ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟ ΣΤΕΝΟ: "Αυτοκινητόδρομοι" της αύριον!...

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΤΕΝΟ

 Επισκεφθήκαμε για μια ακόμα φορά το Στενό της Άνδρου για να δούμε τα συνοδευτικά έργα που γίνονται με αναφορά το αιολικό πάρκο των 5 ανεμογεννητριών που προχωρά η κατασκευή τους στο Φραγκάκι. Είχαμε γράψει πως μαζί με το έργο θα γίνει και θα μείνει στην περιοχή ένας νέος βατός δρόμος 6 χιλιομέτρων. Αυτό που ξέραμε με αυτό που είδαμε όμως μας ξάφνιασε και μάς εντυπωσίασε...

Εκεί που υπήρχε ένα στενό κακοτράχαλο δρομάκι πλάτους 4 μέτρων που χώραγε ένα αυτοκίνητο και που ανέβαινε με δεκάδες στροφές ελικοειδώς όπως φαίνεται στην παραπάνω φωτογραφία...

...Τώρα ξεκινά ένας "αυτοκινητόδρομος" πλάτους 12 μέτρων με καλές κλίσεις και όσο το δυνατόν πιο περιορισμένες στροφές. Η διαφορά του πριν και του τώρα απίστευτη. Πριν πήγαινες στο Στενό κι έκανες τον "Ιντιάνα Τζόουνς"! 'Οταν τελειώσουν τα έργα των 6 χιλιομέτρων απλώς θα πηγαίνεις... για μπάνιο!!!

Ο μικρός 5μετρος δρόμος που περνά μέχρι σήμερα κάτω από την κορυφή του Προφήτη Ηλία λίγες δεκάδες μέτρα πριν την νέα διαδρομή προς το αιολικό πάρκο. Θα διαπλατυνθεί προσεχώς...

 Η μεγάλη και φαρδιά ευθεία μετά την δύσκολη διασταύρωση προς την Αγία Μονή. Πριν πλάτους ενός αυτοκινήτου. Τώρα 12μετρος άνετος δρόμος που συνεχίζει προς το Στενό. Οι διαφορές του πριν και του τώρα... 

Το τοπίο και ο δρόμος που υπάρχει προϊδεάζουν και για τις ασχολίες των ξωμάχων αυτής της γης: κτηνοτροφία και μελισσοκομία. Αυτές είχαν απομείνει ως αγροτικές ασχολίες. Δεν ξέρουμε τις ασχολίες της αύριον στην περιοχή, όμως μπορεί ο νέος δρόμος να δώσει και νέες ευκαιρίες και ιδέες σε κάποιους...

 

Ο δρόμος που τώρα διανοίγεται - όπως φαίνεται στη φωτογραφία - δεν έχει καμία σχέση από άποψη κατασκευής και άνεσης σε σχέση με το κακοτράχαλο μικρό αγροτικό δρόμο που συντηρούσαν οι χωρικοί της Πϊσω Μεριάς να πηγαίνουν στα κονάκια και στα άγονα κτήματα τους. 

 Σε όλο το μήκος των 6 χιλιομέτρων του δρόμου για το Στενό θα γίνουν τεχνικά έργα και θα στρωθεί χαλίκι και 3Α. Την συντήρηση για 20 χρόνια έχει αναλάβει γραπτώς η εταιρεία που θα διαχειρίζεται το αιολικό πάρκο των ανεμογεννητριών στο Φραγκάκι.

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΡΑΓΚΑΚΙ

 

Η  παραπάνω φωτογραφία απεικονίζει τον μικρό κακοτράχαλο τετράμετρο δρόμο που κατηφορίζει από την κορυφή του Προφήτη Ηλία με την αμέσως επόμενη από κάτω. Ανάμεσα στις δύο τσιμεντένιες κατασκευές ξεκινά σήμερα ο μήκους 2,7 χιλιομέτρων για το Φραγκάκι και το αιολικό πάρκο... 

