Υπάρχει ελπίδα για ένα σημαντικό κέντρο πολιτισμού στο Γαύριο

 

Το ωραίο νεοκλασικό του παλιού δημοτικού μπορεί να γίνει ένα κέντρο πολιτισμού του Γαυρίου, αλλά και της Άνδρου. Μια καλαίσθητη διαμόρφωση του εξωτερικού χώρου θα δώσει τη δυνατότητα να γίνονται πολιτιστικές εκδήλώσεις.

Το Γαύριο φαίνεται πως προχωρά στην δημιουργία ενός σημαντικού κέντρου πολιτισμού που μπορεί να γίνει αναφορά όλης της Άνδρου. Με τον τρόπο αυτό το λιμάνι του νησιού μας αποκτά μια καινούρια πολιτιστική προοπτική. Απομένουν να γίνουν μερικά ακόμα σημαντικά βήματα. Αλλά όπως είπε στην ομιλία του στην κοπή της πίτας του Φιλοπρόοδου ο πρόεδρος του Γιάννης Μαμάης: υπάρχει πλέον μια σοβαρή συζήτηση που μπορεί να καταλήξει θετικά.

Η θετική προοπτική προέκυψε μετά την σημαντική σύσκεψη των τοπικών παραγόντων της Υδρούσας με την ηγεσία του Φιλοπροόδου Ομίλου, που έγινε στο Γαύριο το πρωί του Σαββάτου 20/2. Στη σύσκεψη συζητήθηκε (σημ. Εν Άνδρω: εδώ διαγράφηκε η λέξη "αποφασίστηκε" που μπέρδεψε αναγνώστρια και χρησιμοποιήθηκε εκ παραδρομής σε αντίθεση με όλο το πνεύμα του κειμένου, του τίτλου και ιδίως του Συμπεράσματος) το αν το παλαιό δημοτικό σχολείο του Γαυρίου θα παραχωρηθεί στον Φιλοπρόοδο Όμιλο από τον Δήμο Άνδρου για πολιτιστικό κέντρο της πόλης. Ο Φιλοπρόοδος αναλαμβάνει με δικά του μέσα και χρήματα να το μετατρέψει σε ένα κέντρο πολιτισμού του Γαυρίου και της Άνδρου.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν η αντιδήμαρχος Μαρία Μαμάη, η δημοτική σύμβουλος και υπεύθυνη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Άννα Βολίκα, ο πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Μίλτος Κάρλος, η δημοτική σύμβουλος Νίκη Μαμάη, τα μέλη του Τοπικού Συμβουλίου, ο πρώην πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Νίκος Τριδύμας, ο Γιάννης Μαμάης, πρόεδρος του Φιλοπρόοδου, ο Γιώργος Δαρδανός παράγων του Ομίλου, εκπρόσωπος του ΚΠΕ Κορθίου και ο πατέρας Καλλίνικος εφημέριος της εκκλησίας του Αγίου Νικολάου Γαυρίου.

Η παρουσία του πατέρα Καλλίνικου εκφράζει την αντίθετη άποψη σε μεγάλο μέρος του παραπάνω σχεδίου. Ο πατέρας Καλλίνικος ζητά να χρησιμοποιήσει η εκκλησία ως αποθήκη του ναού το παλιό κοντέινερ που είχε έρθει από σεισμόπληκτη περιοχή είχε τοποθετηθεί στο προαύλιο και χρησιμοποιήθηκε καταχρηστικά ως τάξη για μερικά χρόνια στο παλιό δημοτικό. Ζητά στο παράνομο κτίσμα να προσθέσει και στέγη με κεραμίδια!!! Επιπλέον ζητά την χρήση του προαυλίου χώρου του παλιού σχολείου για πάρκινγκ!

Από την συναυλία του Μίλτου Πασχαλίδη που διοργάνωσε ο Φιλοπρόοδος Όμιλος. Πόσο καλύτερα θα ήταν χωρίς το παράνομο κοντέινερ/αποθήκη και πόσο πιο ασφαλής αν έλειπε αυτή η χωρίς προδιαγραφές πρόχειρη κατασκευή; Πως θα μονιμοποιηθεί κάτι τόσο παράνομο;

Από την μεριά του ο Φιλοπρόοδος Όμιλος προτείνει να επεκταθούν οι κερκίδες, του παλιού πέτρινου θεάτρου που με μεράκι είχε κτίσει η πρώην κοινοτάρχης Τασούλα Μαμάη και να δοθεί χώρος κάτω από αυτές για αποθήκη της εκκλησίας, ενώ δεν συζητά να γίνει το προαύλιο του σχολείου πάρκινγκ της εκκλησίας. Αντιθέτως θέλει να τον διαμορφώσει σε σκηνή του υπαίθριου θεάτρου για τις καλοκαιρινές εκδηλώσεις.

