Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /var/www/vhosts/enandro.gr/httpdocs/plugins/system/contentprotection/contentprotection.php on line 33
Οικονομια
Και τα δύο Superferry από Άνδρ...
  Πανοραμική φωτογραφία του Superferry II στην Σαντορίνη στις 28/10/17. Ήταν η πρώτη επίσκεψη του (φωτ. Εν Άνδρω). Η είδηση ξαφνιάζει. Τα δύο SuperFerryτων αδελφών Στεφάνου από τις 23 Απριλίου 2018 ξεκινούν καθημερινά δρομολόγια από Ραφήνα για Ηράκλειο Κρήτης. Το ένα θα πηγαίνει και το άλλο θα έρχεται. Το ένα θα ξεκινά από Ραφήνα για Ηράκλειο και το άλλο θα ξεκινά από Ηράκλειο για Ραφήνα. Στη διαδρομή προς Κρήτη θα πιάνουν: Άνδρο-Τήνο-Μύκονο-Πάρο-Ίο-Σαντορίνη-Ηράκλειο. Προς Ραφήνα επιστρέφοντας θα πιάνουν: Σαντορίνη-Πάρο-Μύκονο-Τήνο- Άνδρο-Ραφήνα. Δηλαδή στην επιστροφή δεν θα πιάνουν Ίο.
Χωρίς πλοία την Πέμπτη 14 Δεκε...
  Την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου, οι μηχανικοί δεν θα κατέβουν στα μηχανοστάσια των ακτοπλοϊκών πλοίων και δεν θα «ανάψουν τα καζάνια» των μηχανών τους. Το σωματείο τους η ΠΕΜΕΝ, κήρυξε 24ωρη απεργία γιατί όπως αναφέρει η ανακοίνωση της: «Αυτή είναι η «δίκαιη ανάπτυξη» που διατυμπανίζει η κυβέρνηση, πάνω στη συντριβή των εργατικών δικαιωμάτων που συνεχίζεται στο πλαίσιο της 3ης αξιολόγησης, στο χτύπημα των ΣΣΕ, πρόσθετες μειώσεις σε μισθούς, συντάξεις, το λαϊκό εισόδημα και περικοπές σε Υγεία, Παιδεία, ξεκίνησαν οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί για τα «κόκκινα» δάνεια στις τράπεζες, ξεπούλημα της περιουσίας των ασφαλιστικών ταμείων και συνέχιση των ιδιωτικοποιήσεων.» Αν τελικά πραγματοποιηθεί η απεργία, δεν θα εκτελέσουν δρομολόγια από την Ραφήνα προς την Άνδρο το «Super Ferry 2»  (το πρωί) και ο «Θεολόγος Π.» (το απόγευμα) και  αντίστοιχα από Άνδρο προς Ραφήνα. X.
Γεμίσαμε ταχύπλοα! Ήρθε και ετ...
Τα «όπλα» τους για την μεγάλη μάχη της ταχύτητας τους καλοκαιριού, ετοιμάζουν με πυρετώδεις ρυθμούς οι ακτοπλοϊκές εταιρίες που στοχεύουν επιχειρησιακά στα ταχύπλοα και δραστηριοποιούνται και από το λιμάνι της Ραφήνας.
Σταματά μάλλον η γραμμή από Ρα...
  Το SuperFerry II μπαίνει στη Σύρο μετά την Άνδρο (φωτ. Εν Άνδρω). Τα μέχρι σήμερα δεδομένα της γραμμής μας, ως προς την Σύρο, δεν είναι ενθαρρυντικά. Η Σύρος δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη κίνηση από Ραφήνα, παρά το γεγονός πως για την ώρα η διαδρομή είναι λίγο συντομότερη. Αλλά ούτε από Άνδρο, παρουσιάζει κινηση, παρά το γεγονός πως πολλοί ζητούσαν αυτό το χρήσιμο για το νησί δρομολόγιο.
