Το μέλι της Άνδρου κι άλλες 5 ...
  Μέλι Άνδρου με έξυπνη παρουσίαση και ωραίες συσκευασίες από την κ. Τριδύμα. (Πριν λίγες μέρες στην διάρκεια της μεγάλης έκθεσης τροφίμων που γίνεται στην Αθήνα φίλος μας μίλησε για την παρουσίας της Άνδρου σε αυτήν. Σκεφτήκαμε ότι ήταν μια καλή ευκαιρία να παρουσιάσουμε το θέμα με ένα διαφορετικό ρεπορτάζ γραμμένο από κάποιον συμμετέχοντα στην έκθεση. Επικοινωνήσαμε με δύο εξ αυτών. Απάντησε αμέσως η κ. Κατερίνα Τριδύμα, μελισσοκόμος και αντιπρόεδρος του Μελισσοκομικού Συλλόγου Άνδρου. Μίλησε για την επιχείρηση της, το βιολογικό μέλι της και για τις προσπάθειες της - μαζί και με άλλους - να βγει η Άνδρο πέρα από τα όρια της - Εν Άνδρω)
Ο ΜΑΡΙΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΑΝΤΑ......
   Ο Μάριος Ηλιόπουλος σε συνέδριο για την ακτοπλοΐα στη Σύρο (φωτ. αρχείου Εν Άνδρω) ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΡΙΟΥ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ «Θεωρώ όχι σωστό το ότι όταν γινόταν ο αναβρασμός δηλώσεων δεν με πήρατε τηλέφωνο  να εκθέσω τις απόψεις μου. Δεν θα μπω αυτή τη στιγμή σε μια διαδικασία να γίνω κομμάτι ενός θεάτρου του παραλόγου. Σε μια διαδικασία όπου όλοι λίγο ή πολύ  παίζουν θέατρο χωρίς να έχουν κάποιο στήριγμα από τα νόμο, από την λογική και την ουσία.
Ο υπουργός Ναυτιλίας υπόγραψε ...
Γαύριο: Φωτογραφία αρχείου Εν Άνδρω Με μια εβδομάδα καθυστέρηση - από το δελτίο τύπου του υπουργείου του που μιλούσε για υπογραφή δρομολογίων - ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκης υπέγραψε και ανακοίνωσε το Σάββατο 25/1 τα επίμαχα δρομολόγια των πλοίων της Golden Star Ferries & Fast Ferries κόντρα στη γνωμοδότηση του ΣΑΣ.
Πλήρης ανατροπή των αποφάσεων ...
   Σε κρίση ξαφνικά οι δύο εταιρείες που εξυπηρετούν την Άνδρο χειμώνα-καλοκαίρι από τις αποφάσεις του υπουργού Ναυτιλίας. Μεγάλη αναστάτωση στην ακτοπλοΐα του νησιού μας. Ένταση επικράτησε σήμερα Παρασκευή 17/11 στον 50 όροφο του υπουργείου Ναυτιλίας όταν ο υπουργός Ι. Πλακιωτάκης αρνήθηκε να υπογράψει ομόφωνη απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών των τροποποιήσεων των δρομολογίων της GOLDEN STAR FERRIES και αρνήθηκε την δρομολόγηση του νέου ταχύπλοου πλοίου Thunder της FAST FERRIES. Οι πλοιοκτήτες των δύο εταιρειών δεν έφευγαν από το υπουργείο για ώρες προσπαθώντας να εξηγήσουν τα πώς και τα γιατί μιας εντελώς νέας ναυτιλιακής πολιτικής, που ανατρέπει κάθε συμβιβαστικό κλίμα που είχε κυριαρχήσει με τον προηγούμενο υπουργό Νεκτάριο Σαντορινιό για τον οποίο το Εν Άνδρω είχε γράψει τα καλύτερα λόγια. Έντονη υπήρξε η αντίδραση εκ μέρους της GOLDEN STAR FERRIES στελέχη της οποίας μίλησαν στο Εν Άνδρω για την κατάργηση του ανταγωνισμού και την δημιουργία μονοπωλίου στο Αιγαίο. Ενώ απευθυνόμενα σε στελέχη του υπουργείου τα έφεραν σε δύσκολη θέση λέγοντας: «πως