ΙΠΠΟΛΥΤΟΣ: Η Άνδρος του πολιτι...
ΤΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΜΠΑΣΑΝΤΗ Ήταν μια πολύ καλή παράσταση συνόλου. Υπό την εξαιρετική καθοδήγηση της Θεώνης Ριντ ένα σύνολο ερασιτεχνών ηθοποιών, εξαιρετικά καλά στημένο, έφτασε σε πολλά σημεία της παράστασης σε επαγγελματικά επίπεδα, δείχνοντας πως η Άνδρος του θεάτρου και του πολιτισμού μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες των ανθρώπων της και τις υποδομές της και να παράξει έργο. Με δεδομένο πως μόλις τρεις τρεις μέρες  και ο ΜΟΥΣΑ είχε μια πολύ καλή μουσικο-χορωδιακή παράσταση στον ίδιο χώρο μπορούμε να πούμε πως η Άνδρος του πολιτισμού άνοιξε με πολύ καλούς όρους το 8ο Φεστιβάλ Άνδρου. Τα έργα αυτά της Άνδρου κάνουν το νησί να ξεχωρίζει από πολλά γειτονικά ή αντίστοιχα στις Κυκλάδες. Και όχι μόνο. Μετά τις πρώτες γενικές εισαγωγικές παρατηρήσεις να σημειώσουμε πως η ομάδα που απάρτισε το θεατρικό σύνολο προήλθε από δύο προηγούμενα σχήματα. Ένα από ανδριώτες της Αθήνας και ένα από ανδριώτες της Άνδρου. Κάτι που δυσκόλεψε τους συμμετέχοντες, αλλά ελάχιστα φάνηκε στην παράσταση. Η εμπειρία των ερασιτεχνών ηθοποιών, χρόνο με τον χρόνο, αυξάνει και καλύπτει δυσκολίες και κενά. Έτσι, το αποτέλεσμα είναι στο τέλος πολύ καλό. Κάτι που αντανακλά και στον θεατρικό πολιτισμό του νησιού. Να σημειώσουμε σε αναφορά με τα προηγούμενα πως ήταν λίαν συγκινητική η αναφορά και η αφιέρωση της χτεσινής παράστασης από τα μέλη του ανδριώτικου θιάσου στο δραστήριο μέλος της ομάδας Χρήστο Σκανδάλη, που έφυγε ξαφνικά πριν καιρό. Δεν αφιερώνονται οι παραστάσεις μόνο σε επιφανείς και επικεφαλής. Αφιερώνονται και σε ταπεινούς εργάτες του τοπικού πολιτισμού. Κάτι που δείχνει το ήθος και την ενότητα της ομάδας.  Ως προς την παράσταση τώρα θα την χωρίσουμε σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος είναι η παρουσίαση του θέματος από τον μοναδικό ανά τους αιώνες Ευριπίδη. Η διαπάλη δύο θεών. Της Αρτέμιδας και της Αφροδίτης. Της παρθένας θεάς του κυνηγιού και των δασών και της θεάς έρωτα και του πάθους. Την Άρτεμη εκπροσωπεί ο Ιππόλυτος που αφήνει πίσω έρωτες και πόθους και αναζητεί την ευδαιμονία στα άλογα, στο κυνήγι, στους καλούς φίλους. Την Αφροδίτη η μητριά του, που την κυνηγά το ερωτικό πάθος για τον Ιππόλυτο. Οι θεές συγκρούονται μέσω των ανθρώπων. Τα ανθρώπινα πάθη, οι ανθρώπινες αξίες, εκφράζουν αντιθέσεις των θεών στο αρχαίο θέατρο. Οι θεοί εμπλέκονται μέσω αυτών στα ανθρώπινα.  