Ακτοπλοΐα: Το παρασκήνιο της κόντρας του υπ. Ναυτιλίας με την Golden Star Ferries (Αναδημοσίευση από το Πρώτο Θέμα).

 Του Μηνά Τσαμόπουλου

Εμπόδια στην δρομολόγηση στο Αιγαίο δύο ταχύπλοων βάζει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία Golden Star Ferries των αδελφών Γιώργου και του Δημήτρη Στεφάνου με αποτέλεσμα σε μία κομβική περίοδο για τις κρατήσεις εισιτηρίων από το εξωτερικό να μην μπορεί να κάνει την εμπορική  της πολιτική.

Η υπόθεση έφθασε  μέχρι το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες εξέδωσε γνωμοδότηση που δικαιώνει την  εταιρεία. Όμως αν δεν βάλει την υπογραφή του, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής κινδυνεύει με απαξίωση η επένδυση των δύο πλοιοκτητών.

Επίσης, η εταιρεία υποστηρίζει ότι το υπουργείο της δημιουργεί και άλλο πρόβλημα όσο αφορά την ώρα αναχώρησης δύο συμβατικών  της πλοίων στη γραμμή Ηράκλειο-Κυκλάδες-Ραφήνα. Της προτάθηκαν οι ώρες 06.30 π.μ. ή 09.30 π.μ. τις οποίες θεωρεί αντιεμπορικές σε σχέση με τα ωράρια των ανταγωνιστών της.  Από την διοίκηση της Golden Star Ferries εκφράζεται δυσαρέσκεια  για την συμπεριφορά του υπουργείου Ναυτιλία. 
Ας πάρουμε όμως τις  δύο υποθέσεις από την αρχή.

Ταχύπλοα

Με τροποποίηση του νόμου 2932/01 για δρομολόγηση ταχυπλόων σκαφών,  άλλαξε η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των αιτημάτων και από  30 Νοέμβριου   μετατέθηκε νωρίτερα, στις 31 Αυγούστου  και μόνο για αυτό  το δρομολογιακό έτος,  που άρχισε  την 1η Νοεμβρίου 2017 έως και την 31η Οκτωβρίου του 2018.

Τα δύο νεοαποκτηθέντα ταχύπλοα της Golden Star Ferries είναι πλαγιοδετημένα μπροστά στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Aκόμη δεν τους έχει δοθεί η έγκριση δρομολόγησης από τον υπουργό Παν. Κουρουμπλή αν και οι πλοιοκτήτες Γιώργος και Δημήτρης Στεφάνου  έχουν υπέρ τους γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.   

Η Golden Star Ferries αγόρασε δύο ταχύπλοα, τον περασμένο Δεκέμβριο. Πρόκειται για το πρώτο επιβατηγό ταχύπλοο τύπου trimaran που ναυπηγήθηκε στον κόσμο και το πρώτο που ήρθε στην Ελλάδα αλλά και με ένα ε/γ-ταχύπλοο catamaran. Το trimaran  μετονομάστηκε σε “Super Speed".  Ναυπηγήθηκε το 2001 στα «North West Bay» της Αυστραλίας. Για 6 μήνες έκανε το δρομολόγιο Σπλίτ-Ντουμπρόβνικ στις δαλματικές ακτές. Το catamaran μετονομάστηκε σε  “Super Cat”.  

Τα δύο ταχύπλοα  προορίζονται για τη γραμμή  από Πειραιά για Κυκλάδες κάνοντας χιαστή δρομολόγια. Δηλαδή  όταν το ένα θα πηγαίνει προς Κυκλάδες το άλλο θα επιστρέφει.

H εταιρεία στις 4 Δεκεμβρίου κατέθεσε αίτηση για τη δρομολόγηση των δύο ταχυπλόων στη γραμμή  Πειραιάς-Σίφνος-Μήλος-Φολέγανδρος-Σαντορίνη-Κατάπολα-Κουφονήσι-Νάξος-Μύκονος-Πάρος-Ίος—Σαντορίνη-Νάξος-Πάρος-Μύκονος-Τήνος και διανυκτέρευση στη Σύρο.  

Η αίτηση της εταιρείας συζητήθηκε στη  συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών  Συγκοινωνιών στις 15 Δεκεμβρίου. Λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής ζητήθηκε η γνωμοδότηση της Νομικής Υπηρεσίας του υπουργείου.