Στα σχέδια του Φιλοπρόοδου Ομίλου είναι να χρησιμοποιήσει τις αίθουσες του παλιού δημοτικού (α) μια εξ αυτών για μουσείο Ανδρέα Εμπειρίκου (έχουν εξασφαλιστεί εκθεσιακά κομμάτια από τον γιό του μεγάλου ποιητή Λεωνίδα Εμπειρίκου), (β) μια εξ αυτών για αίθουσα διδασκαλίας παραδοσιακής μουσικής (έχει βρεθεί δάσκαλος και υπάρχει διάθεση στα σχολεία της περιοχής), (γ) μια εξ αυτών για τις λειτουργίες του Συλλόγου (δ) μια εξ αυτών για διδασκαλίες του ΚΠΕ Κορθίου και της Τήνου, καθώς οι παρακολουθούντες τις μονοήμερες ομιλίες έρχονται μόνο για μερικές ώρες στο νησί κλπ.

Από την συναυλία του Γιάννη Σπανού που διοργάνωσε ο Σύλλογος Μακροτάνταλου. Διακρίνεται το παράνομο κοντέινερ/τάξη/αποθήκη που εμποδίζει την σωστή λειτουργία του πέτρινου υπαίθριου θεάτρου.

Από ότι φαίνεται υπάρχει ένα πλήρες σχέδιο και το οποίο συζητήθηκε χθες επίσημα και έχει συζητηθεί ανεπίσημα και σε προηγούμενες επαφές. Όλες οι ενέργειες και η μετατροπή του κτηρίου σε πολιτιστικό κέντρο και του υπαίθριου θεάτρου, καθώς και για την συντήρηση θα χρηματοδοτηθούν από τον Φιλοπρόοδο Όμιλο και δεν θα βαρύνουν τον Δήμο Άνδρου.

Το πολιτικό παιχνίδι

Για την ιστορία. Το όλο θέμα του πολιτιστικού κέντρου στο Γαύριο ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2015 όταν ο Φιλοπρόοδος Όμιλος ζήτησε με επιστολή επισήμως από τον δήμαρχο Άνδρου το παλαιό δημοτικό σχολείο του Γαυρίου να το μετατρέψει σε πολιτιστικό κέντρο της μικρής πόλης.

Το θέμα έμεινε για αρκετούς μήνες στα συρτάρια. Κάποια στιγμή εμφανίστηκε η εκκλησία με τον πατέρα Καλλίνικο που διεκδίκησε μέρος της χρήσης του κτηρίου και του προαύλιου χώρου όπως περιγράψαμε παραπάνω. Ο δήμαρχος, απ’ ότι γνωρίζουμε, δέχθηκε κατ’ αρχή μερικές από τις προτάσεις του πατέρα Καλλίνικου.

Το παλιό δημοτικό σήμερα. Φανταστείτε αυτό το ωραίο νεοκλασικό στο κέντρο του Γαυρίου φωτισμένο κατάλληλα τη νύχτα. Τι εικόνα θα δίνει στην περιοχή; Φανταστείτε τώρα τον χώρο γεμάτο από αυτοκίνητα. Τι εικόνα θα δίνει η πόλη; 

Στη συνέχεια στην κοπή της πίτας του Φιλοπρόοδου στην Αθήνα εξήγγειλε την παραχώρηση του κτηρίου. Όμως φαίνεται πως οι πιέσεις που ασκούνται δεν του επέτρεψαν να προχωρήσει μέχρι σήμερα το όλο ζήτημα. Απ’ ότι μαθαίνουμε αυτός που στηρίζει τον πατέρα Καλλίνικο στα αιτήματα του είναι ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Κυριάκος Θωμάς, που δεν είχε προσκληθεί από τους τοπικούς αρμόδιους του Γαυρίου στη σύσκεψη. Κάτι που τον ανησύχησε ιδιαίτερα και ρωτούσε το γιατί. Είναι προφανές πως έχουν πλέον δημιουργηθεί μεγάλες πολιτικές αντιθέσεις και στο Γαύριο, εκτός από το Μπατσί. Και στο επίκεντρο όλων είναι ο κ. Θωμάς.

Από τη μια είναι τα τοπικά αυτοδιοικητικά στελέχη του Γαυρίου τόσο της συμπολίτευσης όσο και της αντιπολίτευσης που στηρίζουν ομόφωνα την πρόταση του Φιλοπροόδου και τις προοπτικές που διαφαίνονται για ένα κέντρο πολιτισμού στο Γαύριο που θα αναφέρεται σε ολη την Άνδρο. Και από την άλλη υπάρχει ο πρόεδρος του ΔΣ, που έχοντας χάσει πλέον όλα τα πολιτικά ερείσματα του στο Γαύριο, ποντάρει να βρει κάποια μέσω της εκκλησίας ή μέσω επαγγελματικών συμφωνιών με τον Δήμο!

