Στη λίστα με τα πιο επικίνδυνα λιμάνια το Γαύριο. Κι όμως… λεφτά υπάρχουν!!!

 

Γαύριο: Χρειάζεται άμεσα εκβάθυνση ο βυθός και ασφαλτόστρωση η προβλήτα (φωτ. Εν Άνδρω). 

Τον κώδωνα του κινδύνου για τις σοβαρές ελλείψεις του λιμανιού του Γαυρίου και τις «παγίδες» που κρύβονται γύρω από αυτό, κρούουν για άλλη μια φορά οι πλοίαρχοι της ακτοπλοΐας, που το κατατάσσουν στην λίστα με τα επικίνδυνα και ανεπαρκή λιμάνια του Αιγαίου.

Παρουσιάζοντας την  ετήσια έκθεση της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), ο πρόεδρός της, Μανώλης Τσικαλάκης  θίγει εκ νέου, την κατάσταση με την οποία έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά οι πλοίαρχοι στα λιμάνια της Ελλάδας.

Σε ότι αφορά το Γαύριο, την πύλη εισόδου-εξόδου της Άνδρου, αναφέρει χαρακτηριστικά:

"Γαύριο: Σε όλη τη λιμενολεκάνη απαιτείται εκβάθυνση. Λόγω του περιορισμένου βυθίσματος και του λασπώδους βυθού, δημιουργούνται προβλήματα στις αναρροφήσεις των πλοίων κατά την διάρκεια χειρισμών. Να γίνει φωτοσήμανση του ύφαλου «Βουβή» και της βραχονησίδας «Τουρλίτης». Να ενισχυθεί η φωτοβολία του πράσινου φανού του λιμενοβραχίονα. Να μετατραπεί σε προβλήτα ο βραχώδης λιμενοβραχίονας."

Ακόμα χρειάζεται ενίσχυση η σήμανση και προβλήτα εκεί που είναι ο λιμανοβραχίονας με τις πέτρες για να γίνει ασφαλέστερο το λιμάνι (φωτ. Εν Άνδρω). 

Και ενώ οι πλοίαρχοι καταγγέλλουν, έρχεται η ευκαιρία για την Άνδρο (και άλλα νησιά) να βελτιώσουν τις λιμενικές τους εγκαταστάσεις και υποδομές μέσα από μια πρωτοβουλία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

Συγκεκριμένα: Το ποσό των 17,85 εκ. ευρώ για παρεμβάσεις βελτίωσης των λιμενικών υποδομών στα νησιά Κυκλάδων και Δωδεκανήσου, θα διαθέσει, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Νότιο Αιγαίο 2014-2020. Ο Περιφερειάρχης  Γιώργος Χατζημάρκος έχει απευθύνει τρεις προσκλήσεις προς τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία και τους Δήμους του Νοτίου Αιγαίου, καθώς και στις Υπηρεσίες της Περιφέρειας και του Υπουργείου Υποδομών, για να υποβάλουν εντός τριών μηνών, τις προτάσεις τους για την ένταξη και χρηματοδότηση έργων και δράσεων, με σκοπό την περαιτέρω βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων, την άρση της απομόνωσης των νησιών και την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των παρεχομένων υπηρεσιών.

Στόχος είναι η ενίσχυση των λιμενικών πυλών εισόδου – εξόδου, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση κατάλληλων δράσεων που θα συμβάλουν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων σύνδεσης των νησιών με την υπόλοιπη Περιφέρεια, καθώς και με τις πύλες εισόδου – εξόδου της Περιφέρειας, με σκοπό την προώθηση της ισόρροπης χωρικής ανάπτυξης και την εξασφάλιση ισοδύναμης μεταφορικής εξυπηρέτησης των πολιτών.

Αναλυτικά: Η πρόσκληση με τίτλο «Ολοκλήρωση, βελτίωση ή/και αναβάθμιση διαπεριφερειακών και ενδοπεριφερειακών λιμενικών συνδέσεων» και συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη 5.000.000 ευρώ, αφορά στα νησιά: Άνδρος, Κάλυμνος, Κάρπαθος, Κως, Λέρος, Μήλος και Τήνος.

Η πρόσκληση απευθύνεται στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Κυκλάδων και Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου) και ειδικότερα στους Δήμους ΑΝΔΡΟΥ, Καλύμνου, Καρπάθου, Κω, Λέρου, Μήλου και Τήνου και τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία Άνδρου – Τήνου, Καλύμνου, Κω, Πάτμου, Μήλου και Νότιας Δωδεκανήσου.

Ζητά την υποβολή προτάσεων για έργα βελτίωσης λιμενικών υποδομών, όπως κατασκευή προβλητών, κρηπιδωμάτων, κυματοθραυστών, κτιριακών εγκαταστάσεων, αλλά και για την αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών και τη βελτίωση της λειτουργικότητας των λιμένων και την ενίσχυση της ασφάλειας των λιμένων. Επιπλέον και την δημιουργία υποδομών υδατοδρομίων.

