Η Άνδρος της Καραϊβικής, η Άνδρος των Κυκλάδων και κάποιοι που μοιράζουν καθρεφτάκια!...
Το "δοξαστικό" δημοσίευμα "διάσημης" bloger-φωτογράφου με κοινότοπα σχόλια (cut & paste), απίστευτες συγκρίσεις περιοχών και με φωτογραφίες του πρακτορείου Eurokinhssi!!! Κάποιοι ξέμειναν από "εμπνεύσεις"...
(Από τον αναγνώστη Π.Μ. επαγγελματία του τουρισμού στην Άνδρο λάβαμε άρθρο-απάντηση στη δημοσίευση κάποιας "διάσημης" bloger που βρήκε ο Ν. Μουστάκας στο Λονδίνο και η οποία κατέληξε πως η Άνδρος είναι Νο 1 υποσχόμενος προορισμός σε όλο τον κόσμο! Ξεπέρασε - σύμφωνα με τα γραφόμενα της - 10 άλλα "διάσημα" μέρη όπως η Ρόντα της Ισπανίας, το Αιζου-Γουακαμάτσου της Ιαπωνίας, το Τορίνο της Ιταλίας, τη Σρι-Λάνκα, το νησί Φρέιζερ στην Αυστραλία, την Αντίγουα στη Γουατεμάλα, το Χόϊ – Αν στο Βιετνάμ, το σπηλαιο-μονάστηρο Βάρτζια στη Γεωργία, το Ζακόπάνε της Πολωνίας και το Γιβραλτάρ. Παράξενα μέρη ε; Το αξιοπερίεργο είναι πως η "διάσημη" bloger του "διάσημου" blog που έφτασε στο νησί αν και έχει - όπως λέει- 560.000 επαγγελματικές φωτογραφίες στο ενεργητικό της, για το άρθρο της Άνδρου επελέγησαν φωτογραφίες του ελληνικού φωτογραφικού πρακτορείου Eurokinissi!!! Περίεργο κι αυτό ε; Ή, μήπως κάποιοι προσπαθούν να μοιράσουν καθρεφτάκια σε ιθαγενείς; - ΕΝ ΑΝΔΡΩ)
Κύριε Διαχειριστά,
Στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη συναντάμε δύο νησιά με το ίδιο όνομα. Τη δική μας Άνδρο των Κυκλάδων και την άλλη, με την ίδια ονομασία στην Καραϊβική. Βέβαια, το δεύτερο νησί προέρχεται από άλλη ονοματοδοσία. Η Άνδρος της Καραϊβικής στις Μπαχάμες είναι το πιο μεγάλο από τα νησιά του αρχιπελάγους και έχει φτάσει πια να είναι συνώνυμο με τις εξωτικές διακοπές. Το δικό μας, μπορεί να μη φημίζεται για τον εξωτικό του χαρακτήρα, έχει όμως και εκείνο ομορφιές που εδώ και χρόνια έχουν μείνει κρυμμένες από τον έξω κόσμο.
Τι μπορεί να συνδέει αυτά τα δύο νησιά; To παρατσούκλι που έχουν δώσει οι ίδιοι οι Μπαχαμέζοι στο νησί Άντρος είναι «Κοιμώμενος Γίγαντας». Δηλαδή, έχει τόσες αναξιοποίητες δυνατότητες, που αν ξυπνήσει, μπορεί να επισκιάσει τα υπόλοιπα νησιά. Ο τουρισμός ανεβαίνει, αλλά δεν είναι μαζικός. Οι τουρίστες περιορίζονται σε δύτες που προσελκύονται από τις «μπλε τρύπες» και επαγγελματίες ψαράδες. Τα μέρη που μπορούν να επισκεφθούν, βέβαια, είναι συγκεκριμένα και εγκεκριμένα. Κάποιοι επιθυμούν αυτός ο γίγαντας να μην ξυπνήσει ποτέ.
