Έπαρχείο Άνδρου: Νέες προτάσεις στο ΣΑΣ για σύνδεση Άνδρου με Σύρο

 

Πάγιο αίτημα εδώ και χρόνια η σύνδεση της Άνδρου με την πρωτεύουσα των Κυκλάδων Συρο. Ακόμα μια φορά στο τραπέζι με πρόταση προς το ΣΑΣ. (Φωτο: Εν Άνδρω).

Το αίτημα σύνδεσης της Άνδρου με την Σύρο είναι παλαιό και μόνιμο. Κάποιες στιγμές είχαμε σύνδεση και άλλες όχι. Εδώ και χρόνια όμως υπάρχει πρόβλημα. Είμαστε ίσως το μόνο που νησί που κανείς πρέπει να αλλάξει δύο καράβια και να κάνει ταξίδι τουλάχιστον 2-3 ημερών για να πάει από την Άνδρο στη Σύρο και να επιστρέψει. Κάτι που κάνει την διεκπεραίωση διοικητικών ή άλλων υποθέσεων με την πρωτεύουσα των Κυκλάδων από δύσκολη έως απαγορευτική. 

Το παραπάνω ζήτημα τέθηκε εκ νέου από τον έπαρχο Άνδρου σε συνέδριο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, που έγινε στη Νάξο τις προηγούμενες μέρες και είχε θέμα την ακτοπλοΐα και την διάρθρωση του δικτύου των δρομολογίων στα νησιά μας. Σύμφωνα με πληροφορίες μας κατατέθηκε γραπτή πρόταση προς το ΣΑΣ, από τον έπαρχο Άνδρου, με την οποία ζητείται η σύνδεση της Άνδρου με Σύρο και Δυτικές Κυκλάδες. Στην πρόταση, στην οποία το ΣΑΣ καλείται να πάρει θέση, περιλαμβάνονται αρκετές εναλλακτικές διαδρομές:

 

Προβλήματα ολοκλήρωσης και του λιμανιού του Γαυρίου, αλλά και της υπάρχουσας βόρειας προβλήτας. Και όλα αυτά πάλι στο τραπέζι. (Φωτο: Εν Άνδρω).

(α) Είτε επέκταση κάποιου δρομολόγιου ενός από τα υπάρχοντα πλοία που θα πηγαίνει δύο φορές την εβδομάδα Άνδρο-Τήνο-Μύκονο-Σύρο με σχετική επιδότηση την διαδρομή προς Σύρο (η γραμμή προς Σύρο είναι επιδοτούμενη και σήμερα). Στην περίπτωση που το πλοίο αυτό θα ήταν το «Θεολόγος» θα μπορούσε να διανυκτερεύει στην Σύρο για δύο βράδια, τα οποία θα μπορούσε να΄ήταν Κυριακή και Δευτέρα ώστε να έχουν την Δευτέρα οι ανδριώτες για τις δουλειές τους.

(β) Είτε με τροποποίηση κάποιου υπάρχοντος δρομολογίου, πάλι δύο φορές την εβδομάδα, ώστε η γραμμή να γίνει Άνδρο-Σύρο-Τήνο-Μύκονο, πάλι με επιδότηση το πέρασμα από την Άνδρο στη Σύρο.

(γ) Είτε με τροποποίηση της επιδοτούμενης ενδοκυκλαδικής γραμμής, που υπάρχει, ώστε να έχει αφετηρία και κατάληξη την Άνδρο, συνδέοντας κατευθείαν την Άνδρο με την Σύρο.

Κατά τα άλλα στο συνέδριο κατατέθηκαν και άλλες προτάσεις σχετικές με τον αυξημένο ΦΠΑ στα νησιά, για κατάργηση όλων των άλλων φόρων στα εισιτήρια, για περαιτέρω βελτιώσεις στα επιδοτούμενα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Επίσης διαπιστώθηκε η καλή κατάσταση και οι μεγάλες βελτιώσεις στην ακτοπλοΐα που συμβάλουν και στην ανάπτυξη της ναυτιλίας και στον τουρισμό. Και ζητήθηκαν περαιτέρω βελτιώσεις στην υποδομή των λιμανιών. Ειδικά για την Άνδρο έγινε από τον έπαρχο Άνδρου ειδική αναφορά για την ολοκλήρωση του λιμανιού και την βελτίωση της σημερινής κατάστασης στην βόρεια προβλήτα.

