Πλήρης ανατροπή των αποφάσεων του ΣΑΣ από τον υπουργό Ναυτιλίας. Στον αέρα η Golden Star Ferries και η Fast Ferries!

 

 Σε κρίση ξαφνικά οι δύο εταιρείες που εξυπηρετούν την Άνδρο χειμώνα-καλοκαίρι από τις αποφάσεις του υπουργού Ναυτιλίας. Μεγάλη αναστάτωση στην ακτοπλοΐα του νησιού μας.

Ένταση επικράτησε σήμερα Παρασκευή 17/11 στον 50 όροφο του υπουργείου Ναυτιλίας όταν ο υπουργός Ι. Πλακιωτάκης αρνήθηκε να υπογράψει ομόφωνη απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών των τροποποιήσεων των δρομολογίων της GOLDEN STAR FERRIES και αρνήθηκε την δρομολόγηση του νέου ταχύπλοου πλοίου Thunder της FAST FERRIES.

Οι πλοιοκτήτες των δύο εταιρειών δεν έφευγαν από το υπουργείο για ώρες προσπαθώντας να εξηγήσουν τα πώς και τα γιατί μιας εντελώς νέας ναυτιλιακής πολιτικής, που ανατρέπει κάθε συμβιβαστικό κλίμα που είχε κυριαρχήσει με τον προηγούμενο υπουργό Νεκτάριο Σαντορινιό για τον οποίο το Εν Άνδρω είχε γράψει τα καλύτερα λόγια.

Έντονη υπήρξε η αντίδραση εκ μέρους της GOLDEN STAR FERRIES στελέχη της οποίας μίλησαν στο Εν Άνδρω για την κατάργηση του ανταγωνισμού και την δημιουργία μονοπωλίου στο Αιγαίο. Ενώ απευθυνόμενα σε στελέχη του υπουργείου τα έφεραν σε δύσκολη θέση λέγοντας: «πως έτσι διοικεί η ΝΔ μη σεβόμενη τις αποφάσεις σας; Είναι σκανδαλώδεις οι αποφάσεις του υπουργού. Να απαντήσει ο πρωθυπουργός…»

Από ότι ξέρουμε με αυτές τις αποφάσεις του υπουργού έρχονται σε αδιέξοδο οι δύο βασικές εταιρείες της γραμμής Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου με απρόβλεπτες εξυπηρέτηση των νησιών. Η FAST FERRIES αρνήθηκε κάθε σχόλιο, ενώ τα στελέχη της ήταν πολύ προβληματισμένα. Από την μεριά της  GOLDEN STAR FERRIES στάλθηκε το ακόλουθο δελτίο τύπου που αναφέρει έκτακτο συμβούλιο της εταιρείας την Δευτέρα 20/1 με θέμα την πιθανότητα της πλήρους απόσυρσης από την ελληνική ακτοπλοΐα. Κάτι που αν τυχόν συμβεί θα αποτελέσει μέγα πλήγμα για την Άνδρο και την γραμμή μας. Και φυσικά την πλήρη ευθύνη θα φέρει ο Ι. Πλακιωτάκης...

GOLDEN STAR FERRIES - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μετά τη σημερινή μας ενημέρωση από το ΥΝΑΝΠ ότι δεν γίνεται δεκτό το αίτημα μας για τροποποίηση των δρομολογίων μας, παρά την ομόφωνη γνωμοδότηση του ΣΑΣ, με αποτέλεσμα να εξυπηρετούνται μονοπωλιακά τα συμφέροντα ανταγωνιστών μας, η Golden Star Ferries, με θλίψη σας ανακοινώνει ότι οι μέτοχοι και το Δ.Σ. της εταιρείας θα συνεδριάσουν την Δευτέρα 20/01/2020 προκειμένου να εξετάσει αν θα συνεχίσει την δραστηριοποίησή της στην Ελληνική Ακτοπλοϊα.

Ο μόνος δισταγμός μας είναι ότι δυστυχώς θα βρεθούν στην ανεργία πάνω από 400 εργαζόμενοι μας.

Αυτονόητα, η εταιρεία μας επιφυλλάσσεται να επιδιώξει την πλήρη αποζημίωση της  για την ζημία που υφίσταται  ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων.

Επισυνάπτεται επιστολή που απευθύναμε στους αρμόδιους παράγοντες.

