Η "διαίρεση" και οι "διαιρέτες" της Άνδρου: κουλτούρα, νατούρα, …κατούρα!

 

Το Γαύριο είναι η βασική πύλη της Άνδρου στον κόσμο. Κάθε αναβάθμισή του αναβαθμίζει την Άνδρο. Κάθε υποβάθμιση του υποβαθμίζει την Άνδρο. Κάθε λεκτική απαξίωση του συμβάλει στην υποβάθμιση του. Αν δεν προχώρησε πολύ το Γαύριο φταίνε πολλοί. Οι αιτίες είναι πολλές και βαθιές και οι αφορισμοί και τα αναθέματα δεν βοηθούν και δεν βελτιώνουν την κατάσταση. Η αλήθεια είναι μια: οι άνθρωποι κάνουν τους τόπους... (φωτ. αρχείου Εν Άνδρω).

Ακούμε και διαβάζουμε τις απόψεις ορισμένων για την Άνδρο.  Κάποιες πιο εκλεπτυσμένες. Άλλες πιο χοντροκομμένες. Στις πιο χοντροκομμένες ορισμένων που μιλάνε για «κατάφωρη αδικία εις βάρος του Γαυρίου»! Κοινός παρονομαστής όλων αυτών μια «αόρατη συνωμοσία» για να αδικηθεί το Γαύριο, μια αδιάκοπή υποβόσκουσα αντιπαλότητα Γαυρίου – Άνδρου!

Στην τελευταία συγκέντρωση των κατοίκων του Γαυρίου ο πρόεδρος του Τοπικού είπε πως προσπαθεί να σώσει το Γαύριο από την υποβάθμιση που καταδικάζουν κάποιοι τον Κάμπο Γαυρίου! Φανταζόμαστε να συγκαταλέγει στους «κάποιους» - εκτός της επιχείρησης Βαλμά που μόλις εγκαταστάθηκε κι ακόμα δεν λειτουργεί - και τον εαυτό του που λειτουργεί χωρίς νόμιμες άδειες! Καθώς και αρκετούς άλλους…

Σε ανοιχτή επιστολή του προς τους κατοίκους του Γαυρίου ο δημοτικός σύμβουλος Χώρας (!) Β. Αδάμης συνόψισε την «υποβάθμιση του Γαυρίου» με μια λέξη αποκαλώντας την περιοχή… «κατούρα»! Αντέγραψε το προπαγανδιστικό «ευφυολόγημα» που κυκλοφορεί με πάθος μετά τις εκλογές ο Γ. Δαρδανός λέγοντας ειρωνικά:

Εξαιρετικά χοντροκομμένο και αποπροσανατολιστικό το "ευφυολόγημα". Όμως ποιοι, πότε και που κάθισαν  και «συνωμότησαν»  για να δημιουργηθεί η σημερινή κατάσταση στο Γαύριο. Ο Δήμος Άνδρου λένε πολλοί. Οι εφοπλιστές λένε κάποιοι άλλοι. Οι χωραΐτες λένε κάποιοι τρίτοι.

Αστεία πράγματα. Ο Δήμος Άνδρου να πληροφορήσουμε όσους μιλάνε (και ορθώς μιλάνε) για υποβάθμιση του Γαυρίου υπάρχει μόνο 9 χρόνια. Και εξ αυτών τα 3,5 της διοίκησης Γλυνού διοικούσαν αυτοί που φωνάζουν σήμερα στο Γαύριο.

Άρα, η «υποβάθμιση» θα πρέπει κατ’ αυτούς να συνέβη την 5ετία Σουσούδη. Περίεργο γιατί στις εκλογές του 2019 η ομάδα Καπάκη-Τασούλας συμμάχησε με τον Σουσούδη! Πως και συμμάχησαν με αυτόν που υποβάθμισε την περιοχή τους;

Μήπως η κατηγορία «κατούρα» του Γ. Δαρδανού (που αναπαράγει αφελώς και ο Β. Αδάμης) πέρα από «ευφυολόγημα» είναι μια χοντροκομμένη προπαγάνδα που θέλει να συσπειρώσει μια υποβαθμισμένη περιοχή διαιρώντας την αποψιλωμένη Άνδρο και συσκοτίζοντας όλα όσα δεν έγιναν την 12ετία που υπήρξε ο Δήμος Υδρούσας και τις προηγούμενες δεκαετίες της Κοινότητας Γαυρίου;

 Εποχές που διοικούσαν (όπως διοικούσαν) αυτοί που φωνάζουν και λένε για «κατούρα» σήμερα στο Γαύριο. Ας αναλογιστούν οι Γ.Δαρδανός, Β.Αδάμης, Ν.Χέλμης πως το άθλιο πολεοδομικό σχέδιο του Γαυρίου πηγαίνει πίσω πάρα πολλά χρόνια και πως όλα αυτά χρόνια που «αυτοδιοικήθηκαν» κατέστρεψαν μόνοι τους τον οικισμό. Τίποτα δεν τηρήθηκε από το σχέδιο πόλης. Χτίστηκαν σπίτια παράνομα επί παρανόμων οικοπέδων. Δεν διανοίχτηκαν δρόμοι και κοινόχρηστοι χώροι. Διαμορφώθηκε ένα λιμάνι σε λάθος σημείο με λάθος προδιαγραφές. Σε όλα αυτά δεν τους φταίνε οι χωραΐτες και οι κορθιανοί…