Αν ο Δήμος Άνδρου επιλέξει την πρόταση για ένα κέντρο πολιτισμού στο Γαύριο τότε το παράνομο λυόμενο/κοντέινερ πρέπει να φύγει και να παραχωρηθεί στην εκκλησία χώρος κάτω από τις κερκίδες. Ακόμα αν επιλέξει ένα σωστό πέτρινο θεατράκι για τις καλοκαιρινές εκδηλώσεις τότε δεν μπορεί να γίνει το προαύλιο προέκταση του αυλόγυρου της εκκλησίας και πάρκινγκ αυτοκινήτων.

Αν στον Δήμο επιλέξουν να μοιράσουν το καρπούζι, απλώς δεν θα αποκτήσει το Γαύριο ένα σωστό κέντρο πολιτισμού και ένα θέατρο για τις καλοκαιρινές εκδηλώσεις του. Και βέβαια η εικόνα του ωραίου παλιού νεοκλασικού κτηρίου του Γαυρίου καθώς και η λειτουργία ενός του πολιτιστικού κέντρου θα υποβαθμιστούν.

Συμπέρασμα: Υπάρχουν, λοιπόν, δύο επιλογές στο τραπέζι. Η μια συμβάλει στο κτίσιμο του παράνομου κοντέινερ και την μετατροπή του σε κτήριο με την δημιουργία και πάρκινγκ στον πνιγμένο οικιστικό ιστό του Γαυρίου. Η άλλη δημιουργεί ένα πολιτιστικό κέντρο με ένα αξιοπρεπές μικρό θέατρο και ενός προαύλιου χώρου/σκηνή στον τόσο ταλαιπωρημένο οικιστικά Γαύριο. Καθένας ας πάρει τις ευθύνες του και ας επιλέξει τι θέλει για το μέλλον της μικρής πόλης, αλλά και για την εικόνας του λιμανιού και της Άνδρου.

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Μελέτη σκοπιμότητας για την αξιοποίηση ακινήτου του πρώην Δημοτικού Σχολείου Γαυρίου
ΘΕΜΑ: ΜΕΛΕΤΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΟΥ (ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΑΥΡΙΟΥ) ΙΔΙΟΚΤΗΣΊΑΣ ΔΗΜΟΥ ΑΝΔΡΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥ ΧΩΡΟΥ (ΕΠΙΠΕΔΟ ΙΔΕΑΣ – ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ)
ΘΕΣΗ: ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΓΑΥΡΙΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΥΔΡΟΥΣΑΣ ΝΗΣΟΥ ΑΝΔΡΟΥ
Προς:
Δήμαρχο Άνδρου κ. Σουσούδη Θεοδόση
Πρόεδρο τοπικού συμβουλίου κ. Κάρλο Μιλτιάδη

Έπειτα από σειρά δημοσιευμάτων τοπικού ηλεκτρονικού μέσου μαζικής ενημέρωσης σχετικά με την αξιοποίηση του κελύφους του πρώην δημοτικού σχολείου Γαυρίου θα ήθελα να σας εκφράσω την ένσταση μου για το γεγονός ότι οι διαδικασίες που έχουν ακολουθηθεί έως σήμερα δεν έχουν ανοίξει το ζήτημα στην τοπική κοινωνία του Γαυρίου αλλά και της ευρύτερης περιοχής μη συμπεριλαμβάνοντας κατά αυτόν τον τρόπο τις καθημερινές ανάγκες, τη γνώμη και τη λύση των προβλημάτων αυτής.
Παρατηρείται ένα τεχνητό κλίμα πόλωσης από συγκεκριμένες πλευρές, κάτι που καταδεικνύει το ήθος αυτών, και μια αίσθηση πως η λύση είναι μονομερής και πρέπει να δοθεί άμεσα. Δίχως όμως να έχει αφουγκραστεί κανείς με πιο τρόπο το εν’ λόγω κέλυφος μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο και ουσιαστικό εργαλείο τόσο για το Γαύριο και τους πολίτες του αλλά και για το σύνολο της Άνδρου εν γένει.
Διά της παρούσης θα ήθελα να τοποθετηθώ με τις παρακάτω παραγράφους επί του θέματος τόσο ως πολίτης και κάτοικος Γαυρίου όσο όμως και με την επαγγελματική μου ιδιότητα και εκπαίδευση αυτή του Αρχιτέκτονα Μηχανικού στο βαθμό που αυτή μπορεί να προσφέρει στην παραγωγή γόνιμου διαλόγου στο πλαίσιο διαβούλευσης και ζύμωσης με την τοπική κοινωνία και τελικά στα πλαίσια των συμβουλίων.

