2017-2020: Η Άνδρος στον αστερισμό των ταχυπλόων

 

Τα ταχύπλοα προσπάθησαν να έρθουν αρκετές φορές στο παρελθόν στην Άνδρο. Την τελευταία, διηγείται ναυτιλιακός παράγων στον Πειραιά, ήταν γύρω στο 2011. Η προσπάθεια ήταν για ένα μήνα. Μετά έλυσαν κάβους και απήλθαν. Το 2017 όμως ήρθαν κι έμειναν.

 

Την κίνηση έκανε ο Μάριος Ηλιόπουλος της SeaJets. Επιτυχημένος επιχειρηματίας στον χώρο των ακτοπλοϊκών μεταφορών με έναν στόλο ταχυπλόων έβαλε την Άνδρο στο στόχαστρο μετά από μια επιχειρηματική κόντρα με τους αδελφούς Στεφάνου. Ο Δημήτρης και ο Γιώργος Στεφάνου, επιτυχημένοι πλοιοκτήτες που είχαν μπει νωρίτερα στην ακτοπλοΐα με δύο πολύ επιτυχημένα συμβατικά πλοία (τα δύο Superferry) έκαναν εκείνη τη χρονιά το πρώτο άνοιγμα στα ταχύπλοα με το Superrunner.

 

Ο Ηλιόπουλος, επιχειρηματίας δυναμικός, ρισκαδόρος, έξυπνος, είδε την κίνηση των Στεφάνου σαν πρόκληση. Έριξε τις τιμές και δρομολόγησε στην Ραφήνα το μεγάλο ταχύπλοο Tera Jet. Συνάμα δρομολόγησε στην Άνδρο το πρώτο ταχύπλοο ανοίγοντας ουσιαστικά μια νέα επιτυχημένη περίοδο ταχυπλόων στο νησί. Μέχρι εκείνη τη στιγμή η Άνδρος ήταν εκτός των δρομολογίων των ταχυπλόων λόγω της εγγύτητας της στην Αττική και του υψηλού κόστους των εισιτηρίων των ταχυπλόων.

 

Ήταν ο Μάριος Ηλιόπουλος to 2017 που μείωσε τις τιμές και αποφάσισε να προσεγγίζει ταχύπλοο στο νησί δύο φορές την μέρα: ήταν το Naxos Jet στο πρακτορείο του Γ. Μπατή. Και την επόμενη χρονιά η Sea Jets ήταν πάλι στην Άνδρο με το Tera τα Σαββατοκύριακα του Ιουλίου και του Αυγούστου και καθημερινά όλη την σεζόν με το διερχόμενο Paros ...

Οι αδελφοί Στεφάνου απάντησαν ουσιαστικά το 2019 με την δρομολόγηση του μεγάλου και πολυτελούς ταχύπλοου Super Express που έπιανε καθημερινά Άνδρο. Όλη την καλοκαιρινή περίοδο η Άνδρος είχε πλέον δύο ταχύπλοα σε τακτική βάση μιας και η Sea Jets συνέχισε την παρουσία της με το επιτυχημένο Naxos Jet.

Το 2019 ήταν η χρονιά της Fast Ferries να μπει στα ταχύπλοα. Μια ατυχία (μεγάλη βλάβη στο Αικατερίνη) οδήγησε στην απόφαση τον Θεολόγο Παναγιωτάκη (μετά από συζήτηση) να προχωρήσει στην αντικατάσταση του νοικιάζοντας ταχύπλοο για να το αντικαταστήσει στα δρομολόγια του. Την κίνηση αυτή ολοκλήρωσε προσφάτως με την αγορά ταχύπλοου, το Thunder, το οποίο σήμερα μετασκευάζεται στο Πέραμα για να μπει στα δρομολόγια της επόμενης χρονιάς. Μελετάται για το αν θα πιάνει Άνδρο. 