Έρωτας, πάθος και θάνατος είναι αλληλένδετα στο μοναδικό αυτό έργο του Ευριπίδη, που είχε την ευτυχία να ζήσει πολλούς αιώνες πριν την σημερινή αστεία "πολιτική ορθότητα" η οποία θα καταδίκαζε το έργο του για... "μισογυνισμό"! Τι κάνει ο Ευριπίδης; Βάζει τα πάθη και τις αξίες θεών και ανθρώπων να συγκρούονται. Δεν βάζει τα "πρέπει" της πολιτικής ορθότητας, αλλά το είναι των ανθρώπων. Και τον θάνατο στο τέλος να καραδοκεί. Στο πρώτο μέρος φτάνουμε με την αυτοκτονία της μητριάς του Ιππόλυτου, αλλά και το γράμμα με το οποίο κληροδοτεί το ανεκπλήρωτο πάθος της ως δυστυχία στον Ιππόλυτο που την αρνήθηκε. Τραγικό πρόσωπο ο Θησέας, ο άνδρας της,  που θρηνεί την γυναίκα του και οργίζεται με τον γιό του. Το γράμμα με το ψέμα υπονομεύει την αρετή του γιού. Ο θάνατος με το βάρος του μετατρέπει τον ισχυρισμό σε βεβαιότητα...  Η τραγωδία μπήκε στο δεύτερο και σημαντικότερο μέρος στην κορύφωση της. Ο Θησέας καταριέται τον γιό του. Ο χορός των γυναικών εξαιρετικά στημένος φρικιά από τις πατρικές κατάρες. Η παράσταση ανεβαίνει επίπεδο. Στο πρώτο μέρος οι ηθοποιοί εξυπηρετούν το κείμενο. Στο δεύτερο μέρος το ερμηνεύουν στιγμές-στιγμές με εξαιρετικό τρόπο. Το στήσιμό ανθρώπων και πραγμάτων επί σκηνής εξαιρετικό. Η Άνδρος του πολιτισμού ήταν εκεί...   Ο Ιππόλυτος είναι συγκλονισμένος από την άδικη οργή του πατέρα. Οι ηθοποιοί ανεβάζουν επίπεδο. Τα πάθη των θνητών κορυφώνονται. Έρωτας, προδοσία, αδικία, ψέμα, συκοφαντία, αρετή και κακία συγκρούονται ανηλεώς στο κείμενο του Ευριπίδη και περνούν και στην παράσταση...     Πατριάρχης του θεάτρου ανά τους αιώνες ο Ευριπίδης δίνει σημαντικό χώρο στους δεύτερους ρόλους. Στην παράσταση της Άνδρου ο βοσκός που φέρνει τα μαντάτα του θανάσιμου τραυματισμού του Ιππόλυτου έχει εξαιρετικές στιγμές στην αφήγηση περιγράφοντας με ένταση την θεατρικότητα του δυστυχήματος με το άρμα στην παραλία...    Αν η παράσταση ξεκίνησε με ρυθμό και απόδοση του λαμπρού κειμένου στο σημείο αυτό πετυχαίνει την κορύφωση της με την ερμηνεία του αφηγητή στην περιγραφή του απόντος από την σκηνή γεγονότος...   Συνάμα το σύνολο δρα επί σκηνής πετυχαίνοντας μια από τις πολύ καλές στιγμές του τραγικού και από τα πρόσωπα και από τον χορό, που σε όλη την διάρκεια και στο σημείο αυτό ξεχώρισε με την σωστή κίνηση και λόγο και το πολύ καλό στήσιμο. Ο χορός είναι κρίσιμος στην τραγωδία και στην παράσταση της Ριντ πέτυχε τον ρόλο του...  Τέλος, η "από μηχανής θεά, η Άρτεμις, δίνει λύση στην τραγωδία αποκαλύπτοντας τους ρόλους της Αφροδίτης στο¨ν τραγικό Θησέα, που μαθαίνει το ψέμα της γυναίκας του, που δεν άντεξε την απόρριψη και τρόμαξε μπροστά στην αποκάλυψη του έρωτα της. Την ίδια ώρα ο Ιππόλυτος πεθαίνει. Η φωτογραφία παρουσιάζει το εξαιρετικό στήσιμο επί της σκηνής: Απλό και σοφό...  