Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /var/www/vhosts/enandro.gr/httpdocs/plugins/system/contentprotection/contentprotection.php on line 33
Οικονομια
Tο «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» στα ενδοκυκλαδικ...
(Κινδυνεύουμε να μην έχουμε πλοία για Ραφήνα με τον κορονοϊό, αλλά ευτυχώς βρήκαμε πλοίο για Σύρο και Κάρυστο με το νεό ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο. Οι αντιφάσεις μιας δύσκολης εποχής όπου ο υπουργός Ναυτιλίας ακολουθεί την πεπατημένη και μόνο - ΕΝ ΑΝΔΡΩ)
SOS: Στα όρια της καταστροφής ...
Του Μηνά Τσαμόπουλου ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ: NEWMONEY Στον καταπέλτη του Superferry στη Ραφήνα. Όταν οι επιβάτες κάθε διαδρομής για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο (περίπου 100) είναι διπλάσιος αριθμός από το πλήρωμα ενός πλοίου (περίπου 40) και τα ΙΧ το ήμισυ των επιβατών (περίπου 35) τότε η ακτοπλοΐα δεν πάει πουθενά...   Στα όρια καταστροφής βρίσκονται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που αποτυπώνονται στην επιστολή που έστειλε, χθες, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη. Ζητούν συγκεκριμένα μέτρα για τη στήριξη του κλάδου ο οποίος δεν μπορεί να κλείσει αφού εξυπηρετεί το νησιωτικό κομμάτι της χώρας. Συγκεκριμένα ζητούν τη λήψη εννέα μέτρων για τη διάσωση του κλάδου στην εποχή της οικονομικής κρίσης που προκλήθηκε από την πανδημία. Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΑΚΤΟΠΛΟΩΝ Δύσκολο για τους επόμενους μήνες να δούμε σκηνές σας αυτή στην Ραφήνα μπροστά στα πλοία της γραμμής μας. Με βάση τα ήδη διαθέσιμα στοιχεία της περιόδου 1/1-31/10.2020 σας παραθέτουν οι ακτοπλόοι τις προβλέψεις για την κίνηση των ακτοπλοϊκών -πλην πορθμείων- πλοίων το 2020, αλλά και τις προοπτικές και προβλέψεις μας για το 2021: Μεταφορικό έργο 2020 Το μεταφορικό έργο επιβατών το 2020 αναμένεται να μειωθεί σε σχέση με το 2019 κατά: ΕΠΙΒΑΤΕΣ -10.300.000 (-55%) Οχήματα ΙΧ – 670.000 (-35%) Φορτηγά – 100.000 (-20%) Ακόμα πιο απογοητευτική είναι η εικόνα στις γραμμές Αδριατικής όπου τα ελληνικά πλοία παρουσιάζουν σημαντικά μειωμένη κίνηση και συγκεκριμένα: ΕΠΙΒΑΤΕΣ – 400.000 (-70%) Οχήματα ΙΧ – 100.000 (-60%) Φορτηγά – 13.000 (-8%) Για τον υπολογισμό της κίνησης Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου ελήφθη υπόψη η αντίστοιχη κίνηση του 2019 και τα νέα μέτρα που ουσιαστικά απαγορεύουν πλην εξαιρέσεων τις μετακινήσεις. Απώλεια εσόδων/Οικονομικά αποτελέσματα 2020 Δυστυχώς επιβεβαιώνονται οι προβλέψεις μας για απώλεια εσόδων τόσο στις Ακτοπλοϊκές γραμμές όσο και αυτές της Αδριατικής. Η μείωση των εσόδων και στις δύο γραμμές υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 300.000.000. Τα ζημιογόνα αποτελέσματα των εταιρειών αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ: 100. 