έτσι διοικεί η ΝΔ μη σεβόμενη τις αποφάσεις σας; Είναι σκανδαλώδεις οι αποφάσεις του υπουργού. Να απαντήσει ο πρωθυπουργός…» Από ότι ξέρουμε με αυτές τις αποφάσεις του υπουργού έρχονται σε αδιέξοδο οι δύο βασικές εταιρείες της γραμμής Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου με απρόβλεπτες εξυπηρέτηση των νησιών. Η FAST FERRIES αρνήθηκε κάθε σχόλιο, ενώ τα στελέχη της ήταν πολύ προβληματισμένα. Από την μεριά της  GOLDEN STAR FERRIES στάλθηκε το ακόλουθο δελτίο τύπου που αναφέρει έκτακτο συμβούλιο της εταιρείας την Δευτέρα 20/1 με θέμα την πιθανότητα της πλήρους απόσυρσης από την ελληνική ακτοπλοΐα. Κάτι που αν τυχόν συμβεί θα αποτελέσει μέγα πλήγμα για την Άνδρο και την γραμμή μας. Και φυσικά την πλήρη ευθύνη θα φέρει ο Ι. Πλακιωτάκης... GOLDEN STAR FERRIES - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Μετά τη σημερινή μας ενημέρωση από το ΥΝΑΝΠ ότι δεν γίνεται δεκτό το αίτημα μας για τροποποίηση των δρομολογίων μας, παρά την ομόφωνη γνωμοδότηση του ΣΑΣ, με αποτέλεσμα να εξυπηρετούνται μονοπωλιακά τα συμφέροντα ανταγωνιστών μας, η Golden Star Ferries, με θλίψη σας ανακοινώνει ότι οι μέτοχοι και το Δ.Σ. της εταιρείας θα συνεδριάσουν την Δευτέρα 20/01/2020 προκειμένου να εξετάσει αν θα συνεχίσει την δραστηριοποίησή της στην Ελληνική Ακτοπλοϊα. Ο μόνος δισταγμός μας είναι ότι δυστυχώς θα βρεθούν στην ανεργία πάνω από 400 εργαζόμενοι μας. Αυτονόητα, η εταιρεία μας επιφυλλάσσεται να επιδιώξει την πλήρη αποζημίωση της  για την ζημία που υφίσταται  ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων. Επισυνάπτεται επιστολή που απευθύναμε στους αρμόδιους παράγοντες.     ΟΛΟΚΛΗΡΗ H ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ GOLDEN STAR FERRIES  Πειραιάς, 17 Ιανουαρίου 2020 Η εταιρεία μας GOLDEN STAR FERRIES την 31.10.2019 ζήτησε την τροποποίηση των δρομολογίων των πλοίων μας ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ, ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ και ΣΟΥΠΕΡΡΑΝΝΕΡ. Το αρμόδιο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) την 13.12.2019 γνωμοδότησε ομόφωνα υπέρ της αποδοχής του αιτήματός μας. Δυστυχώς έκτοτε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ι. Πλακιωτάκης δεν έχει εγκρίνει το αίτημά μας, παρότι κατά το άρθρο 9 παρ. 3 έπρεπε να αποφασίσει εντός 30 ημερών από τη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. Σήμερα μάλιστα – σε συνάντηση που είχαμε με τον κ. Γ.Γ. του Υ.ΝΑ.Ν.