 Προφορικά ο δικηγόρος του ΥΝΑ  έδωσε τη νομική έγκριση.  Όμως το Σ.Α.Σ. παρέπεμψε το ζήτημα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Εκείνη την χρονική περίοδο ανταγωνιστική εταιρεία ζήτησε να μην εγκριθεί το αίτημα της Golden Star Ferries.    

Σύμφωνα με πληροφορίες το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους δικαίωσε του αδελφούς Στεφάνου και αυτές τις ημέρες καθαρογράφεται η απόφαση. Η υπόθεση Στεφάνου, όπως επισημαίνουν  νομικοί κύκλοι,  αποτελεί πλέον δεδικασμένο για παρόμοιες υποθέσεις. Όσα νεοαποκτηθέντα  πλοία υψώνουν την ελληνική σημαία και ανήκουν σε έλληνες πλοιοκτήτες και δρομολογούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα δρομολογούνται άμεσα.

Εκείνο που φέρεται να προβληματίζει τα αδέλφια Στεφάνου  είναι το γεγονός ότι για να δρομολογηθούν τα δύο ταχύπλοα που είναι πλαγιοδετημένα  ακριβώς μπροστά από το υπουργείο θα πρέπει να υπογράψει ο ΥΝΑ, Παναγιώτης Κουρουμπλής.

 Στο μεταξύ, ο χρόνος κυλάει σε βάρος της εταιρείας,  κύκλοι της οποίας επισημαίνουν:

 «Αδυνατούμε να ανοίξουμε  το πλάνο για τις κρατήσεις εισιτηρίων. Όλοι  ξένοι προγραμματίζουν από τον χειμώνα το ταξίδι τους και τις  διακοπές του για το καλοκαίρι Με αυτή τη χρονοτριβή  δεν μπορούμε να ασκήσουμε την εμπορική μας πολιτική».

Τα  δύο συμβατικά


Πρόβλημα όμως υπάρχει και με τη δρομολόγηση  δύο συμβατικών πλοίων. Ειδικότερα η Golden Star Ferries   δήλωσε δρομολόγια στο ΥΝΑ για τα πλοία Super Ferry I  και Super Ferry II  στη γραμμή Ραφήνα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος-Πάρος-Ίος-Σαντορίνη-Ηράκλειο. Στη λογική του ένα θα ταξιδεύει  από Ραφήνα προς Κρήτη και το άλλο θα κάνει το αντίστροφο δρομολόγιο δηλαδή θα αναβαίνει από Ηράκλειο προς τη Ραφήνα μέσω Κυκλάδων.  Το πρόβλημα   ανακύπτει στις ώρες  αναχώρησης  από το Ηράκλειο.

Οι εκπρόσωποι της εταιρείας  ζήτησαν  ώρα αναχώρησης στις 07.45 π.μ. Όμως τους απάντησαν  από το ΣΑΣ ότι μπορούν να επιλέξουν είτε στις 06.30 π.μ. είτε στις 09.30 π.μ. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι οι προτεινόμενε από το Σ.Α.Σ. ώρες είναι αντιεμπορικές και μη  ανταγωνιστικές σε σύγκριση με τα ωράρια  των άλλων εταιρειών:

 «Το 06.30 είναι πάρα πολύ νωρίς και το  09.30 είναι αργά αφού θα έχουν αποπλεύσει τα πλοία των άλλων εταιρειών από ώρας» επισημαίνουν κύκλοι της εταιρείας. Επίσης τονίζουν ότι για πρώτη φορά το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών συνεξέτασε  θέματα για ταχύπλοα σκάφη με εκείνα για τα  συμβατικά.

Η εταιρεία

Η GOLDEN STAR FERRIES είναι ναυτιλιακή εταιρεία  ελληνικών συμφερόντων. Ιδρύθηκε το 2011 από τους αδελφούς Δημήτρη και Γιώργο Στεφάνου που έχουν  πολυετή και πολύπλευρη δραστηριότητα  στην ποντοπόρο ναυτιλία,  με την αγορά του Ε/Γ-Ο/Γ SUPERFERRY II. Έκτοτε δραστηριοποιείται στην  ελληνική ακτοπλοΐα με αναπτυξιακούς ρυθμούς.

