ΝΑΥΤΙΛΙΑ: Έλληνες εφοπλιστές κυριαρχούν με νέες παραγγελίες 1,6 δισ. δολ.

Αντώνης Τσιμπλάκης 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Πρώτη η Maran Gas του Ομίλου Αγγελικούση προχώρησε σε παραγγελία για δύο συν δύο option LNG carriers, συνολικής αξίας 1,02 δισ. δολ. Υπό ναυπήγηση 16 νεότευκτα από πέντε ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.

Επεκτείνεται διαρκώς το ελληνικών συμφερόντων βιβλίο παραγγελιών στα ναυπηγεία της Ασίας. Τις τελευταίες δέκα ημέρες brokers από την Ελλάδα και το εξωτερικό καταγράφουν 16 νέες παραγγελίες από πέντε ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, αξίας 1,6 δισ. δολαρίων.

Επισημαίνεται ότι μέχρι τον Οκτώβριο, σύμφωνα με αναφορά της Naftiliaki, 72 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες είχαν επιβεβαιώσει ότι έχουν σε εξέλιξη επενδυτικά προγράμματα για 552 πλοία

Μαρία Αγγελικούση

Ειδικότερα, η Maran Gas του Ομίλου Αγγελικούση προχώρησε σε παραγγελία για δύο συν δύο option LNG carriers, συνολικής αξίας 1,02 δισ. δολαρίων. Τα πλοία θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία Hanwha Ocean, πρώην Daewoo Shipbuilding, στη Ν. Κορέα.

Η Μαρία Αγγελικούση, επικεφαλής του μεγαλύτερου ελληνικού ναυτιλιακού ομίλου, φαίνεται ότι «χτυπάει» επενδυτικά στο τέλος της χρονιάς. Λίγες μέρες πριν από τις υπογραφές του deal για τα LNG carriers, ανακοινώθηκε η εξαγορά της Altera Shuttle Tankers, έναντι 2 δισ. δολαρίων. Η εταιρεία έχει έναν στόλο από 18 shuttle tankers, τα οποία μπορούν να «φορτώνουν» πετρέλαιο από πλωτές πλατφόρμες.

Ο στόλος του ομίλου της Μαρίας Αγγελικούση (Maran Gas, Maran Tankers, Maran Dry) περιλαμβάνει 144 πλοία: Τα 42 είναι bulk carriers, τα 54 δεξαμενόπλοια και 48 LNG carriersΠαράλληλα ο όμιλος έχει ακόμα 23 πλοία υπό παραγγελία. Η αξία των assets του ομίλου φτάνει τα 16,8 δισ. δολάρια.

Γιώργος Προκοπίου

Σε νέες παραγγελίες προχώρησε και ο ναυτιλιακός όμιλος του Γιώργου Προκοπίου, ο οποίος τα τελευταία χρόνια, από το 2021 και μετά, «τρέχει» το μεγαλύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα στη χώρα, το οποίο υπολογίζεται από ναυλομεσιτικές πηγές ότι ξεπερνάει σε αξία τα 6 δισ. δολάρια.

Ο όμιλος του κ. Προκοπίου αποτελείται από τρεις εταιρείες (Dynacom, Dynagas και Sea Traders) και διαθέτει πάνω από 120 πλοία στο νερό (LNG carriers, tankers όλων των τύπων και μεγεθών, bulk carriers, αλλά και containerships). Παράλληλα «τρέχει» και ένα ναυπηγικό πρόγραμμα για περισσότερα από 80 πλοία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Naftiliaki, οι επιβεβαιωμένες παραγγελίες του ομίλου στα τέλη Σεπτεμβρίου ανέρχονταν σε 72 πλοία (tanker, Bulk carriers και LNG carriers), συνολικής μεταφορικής ικανότητας 8,45 εκατ. dwt.

Αριστείδης Πίττας

Ιδιαίτερα ενεργός σε νέες ναυπηγήσεις είναι και ο Αριστείδης Πίττας, ο οποίος έχει τις εταιρείες Euroseas και EuroDry. Ο κ. Πίττας ανακοίνωσε ότι παρήγγειλε δύο ακόμα containerships μεσαίου μεγέθους. Με χωρητικότητα 4.200 TEUs, τα σύγχρονα πλοία που θα κατασκευαστούν από την Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding είναι τα μεγαλύτερα που έχει παραγγείλει η Euroseas. Η εισηγμένη στον Nasdaq πλοιοκτήτρια εταιρεία δήλωσε ότι τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν το τέταρτο τρίμηνο του 2027 και θα κοστίσουν περίπου 120 εκατ. δολάρια συνολικά.

Επίσης «τρέχει» ένα πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων, στο πλαίσιο του οποίου έχει παραλάβει τρία νέα πλοία 1.800 TEUs και άλλα τέσσερα 2.800 TEUs, ενώ ένα τελευταίο ζεύγος 2.800 TEUs αναμένεται το 2025.

