Στο έλεος της λαίλαπας Η μάχη των πλοιάρχων

Το Fast Ferries Andros βγαίνει με τις μπάντες από το Γαύριο! "Απλά πράγματα" για τους καπετάνιους της γραμμής μας!!! Απίστευτα για όλους τιυς άλλους...

Η μετεωρολογική υπηρεσία αποκάλεσε τους θυελλώδεις πρωινούς ανέμους της Τετάρτης 9 Σεπτεμβρίου 2020 «λαίλαπα ή τυφώνα»!!! Οι πλοίαρχοι της γραμμής δεν είπαν τίποτα. Αλλά έκαναν πολλά. Πάρα πολλά. Τα βίντεο που ακολουθούν απλώς περιγράφουν μερικά. Κι όλα αυτά τα έκαναν όχι στην ανοικτή θάλασσα, που όσο και να λυσσομανά τα πλοία αντέχουν και ταξιδεύουν. Γιατί γι’ αυτό είναι φτιαγμένα. Αλλά σε περίκλειστα και δύσκολα λιμάνια, όπου οι ριπές του αέρα μετατρέπουν και πολλαπλασιάζουν τα μποφόρ και τα 9  του πελάγους τα κάνουν 10 ή και 11!!!…

To Superferry δένει στη νότια προβλήτα. Ένα πολύ δύσκολο ρεμέτζο που για τον καπετάνιο του πλοίου μπιάζει... ρουτίνα!!!

Όπως γράφαμε χτες το «καναλάρισμα» του ανέμου ανάμεσα από βουνοκορφές, κατεβασιές και περάσματα δημιουργεί στροβιλίσματα ξέφρενα και τότε καλούνται οι καπεταναίοι «να δώσουν τα ρέστα τους». Καλούνται να κάνουν το κάτι πάρα πολύ παραπάνω, ώστε τα πλοία που παρασέρνονται ή ξεσέρνονται να μην πάθουν τίποτα και οι επιβάτες να κατέβουν σώοι και ασφαλείς στα λιμάνια του προορισμού τους.

Το Andros κρατιέται από τον κάβο στο Γαυριο σ' ένα ρεμέτζο πολύ δύσκολο... 

Την Τετάρτη 9/9 το πρωί έφτασαν στο λιμάνι του Γαυρίου στην Άνδρο – το ένα μετά το άλλο – τα δύο πλοία της γραμμής με δύο κορυφαίους καπετάνιους: το Fast Ferries Andros με πλοίαρχο τον καπετάν Ισίδωρο Λιγνό και το Superferry με πλοίαρχο τον καπετάν Θανάση Χαλά.

Την στιγμή της άφιξης τους οι άνεμοι έπνεαν λυσσασμένοι με ριπές ταχύτητας 9-10 μποφόρ. Όλα αυτά σε ένα σχετικά κλειστό λιμάνι/κόλπο και με τις βόρειες κατεβασιές του ανέμου από το βουνό Σκούμπι να μετατρέπουν το λιμάνι σε παγίδα για τα πλοία.

 Πλοία που τα ξεσέρνει η λαίλαπα, πλοίαρχοι που δείχνουν τη ναυτοσύνη τους, στο Γαύριο της Άνδρου 

Αυτά που έκαναν οι δύο πλοίαρχοι της γραμμής μας δύσκολα μπορούν να φανταστούν οι πλοίαρχοι άλλων περιοχών του κόσμου. Ο καπετάν Ισίδωρος – παλιός μας γνώριμος με απίστευτες ικανότητες στο μανουβράρισμά στα δύσκολα – μπήκε και έδεσε στη βόρεια προβλήτα. Έλυσε και τότε έγινε ο χαμός. Το πλοίο ξεσύρθηκε και βγήκε με χειρισμούς χειρουργού από το λιμάνι με τις μπάντες. Δεν είναι η πρώτη φορά. Έχει κάνει και πιο απίστευτα πράγματα ο καπετάν Ισίδωρος, όπως και οι άλλοι καπεταναίοι της γραμμής μας. Αλλά πλέον έφτασε να τα κάνει με μαεστρία και απλότητα. Του έχει γίνει σχεδόν συνήθεια!!!