Με αυτά τα μέχρι σήμερα δεδομένα η Άνδρος – λόγω του ανταγωνισμού – μπήκε και αυτή στον χορό των ταχυπλόων που διασχίζουν κάθε καλοκαίρι τις Κυκλάδες δίνοντας μια προστιθέμενη αξία στις τουριστικές μεταφορές του καλοκαιριού δίνοντας μεγάλη ώθηση στη νέα τάση του Island Hoping (διακοπές από νησί σε νησί).

 

Το 2020 το νησί μας αναμένεται να έχει δύο προσεγγίσεις ταχυπλόων την ημέρα καθώς προβλέπεται η SeaJets να διατηρήσει στη γραμμή το Naxos Jet που πήγε καλά, ενώ η Golden Star θα έχει πάλι το Super Express που για τα δεδομένα της πρώτης φοράς δεν πήγε καθόλου άσχημα. Το τι θα κάνει (αν θα κάνει) η Fast Ferries θα το μάθουμε στο ΣΑΣ του Νοεμβρίου…

ΥΓ. Παραμένει ανοικτό το κόστος του εισιτηρίου των ταχυπλόων που μέχρι σήμερα λόγω ανταγωνισμού είναι ιδιαίτερα οικονομικό (4-5 ευρώ ακριβότερο από του συμβατικού). Όμως λόγω της αναγκαστικής αλλαγής καυσίμου και της αύξησης του στις αρχές του 2020 αναμένονται  αυξήσεις στις τιμές των ναύλων και στα συμβατικά και στα ταχύπλοα κατά μερικά ευρώ…

«ΕΝ ΑΝΔΡΩ»

    

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Εφ'οσον εχετε ασχοληθει και μου εχει διαφυγει , απολογουμαι...
Συμφωνω οτι ενας κουκος δεν φερνει την ανοιξη. Παρολα αυτα, αφενος η επισκεψιμοτητα του site, αφετερου η υπαρξη μιας καινουριας διοικησης ισως θα επρεπε να αποτελεσει μεσο πιεσης προς την κατευθυνσης της διορθωσης της τιμης...
Αν μη τι αλλο, τα παραδειγματα υπερχρεωσης ειναι παρα πολλα....

This comment was minimized by the moderator on the site

Ask before you write ..."Όμως λόγω της αναγκαστικής αλλαγής καυσίμου" ....ask someone that knows!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Nα προσθεσω και το εξης εξωφρενικο οσον αφορα την Golden Star Ferries που ειναι κ Ανδριωτικη εταιρεια.

Τιμη ατομικου εισιτηριου Ηρακλειο Κρητης - Ανδρος (10h 35min) 55 ευρω
Τιμη ατομικου εισιτηριου Ηρακλειο Κρητης - Ραφηνα (12h50min) 46 ευρω !!!!!!!!!!!!!
ειναι, δλδ, πιο ακριβο το εισιτηριο για Ανδρο, που ειναι μικροτερη η διαδρομη απο το Ηρακλειο,, παρα για Ραφηνα......

Αυτο ειναι ενα μικρο παραδειγμα γιατι αν αρχισουμε και συγκρινουμε και την τιμη για Τηνο για παραδειγμα , συναρτησει παντα με την αποσταση, θα κλαιμε και παλι οι Ανδριωτες....

Τα σχολια δικα σας.....