Σε νέες παραγγελίες προχώρησε και η δεύτερη εταιρεία του κ. Πίττα, η EuroDry. Η εταιρεία συμφώνησε με τον όμιλο Nantong Xiangyu Shipbuilding για την κατασκευή δύο ultramax bulk carriers 63.500 dwt. Τα δύο πλοία αναμένεται να παραδοθούν το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο του 2027 και θα κοστίσουν 71,8 εκατ. δολάρια.

Monte Nero

Τέλος, ιδιαίτερα ενεργή σε νέες παραγγελίες είναι και η ναυτιλιακή ελληνικών συμφερόντων Monte Nero. Σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές, η εταιρεία προχώρησε σε παραγγελία για δύο συν δύο τάνκερ, χωρητικότητας 50.000 dwt το καθένα. Η αξία της επένδυσης ανέρχεται στα 176 εκατ. δολάρια συνολικά. Τα πλοία θα κατασκευαστούν σε ναυπηγεία του Ομίλου Cosco στην Κίνα, σύμφωνα με τις αναφορές ναυλομεσιτικών οίκων.

Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 2018, φαίνεται ότι διαθέτει ακόμα τρία υπό ναυπήγηση πλοία συνολικής χωρητικότητας 190.000 dwt. Η εταιρεία συνδέεται επίσης με την αγορά επτά δεξαμενόπλοιων και bulker μέσα στη χρονιά.

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Οι Έλληνες. εφοπ ληστές κυριαρχούν....
Κάποτε οι Έλληνες ναυτικοί ήταν πάνω από 120000 αλλά οι Έλληνες εφοπλιστές κατάφεραν μαζί με τα ελληνικά σωματεία να έχουμε τώρα κάτω από 20000.
Κάποτε η λέξη ναυτικός είχε αξία τώρα όχι.
Τώρα όλα τα νέα παιδιά που πάνε στην θάλασσα πάνε για λίγο διάστημα και μετά φεύγουν.
Προπαντός στην ακτοπλοΐα είναι δράμα η κατάσταση
Τα παιδιά δουλεύουν το καλοκαίρι 15 με 18 ώρες και πληρώνονται πολλές λιγότερες. Φυσικά ΈΛΕΓΧΟΣ δεν υπάρχει από πουθενά όλοι γνωρίζουν αλλά κανένας δεν μιλάει για να μην στιγματιστεί στης εταιρείες.
Έτσι βγαίνουν τα καράβια όταν είσαι κράτος εν κράτει δεν σε ελέγχει και δεν ελενχεσαι από κανέναν ούτε πρόκειται να γίνει κάτι το μόνο που θα γίνει κάποια στιγμή είναι να έρθουν και στην ακτοπλοΐα αλλοδαποί όπως στα ποντοπόρα πλοία.
Στη υπόλοιπη Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο υπάρχει η ITF International Transport Workers' Federation αλλά για να μεγαλώσουν οι Έλληνες εφοπλιστές κατάφεραν και να είναι πρώτοι στον κόσμο εδώ υπάρχουν τα ελληνικά σωματεία.
Γι'αυτό πατριώτες οι Έλληνες εφοπλιστές είναι πρώτοι με τα α_____α των Ναυτικών.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Κι αν όλα είναι οικονομικά μεροκάματα ναυτικών σε ένα ημιαυτοματοποιημένο πλοίο τότε προς τι το γεγονός πως δεν είναι πρώτοι στον κόσμο οι Φιλιππινέζοι εφοπλιστές; Αν η προστιθέμενη αξία είναι μόνο η οικονομία στα μεροκάματα τότε γιατί όλοι δεν είναι πρώτοι στη ναυτιλία και ξεχωρίζουν συγκεκριμένοι εφοπλιστές; Για παράδειγμα η αυτοκρατορία Αγγελικούση είναι ΜΟΝΟ τρεις γενιές. Ο πατέρας Αντώνης βρήκε κάτι και ξεκίνησε. ο Γιάννης έκανε την εταιρεία αυτοκρατορία. Και τώρα η Μαρία την κρατά; Όλα αυτές οι προβλέψεις για LNG κλπ όλες αυτές οι επενδύσεις και η κυριαρχία απέναντι σε αμερικάνους, ιαπωνέζους, κινέζους κλπ έγιναν από τα μεροκάματα;
Μήπως τους βοήθησε πάρα πολύ το ερευνητικό και προσαρμοστικό πνεύμα στις παγκόσμιες μεταφορές κι όχι τα μεροκάματα 20 ανθρώπων σε ένα πλοίο;
Μήπως αυτά που λες αφορούν μια προηγούμενη περίοδο της ναυτιλίας κι όχι την σημερινή;
Ευχαριστούμε για την ανάλυση μιας ολόκληρης περιόδου. Την καλημέρα μας

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 2 εβδομάδες πριν από το χρήστη enandro enandro