Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΑΧΡΑΝΤΟ Ή "ΕΣΤΙ ΔΙΚΗΣ ΟΦΘΑΛΜΟΣ, ΟΣ ΤΑ ΠΑΝΘ' ΟΡΑ"...

 

Η φράση "έστι δίκης οφθαλμός, ος τα πανθ’ ορά" ανήκει στον αρχαίο Έλληνα ποιητή Μέανδρο και γράφτηκε τον 4ο αιώνα π.Χ. Σημαίνει: υπάρχει οφθαλμός (μάτι) που βλέπει τα πάντα. Συνήθως αναφέρεται στον Θεό ή σε μια ανώτερη δύναμη, η οποία εποπτεύει τα πάντα και στο τέλος απονέμει το δίκαιο. Αυτή την φράση σκεφτήκαμε βλέποντας ψηλά από το μοναστήρι τον ελικοειδή ολοκληρωμένο δρόμο που ανέβαινε στην Πανάχραντό. Έναν δρόμο που για να ολοκληρωθεί πέρασε από 40 κύματα και τρεις δημάρχους! Έναν δρόμο τον οποίο πολλοί υποσχέθηκαν και μόνο ένας εξ αυτών στο τέλος κράτησε την υπόσχεση του. 

Ο νέος δρόμος όπως ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες

Μεγάλος σχετικά και με ιστορικές αναφορές ο πρόλογος, αλλά και πολλά τα χρόνια που περίμενε ο Γέροντας Ευδόκιμος να ευδοκιμήσει η πολιτεία να φτιάξει έναν δρόμο που ξεκίνησε και χάραξε αυτός με δικά του χρήματα κάποτε με σκοπό το ιστορικό μοναστήρι της Άνδρου να συνδεθεί - εκτός από το παλιό μονοπάτι - με έναν πιο σύγχρονο τρόπο με την κοινωνία της Χώρας στην οποία διοικητικά ανήκε. Αυτά για την προϊστορία του δρόμου. Για την ιστορία: τον παλιό χωμάτινο και γεμάτο πέτρες και βράχια δρόμο όπου καταστρέφονταν αυτοκίνητα υποσχέθηκε ο πρώτος δήμαρχος της ενιαίας Άνδρου Γιάννης Γλυνός να τον φτιάξει.

Ο νέος δρόμος όπως ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες

Η μελέτη που κατατέθηκε από τον Νίκο Θεολόγου περιλάμβανε τσιμεντόστρωση 400 μέτρων στα πιο δύσκολα σημεία του 1200 μέτρων δρόμου. Η μέλετη ήρθε στο τέλος της θητείας Γλυνού και δεν προχώρησε. Την μελέτη αυτή παρέλαβε ο δεύτερος δήμαρχος του ενιαίου Δήμου Άνδρου Θεοδόσης Σουσούδης, που είχε υποσχεθεί και αυτός. Υπό την πίεση των μοναχών τον επέκτεινε στα περίπου 600 μέτρα, αλλά τον στένεψε. Και από 5 μέτρα τον έκανε περίπου 4!!! Δεν μπορούσαν να διασταυρωθούν δύο αυτοκίνητα. Επιπροσθέτως λόγω κακοτεχνίας η άκρη του δρόμου είχε ύψος από το χώμα 17 πόντους όταν το ακραξόνιο ενός αυτοκινήτου έχει 13 πόντους κατά μέσο όρο. Άρα κάθε φορά που κάποιο αυτοκίνητο ξεφευγε θα πάθαινε ζημιά.

Άνετη η διασταύρωση δύο αυτοκινήτων στο νέο καλοστρωμένο δρόμο για την Μονή.

 

Αυτός ήταν ο "τσουρουτικος" κι επικίνδυνος δρόμος σε πρώτη φάση για τον οποίο διαμαρτυρήθηκε η Μονή. Και τον οποίο φωτογράφισε το ΕΝ ΑΝΔΡΩ για να ακούσει οχετό ύβρεων από μέλη της διοίκησης Σουσούδη.

Οι μοναχοί διαμαρτυρήθηκαν και το ΕΝ ΑΝΔΡΩ μετά από πρόσκληση τους φωτογράφισε τον δρόμο και δημοσίευσε την διαμαρτυρία. Το τι ακούσαμε σε ύβρεις στο δημοτικό συμβούλιο του κ. Σουσούδη είναι καταγεγραμμένο στο ρεπορτάζ εκείνων των "λαμπρών ημερών". Με πλήρη πολιτική ευθύνη του κ. Σουσούδη. ¨ομως, η παρέμβαση των μοναχών και η δημοσίευση η δική μας ανάγκασαν τον δήμαρχο των μεγάλων απευθείας αναθέσεων (9.7 εκατομμύρια ευρώ αναθέσεις στο πουθενά σε 5 χρόνια - ρωτήθηκε κατ' επανάληψη και δεν έχει απαντήσει) να ρίξει μερικά επιπλέον κυβικά και να "διαπλατύνει" κάπως τον δρόμο διαμορφώνοντας και το χαντάκι απορροής των υδάτων. Τουλάχιστον μπορούσαν πλέον να διασταυρωθούν δύο ΙΧ. 