Με την ολοκλήρωση του έργου , τα πάθη, οι αξίες και οι αντιφάσεις των ανθρώπων συναντώνται με τον θάνατο. Τον τελικό και υπέρτατο κριτή της ζωής. Το έργο φτάνει στην ολοκλήρωση του. Ανάμεσα στον θρήνο του Θησέα και στην αποκάλυψη των βουλών των θεών, αλλά και των αδυναμιών των ανθρώπων, επέρχεται "το έλεος και ο φόβος με τον οποίο ολοκληρώνεται η θεατρική διαδρομή και φτάνει η τραγωδία στην κάθαρση" κατά τον αξεπέραστο ανά τους αιώνες ορισμό του Αριστοτέλη.    Αυλαία. Η Άνδρος με το δικό της έμψυχο δυναμικό, την δική της καλλιτεχνική ερμηνεία, τη δική της σκηνογραφία, το εξαιρετικό στήσιμο και κίνηση ολόκληρου του θεατρικού συνόλου, έδωσε για μια ακόμα φορά εξετάσεις σε ένα από τα δύσκολα έργα του αθάνατου Ευριπίδη. Και πέτυχε μια νίκη. Ο θεατρικός χώρος αξιοποιήθηκε με τον καλύτερο τρόπο από την θεατρική ομάδα της Άνδρου. Μακάρι να βλέπουμε πάντα πολιτιστικά σχήματα του νησιού να δίνουν σχήμα και διάσταση στις ατέλειωτες μέρες του χειμώνα παρουσιάζοντας πολιτιστικές επιτυχίες το καλοκαίρι...               
ΣΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ ΤΗΣ ΑΝΔΡ...
Η 31η Ιουλίου είναι η μέρα που γιορτάζει ο παππούς της Άνδρου, ο γέροντας Ευδόκιμος. Αυτός που έφτασε στο νησί πριν 65 χρόνια σ΄ένα μισοερειπωμένο μοναστήρι. Το έστησε στα πόδια του ή μάλλον το ξανάφτιαξε έτσι που δεν το αναγνωρίζει κανείς από όσους έζησαν τότε κι είναι ακόμα μαζί μας. Στην αρχή και για πολλές δεκαετίες μόνος του. Στα τελευταία χρόνια με το σύνολο της αδελφότητας. Και η Άνδρος βρέθηκε χωρίς δημόσια έξοδα, μόνο με ιδιωτικές προσφορές και ότι διέθετε ο γέροντας και η αδελφότητα με ένα περίλαμπρο μοναστήρι στην κορυφή των Γερακώνων. Να αγναντεύει το πέλαγος και την Χώρα και να μας ταξιδεύει από χρόνο σε χρόνο, από δεκαετία σε δεκαετία...
ΙΔΡΥΜΑ ΚΥΔΩΝΙΕΩΣ: Η έκθεση των...
Αν η περσινή έκθεση για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση στο Ίδρυμα Κυδωνιέως φώτισε εικαστικά τα μεγάλα γεγονότα μέσα από τα οποία η σύγχρονη Ελλάδα έλαβε κρατική υπόσταση η εφετινή για τα 100 χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή αποτύπωσε τραγικά το τέλος της τρισχιλιόχρονης παραμονής του ελληνισμού στα εδάφη της Μικράς Ασίας. Το εικαστικό μέρος το εξήγησε η Αθηνά Σχινά πριν τέσσερις μέρες στη συνέντευξη τύπου του Ιδρύματος. Το ιστορικό μέρος αφηγήθηκε με λιτό και συγκλονιστικό τρόπο ο γνωστός ιστορικός και εικαστικός Βλάσης Αγτζίδης την Κυριακή 31 Ιουλίου 2022 στον χώρο της έκθεσης. Με την ομιλία αυτή άνοιξε με έναν διαφορετικό τρόπο η εφετινή έκθεση...
ΝΥΧΤΑ ΜΑΓΙΚΗ: Άνδρος και Λάρισ...