Αυτός είναι ο νέος δρόμος για το Φραγκάκι. Σχεδόν 12μετρος "αυτοκινητόδρομος" σε σχέση με τον δρομίσκο πλάτους 3,5 μέτρων που υπηρχε εδώ και από τον οποίο πήγαιναν - έως ένα σημείο μόνο - οι αγρότες στα κονάκια και στα κτήματα όπου έχουν τα ζώα τους...

Το Φραγκάκι πριν ξεκινήσουν τα έργα. Αυτή ήταν η συνολική εικόνα μιας περιοχής απάτητης κι απόμακρης, που δεν φαινόταν από πουθενά καθώς την επικαλύπτει η κατά 100 μέτρα ψηλότερη γειτονική Ράχη...

 

Ο νέος 12μετρος δρόμος που διανοίχτηκε στην περιοχή. Αν η Άνδρος είχε τέτοιο δρόμο να συνδέει το Γαύριο με την Χώρα το ταξίδι των 35 χιλιομέτρων θα συντόμευε κατά 7-8 χιλιόμετρα και κατά ένα τέταρτο της ώρας. Όμως όταν έγινε η χάραξη του υπάρχοντος δρόμου Χώρας-Γαυρίου - προπολεμικά και όταν βελτιώθηκε μεταπολεμικά - ήταν άλλες οι δυνατότητες και άλλες οι προδιαγραφές. Γι΄ αυτό και γράψαμε στον τίτλο του οδοιπορικού μας στο Στενό "αυτοκινητόδρομοι της αύριον"... 

 

 Οι δρόμοι θα ολοκληρωθούν στο τέλος της άνοιξης. Τα 6 χιλιόμετρα του Στενού θα κοστίσουν περίπου στο 1.000.000 ευρώ. Τα 2,7 χιλιόμετρα στο Φραγκάκι θα κοστίσουν περίπου 500.000 ευρώ. Οι δρόμοι θα συντηρούνται από την εταιρεία. 

 

 Φυσικό είναι με τέτοια έργα η εικόνα της περιοχής να αλλάξει. Κάποιοι, οπαδοί της υπάρχουσας εικόνας και της δεδομένης Άνδρου δεν το θέλουν. Άλλοι φρονούν αντίθετα θεωρώντας πως γίνεται ένα έργο σε μια περιοχή ξεχασμένη, άγονη, απόμακρη. Το εύρος του έργου προσδιορίζει και τις αλλαγές. Με τα σημερινά δεδομένα το έργο αυτό αλλάζει μερικά τοπία και εικόνες, αλλά προσθέτει αξία στην περιοχή και την Άνδρο. Προς αποφυγή υπερβολών να σημειώσουμε πως δεν θεωρούμε το Στενό ικανό να φέρει κι άλλα τέτοια έργα. Όμως το σημερινό εκτός από νόμιμα αδειοδοτημένο είναι και σημαντικό για την περιοχή. 

 Η εντυπωσιακή θέα από την πλατφόρμα της τρίτης ανεμογεννήτριας στο Φραγκάκι. Ήταν σχεδόν αδύνατο να φτάσει κανείς μέχρι εκεί χωρίς το νέο δρόμο. Κατανοητές οι αντιδράσεις μερικών ως προς τα πουλιά. Όμως απίστευτες οι αντιδράσεις για την κυοφορία ενός ζευγαριού σπιζαετών της περιοχής. Οι άνθρωποι και οι δραστηριότητες τους πρέπει να συνυπάρχουν με τα πτηνά και τη ζωή τους. Η ισορροπία είναι αναγκαία για την συνύπαρξη. Αντιθέτως, η υπερβολή οδηγεί η φύση και η ζωή να αποφασίζουν μόνες τους με αποκλεισμούς. Οι 5 ανεμογεννήτριες δεν ενοχλούν τον σπιζαετό και προσθέτουν σε μια περιοχή έρημη, ξεχασμένη κι απόμακρη. Αυτή είναι η γνώμη μας για το συγκεκριμένο έργο. Χωρίς υπερβολές, φανατισμούς, μονομέρειες. Ή, και ακραίους επιθετικούς προσδιορισμούς, που επιχείρησαν ορισμένοι άδικα και απρόκλητα όλο αυτό το διάστημα. Αυτά για να μπορούμε όλοι μαζί να στηρίξουμε αύριο ένα λειτουργικό χωροταξικό των ανεμογεννητριών στην Άνδρο...

