Σχετικά με την αλλαγή των κριτηρίων της μελέτης ΧΥΤΥ Άνδρου

(Μετά την ανάρτηση του σχετικού βίντεο του επίμεχου ΔΣ του Δήμου Άνδρου στο διαδίκτυο μηχανικός με σχετική πείρα μας έστειλε το παρακάτω σχόλιο αναφορικά με τα κριτήρια της μελέτης ΧΥΤΥ τα οποία μετά από θυελλώδη συνεδρίαση 26 Φεβρουαρίου 2015 τροποποιήθηκαν με ψήφους 11 έναντι 10. Την αναρτούμε με την ελπίδα πως μια εμπεριστατωμένη τεχνική προσέγγιση από ένα ειδικό μπορεί να βοηθήσει στην εξέλιξη μιας συζήτησης για τα κριτήρια του ΧΥΤΥ Άνδρου – «εν Άνδρω»).

Το υποκριτήριο Γ5 όπως αναφέρεται στην αρχή ή Γ4 όπως αναφέρεται στη συνέχεια στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη χωροθέτηση ΧΥΤΥ Άνδρου, είναι το Υποκριτήριο της Κεντροβαρικότητας, το οποίο υπάρχει στις μελέτες για χωροθέτηση ΧΥΤΑ/Υ, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις περί καθορισμού κριτηρίων. (Οι διατάξεις βάσει των οποίων συντάσσεται η μελέτη υπάρχουν και στις αρχικές αναφορές στη νομοθεσία).

    --  Δεν μπήκε λοιπόν τυχαία ή από λάθος και στη συγκεκριμένη μελέτη. (Θα μπορούσε, από άποψη κατηγοριοποίησης, να είχε ενταχθεί ως υποκριτήριο στα  Λειτουργικά Κριτήρια).

   --   Δεν ταυτίζεται όμως και δεν έχει σχέση με το Υποκριτήριο Ε3 Εκτιμώμενου Κόστους Μεταφοράς που ανήκει στα Οικονομικά Κριτήρια. Έχουν άλλωστε διαφορετικές μεταξύ τους κλίμακες βαθμολογίας και διαφορετικούς συντελεστές βαρύτητας.  

Αυτό φαίνεται από τη συγκριτική ανάγνωση των σχετικών πινάκων, με βάση τους οποίους έγινε η ανάθεση της εν λόγω μελέτης.  

Υποκριτήριο Γ5 (ή Γ4) Οδική απόσταση του χώρου από το Κέντρο Βάρους της εξυπηρετούμενης περιοχής

Πίνακας 47 Βαθμονόμηση κριτηρίου Γ4

Απόσταση από την κύρια πηγή απορριμμάτων <10 km: Βαθμοί 10

Απόσταση 10-15 km:                Βαθμοί 9

Απόσταση 15-20 km:                Βαθμοί 8

Απόσταση 20-25 km:                Βαθμοί 7

Απόσταση 25-30 km:                Βαθμοί 6

Απόσταση 30-35 km:                Βαθμοί 5

Απόσταση 35-40 km:                Βαθμοί 4

Απόσταση 40-45 km:                Βαθμοί 3

Απόσταση 45-50 km:                Βαθμοί 2

Απόσταση     >50 km:               Βαθμοί 1

Από Πίνακα 63 Συντελεστής Βαρύτητας 7% του 35%

(Η κεντροβαρικότητα είναι κεντροβαρική απόσταση κάθε υποψήφιου χώρου από την κύρια πηγή απορριμμάτων. Για να δοθεί η βαθμολογία προϋποθέτει να ευρεθεί το κέντρο βάρους παραγωγής απορριμμάτων, από το οποίο μετρώνται οι αποστάσεις)