Π., το Διευθυντή του γραφείου του κ. Υπουργού και τους νομικούς συμβούλους του – ακούσαμε με έκπληξη ότι μετά τη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ., στην οποία είχαν εκτεθεί οι απόψεις όλων των ενδιαφερομένων, ασκήθηκαν πιέσεις και παρεμβάσεις, προφανώς τρίτων – ανταγωνιστών μας, οι οποίοι όπως μας δηλώθηκε «στεναχωριούνται» από τη δραστηριοποίηση της εταιρείας μας, και ο κ. Υπουργός τείνει, τελείως αυθαίρετα και παράνομα κατά τη γνώμη μας, είτε να μην εγκρίνει το αίτημά μας, είτε να το εγκρίνει με την προϋπόθεση μεταβολής  των ωραρίων μας προς όφελος των ανταγωνιστών μας ... προφανώς προκειμένου να μην «στεναχωρηθούν». Άραγε αυτός είναι ο σκοπός και ο ρόλος του Υπουργείου; Η προσέγγιση του Υπουργείου είναι απολύτως εσφαλμένη και αβάσιμη. Το αίτημά μας ήταν απολύτως νόμιμο και δεν επρόκειτο για αίτημα νέας ή έκτακτης δρομολόγησης, ούτε θα προκαλείτο επιβάρυνση σε κάποιο λιμάνι, ούτε θα προκαλούσε πρόβλημα στον ανταγωνισμό, διότι: α) Η εταιρεία μας είχε ήδη εγκεκριμένο δρομολόγιο από το λιμένα Ηρακλείου προς τη Σαντορίνη και αυτό θα διατηρούσε. β) Τα πλοία μας προσήγγιζαν τη Σαντορίνη δύο φορές ημερησίως και θα την προσήγγιζαν και πάλι δύο φορές ημερησίως. γ) Το ήδη εγκεκριμένο δρομολόγιο εκτελείτο με πλοία χωρητικότητας άνω των 1400 επιβατών και 270 αυτοκινήτων, ενώ με το τροποποιημένο θα εκτελείτο με πλοίο χωρητικότητας 809 επιβατών και 145 αυτοκινήτων, επομένως απελευθερώναμε μεγάλο μέρος της αγοράς. Η νομική υπηρεσία μας είναι στη διάθεσή σας, αλλά σκοπός της παρούσας δεν είναι αυτός. Με λύπη διαπιστώνουμε ότι παραβιάζονται βάναυσα οι αρχές της χρηστής διοικήσεως και της ίσης μεταχείρισης, θέλουμε δε να πιστεύουμε ότι αυτό γίνεται χωρίς ο κ. ΥΝΑΝΠ και τα στελέχη του Υπουργείου να θέλουν να υπακούσουν στα κελεύσματα ανταγωνιστών μας, αλλά έχοντας πέσει θύματα παραπληροφόρησης και λανθασμένων συμβουλών. Ο κ. Πλακιωτάκης δέχεται εισηγήσεις που βλάπτουν την εταιρεία μας. Είναι προφανές ότι σκοπός των ανταγωνιστών μας είναι να μας ζημιώσουν ώστε να κινούνται  ελεύθερα και ανεξέλεγκτα στην ακτοπλοϊα. Σήμερα δεν γνωρίζουμε ποιά δρομολόγια θα εκτελέσουμε, ενώ ο ανταγωνισμός μας τρέχει, και δεν μπορούμε να προπωλήσουμε εισιτήρια, ενώ καθημερινά δαπανούμε πολλές χιλιάδες ευρώ από τις αποταμιεύσεις μας για τη μισθοδοσία του προσωπικού μας και τη συντήρηση και την επισκευή των πλοίων μας. Είναι θλιβερό και ντροπή όταν επί πολλά χρόνια σωρεία αντιστοίχων αιτημάτων των ανταγωνιστών μας γινόντουσαν δεκτά χωρίς καν να κληθούμε να έχουμε άποψη, και όταν επί μακρόν η εταιρεία μας αποδεχόταν αλλαγές δρομολογίων των ανταγωνιστών μας παρότι μας έβλαπταν, να μην γίνεται δεκτό ένα απολύτως νόμιμο αίτημά μας. Πολύ δε περισσότερο προκαλεί έκπληξη – αν μη τι άλλο – η απόφαση του κ. Πλακιωτάκη επειδή έρχεται σε αντίθεση με την ομόφωνη γνωμοδότηση του Σ.Α.Σ., που συγκροτείται από 30 έγκριτα πρόσωπα της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας – εκπροσώπους θεσμικών οργάνων και φορέων. Η πρωτοφανής απόφαση αποτελεί προσβολή προς αυτούς. Οι αποφάσεις δρομολόγησης των πλοίων της ακτοπλοΐας μέχρι τώρα προέκυπταν μετά τη γνωμοδότηση του Σ.Α.