Το σημείο σύνδεσης του νέου και του παλαιού δρόμου. Είναι εμφανής η διαφορές που περιγράφουμε...  

Το μπάλωμα που προστέθηκε μετά τις διαμαρτυρίες μοναχών και ΕΝ ΑΝΔΡΩ. Κρίμα που η Ανδριακή από το ύψος της πλατείας Κλαυθμώνος δεν μπόρεσε να δει τις κακοτεχνίες ποτέ... 

Το χωμάτινο μέρος του δρόμου ο δήμαρχος των 9.7 εκατομμυρίων ευρώ απευθείας αναθέσεων δεν το διαμόρφωσε κατ' ελάχιστο. Η θεωρία του ήταν "λεφτά δεν υπάρχουν"! Προφανώς για τον δρόμο της Παναχράντου. Για άλλες αναθέσεις μάλλον υπήρχαν. Όμως, παρά το "τσουρουτικο" του έργου ο κ. Θεοδόσης το θεώρησε "μέγα έργο" και το πρόβαλε στο πολυαγαπημένο του facebook. Και η πολυαγαπημένη του Ανδριακή, που ξέρει τα πάντα περί της "ποιότητας των χιλιομέτρων της ασφάλτου" της επόμενης διοίκησης δεν είπε τσιμουδιά για την ποιότητα του δρόμου της Παναχράντου. 

Από τις διεργασίες για την ολοκλήρωση της τσιμεντόστρωσης που έκανε με εξαιρετικό τρόπο η εταιρεία Βαλμά, όπως μας τόνισαν οι μοναχοί της Μονής. Φωτογραφία της Μονής Παναχράντου.

Τρίτος στη σειρά δήμαρχος της ενιαίας Άνδρου ο Δημήτρης Λοτσάρης. Κι αυτός υποσχέθηκε την ολοκλήρωση τον υπολοίπων περίπου 600 μέτρων δρόμου. Τον έβαλε σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, από τα πολλά που έτρεξε αυτά τα τρία χρόνια, που όλως περιέργως "λεφτά υπήρξαν" γιατί κάποιος έκανε μελέτες, έτρεξε στα Υπουργεία και στην Περιφέρεια και ξεκλείδωσε χρηματοδοτήσεις για δεκάδες έργα που έγιναν και γίνονται. Στο μεταξύ εστάλησαν μηχανήματα από τον Δήμο με επικεφαλής τον αντιδήμαρχο Δημήτρη Τηνιακό και έφυγαν τα βράχια και οι πέτρες κάνοντας τον χωματόδρομο βατό. 

Ο δήμαρχος ανέβηκε - όπως μας είπε ο πανευτυχής για το δρόμο Ευδόκιμος - δύο φορές για να δει αν το έργο προχωρά σωστά. Φωτογραφία Μονής Παναχράντου

Όμως, τα χρόνια περνούσαν και το χρηματοδοτικό πρόγραμμα του δρόμου της Παναχράντου... δεν έτρεχε! Είχαμε πιστέψει πως η υπόσχεση ξεχάστηκε. Όμως, τρεις μήνες πριν κλείσει η τριετία του σημερινού δημάρχου λάβαμε τηλεφώνημα αγαλλίασης από το ιστορικό μοναστήρι της Άνδρου: "ξεκινά ο δρόμος!!!" Χαρήκαμε, αλλά δεν πήγαμε. Περιμέναμε καμιά 10αριά μέρες να τελειώσουν τα τρία τμήματα του δρόμου των 600 μέτρων Και την περασμένη Κυριακή ανηφορίσαμε. 

Επί του νέου οδοστρώματος η αδελφότητα της Παναχράντου ποζάρει πανευτυχής με τον δήμαρχο. Φωτογραφία Μονή Παναχράντου.  

Οι παρατηρήσεις μας: Εξαιρετικός ο νέος τσιμεντένιος δρόμος. Πλατύτερος εξ αρχής από τον προηγούμενο κατά 1,1,5 μέτρα. Ανάλογα το σημείο της διαδρομής κυμαίνεται από 5 μέχρι 6,5 μέτρα. Και η ποιότητα όπως και το στρώσιμο του υλικού πολύ καλύτερα. Χωρίς κακοτεχνίες στις άκρες του δρόμου. Εμφανείς οι διαφορές στις συνδέσεις του παλιού με το νέο. 

