Το "σχέδιο" για την ακτοπλοΐα. Η εγχείρηση ίσως πετύχει, αλλά ο ασθενής μπορεί να έχει πεθάνει...

 

Άδεια λιμάνια, άδειες προβλήτες, χωρίς επιβάτες και ΙΧ. Όλες οι γραμμές άγονες εδώ και ένα μήνα. Ανακοινώθηκε ένα "σχέδιο" από τον υπουργό, αλλά... προσεχώς!!!  

(Το υπουργείο Ναυτιλίας μετά ένα μήνα αδράνειας και εξαγγελιών προχώρησε σε ανακοίνωση πακέτου μέτρων που ενδέχεται να περιλαμβάνει και οικονομική ενίσχυση εφόσον υπολογιστούν οι ζημίες του κλάδου! Όλες οι γραμμές θεωρούνται πρακτικά... άγονες! Θα αξιολογηθούν λοιπόν οι ζημίες και τότε θα γίνουν νέες αναθέσεις! Είναι προφανές πως για να γίνουν όλα αυτά χρειάζεται Κοινή Υπουργική Απόφαση και μετά Υπουργική Απόφαση!  Όλα αυτά χρειάζονται χρόνο και υπολογισμούς. Μέχρι τότε η σύνδεση των νησιών - και της Άνδρου - θα στηρίζεται στον πατριωτισμό των ακτοοπλόων που ήδη μπαίνουν μέσα εδώ και ένα μήνα. Κινδυνεύουμε με αυτόν τον υπουργό να πούμε - όταν βγάλει τις επιδοτήσεις για τις άγονες πλέον γραμμές και τις τρεκλίζουσες ακτοπλοϊκές εταιρείες - πως: η εγχείρηση πέτυχε, όμως ο ασθενής πέθανε... - ΕΝ ΑΝΔΡΩ)

 ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Νέο πακέτο μέτρων για την ακτοπλοΐα, που ενδέχεται να περιλαμβάνει έκτακτη οικονομική ενίσχυση έως και 15 εκατ. ευρώ, ανάλογα με την κάθε επιχείρηση, αξιολογεί το υπουργείο Ναυτιλίας. Ειδικότερα, η δεύτερη δέσμη μέτρων του σχεδίου του υπουργού Γιάννη Πλακιωτάκη έχει τρεις άξονες:

Πρώτον, την προαναφερθείσα εμπροσθοβαρή έκτακτη ενίσχυση, που συνολικά μπορεί να αγγίξει τα 30 εκατ. ευρώ, εφόσον ολοκληρωθούν οι σχετικοί υπολογισμοί που γίνονται σε συνεννόηση με τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης.

Δεύτερον, θα προχωρήσει η επέκταση του προγράμματος δρομολογίων δημοσίων υπηρεσιών καθώς πολλές από τις μέχρι πρότινος εμπορικές γραμμές είναι πλέον de facto άγονες και υπό κανονικές συνθήκες τα πλοία θα δέσουν. Όπως σκωπτικά αναφέρουν οι επαΐοντες της ακτοπλοΐας, «αυτές τις μέρες μόνο γλάρους κουβαλάμε».

Το πόσα πλοία και ποιων επιχειρήσεων θα δρομολογηθούν είναι κατ’ αρχήν αντικείμενο διαβούλευσης μεταξύ των ακτοπλοϊκών. Η πρώτη ευρεία τηλεδιάσκεψη για το θέμα έλαβε χώρα χθες το απόγευμα και μένει να διερευνηθούν ακόμα αρκετές πτυχές. Όπως το τι θα γίνει με τις γραμμές της Κρήτης, οι οποίες επί του παρόντος εξυπηρετούνται από επτά μεγάλα πλοία, και εκτιμάται πως μπορεί να εξυπηρετηθεί χωρίς προβλήματα με τέσσερα ή πέντε. Όταν όλα αυτά συμφωνηθούν –και αξιολογηθούν από τις υπηρεσίες του υπουργείου τα δηλωθέντα έξοδα των πλοίων–, τότε μπορεί να έρθουν και οι νέες αναθέσεις δημοσίων υπηρεσιών. 

