Απόλυτη ισορροπία επιβατών μεταξύ Ιουλίου 2024 και 2025!!! Κι έρχονται οι καραβιές τ΄ Αυγούστου...
Καράβια πάνε κι έρχονται στο λιμάνι της Ραφήνας. Φωτογραφία μεσημέρι 4ης Αυγούστου...
Από το λιμεναρχείο Άνδρου ανακοινώθηκαν τα επίσημα στατιστικά στοιχεία κίνησης για την περίοδο 01-31 Ιουλίου 2025, ενώ παρατίθενται και συγκριτικά στοιχεία της αντίστοιχης περιόδου του 2024. Το εντυπωσιακό είναι πως από τα επίσημα στοιχεία προκύπτει πως ΟΥΔΕΜΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ υπήρξε στους αποβιβασθέντες επιβάτες στην Άνδρο μεταξύ 2024 και 2025! Τον Ιούλιο του 2025 αποβιβάστηκαν στην Άνδρο 57.360 επιβάτες, ενώ τον Ιούλιο του 2024 αποβιβάστηκαν 57.359! Δηλαδή η διαφορά μεταξύ του περσινού Ιούλιου και του εφετινού είναι ΕΝΑΣ επιβάτης!
Συνεπώς η αντίληψη πως η Άνδρος έχει πεσμένη κίνηση σε σχέση με πέρσι δεν προκύπτει από τα στοιχεία των αποβιβασθέντων επιβατών του λιμεναρχείου. Αλλού λοιπόν θα πρέπει να αναζητηθεί η "πτώση". Έχουμε και λέμε λοιπόν;
(α) Έρχεται κόσμος, αλλά δεν βγαίνει έξω όπως άλλοτε για να αποφύγει τα έξοδα εστιατορίου.
(β) Έρχεται κόσμος, αλλά επιδιώκει να πάει σε φιλικά σπίτια για να αποφύγει τα έξοδα διαμονής.
(γ) Έρχεται κόσμος, αλλά δεν έρχονται για πολλές μέρες, παρά μόνο για τριήμερο Παρασκευή-Κυριακή,
(δ) Έρχεται κόσμος, αλλά δεν απλώνει σε όλο το νησί. Οι περισσότεροι πάνε στο τουριστικό μέτωπο του νησιού (από Κόση μέχρι Απροβάτου). Η Χώρα αποτελεί ημερήσια εκδρομή για πολλούς, που καταλύουν στο τουριστικό μέτωπο του νησιού. Και το Κόρθι περιπίπτει στο... αν προλάβουν!
Με αυτά τα δεδομένα ο περσινός κι ο εφετινός Ιούλιος ήταν μεν από άποψης επιβατικής κίνησης εντελώς ισοζυγισμένοι (θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για στασιμότητα). Όμως χρειάζεται μια εξήγηση γιατί ήρθαν περισσότερα αυτοκίνητα. Πέρσι τον Ιούλιο είχαν έρθει 12.196, ενώ εφέτος 14.170. Ήτοι, 1.974 ΙΧ περισσότερα, καθώς επίσης και 120 μοτοσυκλέτες περισσότερες. Εδώ η εξήγηση είναι απλή. Όταν κάποιος έρχεται τριήμερο το κόστος του δικού του ΙΧ είναι 100 ευρώ, ενώ το κόστος ενοικίασης πάνω από 150 ευρώ! Απλή αριθμητική...
Απόβραδο Κυριακής 3ης Αυγούστου. Κομβόι ΙΧ έχουν αποβιβαστεί στο Γαύριο και πορεύονται στην ενδοχώρα του νησιού. Μέχρι που; Άγνωστο...
Με δεδομένη την ακρίβεια της εποχής, το οικονομικό στρίμωγμα των Ελλήνων από την ακρίβεια, όλα αυτά οδηγούν στην μείωση του προϋπολογισμού των διακοπών. Ο κάποτε γαλαντόμος Έλληνας στριμώχτηκε, όπως στριμώχτηκαν από την ακρίβεια και οι ευρωπαίοι. Ο πόλεμος στην Ουκρανία κόστισε πολλές ζωές εκεί, αλλά και πολλά χρήματα στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Και εδώ ερχόμαστε στο κλασσικό ερώτημα κόστους-οφέλους για τον τουρίστα, τον επισκέπτη, τον παραθεριστή. Τι πληρώνεις και τι παίρνεις. Αυτό το ερώτημα πρέπει να απασχολήσει τους ασχολούμενους στην τουριστική βιομηχανία και της Άνδρου.
Απόβραδο Κυριακής 3ης Αυγούστου. Κομβόι ΙΧ στην ευθεία του Αγίου Πέτρου. Η κίνηση στο τουριστικό μέτωπο μεγάλη...
Πάμε τώρα σε αυτούς που έρχονται για Αύγουστο στο νησί. Ήδη από την 1η Αυγούστου, ημέρα Παρασκευή μέχρι και την 3η Αυγούστου, ημέρα Κυριακή είχαμε 32 δρομολόγια να πιάνουν το νησί. Αποβιβάστηκαν από όλα αυτά 8.233 επιβάτες. Που σημαίνει πως άρχισαν οι καραβιές του Αυγούστου. Βεβαίως έφυγαν και 7.047 επιβάτες (που είχαν έρθει για τριήμερο. Όμως το ισοζύγιο είναι θετικό κατά 1.186 επιβάτες με το τέλος του τριημέρου, ενώ όπως μάθαμε κατά την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου όλα τα πρωινά δρομολόγια είναι πλήρη ή σχεδόν πλήρη. Μόνο στα απογευματινά υπάρχουν θέσεις και γκαράζ.
Επιπλέον το τριήμερο 1-3 Αυγούστου ήρθαν 2.019 ΙΧ και έφυγαν 1500 ΙΧ. Είχαμε ένα θετικό άθροισμα 519 ΙΧ. Κι έρχονται κατά εκατοντάδες την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου. Αύξηση και στις μοτοσυκλέτες. Ήρθαν 195 κι έφυγαν 144. Έμειναν στο νησί 51. Κι έρχονται οι καραβιές της πρώτης εβδομάδας του Αυγούστου. Ισολογισμό θα κάνουμε στο τέλος του μήνα. Για την ώρα μένουμε στο συμπέρασμα πως η κίνηση κορυφώνεται. Κόσμος έρχεται πολύς και φεύγει λιγότερος. Τα μηνύματα του Ιουλίου μπορεί κανείς να τα διαβάσει είτε ως ισορροπία είτε ως στασιμότητα. Τα οικονομικά μηνύματα μπορεί κανείς να τα διαβάσει ως συγκρατημένα. Και ο Αύγουστος ξεκινά ζωηρά. Καλή κορύφωση της σεζόν λοιπόν...