Το συνέδριο παρακολούθησαν αρκετοί αρμόδιοι όπως οι ΓΓ Γραμματείς του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιώτικης Πολιτικής, ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, οι δήμαρχοι Νάξου, Ανάφης και Τήλου και οι έπαρχοι Τήνου, Πάρου, Νάξου και Άνδρου, ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, καθώς και στελέχη του ΣΑΣ.

«Εν Άνδρω»

.

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Κάτι πας να πεις Καπτα Γιάννη, αλλά στη διαδρομή τα μπερδεύεις και στο τέλος δεν βγαίνει νόημα...
καλημέρα

This comment was minimized by the moderator on the site

...φύκια για μεταξωτές κορδέλες οι προτάσεις του Επάρχου Ανδρου.Είναι ποτέ δυνατόν να αναγκαστεί μια εταιρεία να κάνει ζημιογόνο δρομολόγιο για να .....κερδίζει πόντους ο κάθε εκλεγμένος και να φαίνεται ότι δήθεν κάνει έργο και αρεστός στους ψηφοφόρους του ? ? ? ? ?
Είναι ποτέ δυνατόν να πληρώνουμε όλοι εμείς οι Ελληνες φορολογούμενοι τόσες και τόσες επιδοτήσεις για ακτοπλοικες γραμμές που μεταφέρουν 1-2 άτομα την κάθε φορά χειμώνα - καλοκαίρι ? ? και να μην αξιοποιηθούν τα χρήματα αυτά για υποδομές στο κάθε νησί και όχι να μπαίνουν στις τσέπες του κάθε πλοιοκτήτη ακτοπλόου, που χαίρεται να '' εξυπηρετεί '' άγονες επιδοτούμενες γραμμές ? ? ?
Ελεος πιά εν έτει 2016 και με τόσες στερήσεις απο την τρόικα να μην βλέπουμε ότι η λύση δεν είναι να κάνουν επιδοτούμενα δρομολόγια κάποιες εταιρείες, αλλα να δοθούν τα χρήματα αυτά --- και είναι πολλλά πάρα πολλά --- σε υποδομές για το κάθε νησί ! ! !
Οσο για την παρουσία κάποιων απο εμάς αυτοπροσώπως στην Σύρο, ας κάνουμε πρώτα, μία καταγραφή και να δούμε πόσες φορές εαν είμαστε σαν κράτος συνδεδεμένοι με την τεχνολογία των κατά τόπους υπηρεσιών μας στα νησιά, δεν θα γλυτώναμε έξοδα και μετακινήσεις στην Σύρο ( μια και μιλάμε για εμάς) και πόσες φορές χρειάστηκε η πραγματική ανάγκη της φυσικής μας παρουσίας για να υπάρχει ...ντέ και καλά απευθείας σύνδεση με την Σύρο ? ?
Και για να μην παρεξηγηθώ και νομίζει κανείς ότι είμαι εκτος τόπου και πραγματικότητας, διευκρινίζω ότι είμαι υπέρ της σύνδεσης ης Ανδρου μας με άλλα Κυκλαδονήσια, αυτό θα φέρει κάθε μορφής αναπτυξη, αλλά όχι με επιδοτήσεις στις εταιρείες απο τα δικά μας και πάλι λεφτά, ας το καταλάβουμε όλοι μας.
Συνδέσεις λοιπόν με άλλα νησιά που θα δημιουργήσουν οι εταιρείες, με δρομολόγια τέτοια, που θα ανοίξουν και θα εξυπηρε τούν τα συνδεδεμένα νησιά και θα δημιουργήσουν εσωτερικό τουρισμό μέσα απο ομαλές και νορμάλ ώρες και ημέρες αφιξοαναχωρήσεων ...απλά πράγματα και όχι πάλι την πεπατημμένη των ευρωπαικών επιδοτήσεων φίλοι μου.
Γιατί πολύ φοβάμαι ότι πολύ γρήγορα θα έρθουν αυτοί οι Ευρωπαίοι και θα μας πούνε και εδώ...'' παιδιά τέλος οι επιδοτήσεις '' για πλοία, που μεταφέρουν και πληρώνονται για αυτό με 5- 6 άτομα τον χρόνο ! !
Και τότε ? ?...ποιοί θα μας φταίνε πάλι ? ??