Ήταν μια όμορφη βραδιά με τις δύο χορωδίες, Λάρισας και Άνδρου, να μας ταξιδεύουν στα υψίπεδα της ελληνικής μουσικής του 20ου αιώνα. Στα δύο ορόσημα: τον Χατζιδάκι και τον Θεοδωράκη. Κατά κοινή ομολογία η εφετινή συναυλία ήταν μια σκάλα πιο πάνω από την πολύ καλή περσινή. Κάτι που σημαίνει πως ο ΜΟΥΣΑ και η παρουσία των χορωδιακών και μουσικών συνόλων του έχει συνεχή ανοδική πορεία. Αυτά ως προς τα γενικά. Ως προς το ρεπερτόριο με μια λέξη: εξαιρετικό. Από τον Μάνο στον Μίκη. Από την Οδό Ονείρων και το Αμέρικα-Αμέρικα του Μάνου στην Μαγική Πόλη και στις μεγάλες κορυφώσεις του '60 του Μίκη...
Ο Παντελής Βούλγαρης μιλάει στ...
Πάνω από 80 εκδηλώσεις και περισσότερους από 61.000 θεατές έχει φιλοξενήσει από το 2015 το Διεθνές Φεστιβάλ Άνδρου, στο Ανοιχτό Θέατρο της Χώρας του νησιού.
Κυδωνιέως και Γουλανδρή δίνουν...
Μαργαρίτα Πουρνάρα - Καθημερινή     Η Αλεξάνδρα Αθανασιάδη με τ’ άλογά της, στο χορταστικό αναδρομικό αφιέρωμα του Ιδρύματος Γουλανδρή για το πολυπρισματικό ταλέντο της στο σχέδιο και στη χαρακτική. 
ΙΔΡΥΜΑ ΚΥΔΩΝΙΕΩΣ - ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ:...
Από την συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση της εφετινής έκθεσης. Διακρίνονται από αριστερά: Αθηνά Σχινά, Δημήτρης Σιγάλας και Δημήτρης Γιαννίσης... Η εφετινή έκθεση που εγκαινιάζεται το Σάββατο 30 Ιουλίου και θα διαρκέσει ως τις 2 Οκτωβρίου 2022, έχει τίτλο «Το Πέρασμα» και είναι εμπνευσμένη από την επέτειο των 100 χρόνων της Μικρασιατικής Καταστροφής. Την έκθεση παρουσίασαν ο νέος πρόεδρος του Ιδρύματος Πέτρου και Μαρίκας Κυδωνιέως κ. Δημήτριος Σιγάλας, χαιρετισμό απηύθυνε εκ μέρους του Δήμου Άνδρου ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Δημήτριος Γιαννίσης, ενώ ανάλυση των έργων και των καλλιτεχνών που συμμετέχουν στην έκθεση έκανε η  Ιστορικός Τέχνης και Θεωρίας του Πολιτισμού κ. Αθηνά Σχινά, η οποία είχε την ιδέα, το σκεπτικό, την επιμέλεια της έκθεσης και του καταλόγου και επέλεξε τα έργα και τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν. Ο νέος πρόεδρος του Ιδρύματος Κυδωνιέα στο γραφείο του. Πάνω του η προσωπογραφία της Μαρίκας Κυδωνιέα... Ανοίγοντας την συνέντευξη τύπου ο νέος πρόεδρος του Ιδρύματος Δημήτρης Σιγάλας ανάμεσα σε άλλα τόνισε πως αναλαμβάνει την νέα αυτή θέση ευθύνης, συνεχίζοντας το έργο των τριών σχεδόν δεκαετιών που πέρασαν κατά την διάρκεια των οποίων, όπως αποδείχτηκε εκ των πραγμάτων, το Ίδρυμα Π. και Μ. Κυδωνιέως συνέβαλε στην ανάδειξη και στην πολιτισμική αναβάθμιση της Άνδρου, τόσο σε τοπικό επίπεδο, όσο και πέρα από τα σύνορα της χώρας μας. Η Βιβή Παλαιοκρασσά πήρε τη θέση που χήρεψε στο Δ.