Το ζήτημα της χρήσης
Η ανάγκη για να τη δημιουργία του πρώτου Πολιτιστικού Κέντρου Υδρούσας είναι αδιαμφισβήτητη, συνάδει με την προηγούμενη χρήση και διαρρύθμιση του υφιστάμενου κελύφους, εντάσσεται κεντροβαρικά στην καρδιά του οικισμού (δλδ μπορεί να καταστεί μια εστία καθημερινής χρήσης και αναφοράς), μπορεί να στεγάσει όλες τις υφιστάμενες ομαδικές δραστηριότητες των πολιτών με παράλληλη ανάπτυξη και στέγαση νέων καθώς επίσης δύναται να δώσει το στίγμα της πολιτιστικής και πολιτισμικής στάθμης της Άνδρου στην πύλη αυτής.
Με σύνθημα ‘πόλεις χωρίς πνευματικά κέντρα = νεκρές πόλεις’ κάτοικοι της Καστοριάς και άλλων πόλεων διεκδικήσαν και πέτυχαν, σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές, τη δημιουργία χώρων πολιτισμού τόσο τοπικής όσο και υποτροπικής αναφοράς, ανακουφίζοντας τις ανάγκες των πολιτών για εκπαίδευση, επιμόρφωση, ψυχαγωγία, αναψυχή, προβολή δράσεων, ανάπτυξη κοινών ενδιαφερόντων, κλπ όπου τελικά οι ίδιες αυτές οι στέγες κατάφεραν να λειτουργήσουν ως συνδετικοί κρίκοι της κοινωνίας αλλά και κόμβοι διασύνδεσης με άλλες ομάδες ανθρώπων και άλλους τόπους.
Ο καταστατικός σκοπός ενός τέτοιου οργανισμού είναι τόσο αυτονόητος που δε χωρά επεξηγήσεις και για να αναλογιστεί κανείς τη δυναμική του αρκεί να πάρει παράδειγμα από άλλους τόπους όπως στην Τήνο με το ‘Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού’1 ή στον Δήμο Νέας Σμύρνης με τον ‘Πολιτιστικό Οργανισμό’2 του Δήμου όπου πέραν των συναυλιών και των λοιπών περιοδικών εκδηλώσεων υπάρχει πλούσιο πρόγραμμα σεμιναρίων για ενήλικες και παιδιά.
Τι συμβαίνει σήμερα
Οι πολίτες της περιοχής διαχρονικά αναπτύσσουν δράσεις σε ομάδες δίχως μόνιμη στέγη, έτσι χρησιμοποιούν σχολικές αίθουσες. Το ίδιο συμβαίνει και με άλλες περιοδικές εκδηλώσεις (π.χ. ημερίδες του ΚΠΕ Άνδρου, κ.α.) χωρίς να συναντούν το κατάλληλο περιβάλλον και υποδομές κάτι που περιορίζει τις δυνατότητες, αυξάνει την πολυπλοκότητα μέσω εγκρίσεων κλπ.
Περιοδικά και συνήθως μόνο το καλοκαίρι δραστηριοποιούνται και διάφοροι σύλλογοι ή άλλες πρωτοβουλίες με εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους ή άδεια καταστήματα παραλιακά στον οικισμό.
Κατάλογος άστεγων μόνιμων συλλογικών δράσεων (αφορά μόνιμους κατοίκους):
Λέσχη Φιλανάγνωσης
Μαθήματα Παραδοσιακών Μουσικών Οργάνων
Παραδοσιακοί Χοροί
Yoga – Γυμναστική
Σεμινάρια του ΚΔΒΜ Άνδρου
κ.α.
Εμπλουτισμός χρήσεων
Κατάλογος επιπλέον προτεινόμενων χρήσεων:
Μαθήματα Κλασσικών Μουσικών Οργάνων, σε συνεργασία με τη Φιλαρμονική του ΜΟΥΣΑ
Μαθήματα Σύγχρονου και Μοντέρνου Χορού
Εργαστήρι Ζωγραφικής, Πλαστικής και Μικροκατασκευών
Φωτογραφική Λέσχη με Θάλαμο εμφάνισης και εκτύπωσης
Δανειστική Βιβλιοθήκη
Χώρο συλλογής ενδυμάτων κλπ (για προσφορά σε άπορους)
κ.α.Στα πλαίσια εξωστρέφειας, πολυσυλλεκτικότητας και φιλοξενίας το εν λόγω κέντρο και η διαχειριστική επιτροπή του οφείλει με τρόπο που επιτρέπει και δεν αποκλείει να είναι ανοικτό σε προτάσεις για δράσεις προσφοράς και συμμετοχής μεμονωμένων πολιτών, μικρών ομάδων, οργανωμένων συλλόγων και φορέων (π.χ. ΦΟΓ, ΚΠΕ Άνδρου, ΚΔΒΜ Άνδρου, ΑΝΔΡΩΣ ΚΟΙΝΣΕΠ, κλπ).
Επίσης θα μπορούσε να προκαλεί και να αναπτύσσει συνεργασίες με φορείς εκτός Άνδρου για τη διεξαγωγή workshops, ημερίδων, βιβλιοπαρουσιάσεων και άλλων δράσεων. Κρίσιμο στοιχείο αποτελεί το να αναδειχθεί σε μια εστία που εγκολπίζει και δραστηριοποιεί και τους μη Ανδριώτες κατόχους εξοχικών που θέλουν και μπορούν να προσφέρουν στον τόπο που έχουν επιλέξει να παραθερίζουν ή/και να ζουν τελικά μεγάλο διάστημα του χρόνου.
Οι παραπάνω χρήσεις και λειτουργίες προκύπτουν από τη μια ως ανάγκες του τοπικού πληθυσμού, τόσο του ενήλικου όσο και του ανήλικου, με έμφαση στη χειμερινή περίοδο αλλά και βάση των ωφέλιμων χώρων που διαθέτει το ακίνητο και της διαμόρφωσης κτιριολογικού-λειτουργικού προγράμματος όπως αυτό καταρτίζεται παρακάτω.
Τους θερινούς μήνες και στις περιόδους διακοπών καθώς τα μόνιμα σεμινάρια λήγουν ή διακόπτονται και αποδεσμεύονται αίθουσες προτείνεται η εγκατάσταση περιοδικών εκθέσεων.
Το κτίριο και οι αναγκαίες επεμβάσεις
Το κτίριο εσφαλμένα έχει αναφερθεί σε δημοσιεύματα ως ‘ωραία νεοκλασικό’ για την ακρίβεια ούτε καν! Η ζωή του ξεκίνησε ως ισόγειο τριθέσιο με πίσω αυλή και εξωτερικές τουαλέτες με τυπική κάτοψη για την εποχή, όπου στην πρόσοψη προστέθηκαν νεοκλασικιστικού στυλ μορφολογικά χαρακτηριστικά σχεδόν σαν συρραφή. Μεταγενέστερα προστέθηκε κτιριακή μονάδα στην πίσω αυλή κι αργότερα το λεγόμενο ‘πανωσήκωμα’ ορόφου με εξωτερική σκάλα πρόσβασης έτσι που έφτασε να είναι πενταθέσιο με νηπιαγωγείο. Ευεργέτες στο κτίριο έχουν υπάρξει η Κ.Γ. και η Χ.Π. που παραχώρησε το οικόπεδο μπροστά από το κτίριο. Στην προσαύξηση του χώρου της αυλής του σχολείου έχει συνδράμει και το εκκλησιαστικό συμβούλιο του Ι.Ν. Αγ.Νικολάου κατά το παρελθόν3. Ίσως να υπάρχουν κι άλλες δωρεές που μου διαφεύγουν.
Για την αλλαγή χρήσης του κτιρίου και τη μετατροπή του σε Πολιτιστικό Κέντρο πρέπει να ελεγχθεί ο φάκελος του ακινήτου (εάν υπάρχει), να ελεγχθεί η νομιμότητα των προσθηκών (πιθανή ρύθμιση), να ελεγχθεί η στατική επάρκεια του κτίσματος στο βαθμό που μπορεί να είναι σύμφωνη με τις προδιαγραφές φορτίων της προτεινόμενης χρήσης (πιθανό να προκύψουν ενισχύσεις) και τελικά να γίνει η συμμόρφωση του κελύφους στις ανάγκες και προδιαγραφές της χρήσης (αναβάθμιση δικτύων, πρόσβαση ΑΜΕΑ, εσωτερικές τουαλέτες κλπ). Παράλληλα ή έπειτα να προδιαγραφεί ο κινητός εξοπλισμός. Η σειρά όπως πάντα έχει περίπου ως εξής: προδιαγραφές – μελέτη – οικονομοτεχνική μελέτη – εξεύρεση πόρων – υλοποίηση – προμήθεια εξοπλισμών και τελικά η επιθυμητή λειτουργία.

