Ευκαιρία για τους επαγγελματίε...
  Μπατσί, το τουριστικό κέντρο του νησιού. Πόσοι άραγε από τους επαγγελματίες της Άνδρου ξέρουν και πόσοι εκμεταλεύονται τις χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών προγραμμάτων; Υπάρχουν φορείς πληροφόρησης και στήριξης στο θέμα αυτό; (φωτ. Εν Άνδρω).  Ευκαιρίες για επιχειρηματική δραστηριότητα στην Άνδρο υπάρχουν. Ακόμα και μέσα στην κρίση, που η λιτότητα και η ανεργία έχουν μειώσει δραματικά κάθε οικονομική πρωτοβουλία και δράση. Αρκεί οι επαγγελματίες να έχουν όρεξη, νέες ιδέες, αισιοδοξία και κυρίως να είναι ενημερωμένοι.
Άνδρος: Κάτι νέο ξεκινά στον χ...
  Η φιλοσοφία της μεγάλης ελληνικής εταιρείας APIGEA & APIVITA, της οποίας τα φαρμακευτικά και καλλυντικά στηρίζονται στο μέλι, βασίζεται στη σοφία του Ιπποκράτη (φωτ. Εν Άνδρω).  Τελικά κάτι θετικό προέκυψε από την ημερίδα για το μέλι της 15ης Νοεμβρίου. Πρώτα ήταν η εξαγγελία του Ν. Κουτσιανά – ιδιοκτήτη της μεγάλης ελληνικής εταιρείας APIGEA & APIVITA - για δύο νέους μελισσοκόμους που θα ξεκινήσουν δραστηριότητα με στόχο να αποτελέσουν την βάση για επέκταση των δραστηριοτήτων της μεγάλης ελληνικής εταιρείας στην Άνδρο. Στη συνέχεια μετά από συμφωνία με τον έπαρχο οι θέσεις έγιναν τρεις.
Άνδρος: Αναζητώντας την ανάπτυ...
  Η περιοχή του Στενού, διαπίστωσαν οι βοτανολόγοι της APIVITA, είναι από τους καλύτερους θυμαρότοπους. Επίσης η ευρύτερη περιοχή του Ζόργκου έχει εξαιρετικά μεγάλη ποικιλία φυτών. Κάτι που καθιστά την Άνδρο προνομιακό τόπο για παραγωγή μελιού για πάρα πολλές χρήσεις (φωτ. Εν Άνδρω).  Χρόνια σε αυτό το νησί συζητούν όλοι για ανάπτυξη. Χρόνια σε αυτό το νησί η ανάπτυξη δεν έρχεται γιατί αυτά που συζητούνται είναι λόγια του αέρα. Λέει ο ένας «αρμόδιος» κάτι που δεν ξέρει, απαντά ο άλλος αναρμόδιος κάτι άλλο που νομίζει ότι ξέρει, πετάγεται ένας τρίτος και φτιάχνει μια επιτροπή για να διδάξει αυτά που δεν καταλαβαίνει. Κι όλα τελειώνουν εκεί. Μέχρι να αρχίσει ο επόμενος γύρος συζητήσεων και αντιπαραθέσεων γύρω από μια επόμενη συζήτηση περί ανάπτυξης. Κι ο χορός της υπανάπτυξης καλά κρατεί.
Τα δρομολόγια της Fast Ferries...
  Η εταιρεία Fast Ferries ανακοίνωσε με δελτίο τύπου της εγκαίρως τα δρομολόγια του 2016-2017 ώστε οι ταξιδιωτικοί πράκτορες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό να μπορούν να ξεκινήσουν από τώρα κρατήσεις. Όσον αφορά την γραμμή μας τα δρομολόγια έχουν ως εξής:
Πρώτη και το 2016 η ελληνική ν...