000. 000 και 130. 000.000. Προβλέψεις για το μεταφορικό έργο 2021 Πρώτο πεντάμηνο 2021: Ο αριθμός των κρουσμάτων παραμένει σήμερα υψηλός και είναι βέβαιο ότι θα παραμείνουν σε ισχύ περιοριστικά μέτρα, ενώ διαπιστώνεται και απροθυμία των επιβατών να μετακινηθούν, ιδιαίτερα από τα νησιά προς την Αττική και τις μεγάλες πόλεις. Στο πρώτο πεντάμηνο του 2021 το μεταφορικό έργο θα είναι μειωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο του 2020, λαμβανομένου υπόψη ότι η περίοδος Ιανουαρίου – Μαρτίου (19/3) 2020 ήταν ιδιαίτερα θετική. Θα αργήσουμε να δούμε μάλλον τα πλοία δύο-δύο στο Γαύριο. Τουριστική περίοδος 2021 Ο μεγάλος αριθμός των κρουσμάτων διεθνώς δεν μας επιτρέπει αισιόδοξες προβλέψεις. Ακόμα και στην περίπτωση που υπάρχουν θετικές εξελίξεις με το εμβόλιο, παραμένουν οι αμφιβολίες για τη δυνατότητα έναρξης σταδιακού εμβολιασμού πριν το τέλος του 2021. Επίσης αναφορικά με τον εσωτερικό τουρισμό, οι προβλέψεις δεν είναι ευνοϊκές γιατί υπάρχει μεγάλος προβληματισμός σε ότι αφορά τις ελεύθερες μετακινήσεις, λόγω πολλαπλασιασμού των κρουσμάτων στην ηπειρωτική χώρα. Ας μην ξεχνάμε ότι η τουριστική περίοδος το 2020 ξεκίνησε με ελάχιστα κρούσματα: 25 έως 31 Μαϊου 2020: 46 κρούσματα και 4 θάνατοι ενώ σήμερα τα κρούσματα είναι 357 φορές περισσότερα και οι θάνατοι 59 φορές: 5 έως 11Νοεμβρίου 2020: 16.461 κρούσματα και 237 θάνατοι. Σύμφωνα με τα παραπάνω δεν μπορούμε να βρούμε τους λόγους για τους οποίους μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι για το 2021, το οποίο είναι βέβαιο πως θα είναι μία εξίσου προβληματική χρονιά με το 2020, με προοπτική περαιτέρω μείωσης της κίνησης, συμπεριλαμβανομένης και της εμπορευματικής. Μέτρα ενίσχυσης των Εταιρειών το 2020 Για την ενίσχυση των εταιρειών το 2020 υπεγράφησαν συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας, οι οποίες σε ότι αφορά την ακτοπλοΐα (πλην πορθμείων) υπολογίζονται σε: Συμβάσεις COVID € 17.000.000 (αφαιρείται ο ΦΠΑ) Επιδότηση εργοδοτικών εισφορών € 5.000.000 Σύνολο € 22.000.000, έναντι ζημιών οι οποίες μπορεί να φθάσουν τα € 130.000.000. Τα υπόλοιπα μέτρα τα οποία ελήφθησαν αφορούσαν ταμιακές διευκολύνσεις (π.χ. η αναστολή πληρωμών φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων, η επιστρεπτέα προκαταβολή , η αναστολή πληρωτέων δόσεων δανείων προς τραπεζικά ιδρύματα, κτλ) ή την ενίσχυση της ναυτικής εργασίας (π.