Κατάρτιση προτεινόμενου κτιριολογικού προγράμματος:
Το ακίνητο δεν προσφέρει μεγάλο εύρος αιθουσών παρά μόνο σε μια η οποία και προτείνεται ως αίθουσα πολλαπλών χρήσεων (3). Για την μεγαλύτερη ευελιξία του χώρου σε παράλληλες δραστηριότητες κατά το πρόγραμμα λειτουργίας του προτείνεται να περιοριστούν σε δυο οι χρήσεις οι οποίες δεσμεύουν κατά αποκλειστικότητα κάποιο χώρο (7, 13). Ως εκ τούτου δεν υπάρχει η πολυτέλεια για χρήση κάποιου χώρου ως μόνιμη έκθεση
.
Είδη προτεινόμενων επεμβάσεων στο χώρο:
Όπως είναι εύκολα κατανοητό δεδομένης της έκθεσης του στον βοριά δεν αποτελεί τον ιδανικότερο χώρο για χωροθέτηση επίσημου αμφιθεάτρου. Δεδομένου όμως του παρακείμενου πολιτιστικού κέντρου και του υφιστάμενου κερκιδώματος η δημιουργία ενός ανεμοφράκτη από υψηλά δέντρα
Απομάκρυνση της μεταλλικής περίφραξης που είχε τοποθετηθεί για τις συνθήκες ασφάλειας του προαυλισμού των μαθητών. Κατεδάφιση του πέτρινου τοίχου-ορίου βόρεια και δυτικά. Φύτευση φυλλοβόλων δέντρων στο ίδιο σημείο έμπροσθεν συγκροτήματος κατοικιών.
Προέκταση του πράσινου άξονα και στο βορινό πλάγιο κλίτος του ναού.
Απομάκρυνση του προκάτ δωματίου καθώς αυτό αποτελεί ξένο σώμα του χώρου και το ωφέλιμο εμβαδό του μπορεί να αντικατασταθεί από μόνιμη κατασκευή εναρμονισμένη με τον ευρύτερο χώρο.
Κατεδάφιση της ράμπας που βρίσκεται μεταξύ του υφιστάμενου κερκιδώματος και του ναού.
Ανέγερση κτιρίου το οποίο αναπτύσσεται στη διεύθυνση βορά-νότου ανάμεσα σε κερκίδωμα και ναό το οποίο θα στεγάζει 1)αποθήκη εξοπλισμών του ναού, 2)αποθήκη συλλογής τροφίμων, ειδών ένδυσης και δανειστική παιγνιοθήκη για τους άπορους, 3) τουαλέτες αποκλειστικής χρήσης κατά της εκδηλώσεις στον υπαίθριο χώρο και 4) στοά για την ανάπτυξη υπαίθριων εκθέσεων. Περιγραφή κτιρίου: το κτίριο προτείνεται να είναι εν μέρει σχεδόν υπόσκαφο με το δώμα του να είναι φυτεμένο για την καλύτερη αφομοίωση του στο χώρο, την αύξηση του πρασίνου και την βελτίωση του μικροπεριβάλλοντος της περιοχής. Η στάθμη του φυτεμένου δώματος να είναι συνεπίπεδη με τον δρόμο στη νότια πλευρά του με την πρόσβαση στο χώρο να γίνεται στο επίπεδο του ευρύτερου δημόσιου χώρου.
Δεδομένης της έλλειψης αποχέτευσης του βρόχινου νερού αλλά και της απουσίας χώρου πρασίνου ταυτόχρονα με την εκτεταμένη εφαρμογή σκληρών-μη απορροφητικών δαπέδων στο σύνολο της υφιστάμενης διαμόρφωσης του χώρου παρουσιάζεται το φαινόμενο της συγκέντρωσης των βρόχινων υδάτων και της επιφανειακής διοχέτευσης αυτών στα περιμετρικά καλντερίμια ώσπου στο λιμάνι πια καταλήγουν ως χείμαρροι. Μερική ανακούφιση στο φαινόμενο αυτό θα εμφάνιζε ο περιορισμός των ‘γκρι’ επιφανειών και κατά το δυνατόν αντικατάσταση τους με ‘πράσινα’. Αυτή η ενίσχυση τελικά του πρασίνου θα απέδιδε στο χώρο χαρακτηριστικά πάρκου κάνοντας το πιο φιλόξενο για παραμονή στο χώρο και ανάπτυξη καθημερινών υπαίθριων δραστηριοτήτων.

