6ο Φεστιβάλ Άνδρου 2020: ανακοινώθηκαν 3 παραστάσεις και 1 συναυλία!...

 

Αλήθεια τι σχέση έχει το κυκλαδίτικο τοπίο της ξερολιθιάς της αφίσας του 6ου Φεστιβάλ με τις Ευτυχισμένες μέρες του Σάμιουελ Μπέκετ; Αυτό το ερώτημα προς τον υπεύθυνο του Φεστιβάλ από κάποιον που το 1984 παρακολούθησε ως επαγγελματίας ένα μήνα το αφιέρωμα Μπέκετ στο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΔΙΜΒΟΥΡΓΟΥ. Και επιπλέον υπήρξε και μαθητής στα σεμινάρια για τον Μπέκετ του Μάρτιν Έσλιν.

Στα πλαίσια της επιλεκτικής και ιδιόρρυθμης πληροφόρησης που μας παρέχει πλέον το Φεστιβάλ Άνδρου του κ. Παντελή Βούλγαρη λάβαμε σήμερα 3/7 και δημοσιεύουμε δελτίο τύπου, αφού πρώτα ο υπεύθυνος είχε προαναγγείλει το 6ο Φεστιβάλ στο Facebook στις 16/6! Με το δελτίο τύπου εξαγγέλλεται το πρόγραμμα του περιορισμένης έκτασης εφετινού Φεστιβάλ, το οποίο εφέτος θα διαρκέσει 10 μέρες και θα περιλαμβάνει μόνο 3 παραστάσεις μικρών σχημάτων και ξένου ρεπερτορίου και 1 μόνο ελληνική συναυλία.

 

Μας προξενεί εντύπωση η πλήρης σιωπή για το φεστιβάλ μέχρι την 16η Ιουνίου. Μας προξενεί εντύπωση πως η πρώτη αναγγελία του έγινε στις 16/6 στο facebook! Σαν ερασιτεχνική εκδήλωση μιας παρέας. Και το αξιοπερίεργο προκαλεί εντύπωση και η δεύτερη προαναγγελία από τον κ. Π. Βούλγαρη σε συζήτηση σε τοπικής εμβέλειας ιντερνετικό ραδιοσταθμό! Το φεστιβάλ που ξεκίνησε πριν 6 χρόνια με λαμπρότητα και αναγγελίες σε αθηναϊκές εφημερίδες, σε τηλεοράσεις και σε όλα τα αξιόλογα ανδριώτικα ΜΜΕ στο St George Lykabetous κατέληξε σε μια ανακοίνωση στο facebbok και μια συζήτηση σε ένα ιντερνετικό ραδιόφωνο. Αυτό και μόνο λέει πολλά για την σταδιακή αποδυνάμωση του θεσμού.
 
Ας μην μιλήσουμε για τον ιδιότυπα και περίκλειστο χαρακτήρα του όλα αυτά τα χρόνια όπου μια ομάδα διοργανωτών απλώς επισκεπτόταν το νησί για 15-25 μέρες το καλοκαίρι μεταφέροντας την κυρίαρχη αισθητική των "παρεών που γράφουν ιστορία ή και προϊστορία" εκεί στα περίχωρα του αθηναϊκού κέντρου. Αλλά τι είδους "ιστορία" είναι αυτή που εξαιρεί την κοινωνία της Άνδρου; Το εφετινό πρόγραμμα λέει πολλά καθώς περιέχει μόνο ξένο ρεπερτόριο για εξειδικευμένο κοινό. Αποκαλυπτικό μιας  αντίληψης και της αισθητικής μιας άλλης εποχής. Δεν το σώζει ούτε ο πάντα εξαιρετικός Ξαρχάκος και η συναυλία του.
 