Υποκριτήριο Ε3 Εκτιμώμενο Κόστος μεταφοράς των απορριμμάτων

Πίνακας 62 Βαθμονόμηση κριτηρίου Ε3

Πολύ χαμηλό                                                  10

Χαμηλό                                                              8

Μέτριο                                                               6

Σχετικά υψηλό                                                  4

Υψηλό                                                                 2

Από Πίνακα 63 Συντελεστής Βαρύτητας 2% του 10%

(Στο κόστος μεταφοράς των απορριμμάτων και λειτουργίας του ΧΥΤΥ, για περισσότερη ακρίβεια μπορεί ακόμα να υπεισέρχονται και παράγοντες που σχετίζεται με τις κυκλοφοριακές συνθήκες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δρόμου (πλάτος, στροφές κ.λπ) Μπορεί να σχετίζεται και τις ποσότητες των μεταφερόμενων απορριμμάτων από κάθε τόπο παραγωγής προς τον τελικό αποδέκτη)

Η συνολική βαθμολογία προκύπτει αν η τιμή κάθε βαθμονομημένου κριτηρίου πολλαπλασιασθεί με το ειδικό βάρος του, όπως προβλέπεται στον υπάρχοντα στη μελέτη  σχετικό Πίνακα 63. Σύμφωνα όμως με αυτόν, εκτός από διαφορετική κλίμακα υπολογισμού τα δύο ανωτέρω διακριτά υποκριτήρια έχουν και διαφορετικό συντελεστή βαρύτητας.

  •   --  Μάλιστα το προς κατάργηση υποκριτήριο της κεντροβαρικότητας είναι από τα ιδιαίτερα βαρύνουσας σημασίας (με 7% του 35%, που είναι το δεύτερο στην κλίμακα βαρύτητας κριτηρίων μετά το Α3α που αφορά την θέση έργων υδροληψίας και είναι 8,75% του 35%)
  •   --  Επιπλέον αν λείψουν οι βαθμοί αυτού του κριτηρίου, ούτε προβλέπεται από τη μελέτη ούτε είναι αυτονόητο το πως και που θα κατανεμηθούν στα άλλα υποκριτήρια! Η προτεινόμενη κατάργησή του επομένως απαιτεί τη συνολική αναδιατύπωση του πίνακα βασικών συντελεστών βαρύτητας υποκριτηρίων.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Σύμφωνα με τις  παραπάνω παρατηρήσεις, η προτεινόμενη κατάργηση του υποκριτήριου Γ5 ή Γ4 δεν ανταποκρίνεται, κατά την γνώμη μου, στον ισχυρισμό της διοίκησης ότι τα δύο υποκριτήρια είναι ίδια.