χ. αναστολή συμβάσεων εργασίας με αποζημίωση ειδικού σκοπού, κτλ). Οι Ακτοπλοϊκές Εταιρείες το 2021 Το τέλος του 2020 βρίσκει τις ναυτιλιακές εταιρείες σε εξαιρετικά δυσχερή θέση με πολύ ζημιογόνα αποτελέσματα το 2020 (που έχουν απομειώσει ολοσχερώς τα θετικά αποτελέσματα της τελευταίας τριετίας), με τα ταμιακά αποθέματα να έχουν εξαντληθεί και τον δανεισμό (τραπεζικό και προς το Δημόσιο) να έχει αυξηθεί και να αυξάνεται, συνεχώς. Επίσης πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας είναι ο μόνος κλάδος ο οποίος δεν μπορεί να αναστείλει τις δραστηριότητές του, καθώς τα νησιά πρέπει να εξυπηρετούνται για κοινωνικούς και οικονομικούς λόγους, αλλά και για την προάσπιση των εθνικών συμφερόντων της χώρας μας αλλά και των ευρωπαϊκών.   Για πόσο μπορούν οι ακτοπλοϊκές να κρατήσουν δύο δρομολόγια τη μέρα στην Άνδρο; Ήδη τα Σαββατοκύριακα έχουμε ένα. Τι θα γίνει μέχρι τα Χριστούγεννα; Απαραίτητα μέτρα ενίσχυσης των εταιρειών το 2021 Καθορισμός των απαραίτητων δρομολογίων μέχρι 31/5.2021 με βάση τα δρομολόγια του 2020 και υπογραφή Συμβάσεων Δημόσιας Υπηρεσίαςγια την εκτέλεσή τους. Καθορισμός μισθωμάτων σύμφωνα με τα πραγματικά έξοδα των πλοίων τα οποία ήδη σας έχουν κοινοποιηθεί και γνωρίζετε. Παράταση της επιδότησης των εργοδοτικών εισφορών προσωπικού θάλασσας και ξηράς, μέχρι 31/5/2021 . Μείωση 50% των λιμενικών εξόδων Λιμενικών Ταμείων και Οργανισμών Λιμένων. Εφαρμογή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ και στα εισιτήρια των οχημάτων ΙΧ. Εφαρμογή χειμερινών συνθέσεων πληρωμάτων μέχρι 31/5/2021 . Παράταση ισχύος της δυνατότητας αναστολή συμβάσεων εργασίαςτων ναυτικών μέχρι 31/5/2021. Επέκταση του μέτρο πληρωμής των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων σε 24 μήνες. Ανάλογα με τις εξελίξεις θα κατατεθούν προτάσεις και για την περίοδο από 1/6/2021. Οι ακτοπλόοι καταλήγουν στην επιστολή προς τον Γιάννη Πλακιωτάκη: «Σε περίπτωση μη ενίσχυσης των εταιρειών θα υπάρξουν προβλήματα σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα εκτέλεσης των απαραίτητων δρομολογίων αλλά και μεγάλος κίνδυνος υποβάθμισης των Υπηρεσιών με απομάκρυνση πλοίων, και μάλιστα των σύγχρονων και μικρής ηλικίας, από τις Ελληνικές Ακτοπλοϊκές Γραμμές, σε μία περίοδο που κρίνεται απαραίτητη η ανανέωση του στόλου. Στην περίπτωση αυτή οι επιπτώσεις θα είναι πολύ σοβαρές λαμβανομένου υπόψη ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα πλοία (έστω και μεγάλης ηλικίας) στη διεθνή αγορά κατάλληλα για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες μας. Βέβαιοι για την κατανόησή σας για την επίλυση των προβλημάτων που παραθέσαμε και τα οποία καλά γνωρίζετε, παραμένουμε στη διάθεσή σας για τον καθορισμό συνάντησης για ανταλλαγή απόψεων και παροχή περαιτέρω διευκρινήσεων και πληροφοριών, σχετικά με τα αναγκαία μέτρα τα οποία προτείνουμε να ληφθούν».  
 ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΛΟΓΩ ΠΑΝ...