 
Από συναυλία του Σταύρου Ξαρχάκου
 
Το Εν Άνδρω από το δεύτερο φεστιβάλ, που είχε ενεργό ρόλο, είχε επισημάνει λάθη στον σχεδιασμό του. Όπως και άλλοι αναγνώστες μας εκείνη την εποχη (Γιάννης Γλυνός, Γιώργος Δάμπασης κλπ). Όλοι αγνοήθηκαν από τον υπεύθυνο. Σήμερα είναι πια εμφανέστατη η αποδυνάμωση ενός θεσμού που δεν κατάφερε να συμπεριλάβει για το 2020 τίποτα από το ελληνικό ρεπερτόριο ή κάτι για την Άνδρο και τις Κυκλάδες. Τρία έργα όλα κι όλα, με τρία ολιγομελή σχήματα, ενός ξένου ειδικού ρεπερτορίου.
 
Κι όμως υπήρχαν και υπάρχουν δυνατότητες, αλλά και χρήματα δίδονται γενναιόδωρα από τρεις ιδιωτικές χορηγίες. Όμως οι άνθρωποι που "τρέχουν" το φεστιβάλ επαγγελματικά τόσα χρόνια επέλεξαν την λειτουργία του ως μια κλειστή ομάδα που απλώς επισκέπτεται την Άνδρο κάθε καλοκαίρι 15 μέρες και μεταφέρει για λίγες μέρες τα κυρίαρχα πολιτικο-αισθητικά μοτίβα ενός συνήθως δάνειου από το εξωτερικό "πολιτισμού" ή ενός "πολιτισμού" που εκπορεύεται από το υδροκέφαλο κέντρο προς την "πτωχή" περιφέρεια! Και όλα αυτά πάντα με τον τρόπο του "αριστερού καθοδηγητή" ο οποίος επισκέπτεται κάθε καλοκαίρι την Άνδρο και απευθύνεται "από πάνω προς τα κάτω" στο πόπολο!...
 
"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"
 
Μετά ταύτα παραθέτουμε το δελτίο τύπου που μας εστάλη:
 
 
 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΝΔΡΟΥ
 
 
Σκηνή από τις "Ευτυχισμένες μέρες" του Σάμιουελ Μπέκετ
 
Αγαπητοί φίλοι,
 
το Φεστιβάλ Άνδρου επιστρέφει για μία ακόμα χρονιά παρ’όλες τις ιδιαίτερες συνθήκες που η πανδημία επιβάλλει στις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις του φετινού δύσκολου καλοκαιριού. Η μέχρι τώρα πορεία του συνέβαλε καταλυτικά στην πολιτιστική ανάπτυξη του νησιού, γεγονός που καθιστά επιτακτική τη συνέχιση της δραστηριότητας του και φέτος.
 
Το 6ο Διεθνές Φεστιβάλ Άνδρου θα έχει ένα μικρής διάρκειας, αλλά υψηλής ποιότητας πρόγραμμα, και καλεί τους Ανδριώτες και τους καλοκαιρινούς επισκέπτες να συμμετάσχουν σε αυτή την ετήσια γιορτή πολιτισμού που έβαλε την Άνδρο στον χάρτη των καλοκαιρινών φεστιβάλ της χώρας.
 
Μία ιδιαιτερότητα της φετινής διοργάνωσης είναι ότι η διάθεση των εισιτηρίων θα γίνεται μόνο ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας www.ticketsevices.gr και η έναρξη τη προπώλησης θα είναι από τις 15/7/2020.
 
Με εκτίμηση,
Χρήστος Παρίδης
υπεύθυνος επικοινωνίας 6ου Διεθνούς Φεστιβάλ Άνδρου

 
6ο   Δ Ι Ε Θ Ν Ε Σ   Φ Ε Σ Τ Ι Β Α Λ   Α Ν Δ Ρ Ο Υ

30  Ι Ο Υ Λ Ι Ο Υ  -  9  Α Υ Γ Ο Υ Σ Τ Ο Υ  2020

Α Ν Ο Ι Χ Τ Ο  Θ Ε Α Τ Ρ Ο  Χ Ω Ρ Α Σ  Α Ν Δ Ρ Ο Υ 

Σκηνή από "το παγκάκι" του Αλεξάντερ Γκέλμαν

«Το πέτρινο ανοιχτό θέατρο της Άνδρου φιλοξένησε τα προηγούμενα πέντε καλοκαίρια, 75 καλλιτεχνικές εκδηλώσεις. Ανδριώτες και παραθεριστές χάρηκαν σημαντικές θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, χορευτικές και κινηματογραφικές βραδιές. Φέτος, η περιπέτεια της πανδημίας επιβάλλει τους κανόνες της για την ασφάλεια θεατών, καλλιτεχνών, τεχνικού προσωπικού και εθελοντών.