Όλα αυτά έγιναν τον καιρό που το Γαύριο ήταν «αυτόνομο κρατίδιο» στα πλαίσια της Άνδρου. Ποιος Δήμος Άνδρου και ποιοι εφοπλιστές και χωραΐτες τους εμπόδισαν να κάνουν το σωστό;

Το βασικό οδικό δίκτυο του Γαυρίου (οικισμός χωρίς περιφερειακό και κακούς δρόμους) το οποίο όλοι αναθεματίζουν είναι το ίδιο από τον καιρό που ήταν Κοινότητα. Και διαμορφώθηκε από κοινοτάρχες, κοινοτάρχισες και δημάρχους Γαυριώτες και Υδρουσαίους. Αυτά για την κατάσταση στον οικισμό και για την κατάσταση στον Κάμπο Γαυρίου.

Το ότι για τον σχεδιασμό του λιμανιού - που σωστά διαμαρτύρονται – βασική ευθύνη έχει η κοινοτάρχισα τους και ο Δήμος Υδρούσας, που είχε ρόλο ο Α. Βώσσος. Αλλά γι αυτό δεν λένε λέξη. Τους φταίει και για το λιμάνι ο ενιαίος Δήμος Άνδρου των τελευταίων 9 ετών, που βεβαίως είναι αλήθεια πως δεν έκανε απολύτως τίποτα γι’ αυτό.

Όμως πως και ξεχνούν πως 2,5 από τα 9 χρόνια υπεύθυνος για το λιμάνι ήταν πάλι ο εκ Γαυρίου κ. Βώσσος (πρώην πρόεδρος δημοτικού συμβουλίου Υδρούσας επί 8ετία) ο οποίος δεν έκανε απολύτως τίποτα.

Αλήθεια ποιος φταίει στον Γ. Δαρδανό για την εγκατάσταση ανεμογεννητριών στην Βόρεια Άνδρο; Όλες έχουν εγκριθεί επί Δήμου Υδρούσας. Δηλαδή, τότε που το Γαύριο και η Υδρούσα «διαφέντευαν» μόνοι την τύχη τους. Και σήμερα κατηγορούν τους «άλλους» πως "συνωμότησαν" εναντίον τους!

Αλήθεια ποιος φταίει στον Β. Αδάμη για τα σκουπίδια; Το Γαύριο πήγαινε ή δεν πήγαινε τα σκουπίδια του σχεδόν 30 ολόκληρα χρόνια στη Χώρα; Δεν το ήξερε ο δημοτικός σύμβουλος Χώρας/Γαυρίου;  Δεν ήξερε πως είχαν κάνει περιοχή «κατούρα» τον μοναδικό ιστορικό χώρο του Στρόφιλα;

Στον Δαρδανό φταίνε και οι εφοπλιστές της Χώρας που δίνουν λεφτά για δημόσια έργα στην Χώρα. Του φταίνε οι άλλοι που δίνουν τα χρήματα τους για τον τόπο τους; Περιέργη λογική. Αλήθεια, πότε οι ευκατάστατοι του Γαυρίου έδωσαν κάποια δωρεά για δημόσια έργα, για την παιδεία κλπ όπως συνέβη και εξακολουθεί να συμβαίνει στο απομακρυσμένο Κόρθι. Πόσα ιδιωτικά κληροδοτήματα υπάρχουν στην Χώρα και στο Κόρθι και πόσα δεν υπάρχουν στο Γαύριο; Και ποιος φταίει γι’ αυτό κατά τον Γ. Δαρδανό;

Έχουν άραγε αναλογιστεί πόσες δεκαετίες ιστορίας, πόση ανθρώπινη προσπάθεια και πόσα ιδιωτικά χρήματα και μεγάλες επώνυμες δωρεές χρειάστηκαν για να φτιαχτούν  στην Χώρα μουσεία, θέατρα, σχολεία, γήπεδα, πλατείες, μοναστήρια, εκκλησιές, πεζόδρομοι, δημαρχεία, μνημεία κλπ.

Μια ναυτική ιστορία 200 χρόνων εμπορικής ναυτιλίας της Άνδρου και προσφοράς ανθρώπων στην περιοχή τους την αποκαλεί ειρωνικά ο Γ. Δαρδανός η «κουλτούρα» της Χώρας!  Και οι άλλοι τον ακολουθούν. Αλήθεια, ποιος αδικεί ποιον λέγοντας τέτοιες χοντροκομμένες φράσεις σε βάρος της ιστορίας του νησιού;

Έχουν αναλογιστεί αυτοί που λένε αυτά τον μόχθο και την αγάπη των ευεργετών του Κορθίου για τον τόπο τους; Έχουν αναλογιστεί την προσφορά μέσω Κληροδοτημάτων και προσωπικών εισφορών των ευκατάστατων όλου του άλλου νησιού στους νέους και στις κοινωνίες τους (υποτροφίες, εκθέσεις, βιβλιοθήκες, εργαστήρια, αρχεία κλπ). Αν όλα αυτά τα λέει ειρωνικά «η κουλτούρα της Χώρας και η νατούρα του Κορθίου» ποιος αλήθεια αδικεί ποιον;

Αυτά σχετικά με τις "διαιρέσεις" μιας αποψιλωμένης Άνδρου που προωθούν κάποιοι "διαιρέτες" για δικούς τους πολιτικούς λόγους...

"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"