 

 

ΟΛΟΚΛΗΡΗ H ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ GOLDEN STAR FERRIES 

Πειραιάς, 17 Ιανουαρίου 2020

Η εταιρεία μας GOLDEN STAR FERRIES την 31.10.2019 ζήτησε την τροποποίηση των δρομολογίων των πλοίων μας ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ, ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ και ΣΟΥΠΕΡΡΑΝΝΕΡ. Το αρμόδιο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) την 13.12.2019 γνωμοδότησε ομόφωνα υπέρ της αποδοχής του αιτήματός μας.

Δυστυχώς έκτοτε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ι. Πλακιωτάκης δεν έχει εγκρίνει το αίτημά μας, παρότι κατά το άρθρο 9 παρ. 3 έπρεπε να αποφασίσει εντός 30 ημερών από τη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ.

Σήμερα μάλιστα – σε συνάντηση που είχαμε με τον κ. Γ.Γ. του Υ.ΝΑ.Ν.Π., το Διευθυντή του γραφείου του κ. Υπουργού και τους νομικούς συμβούλους του – ακούσαμε με έκπληξη ότι μετά τη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ., στην οποία είχαν εκτεθεί οι απόψεις όλων των ενδιαφερομένων, ασκήθηκαν πιέσεις και παρεμβάσεις, προφανώς τρίτων – ανταγωνιστών μας, οι οποίοι όπως μας δηλώθηκε «στεναχωριούνται» από τη δραστηριοποίηση της εταιρείας μας, και ο κ. Υπουργός τείνει, τελείως αυθαίρετα και παράνομα κατά τη γνώμη μας, είτε να μην εγκρίνει το αίτημά μας, είτε να το εγκρίνει με την προϋπόθεση μεταβολής  των ωραρίων μας προς όφελος των ανταγωνιστών μας ... προφανώς προκειμένου να μην «στεναχωρηθούν». Άραγε αυτός είναι ο σκοπός και ο ρόλος του Υπουργείου;

Η προσέγγιση του Υπουργείου είναι απολύτως εσφαλμένη και αβάσιμη. Το αίτημά μας ήταν απολύτως νόμιμο και δεν επρόκειτο για αίτημα νέας ή έκτακτης δρομολόγησης, ούτε θα προκαλείτο επιβάρυνση σε κάποιο λιμάνι, ούτε θα προκαλούσε πρόβλημα στον ανταγωνισμό, διότι:

α) Η εταιρεία μας είχε ήδη εγκεκριμένο δρομολόγιο από το λιμένα Ηρακλείου προς τη Σαντορίνη και αυτό θα διατηρούσε.

β) Τα πλοία μας προσήγγιζαν τη Σαντορίνη δύο φορές ημερησίως και θα την προσήγγιζαν και πάλι δύο φορές ημερησίως.

γ) Το ήδη εγκεκριμένο δρομολόγιο εκτελείτο με πλοία χωρητικότητας άνω των 1400 επιβατών και 270 αυτοκινήτων, ενώ με το τροποποιημένο θα εκτελείτο με πλοίο χωρητικότητας 809 επιβατών και 145 αυτοκινήτων, επομένως απελευθερώναμε μεγάλο μέρος της αγοράς.

Η νομική υπηρεσία μας είναι στη διάθεσή σας, αλλά σκοπός της παρούσας δεν είναι αυτός.

Με λύπη διαπιστώνουμε ότι παραβιάζονται βάναυσα οι αρχές της χρηστής διοικήσεως και της ίσης μεταχείρισης, θέλουμε δε να πιστεύουμε ότι αυτό γίνεται χωρίς ο κ. ΥΝΑΝΠ και τα στελέχη του Υπουργείου να θέλουν να υπακούσουν στα κελεύσματα ανταγωνιστών μας, αλλά έχοντας πέσει θύματα παραπληροφόρησης και λανθασμένων συμβουλών.

Ο κ. Πλακιωτάκης δέχεται εισηγήσεις που βλάπτουν την εταιρεία μας. Είναι προφανές ότι σκοπός των ανταγωνιστών μας είναι να μας ζημιώσουν ώστε να κινούνται  ελεύθερα και ανεξέλεγκτα στην ακτοπλοϊα.

Σήμερα δεν γνωρίζουμε ποιά δρομολόγια θα εκτελέσουμε, ενώ ο ανταγωνισμός μας τρέχει, και δεν μπορούμε να προπωλήσουμε εισιτήρια, ενώ καθημερινά δαπανούμε πολλές χιλιάδες ευρώ από τις αποταμιεύσεις μας για τη μισθοδοσία του προσωπικού μας και τη συντήρηση και την επισκευή των πλοίων μας.