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Παρακολουθω με Απογνωση και πραγματικο Θυμο τις οποιες διαβουλευσεις, αντιρρησεις και αποριες εκψραζονται απο μερος των συμπολιτων μου Ανδριωτων. Και περα απο το οτι συμφωνω και συντασσομαι με τις συντριπτικε περισσοτερες δεν μπορω παρα να αγανακτω γιατι ουδεποτε και απο κανεναν δεν εγινε αποδεκτη η ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΗΣ προθεση μου να συμβαλω στην Θετικη Επιλυση του προβληματος της Χωροθετησης του ΧΥΤΥ , μεσα και απο την πολυετη πλεον Μελετητικη και Ενημερωτικη μου πληροτητα για τα ζητηματα της Ολοκλβρωμενης Διαχειρισης Απορριμματων καθως και την συμμετοχη μου σε Ειδικες Ομαδες Εργασιας των ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ και του Σ.Α.Δ.Α.Σ. Στην δικη μου λοιπον Σχεδαστικη Προταση για τον Νεο ΧΥΤΥ της Ανδρου, η μεσοχωρικη θεση (Γ2) ειναι η ΜΑΚΡΑΝ ΠΙΟ ΚΕΝΤΡΟΒΑΡΙΚΗ, ΠΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ, ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΒΑΙΝΟΥΣΑ. με πλβθωρα των Αναπτυξιακων Δραστηριοτητων που θα πρεπει συνετα να προφυλαξουμε και να προχωρησουμε στην Αξιοποιηση τους τα επομενα χρονια (Ηπιος οικογενειακος και Εναλλακτικος Τουρισμος , Βιολογικη Γεωργια και Κτηνοτροφια, Τοπικη Μικρομεσαια Μεταποιηση προιοντων Π.Ο.Π., Πεζοπορικος και Φυσιολατρικος ολοχρονος Τουρισμος, Υγιειονομικος και Αναζωογονητικος Τουρισμος). Η θεση του , ΕΚΤΟΣ της Παραλιακης Ζωνης- Ζ.Ο.Ε. (ανω των 1500μ. απο την ακτογραμμη και τις παραλιες) , πλησιον του Αγ. Γεωργη Φαραλη και ανω της Επαρχ. Οδου Σταυροπεδας- Καππαριας- Κορθιου και με επιπλεον ανοιχθεισα προ λιγων ετων εγκαρσια οδο που συνδεεται με την Επαρχ. Οδο Ορμου Κορθιου- Κοχυλου- Χωρας για εξυπηρετηση χωματουργικων μηχανηματων και φορτηγων (στο υψος μεταξυ Κοχυλου και Παλαιοκαστρου) ειναι ιδιαιτερα καταλληλος και εξασφαλιζει την αμεση και χωρις μεγαλο κοστος διαμορφωσης του ωστε να δεχεται ολων των μεγεθων τα Απορριμματοφορα και απο δυο εναλλακτικες διαδρομες. Δηλαδη εν ολιγοις θα πετυχαινε την ΜΕΓΙΣΤΗ βαθμολογηση στα κριτηρια Γ3, Γ5 και Ε3 τημ Μελετης της ΕΠΤΑ Α.Ε. Μοιραια λοιπον επανερχομαι στο γεγονος και την δικαολογημενη Απορια και Αγανακτηση οτι ενω τον Νοεμβρη 2014 ο Δημκς αποψασιζε τον εμπλουτισμο με νεες προτασεις εναλλακτικων θεσεων για τον ΧΥΤΥ , ΔΕΝ ΣΥΜΠΕΡΙΕΛΑΒΕ την χικη μκυ Χωροθετικη Προταση 3 Εναλλακτικων θεσεων αν και σχετικο Dvd ειχα προσωπικα παραδοσει απο τον Οκτωβρη στον ιδιο τον Δημαρχο Θ. ΣΟΥΣΟΥΔΗ, οσο και σε 3 δημτικους του συμβουλους καθως και στον Επαρχο κο Δ. ΛΟΤΣΑΡΗ (λιγο αργοτερα, εντος του 2014). Για του λογου δε το αλβθες θα σας τις καταθεσω και στο e-mail επικοινωνιας του ENANDRO.GR καθως και στο ΑΝΔΡΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ.

This comment was minimized by the moderator on the site

To πρόβλημα του ΧΥΤΥ είναι είναι πολιτικό.
Κανένας δήμαρχος δεν είναι διατεθειμένος να σπάσει αυγά.
"Είναι πολλά τα κουκιά "...
Απο την στιγμή που δεν μπόρεσαν ΟΛΟΙ τους οι δήμαρχοι που πέρασαν να κατασκευάσουν έναν ΧΥΤΥ και όταν είχαν 3 ΚΠΣ και " λεφτά υπήρχαν" αυτό σημαίνει ότι
Ή οι δήμαρχοι στην Άνδρο δεν ήθελαν να προωθήσουν τον ΧΥΤΥ για να μή χάσουν την καρέκλα τους
Ή όλοι οι δήμαρχοι ήταν ανίκανοι και λίγοι , την στιγμή που σε όλα τα άλλα νησιά των Κυκλάδων άλλοι το κατάφεραν.
Όλα τα υπόλοιπα είναι " άλλα λόγια ν΄αγαπιόμαστε" !
ΧΥΤΥ στην Άνδρο δεν θα μπορέσουν να κατασκευάσουν ΠΟΤΕ .
Είναι πολλά τα τοπικά συμφέροντα και όλοι θέλουν τα σκουπίδια μακρυά απο την πόρτα τους.
Άδικα προσπαθείτε να κατανοήσετε το αυτονόητο .

This comment was minimized by the moderator on the site

Δλδ είναι σαν να μας λέτε ότι κάποιος θέλει να βγάλει τη Πλούσκα από τη μέση... Το μόνο μέρος από τα προτεινόμενα το οποίο δεν χρειαζόταν απαλλοτρίωση.... Γιατί άραγες??? Είναι πολλά τα λεφτά τελικά.....