¨Εφτασε και στην Άνδρο η ψυχρή...
   Πριν ή μετά το μάζεμα της ελιάς που ολοκληρώνεται αυτή την εποχή στην Άνδρο ο ένας μετά τον άλλον όσοι μάζευαν το συζητάγανε. Ένα νέο πιστοποιημένο ελαιοτριβείο ψυχρής έκθλιψης της ελιάς έχει ξεκινήσει στο Απροβάτου. Ο άνθρωπος που το ξεκίνησε ήταν ο Βασίλης Χαλάς. Από παλαιά οικογένεια με λιοτρίβι. Από τον παππού του τον Βασίλη στον πατέρα του Νίκο πήγαινε το παλιο παραδοσιακό λιοτρίβι. Ώσπου ο Βασίλης έκανε εφέτος το άλμα προς τα εμπρός και ξεκίνησε ένα νέο λιοτρίβι ψυχρής έκθλιψης. Στη φωτογραφία ο Βασίλης μπροστά στο λιοτρίβι του στο Απροβάτου χαμογελά για την εφετινή επιτυχία (φωτ. Εν Άνδρω).    Επεξεργασία της ελιάς σε χαμηλότερους βαθμούς. Λιγότερο λάδι, αλλά καλύτερης ποιότητας. Το στοίχημα ήταν αν θα έπειθε αρκετούς από τους Ανδριώτες να πάνε στι λιοτρίβι του. Τα στοιχεία λένε πως τα κατάφερε. Από τους κοντά 2.500 Ανδριώτες που μαζεύουν ελιές κοντά 400 πήγαν στο Απροβάτου. Και από τους 200 τόνους λάδι που έβγαλε - με 12% πληρωμή - έχει 40 τόνους για πώληση. Η χρονιά πάει καλά. Στη φωτογραφία ελαιποραγωγοί της Άνδρου περιμένουν να γίνει η επεξεργασία και να πάρουν το λάδι τους (φωτ. Εν Άνδρω).   Η Άνδρος είναι ένα νησί με σημαντικούς για τα δεδομένα των Κυκλάδων ελαιώνες. Από το Μπατσί και το Απροβάτου μέχρι την Παλιόπολη και τον Πιτροφό οι πλαγιές είναι κατάφυτες με ελιές. Και από τον Πίσω Μεριά Όρμο και τα Αηδόνια μέχρι τον Ρωγό, το Επισκοπιό και το Κοχύλου επίσης. Δουλειά αιώνων των προγενέστερων εισπράτεται μέχρι σημερα από τους νεότερους. Το πρόβλημα είναι πως σε σημαντικό βαθμό οι περισσότεροι δεν περιποιούνται το ΄δεντρα τους. Παρόλα αυτά η "ελιά η τιμημένη" παράγει πάντα καρπό και οι περισσόυτεροι σπεύδουν να τις μαζέψουν. Όπως φαίνεται στη φωτογραφία οι ελιές στο λιοτρίβι περνάνε την πρώτη διαλογή πριν μπουν για μάλαξη ώστε να βγει το λάδι (φωτ. Εν Άνδρω).   Ο Βασίλης Χαλάς επιβλέπει την εξέλιξη της έκθλιψης (φωτ. Εν Άνδρω).   Οι ελιές φτάνουν στα σακιά και πέφτουν στο μηχάνημα για να ξεκαθαριστούν από τα φύλλα και τα μικρά κλαδιά (φωτ. Εν Άνδρω).   Νερό για την όλη επεξεργασία το λιοτρίβι παίρνει από δική του... πηγή!! Ευλογημένο νησί η Άνδρος αφού υπάρχουν παραγωγοί όπως ο Βασίλης Χαλάς που έχουν δiκή τους πηγή!!! Στη φωτογραφία τα ντεπόζιτα επεξεργασίας (φωτ. Εν Άνδρω)    Ένα ακόμα αγροτικό αυτοκίνητο έφτασε και ξεφορτώνει από την καρότσα του τις ελιές. Η διαδικασία της ψυχρής εκθλιψης που ξεκίνησε εφέτος στην Άνδρο συνεχίζεται (φωτ. Εν Άνδρω).  "ΕΝ ΑΝΔΡΩ"                        
Μέσα στη φτώχια μας... είμαστε...