Είναι θλιβερό και ντροπή όταν επί πολλά χρόνια σωρεία αντιστοίχων αιτημάτων των ανταγωνιστών μας γινόντουσαν δεκτά χωρίς καν να κληθούμε να έχουμε άποψη, και όταν επί μακρόν η εταιρεία μας αποδεχόταν αλλαγές δρομολογίων των ανταγωνιστών μας παρότι μας έβλαπταν, να μην γίνεται δεκτό ένα απολύτως νόμιμο αίτημά μας.

Πολύ δε περισσότερο προκαλεί έκπληξη – αν μη τι άλλο – η απόφαση του κ. Πλακιωτάκη επειδή έρχεται σε αντίθεση με την ομόφωνη γνωμοδότηση του Σ.Α.Σ., που συγκροτείται από 30 έγκριτα πρόσωπα της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας – εκπροσώπους θεσμικών οργάνων και φορέων. Η πρωτοφανής απόφαση αποτελεί προσβολή προς αυτούς.

Οι αποφάσεις δρομολόγησης των πλοίων της ακτοπλοΐας μέχρι τώρα προέκυπταν μετά τη γνωμοδότηση του Σ.Α.Σ. και τυπική επικύρωση από τον Υπουργό Ναυτιλίας.

Δεν υπάρχει αξιοκρατία, νομιμότητα και σεβασμός στον ελεύθερο ανταγωνισμό.

Η εταιρεία μας υπηρετεί την Ελληνική ακτοπλοΐα και τα νησιά μας πολλά χρόνια με πίστη, αγάπη και αφοσίωση. Ο στόλος μας αποτελείται και από συμβατικά πλοία που εξυπηρετούν τους νησιώτες μας όλο το χρόνο και όχι μόνο την περίοδο – φιλέτο του καλοκαιριού.

Η εταιρεία μας έχει επενδύσει στην Ελληνική ακτοπλοΐα περισσότερο από εκατό εκατομμύρια ευρώ και είναι απολύτως συνεπής στις υποχρεώσεις της. Απασχολούμε πάνω από 400 άτομα (προσωπικό γραφείου και πληρώματα). Εμπιστευόμαστε και στηρίζουμε την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη μας εκτελώντας εδώ τις μετασκευές, επισκευές και συντηρήσεις των πλοίων μας δαπανώντας τεράστια ποσά. 

Είχαμε την απαίτηση από τον κ. Υπουργό και την κυβέρνηση να σταθεί δίκαια απέναντί μας και όχι να προβαίνει και πάλι – όπως γινόταν στο παρελθόν  – σε δυσμενείς διακρίσεις σε βάρος μας, που καταλήγουν προς όφελος ανταγωνιστικών μας επιχειρήσεων, κάποια μάλιστα εκ των οποίων μπορεί να μην έχει ούτε ένα πλοίο της υπό Ελληνική σημαία.

Οι αποφάσεις της σημερινής πολιτικής ηγεσίας ευνοούν κατά διαβολική σύμπτωση μία συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή εταιρεία. Άραγε ο κ. Υπουργός έχει προαποφασίσει να δημιουργήσει ένα καθεστώς μονοπωλιακού ενδιαφέροντος στο Αιγαίο αντί για ένα υγιές ανταγωνιστικό περιβάλλον;

Αυτό είναι ντροπή και κάνει κακό στην ακτοπλοϊα και στην πατρίδα μας. Για ποιό λόγο πρέπει οι αποφάσεις του Υπουργείου να ευνοούν πάντα συγκεκριμένη ανταγωνίστριά μας εταιρεία;

Κρίμα διότι αποθαρρύνονται επιχειρηματίες να επενδύσουν στην Ελλάδα μας επειδή με ευθύνη του κ. Πλακιωτάκη και της κυβέρνησης διαμορφώνονται συνθήκες μη ελεύθερου ανταγωνισμού.

Κρίμα διότι ελπίζαμε ότι η χώρα μας λειτουργούσε σε καθεστώς διαφάνειας και δεν θα γινόντουσαν δυσμενείς διακρίσεις.

Κρίμα για όσους εμπιστευθήκαμε την κυβέρνηση και αγωνιζόμαστε για να υπηρετήσουμε τα νησιά μας.

Κρίμα γιατί δεν φαίνεται να έχουμε άλλη επιλογή από το να αποσύρουμε τα πλοία μας. Το μόνο που μας κρατάει αυτή τη στιγμή είναι οι εκατοντάδες ναυτικοί μας και το προσωπικό μας που θα μείνουν χωρίς δουλειά. Αλλά όλα έχουν ένα όριο.

Με την προσέγγιση που έχει το Υ.ΝΑ.Ν.Π. δεν θα πάει μπροστά ούτε η Ελλάδα μας, ούτε ο τουρισμός της.