Αν και υπάρχουν χρήματα (και από Περιφέρεια και από Λιμενικό Ταμείο) δεν υπάρχουν μελέτες από τον Δήμο Άνδρου και το Λιμενικό Ταμείο Άνδρου-Τήνου!!! (φωτ. Εν Άνδρω).

Εξυπακούεται ότι για την απορρόφηση κονδυλίων και την έναρξη των έργων, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να συνταχθούν από τους Δήμους τεκμηριωμένες και επιστημονικά άρτιες μελέτες, που θα είναι έτοιμες έγκαιρα και θα εγκριθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Πρόκειται - σε χαλεπούς οικονομικά καιρούς - για μια σπάνια ευκαιρία που για την Άνδρο δεν πρέπει να πάει χαμένη…

Τέλος, πρέπει να θυμίσουμε πως και το λιμενικό ταμείο Άνδρου – Τήνου έχει αποθεματικό πάνω από 3.500.000 ευρώ όμως παρά τις συνεχείς εξαγγελίες έργων και στην Άνδρο και στην Τήνο (εξαγγέλθηκαν πάλι 200.000 για Άνδρο και 800.000 για Τήνο) τίποτα δεν γίνεται γιατί δεν υπάρχουν μελέτες και κυρίως γιατί δεν υπάρχει master plan για τα δύο λιμάνια. Αν και μαθαίνουμε πως στην Τήνο πλέον κάτι προχωρά. Όμως στην Άνδρο δεν προχωρά τίποτα…

Τιμος  Βικ.

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Τα περί βυθού είναι αστειότητες. Ορθώς το παρατηρεί ο αναγνώστης. Απλώς οι υπεύθυνοι συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης στο δημοτικό συμβούλιο δεν ρώτησαν ποτέ κανέναν για να μαθουν. Ότι τους πλάσαραν είπαν. Για ευκολία τους. Συμπολίτευση που δεν κάνει τίποτα και αντιπολίτευση παντελώς απούσα σε όλα... Δυστυχώς...

This comment was minimized by the moderator on the site

Δυστηχως κανεις μεχρι σημερα δεν ενδιαφερεται για το λιμανι του γαυριου.Τα τελευταια χρονια εγινα εργα μονο στη χωρα.Δεν τους ενδιαφερει το λιμανι του γαυριου και ενω ξερουν οτι αν φτιαξουν το γαυριο οπως πρεπει θα μπορουν να ερθουν και μεγαλυτερα πλοια και κρουαζεροπλοια.Πως? Απλα ο κυματοθραυστης να γινει ντοκος απο βορεια και νοτια και απο εκει που ξεκινα ο κυματοθραυστης μεχρι το πρασινο φαναρι τη γνωστη σαν σπιθα να γινει ντοκος δλαδη ενας ντοκος περιπου 200 μετρα που θα δινει τη δυνατοτητα στα πλοια για πλαγιοδετιση πρυθμοδετηση.Κοροιδευουν οσοι ασχολουνται με το θεμα του λιμανιου οτι δηθεν ειναι σαθρος ο βυθος απο μελετη που ειχε γινει πριν 10 χρονια,μια μελετη στημενη για να μην γινει το λιμανι οπως πρεπει.Κοροιδευουν διοτι λιμανια σημερα φτιαχνονται σε καθε μορφη βυθου.Απλα η ΧΩΡΑ δεν θελει να γινει το λιμανι και κοροιδευουν βαζοντας καποια λαστιχα στις προβλητες,βαφοντας,η ριχνοντας μια επιστροση τσιμεντου στο παλιο ντοκο.Κρυβουν ομως οτι ο παλιος ντοκος ειναι ηδη επικυνδινος διοτι απο κατω ειναι κουφιος και καποια στιγμη θα πεσει.Δεν θελουν ταχα να συνδεουν το εργο του περιφεριακου με το λιμανι δηθεν να μην χαθουν τα χρηματα χρηματα και ετσι εγκαταλειπουν παλι το θεμα λιμανι με την δικαολογια του σαθρου πυθμενα,κλεινοντας μονο το κομματι που ειναι ανοικτο.Δηλαδη μια τρυπα στο νερο.Οι ανθρωποι δεν θελουν οπως εκαναν και με το κλειστο στο γαυριο που ενω υπαρχει ομοφωνη αποφαση δημοτικου συμβουλιου και με την υπογραφη του δημαρχου και του εχουμε δωσει ετοιμα σχεδια απο τη ΓΓΑ αρνειται να το κανει.Ακουνε γαυριο και βγαζουν σπιρια.
ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Σωστές παρατηρήσεις. Λάθος συμπέρασμα τα περί Χωρας. Όσο δεν υπάρχει σωστό λιμάνι δεν δουλεύουν και στην Χώρα!!! Άρα δεν ειναι θέμα Χώρας-Γαυρίου, αλλά θέμα ανικανότητας της διοίκησης να προχωρήσει το θέμα. Άλλωστε δεν έχει προχωρήσει και τίποτα άλλο. Μόνο ότι είχαν δρομολογήσει οι προηγούμενοι. Δείτε το ημιτελές εδώ και 3 χρόνια λιμάνι της Χώρας και θα καταλάβετε. Ευχαριστούμε για την παρέμβαση και τις παρατηρήσεις σας...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 3 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Εδω μια μελετη για το χυτυ δεν μπορουνε να παραδωσουν στην ωρα της περιμενετε να φτιαξουν και λιμανι;;;