Για το ζήτημα της στάθμευσης:
Εδώ υπάρχουν 4 ομάδες ενδιαφερομένων 1) οι κάτοικοι μόνιμοι και παραθεριστές της γειτονιάς, 2) όσοι προσέρχονται στο ναό και ειδικά σε τελετές υψηλής προσέλευσης (γάμους, κηδείες, βαπτίσεις) αλλά και την περίδο του Πάσχα όταν η προσέλευση στη ναό είναι εξαιρετικά αυξημένη και επικρατεί το αδιαχώρητο, 3) οι καθημερινοί χρήστες του πολιτιστικού κέντρου (εκπαιδευτές, εκπαιδευόμενοι, κλπ) και 4) μεγάλο εύρος κόσμου κατά τις καλοκαιρινές υπαίθριες εκδηλώσεις.
Και επί αυτού του θέματος υπάρχει εμπειρία χρήσης που δείχνει πως καθώς απουσιάζει η χωροθέτηση και υλοποίηση χώρων στάθμευσης γενικότερα στον οικισμό, η στάθμευση μπορεί να γίνεται μόνο παρόδια κατά μήκος των στενών γειτονικών δρόμων και όπου αλλού υπάρχει επιφάνεια ελεύθερης γης σε πολύ μεγάλο εύρος της περιοχής.
Να τονιστεί εδώ πως ακόμα και κατά την αδειοδότηση του νέου πολιτιστικού κέντρου προκύπτει από την πολεοδομική νομοθεσία η ανάγκη για θέσεις στάθμευσης οι οποίες δε θα είναι λίγες λόγο της χρήσης, της επιφάνειας του χώρου και του πλήθους των ανθρώπων που εξυπηρετεί. Δίχως να ξεκαθαριστεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς όλα είναι μάλλον στον αέρα. Κι αυτό είναι ένα ζήτημα που μόνο η μελέτη αστικού σχεδιασμού θα το λύσει.
Η παρούσα επιστολή επιχειρεί να στοιχειοθετήσει το γενικό περίγραμμα, να προτείνει λύσεις και να αναδείξει επιμέρους θέματα. Σε κάθε περίπτωση όπως ανέφερα και στην αρχή το τελικό σενάριο χρήσης και η όποια διαχειριστική επιτροπή πρέπει να προκύψει μέσα από ανοιχτή και δημόσια διαβούλευση και ενεργοποίηση όλων των ενεργών κοινωνικών ομάδων και φορέων διότι εάν πρόκειται τελικά για τη δημιουργία του πρώτου Πολιτιστικού Κέντρου της περιοχής της Υδρούσας στην ίδια την κοινωνία θα απευθύνεται και τις ανάγκες της και αυτή είναι που θα το κατοικήσει.
Παρακαλώ όπως η παρούσα επιστολή συμπεριληφθεί και εξεταστεί στην επόμενη συνάντηση του τοπικού συμβουλίου για την οποία σας προτρέπω να ανακοινώσετε έγκαιρα ανοιχτή πρόσκληση στους πολίτες.
Άνδρος, 23/2/2016
Ο συντάξας Ανδρέας Ν. Χαλάς
αρχιτέκτονας μηχανικός Δ.Π.Θ.
http://www.androsportal.gr/meleti-skopimotitas-gia-tin-axiopiisi-akinitou-tou-proin-dimotikou-scholiou-gavriou/