Σ. του Ιδρύματος Κυδωνιέα μετά τον θάνατο του Νίκου Σιγάλα. Εδώ εξηγεί τις φωτογραφίες που είναι στο γραφείο του Π. Κυδωνιέα και χρησιμεύει ως γραφείο και του εκάστοτε προέδρου του Ιδρύματος... Και συμπλήρωσε: "Εφέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από την Μικρασιατική καταστροφή. Ένα μεγίστης σημασίας γεγονός, που το Ίδρυμά μας δεν θα μπορούσε να παραβλέψει. Μέσα από την εικαστική έκθεση που σας παρουσιάζουμε, αφενός τιμώνται εμμέσως τα εκατοντάδες χιλιάδες θύματα των Μικρασιατών και των θυσιασθέντων Ποντίων, αλλά και οι πολλοί περισσότεροι ομογενείς μας, οι ξεριζωμένοι από τις πατρογονικές τους εστίες. Στην εκατονταετηρίδα που μεσολάβησε και από το αποτέλεσμα αυτής της καταστροφής πολλά άλλαξαν από τον ερχομό των προσφύγων, καθώς εκείνοι ήταν που γονιμοποίησαν ποικιλοτρόπως τον εθνικό κορμό. Η έκθεση ωστόσο δεν περιορίζεται σε αυτήν την πραγματικότητα. Ο τίτλος της είναι «Το Πέρασμα» και αυτό αφορά κάθε είδους πραγματικού, συμβολικού και αλληγορικού περάσματος στη ζωή. Τέλος ευχαρίστησε την Αθηνά Σχινά που για μια ακόμα φορά επιμελήθηκε την ετήσια έκθεση. Τους χορηγούς, το Ίδρυμα Δημητρίου και Λιλίκας Μωραΐτη, την ΕΡΤ καθώς και τους χορηγούς μεταφορών, την GOLDEN STAR FERRIES των αδελφών Δημητρίου και Γεωργίου Στεφάνου και FAST FERRIES του κ. ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗ. Ακόμα μια χρονιά, την 28η, η Αθηνά Σχινά μάς ξενάγησε στους Πλόες... Ακολούθως η Αθηνά Σχινά ευχαρίστησε το Ίδρυμα Πέτρου και Μαρίκας Κυδωνιέως και τον νέο πρόεδρο του κ. Δημήτριο Σιγάλα, καθώς και όλους τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες που την εμπιστεύθηκαν για άλλη μια φορά. Όπως σημείωσε: «Οι είκοσι καλλιτέχνες που συμμετέχουν σ αυτή την έκθεση παρουσιάζουν έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής, ψηφιδωτού, εγκαταστάσεων και ποικίλλων άλλων τρόπων και υλικών, προκειμένου απ όλες τις πλευρές να δώσουν το απόσταγμα μιας ευαισθησίας που αφορά μια πραγματικότητα, όχι τόσο εκείνων των τραγικών ημερών, όσο του Περάσματος. Σκέφτηκα ότι είναι πιο σημαντικό το Πέρασμα της μιας όχθης στην άλλη.  Το πως ήρθαν κατατρεγμένοι αυτοί οι άνθρωποι, γύρω στις 1,5 εκατομμύριο συνολικά σε μια Ελλάδα των έξι εκατομμυρίων τότε. Καταλαβαίνετε αυτή τη μίξη, τον διάλογο, την επαφή που είχαν οι άνθρωποι που είχαν ζήσει σε διαφορετικά χώματα, με διαφορετικούς ορίζοντες και αντιλήψεις, οι οποίοι ήρθαν και εμβολίασαν το ελλαδικό σώμα. Πόσο συνέβαλαν στην εθνική μας ενότητα, γιατί έφεραν ήθη, έθιμα, τραγούδια, πολιτισμό, τρόπους, συμπεριφορές. Κυρίως μετά την Μικρασιατική Καταστροφή μπορούμε να πούμε ότι όλα τα γεγονότα επηρέασαν ώστε να διαμορφωθεί η γενιά του 30. Η έκθεση επικεντρώνεται ακριβώς σε αυτό το Πέρασμα από τη μια όχθη στην άλλη. Το Πέρασμα είναι με όλες τις έννοιες και