Συμπέρασμα: Όλα κάποτε ξεκινούν. προχωρούν και κάποτε τελειώνουν. Η δημόσια διοίκηση έχει συνέχεια. Οι δημόσιοι λειτουργοί όμως έχουν ασυνέχειες. Άλλος υπόσχεται, άλλος τάζει, άλλος ξεκινά και δεν τελειώνει, άλλος κάνει όπως-όπως και όταν του λένε τις προχειρότητες του ασχημονεί, άλλος αργεί αλλά τελειώνει ένα έργο με τον καλύτερο τρόπο. Από τους πολίτες εξαρτάται ποιους θέλουν, ποιους εκλέγουν, ποιους αξιολογούν και πως τους αξιολογούν. Κάθε κοινωνία έχει τους δημάρχους που τις αξίζουν. Αλλά πάντα θα υπάρχει για όλους μας "οφθαλμός, ος τα πανθ’ ορά"...

"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Επιτέλους ολοκληρώθηκε ένα απλό (οδοποία είναι, οχι πυρινική φυσική) , αλλά χρόνια καθυστερημμένο έργο από τη δημοτική αρχή! Για να μπορέσουμε να πούμε μπράβο όμως, θα ήταν καλό να δούμε και αντίστοιχες παρεμβάσεις - βελτιώσεις του οδοστρώματος και σε άλλες περιοχές, σαν αυτής στο Βακόνι και στο τμήμα από την ευθεία λιγο μετά το κατάστημα οικοδομικών του Πανταζή εως και την Αγία Θαλασσινή στη Χώρα. Να δούμε στρωμμένο το έδαφος στη νότια προβλήτα του Γαυρίου και μέχρι το πεδίο προσγειώσεων ελικοπτέρων. Υπάρχουν δεκάδες σημεία που χρήζουν άμεσης πρσοχής των υπηρεσιών του Δήμου ή/και του Επαρχείου. Ας σταματήσουμε να συγκρίνουμε την σημερινή με τις προηγούμενες τοπικές αρχές του τόπου λες και είναι διαγωνισμός. Ας κοιτάξουμε για μια φορά σοβαρά το μέλλον της Ανδρου, στηρίζοντας όλοι κάθε εργο που γίνεται επάνω στο νησί μας.

ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Μας συγχωρείτε όμως οι συγκρίσεις δεν γίνονται μεταξύ φανταστικών και πραγματικών, καταστάσεων, αλλά μεταξύ πραγματικών καταστάσεων. Το χτες με το σήμερα είναι συγκρίσιμα μεγέθη. Το σήμερα με το αύριο είναι η σύγκριση πραγματικότητας και υπόθεσης. Για να δεις την απόσταση που διένυσες μέχρι να φτιάξεις έναν δρόμο πρέπει να καταγράψεις την διαδρομή. Τα άλλα είναι υποσχέσεις που μένουν να πραγματωθούν. Και οι συγκρίσεις δύο υποψηφίων δημάρχων γίνονται με τις πραγματικότητες του καθενός. Ή, μήπως δεν θα είναι υποψήφιος ο κ. Σουσούδης που σήμερα κάνει ανηλεή αντιπολίτευση με έργα... που δεν έκανε. Ή, τα έκανε όπως τον παραπάνω δρόμο.

Τι ακριβώς θέλετε να πείτε για το ένα χιλιόμετρο στο Βακόνι; Πως έχει καθυστερήσει; Πολύ σωστά. Τι έχετε να πείτε για τα επτά χιλιόμετρα Βακόνι - Νειμποριός που έγινε μέσα σε σφοδρή πολεμική και εξώδικα; Πως δεν μας αφορά πως και πότε έγινε κάτι; Αν μέχρι τις εκλογές καταφέρουν και κάνουν και το χιλιόμετρο τι θα πείτε; Πως έγινε, αλλά δεν έγιναν άλλα δύο χιλιόμετρα κάπου αλλού; Πολύ σωστά. Προβάλετε τις αδυναμίες προς θεραπεία, αλλά να μην μιλάμε για όσα θεραπεύτηκαν!!!
Για το Γαύριο έχει βγει η εργολαβία για όλο το λιμάνι. Το έχουμε γράψει. Όμως η μελέτη είναι με τιμές προπολεμικές (Ουκρανία) και βγήκε άκυρος ο διαγωνισμός. Ρωτήσαμε και είπαν πως γίνεται προσπάθεια να βρεθεί εργολάβος. Και μάλλον θα βρεθεί.
Όμως οι τιμές έχουν εκτοξευτεί. Πάντως το έργο θα γίνει έτσι κι αλλιώς. Μόνο που μόλις γίνει θα πείτε: μην το συγκρίνετε με το χθες που δεν έκανε τίποτα. Και οι εκκρεμότητες από το χτες εκατοντάδες.
Τα παραπάνω δεν είναι δικαιολογίες για τις πραγματικές σημερινές καθυστερήσεις είναι πραγματικότητες για τις τραγικές υστερήσεις του παρελθόντος.
..

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 χρόνο πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Μπραβο Λοτσαρη. Επρεπε να ερθεις απο το Φελλο, για να φτιαχτει ενας δρομος που ανοίχτηκε πριν 15 χρονια. και παλι μπραβο