Του Δημήτρη Σταυρόπουλου Ο Αφανής Ναύτης - Χώρα Άνδρου (Η είδηση πως η ελληνική ναυτιλία είναι για μια ακόμα φορά πρώτη στον κόσμο, που μετέδωσε και σχολίασε ο συνεργάτης του Εν Άνδρω Δημήτρης Στραυρόπουλος οδήγησε σε έναν διάλογο με ορισμένους αναγνώστες τόσο στο site όσο στο f/b. Επειδή σε ορισμένους η ναυτιλία ως κλάδος γίνεται αντιληπτή μάλλον περιορισμένα σκεφτήκαμε να μεταφέρουμε εδώ δύο σχόλια με στόχο να γίνει κατανοητός ο κλάδος και τα ωφέλη του στην ελληνική οικονομία αλλά και στο νησί μας. Δημοσιεύουμε λοιπόν τα δύο σχόλια - ένα αναγνώστη μας και ένα του Εν Άνδρω - στο τέλος του κειμένου του Δημήτρη Στραυρόπουλου - Εν Άνδρω). Για ένα ναυτικό νησί όπως η Άνδρος, με ιστορία, αγώνες, προσφορά και θυσίες στην θάλασσα, αυτή η είδηση χαρίζει χαρά και ικανοποίηση. Αποτελεί την επιβράβευση κόπων και σωστών επιλογών, όχι μόνο εκείνων που διαφεντεύουν τους ωκεανούς (των εφοπλιστών), αλλά κυρίως των ναυτικών, που με τον ιδρώτα και το αίμα τους, κατάφεραν να διατηρήσουν την Ελληνική Ναυτιλία και εφέτος πρώτη στον κόσμο. Αυτή η είδηση αφιερώνεται, λοιπόν, στους ανδριώτες θαλασσόλυκους… Η είδηση: Διατηρεί τα «σκήπτρα» της παγκόσμιας ναυτιλίας η Ελλάδα καθώς με βάση την τελευταία ετήσια έκθεση της αρμόδιας υπηρεσίας εμπορίου των Ηνωμένων Εθνών, της UNCTAD, το μερίδιο του ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται σε 16,36%, έναντι 16,1% πριν από ένα χρόνο και 15,5% το 2014. Πρόκειται για κατάταξη με βάση το ποσοστό που ελέγχει η κάθε χώρα επί της συνολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου, ενώ τα στοιχεία που παρουσίασε χθες η UNCTAD αφορούσε την περίοδο μέχρι τις αρχές του 2016. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν συνολικά 4.136 πλοία, έναντι 4.017 πλοίων το 2015, μια αύξηση κατά 119 πλοία. Από τα εν λόγω πλοία, όμως, μόλις τα 728 έχουν υψώσει την ελληνική σημαία, ενώ πέρυσι ο αντίστοιχος αριθμός ανερχόταν σε 796 πλοία. Το μέγεθος του ελληνόκτητου στόλου με βάση τη χωρητικότητα ανέρχεται πλέον σε 293 εκατ. τόνους dwt (περιλαμβάνονται πλοία 1.000 τόνων και πάνω), έναντι 279,4 εκατ. τόνων πέρυσι. Ωστόσο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της UNCTAD, σχεδόν το 78% του στόλου (με βάση τη χωρητικότητα) είναι εγγεγραμμένο σε ξένα νηολόγια. Στην ελληνική σημαία είναι νηολογημένα πλοία χωρητικότητας «μόλις» 64,7 εκατ. τόνων, από 70 εκατ. τόνους πέρυσι. Συνολικά, υπολογίζοντας και τα μικρότερα πλοία (από 100 τόνους και άνω), την ελληνική σημαία φέρουν 1.386 πλοία, ενώ με βάση τη χωρητικότητα, το μερίδιο του ελληνικού νηολογίου δεν ξεπερνά το 4,07% σε παγκόσμια βάση. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, η ελληνική σημαία έχει απολέσει το 2,49% της χωρητικότητάς της, ενώ κατατάσσεται στην 9η θέση διεθνώς. Μετά την Ελλάδα, στη δεύτερη θέση με βάση τη χωρητικότητα του στόλου της κατατάσσεται και πάλι η Ιαπωνία με μερίδιο της τάξεως του 12,78% (από 13,3% πέρυσι), αριθμώντας συνολικά 3.969 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 229 εκατ. τόνους dwt. Ακολουθεί η Κίνα, η οποία παρότι διαθέτει τα περισσότερα πλοία παγκοσμίως με 4.960, εντούτοις, το μερίδιό της με βάση τη χωρητικότητα δεν ξεπερνά το 8,87%, από 9,1% πέρυσι. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Γερμανία με μερίδιο της τάξεως του 6,65%, επίσης μειωμένο από το 7,04% του προηγούμενου έτους, ενώ η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται από τη Σιγκαπούρη, της οποίας το μερίδιο διαμορφώνεται σε 5,32%, ενισχυμένο σημαντικά από το 4,84% που είχε καταγραφεί πέρυσι. ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΩΦΕΛΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΔΡΙΩΤΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΧΟΛΙΟ του αναγνώστη Jim από Άνδρος Το συνολικό όφελος για την ελληνική οικονομία από τις θαλάσσιες μεταφορές σε όρους απασχόλησης (από την ανάγκη εξυπηρέτησης της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές, καθώς και από την κατανάλωση που οφείλεται στο εισόδημα των εργαζομένων κατά μήκος της αλυσίδας αξίας των θαλάσσιων μεταφορών) είναι πολύ σημαντικό, καθώς εκτιμάται με τη χρήση του υποδείγματος εισροών-εκροών της ελληνικής οικονομίας του ΙΟΒΕ ότι το 2009 ξεπέρασε τα 192 χιλ. άτομα. Τα αντίστοιχα οφέλη στο εισόδημα των νοικοκυριών υπολογίζονται στα € 2,7 δισ. Η καταγεγραμμένη συμβολή της ναυτιλίας δείχνει να είναι εξαιρετικά σημαντική καθώς η απουσία της θα περιόριζε σημαντικά τον κύκλο εργασιών λοιπών παραναυτιλιακών κλάδων (προμηθευτών, συνεργατών και λοιπά), με αποτέλεσμα την περαιτέρω συρρίκνωση της ελληνικής οικονομίας. Η συνολικά καταγεγραμμένη συμβολή της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία, με βάση τα επίσημα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ, ανέρχεται σε €13 δισεκ. προστιθέμενη αξία και 192 χιλιάδες θέσεις εργασίας. ΣΧΟΛΙΟ του Εν Άνδρω Με δεδομένα τα παραάνω ωφέλη της ελληνικης ναυτιλίας στην Ελλάδα πολύ σημαντική κρίνεται συμφωνα με τα στοιχεία τα ωφέλη της ανδριωτικης ναυτιλίας στο νησί. Ακόμα και σήμερα η Άνδρος - σύμφωνα με στοιχεία του Μιχάλη Κοκκίνη, δες στο κείμενο "Η Άνδρος συνεχίζει να μπαρκάρει - έχει περίπου 150 πλοία με σημαντικό τονάζ. Στα γραφεία και στα καράβια των ανδριωτών εφοπλστικών οικογενειών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και σε επαγγέλματα γύρω από την ναυτιλία (δικηγόροι. ναυλομεσίτες, πληρώματα, τροφοδοσία κλπ)  εργάζονται κάποιες χιλιάδες ανδριώτες. Χωρίς τις περίπου 64 εφοπλιστικές οικογένειες ανδριώτικης καταγωγής που απασχολούν πολύ κόσμο ή κινούν δίπλα τους και πολλά επαγγέλματα περί την ναυτιλία το νησί θα ήταν φτωχότερο και το ΑΕΠ του θα ήταν πολύ χαμηλότερο.   
Ανδριώτικο το ΕΓ/ΟΓ "SPEEDRUNN...
  Οι αδελφοί Γιώργος και Δημήτρης Στεφάνου έκαναν τελικά την επόμενη επιχειρηματική τους κίνηση. Αφουγκραστηκαν την εποχή και τα νέα δεδομένα  της ακτοπλοΐας, που απαιτούν πλοία με μεγάλες ταχύτητες και… έκαναν ανδριωτικο το ΕΓ/ΟΓ "SPEEDRUNNER IV".
Κάτι ψήνεται με… ταχύπλοο στην...
Σύμφωνα με πληροφορίες από μεγάλο ναυτιλιακό site(Axrxipelagos.com) το ταχύπλοο   SPEEDRUNNER IV, ταξίδεψε σήμερα για τις δυτικές Κυκλάδες έχοντας ανάμεσα στους επιβάτες και τους αδελφούς Δημήτρη και Γιώργο Στεφάνου της GOLDEN STAR FERRIES. 
Εκτός τόπου και χρόνου ο υπουρ...
Αν θέλατε να ταξιδέψετε την 1η Νοεμβρίου 2016 στις Κυκλάδες από Ραφήνα δεν μπορούσατε μέχρι τις 14:00 της 31/10/16 είτε!!! Κι αυτό γιατί ο υπουργός Ναυτιλίας ΔΕΝ ΕΙΧΕ υπογράψει μέχρι το μεσημέρι στις 31/10 την απόφαση για τα χειμερινά δρομοόγια!!! Κανείς από τους 4 βουλευτές Κυκλάδων δεν διαμαρτύρεται γι αυτή την απερίγραπτη κατάσταση που επικρατεί στο υπουργείο Ναυτιλίας... ΕΠΕΙΓΟΝ ΔΕΥΤΕΡΑ, 31/10, ΩΡΑ 14:30: Ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας υπέγραψε αργά το μεσημέρι σήμερα και έτσι άνοιξαν τα αυριανά δρομολόγια από Ραφήνα. Δυστυχώς ο Θ. Δρίτσας μην κατανοώντας τίποτα από ακτοπλοΐα έφερε τα πράγματα στα άκρα στα δρομολόγια των γραμμών της Ραφήνας. Μέχρι σήμερα το μεσημέρι όλοι οι ναυτλιακοί πράκτορες και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται από την Ραφήνα ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΚΟΨΟΥΝ εισιτήρια για αύριο!!!
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ: Το ένα καράβι κυνη...
  Τελικά το ΣΑΣ αποφάσισε πως πρέπει να αποφασίσουν οι εταιρείες για τα δρομολόγια της επόμενης χρονιάς από Ραφήνα!!! Πως το κατάφερε αυτό; Δίνοντας όλα τα δρομολόγια που ζήτησαν οι εταιρείες για τα συμβατικά πλοία, τα οποία είναι 8 ημερησίως!!! Πρακτικά όλα δείχνουν πως το ένα καράβι κηνυγάει το άλλο...