"ΕΝ ΑΝΔΡΩ" 

 

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Σε ακτίνα 3000χλμ τουλάχιστον....... το εργοτάξιο είναι στα 600μ. Επίσης υπάρχει σε εκκρεμότητα και μια απόφαση του ΣτΕ!!
Έτσι ώστε να σταματήσει μια για πάντα!!

ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Δεν γνωρίζω ποιος αποφάσισε τι. Ως φαίνεται το Συμβούλιο Επικρατείας σύμφωνα με όσα λέτε αποφάσισε αναστολή για το εργοτάξιο. Τα έργα συνεχίζονται εκτός εργοταξίου. Άρα διακοπή εργασιών δεν υπάρχει για τα άλλα έργα.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 3 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Ήρθε ένας σπιζαετός και μου είπε ότι τα έργα σταμάτησαν.

Μάντεψε γιατί!

Επειδή ήταν ΠΑΡΑΝΟΜΑ!

ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Κάποιο λάθος έχετε κάνει. Κάποιος άλλος νωρίτερα έγραψε πως αναστέλλονται εντός εργοταξίου μέχρι 31/5 που λήγει η περίοδος επώασης.
Επίσης υπάρχουν τέσσερα έργα σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή. Δύο δρόμοι, ένα χαντάκι καλωδίου 14 χιλιόμετρα και ένας υποσταθμός στον Πιτροφό. Άρα τι ακριβώς σταματά; Και που σταματα; Αύριο λοιπόν η συνέχεια του ρεπορτάζ...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 3 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Αναστολή εργασιών εως 31/05 και βλέπουμε......
ΑΝΤΕ ΓΕΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

This comment was minimized by the moderator on the site

Ποιά ανάπτυξη βλέπει ο κόσμος. Να υποθέσω ότι μέχρι το Στενό ο δρόμος περνά από ιδιόκτητα διαραχα να το πω ανδριωτικα. Για να γίνει η διαπλάτυνση των 2,5 χλμ στα 12 μέτρα από τις φωτογραφίες φαίνεται ότι κατέβηκαν ολόκληρες πλαγιές, είναι και φρέσκα τα ίχνη από τα μηχανήματα. Ο κλήρος σαν εμβαδόν δεν είναι μεγάλος. Μπορεί ο δρόμος να δίνει αξία αλλά όπου έγινε ή θα γίνει διαπλάτυνση θα περιορίσει τα διαραχα άλλα μπορεί να έχει κόψει στην μέση. Να πουμε οτι από κάποια χωράφια περνανε και οι πυλωνες υψηλής τάσης που από κάτω δεν ζει ούτε λαγός. Μάλλον απαξίωση της περιοχης βλέπω. Όταν αφήνεις κάτι όσο γίνεται απείραχτο με τις ξερολιθιες και τα σχηματισμενα μονοπάτια είναι αξιοθεατο, έστω και αν το επισκέπτονται λίγοι, όσο για τους ντόπιους ας φάνε ανάπτυξη

This comment was minimized by the moderator on the site

Φανταζει ονειρο ακομα 35 χρονια μετα η σκεψη για δυο δρομους προς το στενο ενα για καθε νησι και μια παντοφλα να μας συνδεει , μηπως εγινε μια μικρη αρχη ?