Η εταιρεία από το 2011 έως και το 2015 διακίνησε πάνω από 2 εκατομμύρια επιβάτες (2.157.656) και περισσότερα από 300.000 Ι.Χ. οχήματα (312.996) με μόνο ένα πλοίο στην γραμμή Ραφήνας – Άνδρου – Τήνου –Μυκόνου καταλαμβάνοντας ποσοστό μεριδίου αγοράς κατ’ ελάχιστο 35% με αυξητική πορεία κάθε χρόνο έναντι του παραδοσιακού ανταγωνισμού της γραμμής.

Το 2015 αγοράσθηκε από την Ιαπωνία, με ίδια κεφάλαια, ένα δεύτερο επιβατηγό πλοίο το οποίο μετά από ολοσχερή μετασκευή ενός χρόνου στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, δρομολογήθηκε στην ίδια γραμμή τον Ιούλιο του 2016, ανεβάζοντας το μερίδιο αγοράς καθώς και την αξιοπιστία και την αναγνωρισιμότητα της εταιρείας.

Στο τέλος του 2016, διακρίνοντας την προτίμηση του επιβατηγού κοινού στα ταχύπλοα, οι πλοιοκτήτες προχώρησαν στην αγορά ενός ταχυπλόου-οχηματαγωγού, πάντα με ίδια κεφάλαια, που δρομολογήθηκε από τα τέλη Απριλίου 2017 στην γραμμή της Ραφήνας-Τήνου-Μυκόνου-Πάρου-Νάξου-Ίου-Σαντορίνης. Παρά τον έντονο ανταγωνισμό στην συγκεκριμένη γραμμή τα οικονομικά αποτελέσματα οδήγησαν στην απόφαση αγοράς δύο μικρότερων ταχυπλόων που θα δρομολογηθούν από την άνοιξη του 2018 με καθημερινές αναχωρήσεις από Πειραιά και από Σύρο και θα συνδέσουν τα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων με αυτά των Ανατολικών.Ενδεικτικά, όλο το 2017, η GOLDEN STAR FERRIES διακίνησε 894.000 επιβάτες από τους οποίους οι 267.000 (περίπου 30%) διακινήθηκαν με το ταχύπλοο το πεντάμηνο λειτουργίας του.Τονίζουμε σε αυτό το σημείο ότι όλες οι αγορές έχουν γίνει με ίδια κεφάλαια.

Παράλληλα για το 2018 η γραμμή της Ραφήνας επεκτείνεται με τα συμβατικά πλοία μέχρι το λιμάνι του Ηρακλείου μέσω Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου-Πάρου-‘Ιου και Σαντορίνης, δημιουργώντας νέες συνδέσεις των νησιών με την Κρήτη.

Η εταιρεία απασχολεί στην έδρα της 17 υπαλλήλους και στα πλοία της μέχρι τώρα περισσότερους από 200 ναυτικούς, με την προοπτική το 2018 να ξεπεράσει τους 250 ναυτικούς.

Οι άλλες δύο εταιρείες που έχουν  τα αδέλφια Στεφάνου είναι: Η Bright Navigation με στόλο από επτά  φορτηγά πλοία (1 cape, 3 kamsarmax, 1 supramax, 2 panamax) και η  Bright Maritime η οποία δραστηριοποιείται στο manning agent- εξεύερεση πληρωμάτων για τα  ποντοπόρα πλοία.

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Εδώ γελάμε πατριώτη,άσε οι εφοπλιστάδες της Άνδρου τα ποντοπόρα παμπόρια τους τα έχουν όλα με Ελληνική σημαία και κάργα με Ελληνικά πληρώματα.Ο Κουρουπλής φταίει και γι αυτό;;;είτε θα σωθεί το ΝΑΤ από την Golden Ferries;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

This comment was minimized by the moderator on the site

Ας τα βαλουν σημαια Κυπρου και οι Στεφανου, να δουμε τοτε ο κυριος Κουρουπλης τι θα εχει να πει ?
Ο ετερος ακτοπλοος κυριος Ηλιοπουλος εχει ολα τα πλοια του με σημαια Κυπρου,δεν πληρωνει φραγκο στο ΝΑΤ και το Ελληνικο κρατος και φαινεται πως ο σημερινος Υπουργος Ναυτιλιας...σπρωχνει και τους αφους Στεφανου προς Κυπρο μερια !
Απαραδεκτο αυτο ,αρκει να τονισουμε ποσο μεγαλη αναγκη εχει το ΝΑΤ για πλοια με Ελληνικη Σημαια !