Ενδοκυκλαδικές φουρτούνες: Η Άνδρος στην απομόνωση...

 

Άντε να δούμε πως θα πηγαίνουμε από την Άνδρο στη Σύρο με τα νέα δρομολόγια των ενδοκυκλαδικών που σχεδιάσαν οι "εγκέφαλοι" (ή μάλλον οι ανεγκέφαλοι) του υπουργείου Ναυτιλίας. Στην φωτογραφία η Σύρος (για να μην την ξεχάσουμε!!!) από το αρχείο του Εν Άνδρω.   

(Για μια ακόμα φορά η Άνδρος είναι απούσα σε ότι σχεδιάζεται γι' αυτήν. Τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια που ανακοινώθηκαν από την κυβερνηση μοιάζει να έχουν ξεχάσει εντελώς τους λόγους σύνδεσης μας με την πρωτεύουσα των Κυκλάδων Ερμούπολη. Και καλά η κυβέρνηση κάνει ότι μπορεί να πετάξει την Άνδρο στην άκρη, αλλά αυτοί που εξελέγησαν για να εκπροσωπήσουν το νησί τι κάνουν; Πήραν άραγε είδηση για το ενδοκυκλαδικό μπάχαλο που δημιούργησε το υπουργείο Ναυτιλίας σε όλους, αλλά ιδίως στην Άνδρο; Μέχρι τώρα στο site μας έχουν φτάσει δύο κείμενα για το θέμα, τα οποία και δημοσιεύουμε. Το ένα από οργισμένο ανδριώτη και το άλλο από το επιμελητήριο Κυκλάδων.  - "Εν Άνδρω")

(α) Απαράδεκτα τα δρομολόγια για Σύρο. Ποιοι αδιαφόρησαν και ποιοι ευθύνονται…

Η Άνδρος χάνει ένα-ένα τα κεκτημένα της από μια κυβέρνηση που αυτοσχεδιάζει ακόμα και στα δρομολόγια των πλοίων. Και εκείνοι που από την Άνδρο θα έπρεπε να δώσουν μάχη για να μην συμβεί αυτό περπατούν χαμογελώντας στην αγορά χωρίς ίχνος συνείδησης.

Το νησί απομονώνεται, οι πολίτες υποβάλλονται σε ταλαιπωρία και άδικα έξοδα και αυτοί που ευθύνονται για την κοινωνική υποβάθμιση του τόπου, νοιάζονται μόνο να σφίξουν χέρια σε πίτες και πανηγύρια, να «χαϊδέψουν» αυτιά με τοπικιστικές κορώνες, προσβλέποντας σε «πελάτες» για τις επόμενες εκλογές.

Το ποτήρι ξεχείλισε πλέον, με την ανακοίνωση των δρομολογίων των πλοίων  «Άρτεμις» και «Aqua Spirit», που συνδέουν την Άνδρο με την Σύρο, την πρωτεύουσα του Νομού και έδρα όλων των βασικών και ζωτικών Δημοσίων Υπηρεσιών. Τα δρομολόγια δεν είναι καθόλου εξυπηρετικά. Αντίθετα είναι εξοντωτικά και ιδιαίτερα δαπανηρά για όποιον έχει επαγγελματική ανάγκη να μεταβεί στην Ερμούπολη.

Μέχρι πριν λίγο καιρό το πλοίο που εκτελούσε ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο ξεκινούσε νωρίς το πρωί από το Γαύριο και επέστρεφε το ίδιο βράδυ, δίνοντας έτσι τον απαιτούμενο χρόνο στον Ανδριώτη να τελειώσει τις δουλειές του και να επιστρέψει. Τώρα είναι υποχρεωμένος να διανυκτερεύσει στην Σύρο, σε μια εποχή που ακόμα και ένα ευρώ είναι ιδιαίτερα πολύτιμο για τον οποιοδήποτε.

Κι εσείς τι κάνατε και που είσαστε κ. Δήμαρχε, κ.. Έπαρχε και κ. Γενικέ Γραμματέα της κυβέρνησης; Εσείς ειδικά κ. Γραμματέα της κυβέρνησης, που από την θέση σας έχετε πρόσβαση στα κέντρα λήψης αποφάσεων. Τι κάνατε όταν το διπλανό υπουργείο σχεδίαζε αυτά τα απαράδεκτα για τον τόπο δρομολόγια;

Ιδού τα δρομολόγια που ισχύουν και αναλογιστείτε ποιον εξυπηρετούν...

Αλήθεια ποιες είναι οι προτάσεις και των τριών σας; Που είσαστε όταν στην συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, εγκρίνονταν και υλοποιούνταν τα σχέδια να φεύγουν τα πλοία, λίγο πριν τα μεσάνυχτα, από το νησί; Απλά είσαστε για άλλη μια φορά απόντες…

Και καλά, να υποθέσουμε ότι δεν γνωρίζατε εκ των προτέρων για τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης που βλάπτουν την Άνδρο. Μετά που το είδατε και μέχρι σήμερα τι έχετε κάνει πολιτικά για να αντιδράσετε; Τι δηλώσατε; Τι ενημέρωση σε έαν κόσμο που δεν πήρε είδηση κάνατε; Μιλάτε για τόσα. Αλλά αυτό το... ξεχάσατε!!!

Τις απαντήσεις για την ανεπάρκεια και αδιαφορία σας να τις δώσετε σε κείνους από τους οποίους θα ξαναζητήσετε την ψήφο τους…

Δ.Ζ. 