Τρίτον, γίνεται ευρεία προσπάθεια σε ευρωπαϊκό επίπεδο να διασφαλιστεί μια ευρύτερη βοήθεια του κλάδου, ο οποίος καλείται να στηρίξει τις θαλάσσιες μεταφορές από τις οποίες εξαρτάται ο ομαλός εφοδιασμός πολλών ευρωπαϊκών περιοχών εν μέσω κρίσης, με μεγάλες ζημίες. Αυτή η ευρωπαϊκή οικονομική στήριξη όμως μπορεί να έρθει μόνον απολογιστικά, αφού δηλαδή προσμετρηθούν οι ζημίες.

Να σημειωθεί πως ήδη, εδώ και μερικές ημέρες, η Interferry, η διεθνής ένωση της ακτοπλοϊκής βιομηχανίας, κάλεσε τις κυβερνήσεις να προχωρήσουν σε οικονομική βοήθεια, άτοκη χρηματοδότηση και απαλλαγή από τους φόρους και τα λιμενικά τέλη, όπου είναι δυνατόν, για να αντισταθμίσουν τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Τα δρομολόγια σε πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, έχουν πληγεί από μερικές ή γενικές απαγορεύσεις στις μετακινήσεις επιβατών, ενώ γραμμές σε ορισμένα κράτη έχουν επίσης δει τις εμπορευματικές κινήσεις να βυθίζονται λόγω της μειωμένης ζήτησης.

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Δημοσιογραφε...
ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Τουλάχιστον εμείς είμαστε δημοσιογράφοι όχι τρωγλοδύτες...
ΥΓ Δεν ειναι δημοκρατία η βρισιές και τα ψέματα που αραδιάζεις καιρό τώρα. Άλλωστε με τέτοια έχεις γεμίσει το προφίλ σου και δεν σε διαβάζει κανείς. Τώρα τι γυρεύεις εδώ; Στην τρύπα σου λοιπόν...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 2 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Ναι μεν μπορεί να έχει μειωθεί το μεταφορικό έργο των ακτοπλοϊκών στην παρούσα φάση, αλλά αυτό συμβαίνει κυρίως ως προς τα ατομικά εισιτήρια. Με την δρομολόγηση του μοναδικού πλοίου της Fast Ferries μερα παρά μέρα από τη Ραφήνα προς τα νησιά και αντίστροφα, το πλοίο πηγαινοέρχεται σχεδόν γεμάτο με φορτηγά, τα οποία ως γνωστον πληρώνουν αρκετά παραπάνω από οτι ενα απλό ιχ ή μικρό φορτηγάκι. Πάρτε τα στοιχεία του λιμεναρχείου για το χθεσινό δρομολόγιο απο Ραφήνα και το σημερινό (Πέμπτης) προς Ραφήνα και θα δείτε αν ήταν γεμάτο ή οχι. Το οτι δεν έχουμε καθημερινά σύνδεση με τη Ραφήνα, είναι σοβαρό ζήτημα. Αλλο ομως να αποσύρεται μια εταιρεία απο τη γραμμή με το "ετσι θέλω" και αλλο να μπαίνει σε δημόσιο διαλογο με τους παραγωγικούς φορείς, Δημους νησιών και το αρμόδιο υπουργείο για να βρεθεί λύση. Αυτο οφείλει να κάνει καθε ακτοπλόος εφοπλιστής σε δύσκολους καιρούς.

This comment was minimized by the moderator on the site

Καλα δεν έχετε μάθει...
ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Δεν αναρτούμε παραπλανητικές ειδησεις...