Υπάρχει απόκλιση πλούσιων νησιών, όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος και φτωχότερων νησιών όπως αυτών της άγονης γραμμής. Η Άνδρος είναι στη μέση προς τα πάνω αυτού του καταλόγου.  Τελικά μέσα στην γενικότερη φτώχια μας, εμείς οι Κυκλαδίτες (και οι Ανδριώτες), είμαστε… «πλούσιοι!». Τα νησιά που αποτελούν τον νόμο Κυκλάδων, βρίσκονται μέσα στην πρώτη δεκάδα ολόκληρης της Επικρατείας, που οι κάτοικοι τους συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο όγκο καταθέσεων. Σε ότι αφορά το κατά κεφαλήν εισόδημα, οι Κυκλάδες βρίσκονται στην επίζηλη τρίτη θέση, με τους κατοίκους, «να ζουν καλά» αφού, το ετήσιο ποσόν που τους αναλογεί ανέρχεται σε 12. 914 ευρώ! Αυτά βεβαία με την ψυχρή γλώσσα των αριθμών, που δεν αποτυπώνουν σε καμία περίπτωση την πραγματικότητα. Τα πιο πάνω στοιχεία περιέχονται στην έκθεση της Τραπέζης της Ελλάδος, που σκιαγραφεί την γενικότερη οικονομική κατάσταση της χώρας. Σύμφωνα με αυτή λοιπόν, πρώτη περιοχή με τις μεγαλύτερες ιδιωτικές καταθέσεις, η Αθήνα και ο Πειραιάς με 62. 532 δις ευρώ. Ακολουθούν Θεσσαλονίκη 10.642 δις ευρώ, Ηράκλειο 2.655 δις ευρώ και στην 8η θέση οι Κυκλάδες, με 1.603 δις ευρώ. X. 
Έληξε το απαγορευτικό. Κανονικ...
  Έπεσαν οι θυελλώδεις άνεμοι στον Καφηρέα και στο Κεντρικό Αιγαίο κάτω από τα 9 μποφόρ και εκτελούνται από σήμερα το πρωί Κυριακή 3/12/17 και πάλι κανονικά τα δρομολόγια της γραμμής μας.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ξεκινά προσπάθει...
Πως θα χωρέσουν 11 ή 12 πλοία σε ένα λιμάνι 7 θέσεων; Πς θα αναχωρούν όλα μαζί; Πως θα έχουν πρόσβαση οι επιβάτες, όλοι την ίδια ώρα; Κάποιοι πρέπει να δουν το γενικότερο αδιέξοδο. Απ' ότι μαθαίνουμε ξεκινά προσπάθεια μεταξύ των ακτοπλόων να βρεθεί άκρη στο αδιέξοδο (φωτ. Εν Άνδρω). Όπως κατ΄ αποκλειστικότητα, πληροφορηθήκαμε χτες από ακτοπλοϊκούς κύκλους: "ξεκινά προσπάθεια μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών - με αμοιβαίες υποχωρήσεις - για την εκτόνωση της ακτοπλοϊκής κρίσης που έχει ξεσπάσει τα δύο τελευταία χρόνια στη Ραφήνα. Στόχος να υπάρξει λύση και να μην επεκταθεί η κρίση στην ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου". 
Στο "κόκκινο" ο ανταγωνισμός τ...
  To ταχύπλοο "Kalli P.". Ο ανταγωνισμός των ακτοπλόων για να «ριχθούν στη μάχη» το καλοκαίρι του 2018, με όσο το δυνατόν περισσότερα πλοία (ταχύπλοα και συμβατικά), έχει χτυπήσει… κόκκινο!