Σ. και τυπική επικύρωση από τον Υπουργό Ναυτιλίας. Δεν υπάρχει αξιοκρατία, νομιμότητα και σεβασμός στον ελεύθερο ανταγωνισμό. Η εταιρεία μας υπηρετεί την Ελληνική ακτοπλοΐα και τα νησιά μας πολλά χρόνια με πίστη, αγάπη και αφοσίωση. Ο στόλος μας αποτελείται και από συμβατικά πλοία που εξυπηρετούν τους νησιώτες μας όλο το χρόνο και όχι μόνο την περίοδο – φιλέτο του καλοκαιριού. Η εταιρεία μας έχει επενδύσει στην Ελληνική ακτοπλοΐα περισσότερο από εκατό εκατομμύρια ευρώ και είναι απολύτως συνεπής στις υποχρεώσεις της. Απασχολούμε πάνω από 400 άτομα (προσωπικό γραφείου και πληρώματα). Εμπιστευόμαστε και στηρίζουμε την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη μας εκτελώντας εδώ τις μετασκευές, επισκευές και συντηρήσεις των πλοίων μας δαπανώντας τεράστια ποσά.  Είχαμε την απαίτηση από τον κ. Υπουργό και την κυβέρνηση να σταθεί δίκαια απέναντί μας και όχι να προβαίνει και πάλι – όπως γινόταν στο παρελθόν  – σε δυσμενείς διακρίσεις σε βάρος μας, που καταλήγουν προς όφελος ανταγωνιστικών μας επιχειρήσεων, κάποια μάλιστα εκ των οποίων μπορεί να μην έχει ούτε ένα πλοίο της υπό Ελληνική σημαία. Οι αποφάσεις της σημερινής πολιτικής ηγεσίας ευνοούν κατά διαβολική σύμπτωση μία συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή εταιρεία. Άραγε ο κ. Υπουργός έχει προαποφασίσει να δημιουργήσει ένα καθεστώς μονοπωλιακού ενδιαφέροντος στο Αιγαίο αντί για ένα υγιές ανταγωνιστικό περιβάλλον; Αυτό είναι ντροπή και κάνει κακό στην ακτοπλοϊα και στην πατρίδα μας. Για ποιό λόγο πρέπει οι αποφάσεις του Υπουργείου να ευνοούν πάντα συγκεκριμένη ανταγωνίστριά μας εταιρεία; Κρίμα διότι αποθαρρύνονται επιχειρηματίες να επενδύσουν στην Ελλάδα μας επειδή με ευθύνη του κ. Πλακιωτάκη και της κυβέρνησης διαμορφώνονται συνθήκες μη ελεύθερου ανταγωνισμού. Κρίμα διότι ελπίζαμε ότι η χώρα μας λειτουργούσε σε καθεστώς διαφάνειας και δεν θα γινόντουσαν δυσμενείς διακρίσεις. Κρίμα για όσους εμπιστευθήκαμε την κυβέρνηση και αγωνιζόμαστε για να υπηρετήσουμε τα νησιά μας. Κρίμα γιατί δεν φαίνεται να έχουμε άλλη επιλογή από το να αποσύρουμε τα πλοία μας. Το μόνο που μας κρατάει αυτή τη στιγμή είναι οι εκατοντάδες ναυτικοί μας και το προσωπικό μας που θα μείνουν χωρίς δουλειά. Αλλά όλα έχουν ένα όριο. Με την προσέγγιση που έχει το Υ.ΝΑ.Ν.Π. δεν θα πάει μπροστά ούτε η Ελλάδα μας, ούτε ο τουρισμός της. Για την GOLDEN STAR  Δημήτριος Στεφάνου      
ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΛΟ...
  Φωτογραφία αρχείου Εν Άνδρω ΠΕΜΠΤΗ 9 Ιανουαρίου 2020 - ΩΡΑ 6:45 το πρωί Κανονικά όλα τα δρομολόγια σήμερα και για το Superferry (από Ραφήνα το πρωί) και για τον Θεολόγο (από Μύκονο το πρωί και από Ραφήνα το απόγευμα). Η ζωή επανέρχεται στην κανονικότητα της. Αναμένονται δάσκαλοι και καθηγητές στο νησί και μαζί με αυτούς και η ΔΕΗ για να φτιάξει τους πυλώνες στην Άνδρο... "ΕΝ ΑΝΔΡΩ"
Μεγάλες πληρότητες στα πλοία λ...