Λιγότεροι θεατές θα κάθονται αραιά, οι χώροι θα απολυμαίνονται όπως πρέπει, τα μέτρα προστασίας θα τηρούνται με μεγάλη σοβαρότητα.

Η Άνδρος, λοιπόν, δεν θα στερηθεί το 6ο Φεστιβάλ. Από τις 138 προτάσεις που δεχτήκαμε, οι περισσότερες ήταν αληθινά ενδιαφέρουσες και ευχαριστούμε τους καλλιτέχνες που θεωρούν τη συμμετοχή τους στο φεστιβάλ του νησιού μας έναν όμορφο σταθμό στον προγραμματισμό τους.

Λόγω προσαρμογής στις έκτακτες συνθήκες, οι φετινές εκδηλώσεις θα είναι μόνο πέντε, αλλά προσεκτικά διαλεγμένες, ποιοτικές και με πολύ αγαπημένους καλλιτέχνες. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Σταύρο Ξαρχάκο και στους μουσικούς του, στην Ανέζα Παπαδοπούλου και στην Έλλη Ιγγλίζ, στον Γιώργο Κιμούλη και στην Φωτεινή Μπαξεβάνη, στον Στέλιο Μάινα και στην Κάτια Σπερελάκη.

Ας βάλουμε τα δυνατά μας , να κυλήσουν όλα ομαλά, ώστε να χαρούμε όσο γίνεται νύχτες με θέατρο και μουσικές στις κερκίδες, από 30 Ιουλίου έως 9 Αυγούστου».

 Παντελής Βούλγαρης

 Το Πρόγραμμα του ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Πέμπτη 30 Ιουλίου 2020

«Το παγκάκι» του Αλεξάντερ Γκέλμαν

Γραμμένο το 1983, πριν από την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, όπου κυριαρχούσε η διαφθορά και η αυθαιρεσία, στοιχεία που συχνά αποτελούν το φόντο της ρωσικής δραματουργίας της εποχής, το έργο του Γκέλμαν περιγράφει τη συνάντηση δύο μοναχικών και απελπισμένων ανθρώπων. Ένας άντρας και μια γυναίκα κάθονται στο παγκάκι ενός πάρκου και ξεκινάει μεταξύ τους ένα λεκτικό παιχνίδι κατά το οποίο ο καθένας κρύβει από τον άλλον την πραγματική του ταυτότητα. Έτσι, εγείρονται ερωτήματα όπως αν γνωρίζονταν ή όχι πριν από αυτή τους τη συνάντηση, αν όντως βρεθήκανε τυχαία στο συγκεκριμένο σημείο τη συγκεκριμένη στιγμή, μήπως κάποτε ήταν ήταν κάτι άλλο, αν είχαν φανταστεί μια διαφορετική ζωή που θα ήθελαν να έχουν ζήσει. Ένα έργο για την αδυναμία μας να συνυπάρξουμε χωρίς να κρύβουμε την αλήθεια μας ο ένας από τον άλλο.