This comment was minimized by the moderator on the site

Πρώτη φορά βλέπω Χωραιτη να θέλει να παει η πυροσβεστική στο Γαυριο. Το είδαμε και αυτο!!!!!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Διαγράφηκε ένα σχόλιο ως υπαινικτικά απαράδεκτο. Παρακαλούμε να είστε προσεκτικοί.

This comment was minimized by the moderator on the site

ΓΙΑ Guest - Γαυριώτης
Που έγραψε αυτό το σχόλιο : Τελικά η αντιδήμαρχος θέλει πολιτιστικό κέντρο ή αστυνομία και υποθηκοφυλάκιο στο παλιό δημοτικό γιατί μας μπερδεύει...
και του απάντησα : Guest - ΝΤΙΝΑ ΡΟΥΦ-ΡΟΥΦ !!!
προς τον - Γαυριώτης
Γαυριώτη πήγαινε στη θάλασσα απέναντι από το ΜΑΡΛΙΝ και περίμενε τον Αυγουστο να ψαρέψεις κολιούς και έλα μετά να σου πούμε τι θέλει η Αντιδήμαρχος.
Μετά τον Σεπτέμβρη πήγαινε στη Χρυσή Άμμο και θα σου πουν και τα καλάμια.
Ξέρεις εσύ.
24.2.2016
Επειδή συνεχίζει, στο μαγαζί-καφενείο του, να λέει διάφορα για την αντιδήμαρχο του συνιστώ να πάει να καθαρίσει την παραλία και να σταματήσει να βγάζει φωτογραφίες με τον Ονειροπαρμένο γιατί στο τέλος γαυριώτης δεν θα μπαίνει μέσα για καφέ.