This comment was minimized by the moderator on the site

Εχει απολυτο δικιο ο συχνος επισκεπτης...3 φορες εχω γραψει παρομοια μυνηματα απο περσυ αλλα ο διαχειριστης δεν παιρνει ποτε θεση, οπως σε αλλα θεματα...δυστυχως μονο διθυραμβικα αρθρα για τις ακτοπλοικες εταιρειες κ τους πλοιοκτητες, αλλα για την υπερβολικη, συναρτησει της αποστασης, τιμη των εισιτηριων ουτε λεξη..
Μηπως κε. Μπασαντη θα επρεπε να τους πιεσετε καπως και εσεις , που τους συναναστρεφεστε συχνοτατα (κρινωντας παντα απο τα αρθρα που διαβαζουμε στην ιστοσελιδα)?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Να θυμίσω πως έχουμε γράψει πολλές φορές για το κόστος του εισιτηρίου. Μάλιστα μια Καθαρή Δευτέρα κάναμε μόνοι μας καμπάνια και καταφέραμε κι έκαναν προσφορές. Δεν βλέπουμε όμως και κανέναν άλλο επώνυμα να παίρνει θέση. Ένας κούκος σε ένα τέτοιο θέμα δεν φέρνει την άνοιξη

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 3 εβδομάδες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Όντως το εισιτήριο για Ανδρο είναι πανάκριβο σε σχέση με την απόσταση. Όμως η γραμμή Ραφήνα-Ανδρος είναι μονοπώλιο με την έννοια ότι άλλα νησιά της γραμμής έχουν εναλλακτική τον Πειραιά. Εδώ η γραμμή είναι μονόδρομος. Και κάτι άλλο που το έχω δει με τα μάτια μου: Πολλοί επιβάτες για Τήνο και Μύκονο κόβουν εισιτήριο και Ανδρο (€ 19) και συνεχίζουν με αυτό το αντίτιμο για τα νησιά τους. Και αυτό διότι μετά την αναχώρηση του πλοίου από την Ανδρο δεν γίνεται ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΛΕΓΧΟΣ στα εισιτήρια των επιβατών που συνεχίζουν. Είναι βέβαιο ότι οι εταιρείες το ξέρουν αυτό και κάπως έτσι τρώμε εμείς οι Ανδριώτες το «αγγούρι» και οι άλλοι περνούν μια χαρά.

This comment was minimized by the moderator on the site

Πως γίνεται κάθε φορά που έρχεται η συζήτηση για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, να μιλάμε μόνο για αυξήσεις ρε παιδιά? Εντάξει, αλλάζει η νομοθεσία απο 1/1/2020. Απολύτως αντιληπτό! Ομως και προ τετραετίας αν θυμάμαι καλά όπου η τιμή του καυσίμου είχε μειωθεί, δεν είδαμε καμία ναυτιλιακή να μειώσει έστω ένα ευρώ το εισιτήριο προς και από τα νησιά. Τότε δεν είπε κανείς αρμόδιος τίποτε, ούτε βγήκε κάποια υπηρεσία προς ρύθμιση τιμών. Ειδικά η Ανδρος, έχει από τα ακριβότερα ναύλα σε σχέση με την απόσταση σε μίλια, καθώς εδώ και πολλές δεκαετίες ο υπολογισμός του εισιτηρίου γίνεται με βάση τη γραμμή Πειραιάς Χώρα. Το ατομικό εισιτήριο απο Ραφήνα για Ανδρο δεν θα έπρεπε στην οικονομική θέση να επερνά τα € 14,00 - € 15,00. Δε γίνεται σε 36 ναυτικά μίλα να πληρώνει κανείς € 19,00 και για να μεταβεί απο Πειραια Χανία (150 ναυτικα μίλια κοντά) να πληρώνει € 38,00! Αν το καταλάβει ουσιαστικά ο μόνιμος κυρίως κόσμος της Ανδρου και αντιληφθεί το πόσο παραπάνω πληρώνει, ισως δούμε αλλαγές προς το καλύτερο για το νησί. Διαφορετικά θα βλέπουμε το ίδιο σκηνικό με τα ταχύπλοα να κυνηγιούνται τα καλοκαίρια για το ποιο θα φύγει ή θα φθάσει πρώτο και μετα το Σεπτέμβρη να βλέπουμε πλοίο κάθε πρωι και μεσημέρι μόνον, λέγοντας πάλι καλά που έχουμε και αυτά! Κάθε χρόνο η ίδια ιστορία..