Το Superferry κάνει ελιγμό στο Γαύριο...

Μετά μπήκε ο καπετάν Θανάσης Χαλάς. Ο καιρός είχε τρελαθεί ολοσχερώς. Το βαρύ και σταθερό Superferry δεν κατάφερε να δέσει με την πρώτη στη βόρεια προβλήτα γιατί πλέον οι ριπές του ανέμου ξεπέρναγαν τα 10 μποφόρ. Ο καπετάν Θανάσης Χαλάς ψύχραιμος – σαν έτοιμος από καιρό – έκανε μια περιστροφή μέχρι την μπούκα του κλειστού λιμανιού και μετά μπήκε με την πλώρη στο βοριά και πήγε κι έδεσε στη νότια προβλήτα – στα λάστιχα που λένε. Ένα δέσιμο που μόνο το Superferry μπορεί και μόνο ο καπετάν Θανάσης το κάνει, που το έμαθε από το καπετάν Τάσο Τρέσσο όταν ξεκίναγε.

Το πλοίο και ο καβοδέτης. Το ένα απέναντι στον άλλο. Στιγμή σπάνιας ισορροπίας μέσα στη θύελλα...

Οι εικόνες των φωτογραφιών και του βίντεο που δημοσιεύουμε συγκλονίζουν. Όμως και η άνεση των χειρισμών των καπεταναίων και των πληρωμάτων αφήνουν άφωνο τον θεατή. Σαν κινηματογραφική ταινία τα πλοία μέσα στην αντάρα. Σαν καουμπόηδες του παλιού θρυλικού φαρ-ουέστ οι καπεταναίοι, που αφού έκαναν τα ακατόρθωτα μετά σφυρίζοντας έφευγαν ήσυχα στο τέλος του φιλμ θεωρώντας πως απλώς έκαναν αυτό που έπρεπε. Όσο κι αν αυτό που έκαναν ήταν πολύ πιο απίστευτο από όσο θα περίμενε κανείς…

Αυτά για το λιμάνι του Γαυρίου και του καπετάνιους μας. Όμως όσοι πίστεψαν πως μετά την Άνδρο η μέρα κύλισε ήρεμα για τους καπετάνιους των πλοίων μας «πλανάται πλάνη οικτρά», που έλεγαν οι παλαιότεροι καθηγητές στους τότε μαθητές τους. Και για του λόγου το αληθές παραθέτουμε ένα βίντεο με το Superferry από το λιμάνι της Τήνου. Αν το Γαύριο είναι περίκλειστο και δύσκολο σε όλους τους καιρούς, της Τήνου είναι ορθάνοικτο σε κάθε καιρό!!! Άρα πολύ δύσκολο κι αυτό.

To βίντεο το έστειλε στο ΕΝ ΑΝΔΡΩ ο καπετάν Μανώλη Πιτσικάλης, ύπαρχος του Superferry, κι είναι από την γέφυρα την ώρα που το πλοίο μπαίνει μπαταρισμένο στην Τήνο. Μια ακόμα απόδειξη της ικανότητας των πλοίων και των καπεταναίων της γραμμής μας.

Διαμαντής Μπασαντής

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Είναι δυνατόν να προβαίνετε, κύριοι, του "εν άνδρω", σε τέτοιους υπολογισμούς!!! Θα σας θέσω ανάποδα το ρητορικό ερώτημα σας. Αντέχει, οποιοδήποτε νησί μας, ένα ναυάγιο, λόγω καιρικών συνθηκών???? Πόσο δύσκολο είναι να συμβεί μετατόπιση φορτίου λόγω θαλασσοταραχής? Παλιότεροι καπεταναίοι της γραμμής μας (Πηνελόπη, Superferry) ενημέρωναν, πριν τον απόπλου, ότι το πλοίο αποπλέει με ευθύνη του καπετάνιου και όποιος ήθελε..απέπλεε!!!

ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Και σήμερα το ίδιο συμβαίνει. Τα πλοία ταξιδεύουν με ευθύνη των πλοιάρχων τους στα ασφαλή λιμάνια αναφοράς τους. Δεν άλλαξε τίποτα.
Ναυάγια επιβατηγών πλοίων εδώ και δεκαετίες έχουμε ελάχιστα και αυτά από λάθος φόρτωσης ή στιγμιαίου χειρισμού. Τα πλοία πλέον είναι ασφαλή και καλοτάξιδα και τηρούν διεθνείς προδιαγραφές και υψηλά στάνταρ...
Τα παραπάνω επωνύμως...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 3 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Υπάρχει κάποιο υπονοούμενο στο σχόλιο μου;;;;;άλλο πάλι τούτο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Ερώτηση προς κάθε ένα που ξέρει την απάντηση.Στα πόσα μποφόρ απαγορεύεται ο απόπλους;;;;και μάλιστα επιβατικών πλοίων;;;;ο Άη Νικόλας βοηθός γιατί καμιά φορά όσο άξιος να είναι ο καπετάνιος η θάλασσα κάνει τα δικά της ,δεν την φοβόμαστε την σεβόμαστε όμως.....

ΕΥΚΟΛΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Στα 9. Μόνο που σε κάποια περάσματα το 9 μπορεί τοπικά να είναι 10!!! Και αυτό δεν το ξέρεις εκτός κι αν το συναντήσεις τοπικά. Και βεβαίως δεν ξέρεις όταν αποπλέεις και το απαγορευτικό σε βρει μεσοπέλαγα πως θα έβγαινε απαγορευτικό.
Όσο για τα άλλα που υπονοείτε η απαντηση στο επόμενο δημοσιεύμα του ΕΝ ΑΝΔΡΩ "Με 9αρι στον Κάβο Ντόρο"...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 3 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Σε περίπτωση black out εκείνη την ώρα τι γίνεται ? Συμφωνώ με ότι αναφέρετε για τα > λιμάνια όμως αντίστοιχη ευθύνη φέρουν και οι πλοίαρχοι που δέχονται να ταξιδεύσουν με τέτοιες συνθήκες . Ασφαλή λιμάνια παντού αλλά και ασφαλή πλεύση για τους επιβάτες.
Γενικά η γραμμή μας είναι τυχερή που ανέκαθεν είχε και έχει άξιους πλοιάρχους . Σε κάθε περίπτωση καλά ταξίδια να έχουν και ο Αι Νικόλας στην πλώρη τους

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Αν οι πλοίαρχοι έκαναν αυτά που λετε τότε δεν θα ειχαμε καράβι 10 μέρες τον μήνα!!! Και το καλοκαιρι δεν θα είχαμε καράβι 12 μέρες το μηνα. Αντέχει το νησί μας ή τα άλλα νησιά να μην ταξιδεύουν πλοία 100 μέρες τον χρόνο ακόμα και με 7, 8 ή 9 μποφόρ;

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 3 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Περιττο βεβαια να πουμε οτι ολη αυτη η προσπαθεια γινεται γιατι εδω και 80 χρονια τα λιμανια ειναι και μενουν ακριβως ιδια αλλα τα πλοια και οι απαιτησεις μεγαλωνουν, οταν θα σπασει καποια στιγμη η σταμνα...τοτε θα βρεθει το τοπικο κλιμακιο του λιμενικου να αλυσοδεσει τον Πλοιαρχο...το ιδιο τοπικο κλιμακιο που δεν παιρνει την ευθυνη να αποτρεψει τον καταπλου λογω θυελωδων ανεμων... Ειναι βεβαια αποριας αξιο γιατι τα πλοια με 8+ μποφορ κυκλοφορουν ακομα...αλλα αυτο ειναι μια αλλη ιστορια!!! Ειναι θαυμασιες οι προσπαθιες των πλοιαρχων να καταφερουν τα ακατορθωτα...και το ιδιο θαυμασια ειναι και η απουσια (Λιμενικου ταμειου, Λιμενικου σωματος, Ναυτικων Πρακτορων,Πλοιοκτητων) που "χαιρετουν" την προσπαθεια με το ενα χερι...και κρατουν την "μαχαιρα" για να υποδεχτουν το πλοιαρχο στην γωνια του "λαθους" του.....