This comment was minimized by the moderator on the site

Για τον Επισκέπτη : Aftur öllu kjaftæði Koulis Moog
Ізноў усё фігня Koulis Moog
Ano bullshit katoa Koulis Moog
ווידער אַלע בולשיט קאָוליס מוג
மீண்டும் அனைத்து புல்ஷிட் Koulis Moog

This comment was minimized by the moderator on the site

Το σωστό μέρος για την πυροσβεστική ειναι το Γαυριο για να γλιτώσει ο Δήμος τα 12000 ευρώ που δίνει ο Δήμος για ενοικια...και δεν ειναι μόνο τα ενοικια ο Δήμος του έφτιαξε το κτήριο του ενώ ειναι υποχρέωση του ιδιοκτήτη αλλα τωρα που ειμαι στον δήμο αυτό έλειπε να βάλω χρήματα απο την τσέπη μου λέει ο Ερντογαν ο Δήμος θα μου το φτιάξει...Δεν ξέρει τι να κλέψει απο τον δήμο και τα 12000 καθαρά.Κυριε δήμαρχε τα 12000 μπορεις να κανεις κάτι άλλο στην Ανδρο αφού υπάρχει διαθέσιμο κτήριο.Οσο και αν αυτό δεν αρέσει στον αγανακτισμένο κόρη του γιατί φοβάται μην της κοπεί η μάσα......

This comment was minimized by the moderator on the site

Αγαπητέ φίλε Γαυριωτη το σχόλιο μου ηταν ειρωνικό γιατι ΦΥΣΙΚΑ και δεν χωράει εκει η πυροσβεστική. Μαλιςτα το σημείο που βρίσκεται ειναι το καλύτερο γιατι ειναι το κέντρο του νησιού . Αυτο το νησί έχει τόσα αλλα προβλήματα που πρέπει να ασχοληθούν οι αρμόδιοι εκτός απο την συγκεκριμένη υπηρεσία . Τώρα το ότι ανήκει στο συγκεκριμένο άνθρωπο το κτήριο τι να κάνουμε σε κάποιον έπρεπε να ανήκει .

This comment was minimized by the moderator on the site

Σκεφτείτε και την ιδέα της μεταφοράς του Αγροτικού Ιατρείου σε μια ισόγειο αίθουσα του Σχολείου,με άνετο πάρκινγ,μεγάλους χώρους κλπ,αντι του μικρού νοικιασμένου Ιατρείου,που οι ασθενείς περιμένουν σε ένα υπόστεγο και εαν χρεισθεί να μεταφερθεί κάποιος με φορείο είναι αδύνατον να στρίψει μέσα στον κυρίως χώρο.Σκεφτείτε και το ετήσιο μίσθωμα που καταβάλλει ο Δήμος μας με τόσα ανεκμετάλευτα κτήρια , το οποίο θα μπορούσε να διατεθεί σε κοινωνικούς σκοπούς ( για αγορά φαρμάκων ανασφάλιστων κλπ ) Την ίδια πολιτική θα πρέπει να ακολουθήσει η Δημοτική αρχή για όλα τα μισθωμένα κτήρια με κύριο σκοπό την εξοικονόμηση σημαντικότατων για την εποχή μας πόρων που μπορεί να κατευθλυνει σε άλλες δράσεις.Δεν θέλω φυσικά ούτε να περάσει απο το μυαλό μου ότι με την καταβολή μισθωμάτων εξασφαλίζουν ψήφους και ανοχή,οι νύν και οι πρώην.Να μια καλή ιδέα που θα μπορούσε ο κ.Καπάκης να φέρει στο ΔΣ και εν ανάγκη βρε αδελφέ άς βάλει τον Επιθεωρητή Δ.Διοίκησης να κρίνει την πρόταση.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ρε επισκεπτη ποια πυροσεστικη... χωραει να μπει το οχημα στο προαυλιο;;; Αν πιασει φωτια στα νοτια του νησιου θα εχει αλλα 20 χλμ εξτρα να καλυψει... να σκεφτομαστε λιγο πριν γραψουμε....

This comment was minimized by the moderator on the site

Ρε πάτε καλα τι βλακείες ειναι αυτές με την πυροσβεστική και το πολιτιστικό Γαυρίου ..????εχουμε ξεφύγει τελείως πια τι δουλεια έχει βρε άσχετοι η πυροσβεστική στο Γαυριο και μάλιστα σε αυτο το συγκεκριμένο σημείο ? είσαστε τόσο άσχετοι που γράφετε ότι βλακεία σας κατευει στο μυαλό. Επειδή δεν συμπάθησε τον ερντογαν δεν σημαίνει ότι το σημείο που βρίσκεται η συγκεκριμένη υπηρεσία δεν ειναι και το καλύτερο .επιτελους ξεκολλήστε και κοιτάξτε να φτιάξετε τα μαγαζιά σας που έρχεται το καλοκαίρι και κοιτάτε όλοι πως θα τα πράξετε απο τους τουρίστες χωρίς να τους προσφέρετε τιποτα .εκει στην Ανδρο έχετε γίνει όλοι ειδικοί για ολα τα ξέρετε ολα και στο τέλος δεν ξέρετε τι σας γίνετε . ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ

Περισσότερα