οτι οι Στενιώτες έχουν φαλιρήσει??
Κοινό μυστικό είναι στη πιάτσα. Απλά βρήκαν την ευκαρία και την έκαναν μια ώρα αρχήτερα.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 2 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

αξιοτιμε κυριε Μπασαντη.
σας παρακαλουμε θερμοτατα,εξαφανιστε απο τισ αναρτησεις σχετικα μετο θεμα της συγκοινωνιας στο νησι μασ, οποιαδηποτε φωτογραφια των δυο πλοιωνντων αφων Στεφανου,σαν ενδειξη διαμαρτυριας ,μετα απο αυτο που εκαναν σε ολους οσους ζουμε στο νησι και μας εκατέλειψαν τωρα στα δυσκλοα ερμαια της τυχης και της ελπιδας μεσα μας, να μην μας συμβει κανενα κακο.
ΜΗΝ ΞΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΤΕ ΚΑΜΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΔΙΝΕΤΕ ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΑΝ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΕΝΔΕΙΞΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΣΙΑΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΔΡΙΩΤΕΣ
Τι ηταν αυτο που εκαναν και δεν καθησαν να συμφωνησουν τουλαχιστον μια μερα ο ενας και μια ο αλλος, να εκτελουν δρομολογια στο τοπο μας.
Ο πλοιοκτητης των δυο αλλων πλοίων ο κυριος Παναγιωτακης, εδειξε αγαπη, ενδιαφερον, συμπραξη μαζι μας και δεν μας αφησε χωρισ πλοιο του.
Να τελειωνουμε καποτε αξιοτιμε κυριε Μπασαντη με τους συμφεροντολογους και αντι-κοινωνικούς, αντι-Ανδριωτες πλοιοκτητες τωρα ,μια και οι ιδιοι εδειξαν...το αντικοινωνικό τους προσωπο..τι καπνο φουμαρουν !
Τελος ο ετερος καλοκαιρινος πλοιοκτητης ο κυριος Ηλιοπουλοσ, ο γνωστός τα καλοκαίρια μ ετα πλοία του, που κάνει τισ αρπαχτέσ του και εξαφανίζεται, αληθεια, που ειναι κι αυτός ?
Μονο οταν ειδε ...κονόμα...μάσα ..γερή μπάζα, με την μεταφορά λαθρομεταναστών, εστειλε το πλοιο του, πριν λίγες μέρες ακαι εφερνε κόσμο στην Ραφήνα και τους μετ'εφεραν σε δομές στην ενδοχώρα !
Εμ ..βεβαια... εδω, έπεσαν λεφτά απο την κυβέρνηση...μπαμ και κατω !
Αισχος ...αισχος λοιπον και απαξίωση τους αξιζει,ετσι οπως τωρα αυτοι μας απαξιωνουν!
Σας παρακαλουμε για την δημοσιευση και συγνωμη για το οξυ υφος μας....αλλα καταλαβαινετε τι ζούμε
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Κατανοητή η αντίδραση σας. Το να μοιραστούν τις μέρες ήταν σωστό Όμως τα οικονομικά κάθε εταιρείας είναι αυτά που ορίζουν πολλά. Δεν κατηγορώ τους Στεφάνου που απέσυραν το πλοίο τους. Κατηγορώ το υπουργείο που άφησε και τις δύο εταιρείες ακάλυπτες πάνω από ένα μήνα και μετά από έναν ελλειμματικό χειμώνα. Δεν κατεβάζουμε τα Superferry γιατί τα αγαπάμε. Μας εξυπηρέτησαν πολλά χρόνια κι είναι εξαιρετικά πλοία. Μην μηδενίζεται το έργο τους και την προσφορά τους. Ούτε την παρουσία των Στεφάνου στην ακτοπλοΐα. Έκαναν ότι μπορούσαν μέχρι τώρα.
Νάστε καλά και ας περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει στο τέλος...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 2 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Αυτά να τα βλέπεις εσύ ο δημοσιογράφος...
ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Τουλάχιστον εμείς είμαστε επώνυμοι δημοσιογράφοι. Εσύ φουκαρά που λες τόσα ψέματα τι είσαι; Τρωγλοδύτης;

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 2 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

ΧΕΣΕ ΨΗΛΑ ΚΑΙ ΑΓΝΑΝΤΕΥΕ!!!