Το δικό μας, θα μπορούσε να θεωρηθεί και αυτό «κοιμώμενο» για δύο λόγους. Επειδή δεν έχει αναδειχθεί όπως του αξίζει και επειδή κάποιοι που έχουν επιφορτιστεί με την τουριστική ανάδειξη του νησιού είτε κοιμούνται είτε προσπαθούν να κοιμίσουν τους υπόλοιπους ότι κάνουν σοβαρή δουλειά.
Μια ακόμα φωτογραφία του πρακτορείου Eurokinissi στο δημοσίευμα της "διάσημης" bloger στην οποία έδωσε και συνέντευξη ο Ν. Μουστάκας!!!...
Το είδαμε και πρόσφατα σε ένα πανηγυρικό, για μια ακόμα φορά, δελτίο τύπου που παρουσιάζει τη δική μας Άνδρο ως τον προορισμό ιδανικό για επίσκεψη πριν και μετά το καλοκαίρι. Και, ως συνήθως, συνοδεύτηκε από δηλώσεις του αρμόδιου για τον τουρισμό που αναφέρει σε όσους «κοιμώμενους» μπορεί να εντοπίσει ότι «Οι δράσεις που υλοποιούμε ως Δήμος σε συνεργασία με επαγγελματίες και φορείς στοχεύουν στη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου. Τα στατιστικά στοιχεία της φετινής σεζόν δικαιώνουν τις επιλογές μας».
Ας δούμε λοιπόν τα στατιστικά, μπας και «ξυπνήσουν» ακόμα και οι ίδιοι από το λήθαργο της πλασματικής ευδαιμονίας. Οι αφίξεις περιορισμένες σε πραγματικούς αριθμούς και όχι σε ποσοστά. Γιατί αν τη μια χρονιά είχαμε 10 επισκέπτες και την άλλη 20, μπορεί να μιλάμε για 100% αύξηση, αλλά σε τελική ανάλυση ακόμα και οι 20, συγκριτικά με άλλα νησιά είναι ελάχιστοι, όχι μόνο για τη δήθεν επέκταση της περιόδου, ούτε καν για τη βασική. Και αυτό φαίνεται από τα στοιχεία των εσόδων που για μια ακόμα φορά διατηρούν την Άνδρο στην τελευταία σειρά της κατάταξης.
Τα στοιχεία που δημοσίευσε η ΕΛΣΤΑΤ για τα έσοδα καταλυμάτων και εστίασης τους τρείς βασικούς μήνες του καλοκαιριού (Ιούλιος, Αύγουστος, Σεπτέμβριος), κατατάσσουν την Άνδρο και πάλι στις τελευταίες θέσεις με 14.155.505 ευρώ όταν η Τήνος (για να μην πάμε πολύ μακριά και μας πούνε ότι συγκρίνουμε λάθος νησιά) ήταν στο διπλάσιο (23.915.341) και η Σύρος ακόμα πιο ψηλά με 28.595.926 ευρώ. Και για να μιλήσουμε και για ποσοστά, στον κλάδο των καταλυμάτων η Άνδρος είχε μείωση κατά -5,1% έναντι της ίδιας περυσινής περιόδου.
Κάτι φταίει και δεν πάει καλά. Οι επαγγελματίες του νησιού το ξέρουν γιατί το ζούνε. Σε αυτούς δεν περνάει το «κουτόχορτο». Οι αδαείς μπορεί και να εντυπωσιάζονται για τις δήθεν διακρίσεις από αμφίβολης εγκυρότητας blog που παρουσιάζουν το νησί ως «υποσχόμενο προορισμό». Αντί για αυτό λοιπόν, ας μας υποσχεθούν οι ασχολούμενοι με την προβολή εντός και εκτός νησιού ότι επιτέλους πρέπει να σοβαρευτούν.
Π.Μ.
Επαγγελματίας τουρισμού