όλους τους τρόπους. Από τη ζωή στον θάνατο, από τον θάνατο στη ζωή, από το παρελθόν στο παρών και αντίστροφα. Είναι μια χωροχρονική διασταύρωση που πάντα μας τροφοδοτεί.» Φωτογραφίες της Καταστροφής επεξεργασμένες με τέχνη και πάθος... Στη συνέχεια η κ. Αθηνά Σχινά, αναφέρθηκε ξεχωριστά σε κάθε έναν από τους 18 καλλιτέχνες, παρουσιάζοντας τα έργα και τη συμμετοχή τους στην έκθεση: Βλάσης Αγτζίδης: Μια εικαστικά επεξεργασμένη φωτογραφία, στην οποία συνδυάζεται η εξπρεσσιονιστικά αφαιρετική χειρονομία με στοιχεία ενός συμβολιστικού υπερρεαλισμού. Βαγγέλης Παππάς: 14 ολόσωμες γυναικείες φιγούρες, στον τύπο μιας θεατρικής αυλαίας, καθισμένες σαν να βρίσκονται στον αυλόγυρο ενός σπιτιού, προσωποποιώντας και συμβολίζοντας τις διάφορες περιοχές της Μικρασίας (π.χ. Λυκία, Παφλαγονία, Αιολίδα κ.λ.π.). Χρήστος Αντωναρόπουλος: αντλεί έμπνευση από την αρχαιότητα κι από την καθημερινότητα εκείνων των δυστοπικών ημερών της αλλοτινής προσφυγιάς των ομογενών. Τα κλειδιά της μνήμης... Κλειώ και Ντίνα Μπολιεράκη: Η Ντίνα, μέσα από τα ψηφιδωτά γλυπτά της, κάνει αναφορά στην ίδια την έννοια του «Αφηγητή» και η Κλειώ χρησιμοποιεί την γεωμετρική αφαίρεση για να μνημειώσει την δραματικότητα του στιγμιαίου γεγονότος, αφετέρου για να υποδηλώσει κυρίως και καθολικότερα τις έννοιες του «περάσματος». Κική Περιβολάρη (KiKi): Έχει αντικαταστήσει το πινέλο και τα χρώματα με το ψαλίδι και τα χαρτιά τα οποία κόβει σε λωρίδες ή σχηματισμούς δημιουργώντας γλυπτοζωγραφικά έργα. Γιάννης Κυριακίδης: Ένας πρώτης γραμμής ζωγράφο και κυρίως χαράκτη, που έχει βραβευθεί επανειλημμένα με διεθνείς διακρίσεις. Ο δημιουργός αυτός προέρχεται από τον απόδημο Ελληνισμό. Έφη Φουρίκη: Επεξεργάζεται κι αποτυπώνει ένα αρχειακό φωτογραφικό μοτίβο από την πυρκαγιά της Σμύρνης, γεφυρώνοντας την δραματικότητα εκείνων των ημερών, όπως τις κράτησε και μεταστοιχείωσε η μνήμη των προσφύγων, αλλά και η φύση της ζωής στις απέναντι όχθες που ήρθαν εκείνοι κι εγκαταστάθηκαν. Το πλεκτό αφηγείται την ιστορία του ξεριζωμού. Πως έφτασαν σφικταγκαλιασμένοι οι πρόσφυγες στην Ελλάδα... Βλάσης Κότιος: στο δικό του ζωγραφικό έργο παρουσιάζει ένα είδος αυλαίας. Στην οπτική αυτή αυλαία συνυπάρχουν προσβάσεις διαφόρων προοπτικών προσεγγίσεων, που αποκαλύπτουν εντέλει την συνθετότητα και την αινιγματικότητα ενός «τοπίου». Γιώργος Σαλταφέρος: Στα ζωγραφικά έργα του, θεματικά παραπέμπει στην φύση, (στις στεριές, στα αλώνια, στις ξερολιθιές, στις θάλασσες και στα ύδατα των ποταμών). Γιάννης Μακρίδης: δημιουργεί σκοτεινά κυρίως τοπία με ασπροσκιές φωταύγειας και προπαντός με αυτοαναφορικότητα. Φαντάζουν τοπία καταστροφής, που καθένα από αυτά έχει και διαφορετικό -ως προς την προσβασιμότητα του θεατή- οπτικό