 Μετάφραση: Νίκος Καμτσής

Σκηνοθεσία – Διασκευή - Διαμόρφωση χώρου: Γιώργος Κιμούλης

Κοστούμια: Σοφία Νικολαΐδη

Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου

Βοηθός σκηνοθέτη: Στάθης Παναγιωτίδης

 Παίζουν: Γιώργος Κιμούλης , Φωτεινή Μπαξεβάνη

 Τρίτη 4 Αυγούστου 2020

«Ευτυχισμένες Μέρες» του Σάμουελ Μπέκετ

Η Γουίνι καθηλωμένη σε έναν καμένο λόφο, κάτω από το φλογισμένο φως, συνομιλεί ακατάπαυστα με τον εαυτό της. Με τη φωνή και το σώμα, την ανάσα και τον ήχο διανύει το δύσκολο ταξίδι προς την ανθρώπινη επαφή μην αφήνοντας την απόγνωση να την καταβάλλει. Από κάθε της χειρονομία, από κάθε της σκέψη και λέξη, από κάθε της ανάσα και ήχο αναβλύζει το πάθος για ζωή. Το βίωμα της καταστροφής και του θανάτου, το βίωμα της απώλειας του αγαπημένου της προσώπου συντελούν στην καθήλωση της. Ωστόσο, το αίτημα για ανθρώπινη επαφή, για συνύπαρξη, τρυφερότητα και ζεστασιά, είναι αγωνιώδες και διαρκές. Με υλικά της τη μνήμη του έρωτα και την επίγνωση του θανάτου, επιμένει, συνδέεται με τη σπίθα της ζωής, προσπερνά τους φραγμούς της οδύνης, αποκαλύπτοντας την όψη του αγωνιζόμενου ανθρώπου στην εσχατιά του κόσμου. 

Από την Ομάδα Σημείο Μηδέν σε συνεργασία με την Ανέζα Παπαδοπούλου

Μετάφραση: Θωμάς Συμεωνίδης

Σκηνοθεσία – σκηνική εγκατάσταση – επιμέλεια κοστουμιών: Σάββας Στρούμπος

Μουσική επί σκηνής: Έλλη Ιγγλίζ

Ηχογραφημένη μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης

Φωτισμοί: Κώστας Μπεθάνης

Ζωγραφική πίνακα: Ηλίας Παπανικολάου

Δραματολόγος: Μαρία Σικιτάνο

Ηθοποιοί: Ανέζα Παπαδοπούλου, Έλλη Ιγγλίζ

Παρασκευή 7 & Σάββατο 8 Αυγούστου 2020

 «5 Λαϊκές  Μορφές Με Τρόπον Εντόνως Ερωτικόν»

Μία μουσική παράσταση, γεμάτη εικόνες, εντάσεις και στιγμές, η οποία παρουσιάστηκε πρώτη φορά με αφορμή τον εορτασμό των δέκα χρόνων λειτουργίας του Μουσείου της Ακρόπολης και  επαναλήφθηκε στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού σε μία  μεγαλειώδη   συναυλία. Ο Σταύρος Ξαρχάκος, διευθύνει μια επταμελή ορχήστρα   κορυφαίων σολίστ που τον πλαισιώνει και φωνητικά, σε ένα μοναδικό ταξίδι ήχων  και  συναισθημάτων στα μουσικά έργα του ιδίου, καθώς και των Μάνου Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη, Βασίλη Τσιτσάνη και Μάρκου Βαμβακάρη.

Συμμετέχουν οι μουσικοί:

Νεοκλής  Nεοφυτίδης  -πιάνο

Βασίλης Δρογκάρης - ακορντεόν

Αλέξανδρος Καψοκαβάδης-  κλασική κιθάρα, νυκτά έγχορδα

Γιώργος Λιμάκης  κιθάρα

Αντώνης Τζίκας  - κοντραμπάσο

Ηρακλής Ζάκκας  μπουζούκι , μπαγλαμάς, τζουράς

Δημήτρης Ρέππας - μπουζούκι , μπαγλαμάς, τζουράς

H εκδήλωση θα τελεστεί με την ευγενική χορηγία του Ιδρύματος  Δημητρίου και Λιλίκας Μωραΐτη Άνδρου

Η συναυλία του Σαββάτου 8/8 θα μεταδοθεί ζωντανά και από το διαδίκτυο μέσω you tube/andros festival