This comment was minimized by the moderator on the site

ΕΝΗΜΕΡΩΝΩ και ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΩ - "ΕΙΝΑΙ ΨΕΥΔΗΣ Η ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑΣ ΜΕΛΕΤΩΝ" :
Απο το 1992 , οταν στα πλαίσια της ολοκλήρωσης της 6μηνης απαχόλησης μου στην Τ.Υ.Δ.Κ. του Επαρχείου Άνδρου ως Μηχανικός - Μελετητής Έργων Ο.Τ.Α. , και στην συνέχεια αυτής με Ανάθεση απο το Κοινοτ. Συμβούλιο Γαυριου και τον πρόεδρο του αείμνηστο Απ. Νταή είχα προχωρήσει σε Προμελέτη Σκοπιμότητας για την Αναβάθμιση του Λιμένα Γαυρίου, της παραλιμέμιας ζώνης καθως και Ολοκληρωμένης Κυκλοφοριακής Ρύθμισης και Πεζοδρομήσεων Περιπάτου και Αναψυχής, Είχα μάλιστα νακαλύψει και ενσωματώσει προγενέστερη Ανεξάρτητη Μελέτη δημιουργίας Τουριστικού Αγκυροβολίου - Μαρίνας πιυ είχε εκπονηθεί κατόπιν πρωτοβουλίας του Γραφείου των αδελφών ΑΝΩΜΕΡΙΤΗ. Δυστυχώς ο θάνατος του Κοινοτάρχη, η εν συνεχεια Ανάληψη της θέσης του απο άλλα άτομα που ΟΥΔΕΠΟΤΕ ζλητησαν να ενημερωθούν και να επικαιροποιηθεί εκείνη η Προμελέτη οδήγησαν στην Εξαφάνιση αυτής. Αφοσιωμέμος όμως όπως πάντα, με ξεκάθαρα ΑΦΙΛΟΚΕΡΔΗ και φιλοπατριωτικα κίνητρα, φρόντιζα όλα αυτά τα χρόνια να την "φρεσκάρω" με νεώτερες προσθετικές Παρεμβάσεις. Πλέον πρόσφατη είναι ο Σχεδιασμός - Χωροθέτηση Δημοτικού Υδροδρομίου, στα πλαισια την εξαιρετικά σύγχρονα Αναπτυσσόμενης δραστηριοποίησης τουλάχιστον 2 Εταιρειών πτητικών συνδέσεων - δρομολογίων Υδροπλάνων προς τα νησιά, ξεκινώντας ήδη απο το 2005 - τότε πρωτοέθεσα το θέμα και ζήτησα να ενημερώσω τους 3 τότε Δημάρχους της Άνδρου - και πλέον τώρα πιυ άμεσα ναμένεται η ψήφιση στην Βουλή σχετικού Νομοσχεδίου που ήταν σε Διαβούλευση εως τον Αύγουστο του 2016. Για όαλ αυτά έχω ενημερώσει τον Έπαρχο κο Δ. Λότσαρη, αφού έχει ήδη ανακοινωθεί το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ενω ήδη στν Τύπο έχουν καταγραφεί ως νησιά που οι Ο.Τ.Α. τους έχουν ήδη προγραμματίσει Χωροθετήσεις Υδροδρομίων , τα: ΤΗΝΟΣ - ΣΥΡΟΣ - ΠΑΡΟΣ κ.αλ........Αναρωτιέμαι με έντονη δυσφορία, γιατί ΚΑΝΕΝΑΣ εκ των Δημοτικών στελεχών δεν έχει δείξει το ελάχιστο ενδιαφέρον 25 χρόνια τώρα ; Μήπως αγνοούν ή δεν ενδιαφέρονται καν στην Αναβάθμιση - Βελτίωση των Υποδομών που δύνανται να αλλάξουν δραματικά προς το καλύτερο τις Προοπτικες Ανάπτυξης του νησιού ; Τι πρέπει να κάνω για να εισακουστώ και πριν χάσω κάθε μου επαφή με το νησί και ίσως και την ζωή μου ;

This comment was minimized by the moderator on the site

Στο ίδιο έργο θεατές !!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Γιατί Διαμαντή ποιός ενδιαφέρετε για την Ανδρο κανείς μην κουράζεσαι δεν υπάρχει μέλλων όλοι αδιάφοροι είναι γιατί δεν υπάρχει Δήμαρχος από ξεκινάει το κακό μια πενταετία χαμένη θα σημαδέψει το νησί