελπίζει πως θα συσπειρώσει τους φίλους του. Τους οποίους και επικαλείται μιλώντας για "φιλίες"! Μόνο και μόνο για να κρυφτεί από πίσω τους. Όμως αυτό δεν τον βοηθά ιδιαίτερα. Γιατί με αυτά που έγραψε δημόσια για τη νέα ηγεσία της Άνδρου είναι έκθετος σε όλη την Άνδρο.

Ατυχώς ο κ. Τρανάκος και η κ. Τσατσομοίρου δεν ξέρουν τίποτα από αυτοκριτική - που είναι αναγκαία στην πολιτική. Δεν ξέρουν τίποτα από πολιτική - που είναι αναγκαία για κάθε αιρετό. Δεν ξέρουν από αξιολόγηση. Ξέρουν μόνο να απαξιώνουν ότι δεν τους αρέσει. Ή, ότι δεν έχουν τα φόντα να αντικρούσουν.

Δυστυχώς για τον κ. Τρανάκο έβρισε χυδαία αυτούς που μόλις τιμήθηκαν με την λαϊκή εντολή, δείχνοντας πως δεν την σέβεται. Έβρισε όμως κι αυτούς με τους οποίους συνεργαζόταν μέχρι χτες! Και ακόμα έβρισε ένα Site και τον διαχειριστή του, που τον έχουν τιμήσει στο παρελθόν. Το ξέχασε όλα. Πόσο γρήγορα ξεχνά ο κ. Τρανάκος…

Κρίμα! Τέτοιος κατήφορος με την "πρώτη φορά δημοτικός σύμβουλος"...

Δ.Μπ.

ΥΓ 1. Δεν θα ρωτήσουμε την κ. Τσατσομοίρου - διορισμένη υπεύθυνη για τον πολιτισμό του κ. Σουσούδη - αν καταλαβαίνει επακριβώς τι έγραψε και τι υπαινίχθηκε στο σχόλιο της όσον αφορά τη δίκη μας πνευματική παρουσία και συνεισφορά στην Άνδρο. Αγνόησε επί 5ετία τα τρία βιβλία μας για το νησί. Αγνόησε τα επιστημονικά δοκίμια μας. Αλλά και τα εκατοντάδες άρθρα μας για τον πολιτισμό και την ιστορία της Άνδρου. Το μόνο που έμαθε - ως υπεύθυνη του Σουσούδη - είναι η απαξίωση! Μπράβο της...

 

Τέτοιον πολιτισμό καταλάβαιναν αυτοί που απέρχονται. Τον πολιτισμό της απαξίωσης των άλλων. Όμως ο ρόλος της τελειώνει. Ο δικός μας όμως συνεχίζεται. Γιατί αυτή την διόρισαν στο "πολιτισμό" για να κάνει κάποιο κουμάντο. Το τι κουμάντο έκανε είναι άλλου παπά Ευαγγέλιο! Εμείς όμως είμαστε μέρος του δρώντα και ζωντανού πολιτισμού της Άνδρου. Με την καθημερινή παρουσία και δουλειά μας. Εμάς δεν μας διόρισε κανένας. Και γι' αυτό και δεν μπορεί κανείς να μας πάψει.  Αυτή είναι η διαφορά μας. Και είναι πολύ μεγάλη...

Τα παραπάνω βιβλία για την Άνδρο (από τα πολλά) προς ενημέρωση της κ. Τσατσομοίρου και του "πολιτισμού" που πρεσβεύει.