Κυριακή 9 Αυγούστου 2020

«Ο κήπος» του Μπρους Γκους

Ένας οικοδόμος και βετεράνος του Βιετνάμ αναρρώνει μετά από μια εγχείρηση στο γόνατό του όταν ξαφνικά εμφανίζεται στο σπίτι του μια γυναίκα η οποία έχει προσληφθεί από τον ανιψιό της πρώην γυναίκας του για να τον φροντίζει. Άψογη επαγγελματίας και με ποιητικές ανησυχίες, ο άξεστος χαρακτήρας του την τρέπει σε άτακτη φυγή.  Στην πορεία όμως τα πράγματα παίρνουν αναπάντεχη τροπή. Εκείνος δείχνει αποφασισμένος να γίνει καλύτερος άνθρωπος ενώ  εκείνη θα αναζητήσει στο πρόσωπο του απεγνωσμένα τη βοήθεια. Δύο μοναχικοί άνθρωποι σε μια απέλπιδα προσπάθεια να γεφυρώσουν δύο εντελώς διαφορετικούς κόσμους και να βρουν, ο καθένας με τον τρόπο του, τη σωτηρία. Η διαδρομή που πρέπει να διανύσουν είναι μεγάλη.

Μετάφραση: Κάτια Σπερελάκη

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς

Σκηνικά-Κοστούμια: Λήδα Σπερελάκη, Αγγελική Αθανασιάδου

Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Βίκη Παναγιωτοπούλου

B΄ Βοηθός Σκηνοθέτη: Xρήστος Καρανικόλας

Επιμέλεια Κίνησης και Χορογραφίες: Χρυσηίς Λιατζιβίρη

Παίζουν: Στέλιος Μάινας, Κάτια Σπερελάκη

 

 

 

 
 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά. Το ότι θα πας σε μια καλογουστη εκδήλωση όπως θες να πιστεύεις, δεν ανεβαίνεις επίπεδο. Αντίθετα, παρτσακλο ήσουν και παρτσακλο θα μείνεις. Από τα γραφόμενά σου, φαίνεται ότι ο πρόσφατος νεοπλουτισμος σου δεν λέει να αποχωριστεί το καρακατσουλιο που πραγματικά είσαι!

This comment was minimized by the moderator on the site

Ένα ακόμα εξαιρετικό Φεστιβάλ, αν και μικρής διάρκειας θα ζήσει η Άνδρος. Τα καρακατσουλιά ποτέ δεν είχαν θέση σε τέτοιες εκδηλώσεις... Μπορείτε για μια ακόμα φορά να καταπιείτε το δόντι σας. Οι υπόλοιποι θα απολαύσουμε τις εξαιρετικές και καλόγουστες εκδηλώσεις!

ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Εξαιρετικό σχόλιο! Αποτυπώνει με τον πιο ανάγλυφο τρόπο το ύφος και το ήθος μιας "μεταπρατικής ελίτ" του πνεύματος και του οινοπνεύματος.
ΥΓ Όσο για σένα ρώτα τον μέντορά σου να σου πει ποιος ήταν ο Μάρτιν Έσλιν και ποια η σχέση του με τον Μπέκετ. Ίσως τότε καταλάβεις το προνόμιο να τον είχες δάσκαλο στο Εδιμβούργο και στο Λονδίνο το 1984. Σχετικά με όλα αυτά σε δημοσίευμα μας στο ΑΝΤΙ του 1985...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 μήνα πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Απόλυτα σωστές και τεκμηριωμένες οι θέσεις σας για το φεστιβάλ Κύριε Μπασαντή. Νομίζω ότι πλέον έφθασε η ώρα ο Κος Βούλγαρης να αποσυρθεί και να αφήσει τόπο σε νεότερες γενιές και με πιο φρέσκα μυαλά να ασχοληθούν με το φεστιβάλ. Επίσης συμφωνώ με την άποψης του "Κρίμα".

This comment was minimized by the moderator on the site

Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει. Αυτό το γνωστό παρεάκι κανονίζει το πώς θα διασκεδάσει με τους κομψευόμενους φίλους που θα περάσουν το καβοντόρο και αυτό το καλοκαίρι. Για την έννοια του φεστιβάλ, αυτή χάθηκε στην μετάφραση. Κανονίστε να τους χορηγήσετε οι αφελείς...

This comment was minimized by the moderator on the site

Τι κριμα για ενα φεστιβαλ που ξεκινησε διεθνες, με τις καλυτερες προοπτικες και μια κοινωνια που το αγκαλιασε, να καταντησει μια καρικατουρα, απο μετριες επιλογες μιας μετριας ελιτιστικης παρεουλας. Κριμα για την Ανδρο...