Αλλάζουν όλα στην ακτοπλοΐα: Προσεχώς ταχύπλοα και τον χειμώνα!!!

 

Το Champion  μεταξύ Νάξου και Μυκόνου. Το πλοίο ήταν να δρομολογηθεί μέχρι τις γιορτές για Τήνο-Μύκονο (φωτ. Εν Άνδρω).

Η είδηση του μήνα: Η See Jets ήταν έτοιμη να δρομολογήσει ταχύπλοα και τον χειμωνα!!! Για την ώρα δεν έχει πάρει την άδεια για ένα δρομολόγια δύο μηνών 10/11 με 10/1 με το εικονιζόμενο Champion τα Σαββατοκύριακα και το μικρό Sea Jet τις καθημερινές. Όμως όπως όλα δείχνουν πλησιάζει η ώρα όπου κάποια στιγμή θα γίνουν μεγάλες αλλαγές στην ακτοπλοΐα.

Το δρομολόγιο που σταμάτησε στο γραφείο του υπουργού θα ήταν Ραφήνα-Τήνο-Μύκονο. Το είχε ζητήσει ο δήμαρχος Μυκόνου λόγω του κλεισίματος στα μέσα Νοεμβρίου του διεθνούς αεροδρόμιου του νησιού. Ο δήμαρχος ζήτησε για τις μέρες που θα ηταν κλειστό το αεροδρόμιο και η εταιρεία πρότεινε για δύο μηνες (1+1),

Αρχικά η εταιρεία είχε ζητήσει στα χειμερινά δρομολόγια με το Champion να ειναι μέσα και η Άνδρος! Το υπουργείο δεν έδωσε την Άνδρο και ζήτησε επιπλέον διαδρομές για όλες τις μέρες της εβδομάδας. Η εταιρεία το αποδέχτηκε. Έτσι κατέθεσε τελική πρόταση δρομολογίων στην οποία για 4 μέρες την εβδομάδα (Δευτέρα - Πέμπτη) με την διαδρομή να την κάνει το SeaJet και το Σαββατοκύριακο με το Champion. Τελικά η διαδικασία σταμάτησε στον υπουργό. Όμως γίνεται κατανοητό μάλλον πλησιάζει κάποια στιγμή που υπό την πίεση των εξελίξεων τα ταχύπλοα θα μπουν και χειμώνα.

Άλλωστε το παιχνίδι έχει ανοίξει πια. Στη Ραφήνα έχουν ζητηθεί 11 αναχωρήσεις πλοίων σε ένα λιμανι 7 θέσεων!!! Το ότι το ΣΑΣ μέχρι στιγμής έχει δώσει τις αναχωρήσεις (με τις επιφυλάξεις του λιμεναρχείου) δεν σημαίνει πως θα γίνουν κιόλας όλα αυτά τα δρομολόγια. Όλα μέχρι στιγμής μοιάζουν με μια "μάχη" κινήσεων στην σκακιέρα της Ραφήνας. Έπαθλο η πιο επιτυχημένη γραμμή των Κυκλάδων (Άνδρο - Τήνο - Μύκονο). Στη γραμμή αυτή έχει προστεθεί για την ώρα και η Σύρος με την Golden Star. Ενώ η Sea Jets ετοιμάζει ταχύπλοο από την άνοιξη καθημερινά για Άνδρο και Σύρο. Το τι θα αποδωσει αυτή η γραμμή μένει να το δούμε. Θα εξαρτηθεί και από την ανάπττξη των δύο νησιώ, καθως και την κίνηση των τουριστών προς αυτά.

Το τι θα γίνει μέχρι την άνοιξη, που θα κατασταλάξυν τα πράγματα ως τότε και πότε θα δούμε τις μεγάλες αλλαγές που κυοφορούνται μοιάζει άγνωστο. Κύκλοι που ξέρουν πολύ καλά την ακτοπλοΐα θεωρούν ότι οι αλλαγές θα προχωρήσουν από εφέτος το καλοκαίρι. Όπως δεν περίμενε κανείς το Tera Jet, που άλλαξε τον καλοκαιρινό χάρτη στη Ραφήνα με την επιτυχή παρουσία εφέτος, έτσι δεν μπορεί κανείς να προεξοφλήσει τις όποιες επέρχόμενες αλλαγές που κυοφορούνται με τα ταχύπλοα και τα συμβατικά.

Το Champion μεταξυ Νάξου και Μυκόνου. Σεπτέμβριος 2016 (φωτ. Εν Άνδρω).

Συμπέρασμα: Το χειμετινό δρομολόγιο με ταχύπλοο, που μπήκε ξαφνικά στο τραπέζι, είναι η κορυφή του παγόβουνου των αλλαγών. Απ' ότι φαίνεται κάποια στιγμή θα συμβεί και αυτό. Όλα δείχνουν επικείμενες μεγάλες αναπροσαρμογές και ανακατατάξεις σε ότι ξέραμε μέχρι σήμερα στην ακτοπλοΐα. Μερικοί αυτές τις ανακατατάξεις τις θεωρούνται πιθανές και από το επόμενο καλοκαίρι. Όμως κανείς δεν μπορεί να προεξαφλήσει τα πράγματα. Το σίγουρο είναι πως είμαστε πια στην πορεία σημαντικών αλλαγών και όλοι (ακτοπλόοι, επιβάτες, νησιά κλπ) πρέπει να προετοιμαζομαστε γι΄αυτές.

«Εν Άνδρω»

  

fShare
0

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Μπορεί οι εταιρείες να αιτούνται δρομολογια για τα ταχύπλοα και τους χειμερινούς μήνες, αλλά με τα μποφώρ να κυμαίνονται άνω των 6, συχνα δυσκολεύονται τα μικρά ταχύπλοα -αυτά που παίρνουν μόνο επιβάτες δηλαδή- να κανουν τα όποια δρομολόγια, ειδικά στο Αιγαίο. Επομένως τα μικρά Sea Jets που για χρόνια βλέπαμε τους θερινούς μήνες στο λιμανι της Ραφήνας, θα δυσκολευτούν να ανεβοκατεβαίνουν στα νησιά, περνώντας τον Καβο Ντόρο το χειμώνα. Αν επιλέξουν οι εταιρείες τα μεγαλύτερα ταχύπλοα τους, τα οποία ξεπερνουν τα 90-100 μέτρα μηκος, τοτε θα βοηθήσουν την κατάσταση, όχι μόνο σε περιπτώσεις ανάλογες της Μυκόνου (θα είναι κλειστό το εκεί αεροδρόμιο για ενα μικρό διάστημα), αλλα σε όλα τα προαναφερόμενα νησιά. Ειδικότερα αν αναπτυχθεί η ενδοεπικοινωνία μεταξύ των νησιών (οπως π.χ. εγινε με το ανοιγμα της Ανδρου με τη Σύρο σε καθημερινή βάση), αυτό θα έχει θετικό αποτέλεσμα τόσο για το επιβατικό κοινό, όσο και για τις εταιρείες που θα βλέπουν περισσότερους επιβάτες στα πλοία τους ακόμη και εκτός Σαββατοκύριακου.