  Φωτογραφία αρχείου ΕΝ ΑΝΔΡΩ  (Στα πλαίσια της απαγόρευσης κυκλοφορίας και μετακίνησης επιβατών οι δύο εταιρείες της γραμμής μας μειώνουν τα δρομολόγια του Σαββατοκύριακου πιθανόν μέχρι τέλους του μήνα γιατί δεν υπάρχει μεταφορικό έργο. Απομένουν μόνο τα φορτηγά που πηγαινοέρχονται μεταφέροντας τα απαραίτητα για τα νησιά. Έτσι, περιορίστηκαν τα δρομολόγια σε ένα για κάθε εταιρεία το Σ/Κ. Φρόντισαν όμως να υπάρχει τουλάχιστον ένα πλοίο την ημέρα – ΕΝ ΑΝΔΡΩ) ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ… ΕΙΣΤΕ ΕΣΕΙΣ!!! Την παραπάνω είδηση μας την έστειλε αναγνώστης του ΕΝ ΑΝΔΡΩ με mail και την διασταυρώσαμε με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Ευχαριστούμε πολύ που επιβεβαιώνετε την συνεισφορά σας στο site μας και την διαπίστωση πως συχνά-πυκνά οι ειδήσεις βγαίνουν από εσάς. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ  Αγαπητέ κύριε Μπασαντή. Δεν ξέρω το κατά πόσον έχετε ενημέρωση για πιθανές αλλαγές ή τροποποιήσεις δρομολογίων τις επόμενες ημέρες.  Σύμφωνα με την πλατφόρμα κρατήσεων εισιτηρίων και ενημέρωσης δρομολογίων openseas, το ερχόμενο Σάββατο εμφανίζεται μόνον το πρωινό δρομολόγιο του Superferry απο Ραφήνα για τα τρία νησιά και οχι το απογευματινό του Andros. Αντίστοιχα την Κυριακή εμφανίζεται στα δρομολόγια μόνον το απογευματινό του Andros, ενώ δεν υπάρχει το πρωινό. Μήπως έχουν μειώσει τα δρομολόγια τους οι ακτοπλοϊκές έπειτα από συνεννόηση μεταξύ τους, εξαιτίας του κορωνοϊού; Να γράψουμε κάτι για το κοινό - αναγνώστες - του Εν Ανδρω; Ή, ακόμη είναι νωρίς λέτε; Πέμπτη, 12/11/20, ώρα 13:48     
Παράταση κατά μια μέρα για όσο...
Ελεύθερα ταξιδεύουν αύριο όσοι θέλουν για Άνδρο - Τήνο - Μύκονο Με το απαγορευτικό ακόμα σε ισχύ και εκατοντάδες επιβάτες να έχουν μείνει στο λιμάνι της Ραφήνας και σε άλλα λιμάνια λόγω καιρού η κυβέρνηση έδωσε παράταση κατά μια μέρα στην έναρξη του lockdown επιτρέποντας για αύριο ελεύθερα το ταξίδι για τα νησιά. Αυτό επιτεύχθηκε μετά από πρόταση των ακτοπλόων στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Επιχορήγηση 15 ή 20 εκατ. € στ...
  Φωτογραφία αρχείου ΕΝ ΑΝΔΡΩ Έρχεται δύσκολος χειμώνας για την ακτοπλοΐα. Με δεδομένη την πιο δύσκολη άνοιξη και το μέτριο καλοκαίρι το υπουργείο Ναυτιλίας αποφάσισε να δράσει πριν αρχίσουν οι μαζικές αποχωρήσεις πλοίων από τις γραμμές ενόψει χειμώνα. Έτσι, με τροπολογία που κατατέθηκε την Τρίτη στη Βουλή δίνεται η δυνατότητα, έως τις 31 Δεκεμβρίου, έκτακτης επιχορήγησης ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ στην ακτοπλοΐα. Αυτό ανακοίνωσε η Γενική Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Χριστιάνα Καλογήρου.
Tο deal που θα συζητηθεί: συμφ...
