Κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο η Ελλάδα με το 21% του παγκόσμιου στόλου και 5.514 πλοία!!!

Του Μηνά Τσαμόπουλου

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Ρεκόρ χωρητικότητας για τον ελληνόκτητο στόλο με 355,3 εκατ. τόνους dw 

Η Ελλάδα, σύμφωνα με την ΕΕΕ, παραμένει η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες με 5.514 πλοία ελέγχουν σήμερα περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους χωρητικότητας (dwt)1 . Η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%.

Οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν τις μεγάλες επενδύσεις και το 2022

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν:

  • 31,78% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων
  • 25,01% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
  • 22,35% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG)
  • 15,60% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών & προϊόντων πετρελαίου • 13,85% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Αερίου Πετρελαίου (LPG) • 9,33% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Η ελληνική ναυτιλία είναι η ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας

Ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει το 59% του στόλου που ελέγχεται από Κράτη Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) , ο οποίος σε ποσοστό άνω του 75% δραστηριοποιείται στον bulk/tramp τομέα. Το ένα τρίτο του ελληνόκτητου στόλου φέρει σημαία Κράτους Μέλους της ΕΕ που δραστηριοποιείται ανά την υφήλιο.

Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος μεταφέρει φορτία μεταξύ τρίτων χωρών σε ποσοστό άνω του 98% της μεταφορικής του ικανότητας, αποτελώντας έτσι τον μεγαλύτερο διασυνοριακό μεταφορέα παγκοσμίως. Η ελληνική ναυτιλία δραστηριοποιείται κατά κύριο λόγο στον τομέα των bulk/tramp μεταφορών , ο οποίος έχει χαρακτηριστικά τέλειου ανταγωνισμού: ένας πολύ μεγάλος αριθμός ιδιωτικών, κυρίως Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜμΕ) δραστηριοποιούνται παγκοσμίως μέσα σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, με ευέλικτη και αποτελεσματική διοίκηση και διαχείριση περιουσιακών στοιχείων, ελεύθερη πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και χαμηλά κόστη εισόδου και εξόδου από την αγορά.

Οι πλοιοκτήτες/διαχειριστές πλοίων στον bulk/tramp τομέα, μεταφέροντας φορτία σε ad hoc βάση, δεν είναι σε θέση να επηρεάσουν τις τιμές της ναυλαγοράς.

Τα περισσότερα πλοία στον τομέα της bulk/tramp ναυτιλίας λειτουργούν βάσει συμβάσεων χρονοναύλωσης. Ο χρονοναυλωτής αναλαμβάνει την εμπορική λειτουργία του πλοίου και καθορίζει τον τύπο και τις ποσότητες του φορτίου που θα μεταφερθούν, καθώς και τη διαδρομή και την ταχύτητα του πλοίου.

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Ναι έλα να με μάθεις εσύ για τα ποντοπόρα. Αλλά ξέχασα εσύ έχεις γνώμη επί παντός επιστητού......

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Κι εσύ τι ξέρεις που δεν ξέρεις ούτε το όνομα σου. Εγώ είχα πατέρα στα ποντοπόρα και έμαθα πολλά μαζί του και σπουδάζοντας οικονομία. Εσύ ακόμα δεν ξέρεις πως σε λένε. Τα υπόλοιπα αύριο...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 μήνα πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Απ όλα αυτά πόσα έχουν Ελληνική σημαία;;;και πόσοι Έλληνες δουλεύουν;;;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Μερικές δεκάδες χιλιάδες Έλληνες ναυτικοί δουλεύουν σε πλοία με ελληνικές και ξένες σημαίες αν αυτό δεν σε στενοχωρεί...
Γιατί πρέπει να ξέρεις πως σε εκατοντάδες πλοία με ξένες σημαίες οι αξιωματικοί συχνά είναι Έλληνες...
Πόσα λίγα ξέρεις για τα ποντοπόρα φίλε μου...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 μήνα πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Ena reportaz me th nautiliakh isxh ths androu tha htan polu endiaferon