 

(β) Το Επιμελητήριο Κυκλάδων ενημερώσει (και διαμαρτύρεται) για τις άγονες γραμμές

Οι πρόσφατες αλλαγές στην ενδοκυκλαδική επικοινωνία και τις άγονες γραμμές, έχουν προκαλέσει αναστάτωση και αντιδράσεις στον επιχειρηματικό κόσμο των Κυκλάδων αλλά και γενικότερα στις τοπικές κοινωνίες των νησιών. Όπως ήταν αναμενόμενο, το Επιμελητήριο Κυκλάδων έγινε αποδέκτης μεγάλου αριθμού κλήσεων από επιχειρήσεις – μέλη μας οι οποίες ζητούν έγκυρη ενημέρωση σχετικά με το θέμα.

Κατανοώντας απόλυτα το μέγεθος του ζητήματος και τη σημασία αυτών των συνδέσεων για τα νησιά μας, θα θέλαμε να ενημερώσουμε κάθε επιχείρηση–μέλος μας αλλά και κάθε κάτοικο των Κυκλάδων, σχετικά με τις ενέργειες του Επιμελητηρίου και τις εξελίξεις στις άγονες γραμμές.  

Πιστεύουμε ότι είναι γνωστή η προτεραιότητα που διαχρονικά δίνει το Επιμελητήριο Κυκλάδων στο ακτοπλοϊκό ζήτημα και στη νησιωτικότητα γενικότερα, με παρεμβάσεις και αγώνες τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και σε όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναγνωρίζοντας ότι είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για τη βιωσιμότητα των τοπικών οικονομιών στις Κυκλάδες.

Σε αυτή την κατεύθυνση, μόλις έγινε γνωστή ή πρόθεση δρομολόγησης σαρωτικών αλλαγών στις άγονες γραμμές, βασισμένων σε ένα λανθασμένο και ελλιπή σχεδιασμό, ξεκινήσαμε μια σειρά επαφών με Επάρχους, Δημάρχους, ναυτικούς πράκτορες και άλλους τοπικούς φορείς.

Αφού διαπιστώθηκε και καταγράφηκε η αντίθεση στις συγκεκριμένες προτάσεις, θεωρήσαμε ότι δεν θα τίθεντο τελικά σε ισχύ, αφού το Υπουργείο έδειξε ότι αντιλαμβάνεται πως τα νέα δρομολόγια θα δημιουργούσαν περισσότερα προβλήματα απ’ ότι θα έλυναν, δεδομένου ότι ο σχεδιασμός αυτός, ήταν μακρυά από τις πραγματικές ανάγκες και δεν θα εξυπηρετούσε σε καμία περίπτωση τα νησιά μας.

Προς μεγάλη μας έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι εν τω μεταξύ αυτές οι αλλαγές εστάλησαν προς έγκριση στα Λιμεναρχεία, δηλαδή βρίσκονταν στο τελικό στάδιο εφαρμογής τους.

Επικοινωνήσαμε αμέσως με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Νεκτάριο Σαντορινιό, ο οποίος αναγνωρίζοντας τα προβλήματα που δημιουργούν αυτές οι αλλαγές, μας διαβεβαίωσε για την πρόθεση επαναφοράς του προηγούμενου καθεστώτος καθώς και για τη σύσταση αρμόδιας επιτροπής η οποία θα επανεξετάσει προσεκτικά το θέμα του νομικού πλαισίου των άγονων γραμμών και τις προτάσεις όλων των ενδιαφερομένων προς βελτίωση των δρομολογίων.

Στη συνέχεια, εντός των επόμενων ημερών, τα νέα δρομολόγια ξεκίνησαν να εκτελούνται κανονικά.

Σε νεότερη επικοινωνία του προέδρου του Επιμελητηρίου κ. Γιάννη Ρούσσου με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας, ο κ. Σαντορινιός διευκρίνισε ότι λόγω διαδικασιών δεν είναι δυνατή ή αυτόματη ακύρωση των αλλαγών και επαναφορά του προηγούμενου καθεστώτος, ενώ διαβεβαίωσε ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε μέχρι τις 20 Μαρτίου να έχουν ολοκληρωθεί οι αντίστροφες διαδικασίες για να επανέλθουν τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια στα προ της 1ης Μαρτίου δεδομένα. Παράλληλα, από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος – η οποία θα συμμετάσχει στην ως άνω αναφερόμενη επιτροπή – ορίσθηκε ο κ. Γιάννης Ρούσσος ως εκπρόσωπος των Επιμελητηρίων. Μέσα από τη συμμετοχή αυτή, θεωρείται δεδομένο ότι το Επιμελητήριο Κυκλάδων θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να συμβάλει στη βελτίωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.  

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Παρακαλώ μια διευκρίνιση: τα καινούρια δρομολόγια είναι που παρουσιάζετε στη φωτογραφία του χειρόγραφου; Ή εγώ κατάλαβα λάθος; Γιατί έχω την εντύπωση ότι αυτά είναι τα παλιά, που ίσχυαν και ΟΛΟ το χειμώνα! Ή μήπως τώρα μόλις πήρατε χαμπάρι ότι εδώ και λίγους μήνες η Άνδρος εξυπηρετείται με ΑΥΤΑ ακριβώς τα δρομολόγια; Αργήσατε νομίζω λίγο να αντιδράσετε!...