This comment was minimized by the moderator on the site

Νόμιμα αδειοδοτημένο...
ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Άμα ήταν παράνομο θα το είχαν σταματήσει...
Απλά πράγματα.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 3 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Τέλεια, γρήγορα θα δούμε και κατοικίες και πολλά άλλα. Έτσι δημιουργείται ανάπτυξη. Τα πουλιά θέλουν την παρουσία του ανθρώπου, διότι οφελουνται από τις δραστηριότητες του.

This comment was minimized by the moderator on the site

Λάθος εντυπώσεις προσπαθείς να δώσεις. Ο δρόμος μεγάλωσε μόνο και μόνο για τις ΑΓ στο Φραγκακι. Αλλά οι πισω μεριτες μάλλον ξεχωριστά από τους υπόλοιπους Ανδριωτες συνυπάρχουν στο νησί. Βασικά χάθηκε η ευχαρίστηση για τους πεζοπορους και όσους κάνουν περάσματα με οχήματα και μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Μα αυτό ακριβώς γράφουμε στο οδοιπορικό 10 φορές. Πως ο δρόμος έγινε για τις ανεμογεννήτριες στο Φραγκάκι. Αλλά θα μείνει και για τους κατοικους και τους επισκέπτες. Που είναι η διαφορά με ότι γράφετε εσείς. Όσο για τους περιπατητές που λέτε μοιάζει πρωτότυπο γιατί δεν υπήρχαν περιπατητές στην περιοχή και δεν υπήρχαν και μοτοσυκλέτες. Από τις δεκάδες φορές που έχουμε πάει από το 2016 δεν είδαμε πουθενά αυτά τα δύο είδη επισκεπτών. Μάλλον για άλλη περιοχή της Άνδρου μιλάτε. Ή, μιλάτε για κάτι περιστασιακό κάποια φορά. Άλλωστε υπάρχουν τέτοιες διαδρομές προς την Αγία Μονή και τις Κρεμύδες...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 3 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Οι καταπατήσεις περιουσιών δεν σας ενδιαφέρει ομως
Τώρα που έρχονται ασφαλιστικά μέτρα από τους ιδιοκτήτες να δούμε τους αυτοκίνητο δρόμους των ανεμογενητριαδων
ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Μάλλον δεν ξέρετε πως έχουν όλοι πληρωθεί σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες για τις διαπλατύνεις μητέρα Τερέζα.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 3 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Κύριε Μπασαντή,

Αν δεν απατώμαι η διαπλάτυνση / αναδιαμόρφωση του δρόμου στο Στενό αφορά την περιοχή από το Μέσα Στενό ως τον Προφήτη Ηλία. Λόγω των εγκαταστάσεων του ηλεκτρικού δικτύου μεταφοράς στην Τήνο στο Μέσα Στενό, στην περιοχή απαγορεύεται η ανάπτυξη αρκετών δραστηριοτήτων.

Όπως θα γνωρίζετε το πιο ενδιαφέρον (από άποψη καλλιεργειών / τουριστικού ενδιαφέροντος) ίσως τμήμα του Στενού προς την Αγία Μόνη και την παραλία Έξω Στενού δεν καλύπτεται από τα σχετικά έργα. Ο δρόμος αυτός μήκους 2,5 χλμ είναι σε μεγάλο βαθμό τσιμεντοστρωμένος λόγω των μεγάλων κλίσεων που παρουσιάζει. Όπου δεν είναι τσιμεντοστρωμένος, το χώμα έχει φύγει προ πολλού και η κίνηση γίνεται πάνω σε πετρώδες έδαφος.

Υπάρχει κάποια δέσμευση από την πλευρά της κοινότητας / δήμου για βελτίωση της πρόσβασης στην περιοχή του Στενού που παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, ενδεχομένως με ολοκλήρωση της τσιμεντόστρωσης; Αντίστοιχα η πρόσβαση προς τις Κρεμμύδες θα μπορέσει να βελτιωθεί ώστε οι περιοχές αυτές να είναι επισκέψιμες;