ορίζοντα. Κάθε γυναίκα και μια περιοχή της Μικρασίας... Νίκος Σκλαβενίτης: Στις δικές του ευφάνταστες φόρμες των κεραμικών γλυπτών του, με τα οποία διαμορφώνει περιβαλλοντικές «εγκαταστάσεις». Γιώργος Σταματάκης: Μέσα από την οικολογική συνείδηση, τα έργα του εκφράζουν, τον ρυθμό. Γιάννης Αδαμάκος: Στη σειρά των ασπρόμαυρων έργων του με τους γραφίτες, το φως προηγείται του σκότους, σαν τον χαμένο Παράδεισο ή το Πλατωνικό Σπήλαιο. Κάθε γυναίκα και τι έφερε μαζί της... Γιάννης Αριστοτέλους (Κυπριακής καταγωγής): Ακτιβιστής καλλιτέχνης, που έχει σπουδάσει, ζει κι εργάζεται στο εξωτερικό. Στα μεγάλων διαστάσεων έργα του συνδέει την φύση, τον άνθρωπο και τη σχέση του μικρόκοσμου με την μεγακλίμακα. Βαγγέλης Γκόκας: Ο καλλιτέχνης αλλάζει τον τρόπο που βλέπουμε και συναναστρεφόμαστε την εικόνα, στον ναρκισσευτικό μας κόσμο. Θάλεια Χιώτη: Χρησιμοποιεί, (στην θέση της αφηγηματικής «πλοκής») το ίδιο το πλεκτό. Ελένη Ζούνη: Αποποιείται την εικόνα, προκρίνοντας γραμματομορφές και ιχνηλασίες μέσω του οπτικού πεδίου. Μαριάννα Στραπατσάκη: Στα έργα της (από ανοξείδωτη λαμαρίνα, που έχει επιζωγραφίσει) συγκεντρώνονται, σε γενικές γραμμές αντανακλάσεις του περιβάλλοντος χώρου, ενώ κατοπτρίζεται κι ο ίδιος ο θεατής ως καταλύτης.          
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΝΔΡΟΥ: ΝΥΧΤΑ ΜΑΓΙΚΗ ...
Ξεκινά την Κυριακή το Φεστιβάλ Άνδρου με μουσική συναυλία και χορωδίες. Στις 31 Ιουλίου 2022 στις 21:00 με ελεύθερη είσοδο ο Μουσικός Σύλλογος Άνδρου, Χορωδία του Μουσικού Συλλόγου, η Χορωδία του Δημοτικού Ωδείου Λάρισας και το Μουσικό Σύνολο Ενώδειο παρουσιάζουν στο κοινό της Άνδρου μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα μουσική και χορωδιακή συναυλία. Στη συνέχεια στις 3/8/22 η ομάδα "Μύστες" σε σκηνοθεσία Θεώνης Ριντ παρουσιάζουν τον Ιππόλυτο του Ευριπίδη. Ακολουθεί σχετικό δελτίο τύπου - ΕΝ ΑΝΔΡΩ)
ΚΩΣΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ: Στην Ανερούσα...
Του Διαμαντή Μπασαντή Το έργο και ο δημιουργός. Αντίστοιχος πίνακας του Γεωργίου κοσμούσε το γραφείο του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα.  Έφτασα στο ραντεβού μου με τον εικαστικό Κωστή Γεωργίου λίγο νωρίτερα κι ο εκ των ιδιοκτητών του Ανερούσα Κώστας Αναγνωστόπουλος ανέλαβε να με ξεναγήσει για λίγο στην αίθουσα. Με το που μπήκαμε με πήγε μπροστά στον πίνακα με τους ταύρους και με ρώτησε: "τι σου θυμίζει αυτός ο πίνακας;" "Τον Τσίπρα" απάντησα σχεδόν μονολεκτικά. Γέλασε: "το βρήκες"! Μετά με πήγε στο εξαίρετο κόκκινο γλυπτό του χορευτή και μου ανέφερε τον κόκκινο άγγελο. Θυμήθηκα την ιστορία των θρησκόληπτων που βανδάλισαν το γλυπτό στην παραλία του Παλαιού Φαλήρου και απάντησα πάλι σχεδόν μονολεκτικά: "ο δήμαρχος Χατζηδάκης".