Για την GOLDEN STAR

 Δημήτριος Στεφάνου

 

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Στο Ελλαδιστάν μόνο για επιχειρηματίες βεληνεκούς Σαββίδη ψηφίζονται τροπολογίες.Με τους δικούς μας δεν διαπραγματεύονται καν.Κυβερνήσεις συμφέροντος και χωρις καμία αγάπη για το εθνος. Ντροπή.

This comment was minimized by the moderator on the site

παρεμπιπτοντως....εχετε δει εταιρία που ΔΕΝ εχει προσφορές κατα περιοδους???? (φυσικά δεν αναφερομαι για το καραγκιοζιλίκι με τις κάρτες.....Ω! τι συμπτωση.....ιδια προσέγγιση και απο τις 2 εταιρίες!!!!)

This comment was minimized by the moderator on the site

δηλ. ρε παιδιά τι θα τους χάλαγε να βαζουν προσφορές τον χειμώνα, ωστε και κίνηση να υπάρχει, και το νησί να "περνει ανάσες"...Τι πάει να πεί χειμερινή περίοδος??? Μιλάμε για εταιρίες, οχι μαγαζάκια...Πάμε καλά? 2 ωρες δρομολόγιο απο την Αθήνα και λεμε για χειμερινή περίοδο???
Εγω θα επισκεπτόμουν το νησί ευχαρίστως και την "αδιαφορη περίοδο" αν μου προσεφεραν ναυλο για το ΙΧ 20 ευρω και το ατομικό 12 ...(ας το κάνουν δοκιμαστικά....ας τα βρουν και με τους επιχειρηματίες του νησιού) ....αλλιως να τα μαζευουν και να φευγουν μπας και ερθει κανας "μασουτης" της ακτοπλοιας να σας (μας) κανει ανθρώπους, και να λετε (λέμε) "ρε...που ηταν τοσα χρόνια...." Κανέναν δεν ενοχλεί η μονοπωλιακή νοοτροπία των πλοιοκτητών?

This comment was minimized by the moderator on the site

Ισως να ειμαι καχυποπτος, αλλα πολλες συμπτωσεις "μαζευονται" τελευταια....μακαρι ολο αυτο να μην βγει εις βαρος των κατοικων (κατα κυριο λογο, των μονιμων που αντιμετωπιζουν καθε χειμωνα τοσες δυσκολιες), αλλα και των εργαζομενων.
Προσωπικα θα ηθελα να εμπαιναν και αλλοι "παιχτες" στη γραμμη ωστε να λειτουργησει ο ανταγωνισμος, γιατι δυστυχως με την τωρινη κατασταση δεν υπαρχει ανταγωνισμος και αυτο εχει αντικτυπο στις τιμες των εισιτηριων. Ολοι ξερουμε πλεον οτι αναλογικα συγκρινοντας, ειναι πολυ ακριβοτερες απο αλλες γραμμες, πολλαπλασιας αποστασης....

PS: η αγγελια δεν ειναι παλια....πριν 2 μηνες μπηκε...

This comment was minimized by the moderator on the site

Αφού δεν πωλειται, τότε που αποσκοπεί η παρακάτω αναγγελία πώλησης με τιμή μάλιστα αυτή τη φορά ( 31 εκατομμύρια ευρω)?

https://m.apolloduck.com/boat/commercial-vessels-ferry-roro-ferries/567288
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Πιθανόν να ήταν μια δοκιμή να δουν τι ψάρια πιανουν. Οποιοσδήποτε μπορεί να μετρήσει την αξία με μια αγγελία. Άλλωστε εκείνη την εποχή παζάρευαν να φύγουν από την ακτοπλοΐα που θεωρούν πως τους βάζει μέσα. Δεν έγινε το ντιλ τότε. Μπορεί να θέλουν να μετρήσουν αξίες. Πάντως σίγουρα αν πουλήσουν θα φύγουν. Άρα θέλουν να τα δωσουν όλα...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 μήνα πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Πριν λιγες βδομαδες, και πρωτου γινει αυτος ο σαλος με το θεμα των αδειοδοτησεων, ειχε αναφερθει ενα link σε σχολιο ειδησης εδω μεσα...
Το link αυτο παρέπεμπε σε, τουρκικης προελευσης, ιστοσελιδα πωλησεων πλοιων, στην οποια ειχε βγει προς πωληση το Superferry (το "καινουριο").
Τωρα, και με αφορμη, τα τελευταια γεγονοτα, που απ'οτι καταλαβαινω αφορουν εκτακτα δρομολογια και οχι τα κανονικα, διαβαζουμε για απειλες περι αποχωρησης απο την γραμμη. Δεν ξερω αλλα σαν απλος αναγνωστης, μου φαινονται λιγο περιεργα ολα αυτα...αν ειναι να πωληθει το Superferry τοτε για ποια δρομολογια και ποιες γραμμες, αλλα και ποιες αποχωρησεις μιλαμε? Επισης αφου ανα πασα στιγμη μπορει να πωληθει (αλλωστε ποιος ο λογος της αγγελιας?), τι θα γινει με τη γραμμη ακομα και αν υπογραφουν απο τον υπουργο, ολα αυτα που αποφασισε το ΣΑΣ??

ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Το SUPERFERRY δεν πωλείται. Η Golden Star αν πουλήσει θα πουλήσει όλα τα πλοία και θα φύγει από την ακτοπλοΐα. Το δρομολόγιο για το οποίο υπάρχει αναβρασμός αφορά το Ηράκλειο - Σαντορίνη - Μύκονο. Εκεί η εταιρεία είχε συμβατικό και το άλλαξε με ταχύπλοο και την μπλόκαραν. Πρόκειται για κερδοφόρο δρομολόγιο και η εταιρεία βρέθηκε προ απροόπτου. Με δεδομένο πως τον χειμώνα τα δρομολόγια των Κυκλάδων είναι ελλειμματικά και το καλοκαίρι τα ταχύπλοα παίρνουν τον "αφρό" (χωρίς χειμερινά έξοδα) υπάρχει πρόβλημα όταν χάνεται ένα δρομολόγιο που εξισορροπεί τα άλλα.
Το ίδιο ακριβώς και με την Fast Ferries. Αν δεν ήταν ο Θεολόγος με το μεγάλο μεταφορικό έργο (φορτηγά κλπ) δεν θα άντεχε. Τώρα δημιούργησαν πρόβλημα με το Thunder. Αν το πλοίο δεν τρεξει κερδοφόρα η εταιρεία πέφτει έξω γιατί κόστισε πολλά και αγοραστηκε με χρέος στην τράπεζα...
Και οι δυο εταιρείες έχουν πρόβλημα και αν συμβεί κάτι θα έχει άμεση επίπτωση στην γραμμή μας και στην ποιότητα της εξυπηρέτησης μας...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 μήνα πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

εγω βλεπω οτι οι ναυτιλιακές καλα τα εχουν βρει μεταξύ τους, και σας εχουν γραμμενους κανονικά...ανταγωνισμός δεν υπαρχει, παρα μονο συντεχνία...γιατι στεναχωριέστε???...χειροτερα δεν γινεται για εμενα τον επιβάτη...δεν μου καιγεται καρφί...και αν φυγουν απο τη γραμμη, κατι μου λεει πως θα βρεθούν πολλοί αλλοι εφοπλιστές για να παρουν σκοπιμότητα σε αυτο το φιλέτο "Ανδρος-Τηνος-Μυκονος"

This comment was minimized by the moderator on the site

Οι εκπρόσωποι αμφοτέρων των εταιρειών, θα πρέπει να ζητήσουν ακρόαση από τον Πρωθυπουργό προκειμένου να του εξηγήσουν τη μεροληπτική στάση του Υπουργού και να φροντίσει ώστε τα δρομολόγια να πάρουν έγκριση, ενώ παράλληλα θα πρέπει να ζητήσει την παραίτηση του.

This comment was minimized by the moderator on the site

Γνωρίζοντας πολύ καλά το θέμα πράγματι
εκπλήσσομαι με την συμπεριφορά του
υπουργού η οποία είναι απαράδεκτη
αδικαιολόγητη και τελικώς αποδεικνύει
ότι η εξυπηρετεί κάποιες κρυφές
προσωπικές του δεσμεύσεις η εκβιάζεται.

Εκτός του ανώτερου θέματος και αλλά
πολλά συζητιόνται για τον κ Υπουργο
σχετικώς συζητήσεις με ΕΕΕ που
θα βλάψουν ανεπανόρθωτα τους
Έλληνες ναυτικούς . Αναμένετε και
θα ακούσετε σύντομα !!!

Ο προθυπουργος ποτέ θα ασχοληθεί
με την αξιολογηση του υπουργού ΕΝ ;;

Ν Γλυνός

This comment was minimized by the moderator on the site

Περιμενουμε την αντιδραση του Γαυριωτη Δημοτικου συμβουλου,που εχει παρει εδρα στην Χωρα,μενει μονιμα στην Αθηνα και δουλευει στην εταιρεια που τρωει το καλοκαιρινο 'φιλετο'

Περισσότερα