Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /var/www/vhosts/enandro.gr/httpdocs/plugins/system/contentprotection/contentprotection.php on line 33
Οικονομια
Μπατσί: τέλος εποχής......
 Μπατσί. (α) Η σεζόν τελειώνει. (β) Για μερικούς βιαστικούς έχει ήδη τελειώσει. (γ) Για κάποιους άλλους όμως απλώς αλλάζει εποχή. Οι πρώτοι είναι αυτοί που είναι ακόμα εκεί και δίνουν την μάχη των οπισθοφυλακών. Οι δεύτεροι είναι αυτοί που... την έχουν κάνει πρώτοι! Εγκατέλειψαν το Μπατσί πριν τους εγκαταλείψει αυτό! Και πάνε για άλλα. Οι τρίτοι είναι αυτοί που θα είναι εκεί και τον χειμώνα. Άλλοι ολόκληρο κι άλλοι τον μισό. Καθημερινά οι πρώτοι, Σαββατοκύριακο οι δεύτεροι. Μπατσί, λοιπόν, στο τέλος της εποχής... 
Επενδύσεις έως 2 τρισεκατομμύρ...
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 18/9/20 (Από τα πολλά και ενδιαφέροντα άρθρα για το που βαδίζει ο κόσμος στις επόμενες δεκαετίες είναι αυτό της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ που έστειλε ο αναγνώστης μας ΓΓ και το οποίο αποτυπώνει προβληματισμούς και σχεδιασμούς κυβερνήσεων και μεγάλων οικονομικών ομίλων για μια οικονομία χωρίς άνθρακα και καυσαέρια. Το δημοσιεύουμε προς προβληματισμό των αναγνωστών μας. Οι ΑΠΕ είναι εδώ για να μείνουν. Από εμάς εξαρτάται να προτείνουμε τις καλύτερες λύσεις για την Άνδρο, να θέσουμε όρια και να επιμείνουμε σε αυτά όλοι μαζί ώστε να επιτύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα για το νησί μας - ΕΝ ΑΝΔΡΩ). 
ΕΚΟ 2. Ο δεύτερος «αιμοδότης» ...
Το βλέπουμε και αυτό να φτάνει νύχτα στην Άνδρο, όταν το νησί ησυχάζει. Μπαίνει αθόρυβα στο Γαυριο χωρίς να σφυρίζει και ο μόνος ήχος που ακούγεται είναι ο θόρυβος της καδένας της άγκυρας που πέφτει στο νερό. Κουβαλάει-όπως και ο «Καπταιν Χρήστος»-δύσκολα φορτία όπως πετρέλαιο και βενζίνη, απαραίτητα αγαθά για να κινηθεί η «καρδιά» της κοινωνίας και της οικονομίας του τόπου.
Μικρότερη πτώση επισκεπτών στη...
Να λάβουμε υπόψη πως πέρσι υπήρχαν και περισσότερα δρομολόγια λόγω της ύπαρξης ταχυπλόων και στην Άνδρο. Εφέτος όμως που οι ξένοι τουρίστες ήταν πάρα πολύ λίγοι υπήρχαν μόνο τα τέσσερα συμβατικά των δύο κλασικών εταιρειών της γραμμής μας. Κάτι που είχε κι αυτό επιπτώσεις για έναν κοντινό προορισμό...
Ακτοπλοΐα: Μείωση τζίρου 300 ε...
 Αναδημοσίευση: Newmoney Εφιαλτικές από οικονομικής άποψης είναι οι συνθήκες για την ελληνική ακτοπλοΐα. Το καλοκαίρι και πιο συγκεκριμένα οι μήνες Ιούλιος και Αύγουστος δεν ήταν καλοί παρά τις αρχικές προβλέψεις, οπότε βύθισαν τον κλάδο ακόμη περισσότερο.
SUPERFERRY II: Πάρος τέρμα από...
Πάρος τέρμα για το Superferry II από 7/9! Η πτώση της επιβατικής κίνησης για το κοσμοπολίτικο νησί με το τοπικό lockdown κλείνει πρόωρα και τη σύνδεση του με την Ραφήνα. Έτσι το πλοίο θα συνεχίσει για λίγες μέρες με Άνδρο - Τήνο - Μύκονο.
Ολοκληρώνεται με κίνηση το καλ...
  Περικοπές δρομολογίων λόγω μειωμένης επιβατικής κίνησης ζητούν οι ναυτιλιακές εταιρείες σε όλη την Ελλάδα. Στη γραμμή μας οι δύο εταιρείες περικόπτουν τα δρομολόγια τους από 11 Σεπτεμβρίου 2020. Συγκεκριμένα περικόπτονται όλα τα τοπικά και συνεχίζουν μόνο τα καθημερινά. Η θερινή σεζόν ολοκληρώνεται 30/10. Το μέχρι πότε θα κρατήσει το νησί 4 πλοία είναι συνάρτηση κυρίως των Σαββατοκύριακων του Σεπτέμβρη.
ΜΑΡΙΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ: Η ακτοπλοΐα...
Η συνέντευξη με τον Μάριο Ηλιόπουλο, κυρίαρχο των ταχυπλόων στο Αιγαίο, ξεκίνησε τηλεφωνικά στις 20 Αυγούστου. Όμως, μερικά κρίσιμα συμπεράσματα οδήγησαν στο να μην την δημοσιεύσουμε στην κορύφωση μιας δύσκολης σεζόν για την ακτοπλοΐα και τον τουρισμό. Θεωρήσαμε – μετά από συζήτηση με ακτοπλοϊκούς κύκλους του Πειραιά – πως θα ήταν καλύτερο να την δημοσιεύσουμε τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη όταν η σεζόν θα ολοκληρώνονταν. Στον βωμό της οικονομίας επιβάλλονται αυτά. Την Κυριακή 30 Αυγούστου - καθ’ οδόν για Γαύριο - λάβαμε ένα τηλεφώνημα που καλούσε να ολοκληρώσουμε την συζήτηση με τον Μάριο Ηλιόπουλο δια ζώσης στις 5 το απόγευμα στο σπίτι του καπετάν Γιαννούλη Καμπάνη όπου ήταν προσκαλεσμένος και θα έφτανε με το ελικόπτερο της Sea Jets. Ανακρούσαμε πρύμνα κι επιστρέψαμε στις Στενιές. Φτάσαμε εγκαίρως. Η συζήτηση που ακολούθησε με τον Μάριο Ηλιόπουλο είχε πολλές φάσεις και συμμετείχε σε αρκετές περιπτώσεις και ο καπετάν Γιαννούλης Καμπάνης. Στην αρχή τέθηκε επί τάπητος η κατάσταση της ακτοπλοΐας στις Κυκλάδες και στη συνέχεια η συζήτηση εστιάστηκε τα δρομολόγια της γραμμής μας το φθινόπωρο και τον χειμώνα. Και μίλησε και για τα σχέδια του το επόμενο καλοκαίρι. Οι απαντήσεις του Μάριου Ηλιόπουλου λίαν ενδιαφέρουσες: "Όπως έλεγα πριν λίγες μέρες η σεζόν κλείνει στις 31 Αυγούστου. Μετά μπαίνουμε σε άλλη εποχή. Τα ταχύπλοα σταματούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Μένουν τα συμβατικά μέχρι ένα διάστημα τον Σεπτέμβριο. Το πόσα θα μείνουν και πόσα την ημέρα θα έχει η Άνδρος εξαρτάται από την κίνηση τα Σαββατοκύριακα του φθινοπώρου. Τυπικά η σεζόν κλείνει στις 30 Οκτωβρίου. Πόσα όμως θα μείνουν δρομολογημένα μέχρι τότε; Υποθέτω δύο. Ένα πρωί κι ένα απόγευμα. Από 1η Νοεμβρίου αρχίζει η χειμερινή περίοδο όπου όλα εξαρτώνται από την κίνηση, τον κορωνοϊό και την αντοχή των εταιρειών. Μπορεί να φτάσετε και σε ένα πλοίο την μέρα. Συνεπώς τελευταίο στάδιο η επιδότηση των δρομολογίων. Για πόσα όμως δρομολόγια την εβδομάδα μιλάμε; Άγνωστό. Γιατί άγνωστη είναι και η εξέλιξη της πανδημίας. Κι ακόμα πιο άγνωστή είναι μέχρι στιγμής και η πιθανή επιτυχία του εμβολίου. Πόσοι θα τολμήσουν να το κάνουν; Πόση θα βάλουν έστω σε μικρό ποσοστό μέσα τους "ατόφιο" τον κορωνοϊό; Γνώμη μου είναι πως η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί το 2022 ή το 2023. Το 2021 θα είναι καλύτερο, αλλά μεταβατικό." Και συνέχισε: "Μετά μπαίνουμε σε μια νέα εποχή όπου πολλά που μέχρι σήμερα θεωρούνταν δεδομένα θα ανατραπούν. Θα μιλάμε για μια νέα εποχή στον τουρισμό, στην ακτοπλοΐα, άγνωστη μέχρι σήμερα με νέα επιχειρηματικά προγράμματα.  