Μεγάλες οι πληρότητες των δύο πλοίων της γραμμής μας λόγω τέλους των εορτών και λόγω δυσμενών καιρικών προβλέψεων. Όσοι ήταν να ταξιδέψουν βρήκαν ευκαιρία από το σημερινό και αυριανό διάλειμμα του καιρού και πήραν το πλοίο. Οι περισσότεροι για τα νησιά. Επιστρέφουν στις δουλειές τους. Για Μύκονο και λιγότερο για Τήνο. Η Άνδρος έχει σχετικά τη λιγότερη κίνηση. Για τα νησιά, λοιπόν, οι πληρότητες και των δύο πλοίων σήμερα και αύριο είναι μεγάλες. Ήδη το Superferry για αύριο Κυριακή έχει 240 ΙΧ!!! Και ο Θεολόγος που ήρθε απόψε Σάββατο βράδυ ήρθες με πρωτόκολλο. Αλλά και σήμερα Σάββατο μεσημέρι που πέρασε από Άνδρο και πήρε αρκετό κόσμο! Η φωτογραφία πιστοποιεί αυτό που λέμε.
ΛΗΞΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟΥ: Στις 10:00...
Φωτογραφία αρχείου Εν Άνδρω... Στις 10:00 λήγει το απαγορευτικό από την ΕΜΥ και ξεκινά το Superferry μετά την αργία της πρωτοχρονιάς και το απαγορευτικό της 2ας Ιανουαρίου 2020. Θα κάνει όλο το δρομολόγιο Άνδρο - Τήνο - Μύκονο, αλλά με τροποποιημένες ώρες (δύο ώρες αργότερα). Κάτι που σημαίνει πως θα φτάσει Άνδρο στις 12:00 περίπου και θα περάσει για επιστροφή στις 18:00 για Ραφήνα.
Η Άνδρος στην εποχή των νέων η...
Φωτογραφία από την ηλεκτρική διασύνδεση Άνδρου - Τήνου Ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες η ηλέκτριση της νέας ηλεκτρικής διασύνδεσης της Άνδρου με την Εύβοια από τον ΑΔΜΗΕ. Η νέα διασύνδεση με υποβρύχιο καλώδιο ξεκίνησε τις εργασίες της το φθινόπωρο στον Κάβο Ντόρο. Οι εργασίες διήρκεσαν περίπου ένα μήνα. Το έργο είναι μέρος της διασύνδεσης της Άνδρου και της Τήνου με το ηπειρωτικό σύστημα, στο πλαίσιο της αναβάθμισης του Βόρειου Διαδρόμου Διασύνδεσης των Κυκλάδων. Το τμήμα Άνδρος-Τήνος έχει ήδη τελειώσει κι αυτό και θα ηλεκτριστεί εντός του Ιανουαρίου 2020.
Tο ξενοδοχείο Όναρ των Πατζόπο...
Μάκης Παντζόπουλος, Θοδωρής Μισόκαλος / Φωτογραφία: Instagram ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Το πρώτο βραβείο ως το καλύτερο παραλιακό ξενοδοχείο στην Ευρώπη κέρδισε το Όναρ των Πατζόπουλου-Μενεγάκη στην Άνδρο. Και ο Μάκης το πανηγύρισε στο Instagram. Ο αγαπημένος της Ελένης Μενεγάκη, το απόγευμα της Πέμπτης ανέβασε στον προσωπικό του λογαριασμό δύο φωτογραφίες: στη μία το βραβείο, ενώ στην άλλη τον ίδιο να να ποζάρει ενθουσιασμένος κρατώντας το βραβείο και έχοντας στο πλευρό του τον αδερφό της Ελένης Μενεγάκη, Θοδωρή Μισόκαλο. Περήφανος που το ξενοδοχείο του στην Άνδρο αναδείχτηκε ως το καλύτερο παραλιακό της Ευρώπης, ο Μάκης Παντζόπουλος, έγραψε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα σας ανακοινώσουμε ότι απονέμεται ως το "Καλύτερο παραλιακό ή παράκτιο ξενοδοχείο της Ευρώπης" από τα Boutique Hotel Awards 2019! Η τελετή απονομής των βραβείων ήταν μια πραγματικά μαγευτική βραδιά γεμάτη με υπερηφάνεια και χαρά! Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους τους επισκέπτες μας για την εμπιστοσύνη». Την ανάρτηση φυσικά σχολίασε η Ελένη Μενεγάκη. Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/zoi/selfi-maki-pantzopoyloy-me-aderfo-menegaki