Το Superferry II κάνει εδώ και ενάμιση μήνα την άγονη γραμμή. Αν συμφωνήσουν οι δύο εταιρείες θα συνεχίσει για δύο ακόμα μήνες.  Μια συμφωνία συνεργασίας μεταξύ δυο σημαντικών ακτοπλόων βρίσκεται σε εξέλιξη και αποτελεί αυτές τις μέρες κύριο θέμα συζήτησης στους ναυτιλιακούς κύκλους. Οι αδελφοί Δημήτρης και Γιώργος Στεφάνου της Golden Star, έχουν δεχθεί πρόταση από… τον ανταγωνιστή τους Μάριο Ηλιόπουλο της SeaJet. Ο Μάριος Ηλιόπουλος ζητά να του παραχωρήσουν για τους επόμενους περίπου δυο μήνες  το δημοφιλές και ιδιαίτερα αγαπητό πλοίο SuperFerry ΙΙ, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες της SeaJet στην εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών του Βορείου Αιγαίου (Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα) και των Κυθήρων στη θέση του Aqua Blue που βγαίνει σε ακινησία. Αυτή την εποχή το βαπόρι των αδελφών Στεφάνου αντικαθιστά το «Πρέβελη» στην άγονη των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων και ελευθερώνεται στο τέλος Οκτωβρίου, οπότε στη συνέχεια είναι εύκαιρο να ταξιδέψει σε άλλες γραμμές και με αλλά σινιάλα. Αυτό είναι καλό για το πλήρωμα που θα είχε μείνει στην ανεργία από το Σεπτέμβριο αν το πλοίο είχε αποσυρθεί με το τέλος του καλοκαιριού. Ενώ τώρα μπορεί να συνεχίσει μέχρι το τέλος του χρόνου. Γνώστες της υπόθεσης υποστηρίζουν ότι οι συζητήσεις βρίσκονται σε καλό δρόμο… Σ.Δ.    
Παραμένει στην άγονη το Superf...
Το επί πολλά χρόνια αγαπητό σε όλους τους Ανδριώτες SuperFerry 2, το οποίο αντικαθιστά αυτή την εποχή «Πρέβελη» στην άγονη γραμμή Κυκλάδων-Δωδεκανήσου, θα παρατείνει την παραμονή του στο κεντρικό και νότιο Αιγαίο μέχρι τις 30 Οκτωβρίου. Αυτό βοηθά το πλήρωμα του να συνεχίσει να εργάζεται σε δύσκολες εποχές που τα πλοία αποσύρονται.
Η ακτοπλοΐα… γερνά! Το 12% του...
  Η αναγκαιότητα της ακτοπλοΐας πέραν κάθε αμφισβητήσεως. Η συντήρηση των πλοίων συνεχής και επιτακτική τους δίνει χρόνια. Αλλά έρχεται και η ανανέωση τους κάποια στιγμή. Ραφήνα - Φωτογραφία αρχείου ΕΝ ΑΝΔΡΩ Η ελληνική ακτοπλοΐα αποτελεί ένα ζωτικό κύτταρο της κοινωνίας μας αφού αυτή είναι που συνδέει 116 κατοικήσιμα νησιά, στα οποία ζει το 14,6% του πληθυσμού της χώρας. Κι όμως τα πλοία που διασχίζουν τους μεγάλους και μικρούς θαλάσσιους δρόμους, είναι σε ένα ποσοστό γερασμένα και πολλά δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις. Η συντήρηση των πλοίων βεβαίως είναι συνεχής και τους δίνει χρόνια. Αλλά έρχεται και η ανανέωση τους κάποια στιγμή...
Στο 50% πάλι τα πρωτόκολλα των...
Από σήμερα Τρίτη 13 Οκτωβρίου μειώνονται τα πρωτόκολλα των πλοίων της γραμμής μας. Έτσι το Superferry πηγαίνει στο 55% επειδή έχει καμπίνες και το Andros sτο 50% επειδή δεν έχει. Αυτό συμβαίνει γιατί το λιμάνι αναχώρησης, η Ραφήνα, είναι περιοχή κινδύνου 3 και το λιμάνι κατάληξης, η Μύκονος, είναι κι αυτή 3. Συνεπώς εφαρμόζονται οι κανονισμοί και τα πρωτόκολλα για τον βαθμό κινδύνου 3.