Για την ώρα όμως πάμε με το «βλέποντας και κάνοντας». Η πανδημία μας βρήκε με τα πλοία έτοιμα να βγουν την άνοιξη. Το lockdown έγινε όταν είχαμε κάνει ή τελειώναμε δεξαμενισμούς και λοιπές δαπανηρές προετοιμασίες για πλοία με τεράστιες απαιτήσεις αξιοπλοΐας. Μετά από έναν δύσκολο χειμώνα πιστεύαμε πως θα ρεφάραμε το Πάσχα και την άνοιξη πριν έρθει το κερδοφόρο καλοκαίρι, που κρατάει ζωντανές τις γραμμές τον χειμώνα. Τι να πούμε με όσα συνέβησαν; Ποιος θα μείνει και ποιος θα φύγει από τις γραμμές δεν ξέρω. Υπάρχει όμως πάντα το πλεονέκτημα των φορτηγών. Ο Θεολόγος εκτελεί το βασικό μεταφορικό έργο με τα φορτηγά για τον ανεφοδιασμό της γραμμής σας. Έχει το ατού σε αυτό που κάνει. Τα ταχύπλοα κινούνται κυρίως με επιβάτες. Έχουν χώρο για λίγα σχετικά ΙΧ. Μόνο το Tera Jet έχει δυνατότητες και σκέφτομαι να το βάλω του χρόνου στην γραμμή συμπεριλαμβάνοντας και την Άνδρο μετά την εκβάθυνση του λιμανιού που έγινε λόγω δικών μας ενεργειών στα αρμόδια υπουργεία. Έτσι το Tera Jet θα μπορεί να εξυπηρετεί και την Άνδρο καθημερινά. Εφέτος τα συμβατικά πήγαν σχετικά καλά Ιούλιο και καλά τον Αύγουστο γιατί ήταν μόνα τους. Δεν είχαν ανταγωνισμό. Του χρόνου θα είναι διαφορετικά. Εφέτος ήταν και το μειωμένο πρωτόκολλο που δεν βοήθησε." Η κουβέντα τράβηξε ώρα και σε μάκρος. Ο Μάριος Ηλιόπουλος έχει ένα προσόν: είναι καλός και γρήγορος συζητητής. Συνδυάζει εύκολα σχήματα, περιγραφές, συλλογισμούς. Κι ότι έχει να σου πει θα στο πει ευθέως. Θα μιλήσει στα ίσια. Θα συγκρουστεί στα ίσια. Έχουμε συγκρουστεί δημοσιογραφικά μαζί του στο παρελθόν και το ξέρουμε. Ακόμα και όταν συγκρούστηκε με τους ανταγωνιστές του ήταν σαφής: «με παίξατε, θα σας παίξω»!!! Έτσι συγκρούστηκε κατά καιρούς μετωπικά και με τους αδελφούς Στεφάνου ή αργότερα και με τον Παναγιωτάκη. Είτε είχε δίκιο είτε βρήκε κάποιο παραθυράκι του νόμου, σε όλες τις περιπτώσεις είχε προηγηθεί ρήξη. Το ποιος είχε δίκιο ή άδικο για την ρήξη είναι θέμα έρευνας. Αλλά δεν είναι θέμα έρευνας ότι όταν συγκρούεται… συγκρούεται! Όταν μιλάει… μιλάει και λέει αυτό που σκέφτεται. Και εκείνο που ξαφνιάζει είναι πως είναι απροσδόκητα ειλικρινής. Γενικά μιλά με ανοιχτά χαρτιά… Η συνάντηση έληξε γύρω στις 6:30 το απόγευμα. Δέχτηκε να βγάλει τις απαραίτητες φωτογραφίες. Στη συνέχεια ήρθε το ελικόπτερο κι έφυγε διαγράφοντας μια πορεία μέσα στην κοιλάδα των Στενιών κάνοντας έναν ιδιότυπο μετεωρισμό πάνω από τις κλειστές βίλες των Στεφάνου, σα να κατόπτευε τον χώρο, πριν πάρει απότομα ύψος και χαθεί βορειοδυτικά για Αθήνα… Διαμαντής Μπασαντής
«Καπετάν Χρήστος», ο νυχτερινό...
  Έρχεται πάντα βράδυ όταν το νησί ησυχάζει. Κουβαλάει φορτία δύσκολα που θέλουν προσοχή και εφοδιάζει όλη την Άνδρο με πετρέλαια και βενζίνες, αγαθά απαραίτητα για τον τόπο. Δεν τρομάζει στις φουρτούνες και είναι πάντα συνεπές στα δρομολόγια του. Βαπόρι αγαπητό, άγνωστο και απαραίτητο. Τριγυρίζει στα σταυροδρόμια του Αιγαίου χρόνια και μπαίνει στα λιμάνια αθόρυβα, σαλπάροντας προτού ξημερώσει.