Aγροτικός τομέας: η ξεχασμένη ...
Του Δημήτρη Λοτσάρη Έπαρχου Άνδρου   Εικόνα από την αγροτική κοινωνία της Άνδρου - Παλάτια Μπατσίου 2015 Η Άνδρος αν και γνωστή ως ναυτικό νησί, όπου η ναυτιλία άλλαξε άρδην τα δεδομένα φέροντας αξιόλογο πλούτο και δημιουργώντας μια περισσότερο αστική κοινωνία, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι υπήρξε πάντα ένας αγροτικός τόπος. Το μαρτυρά το τοπίο της από άκρη σε άκρη, ξηρολιθιές, αναβαθμίδες, αμπολές, χαβούζες, κονάκια, αλώνια, πατητήρια, λιοτρίβια, νερόμυλοι και ανεμόμυλοι, μελισσοθουρίδες και τόσες άλλες αγροτικές κατασκευές.
Χωρίς εσωτερικά δρομολόγια οι ...
Ναυτιλιακού Συνεργάτη   Οι αναγνώστες του «εν Άνδρω» ήξεραν πως η ακτοπλοϊκή εταιρεία ΝΕΛ «έπνεε τα λοίσθια». Το είχαμε γράψει. Το είχαμε αναφέρει όταν στις αρχές του μήνα δεν εκτέλεσε τα δρομολόγια από Γαύριο για Σύρο (είχαμε ξεμείνει κι εμείς τότε)! Τώρα ήρθε και η «ληξιαρχική πράξη» του τέλους μιας εταιρείας που κάποτε μεσουράνησε στην ακτοπλοΐα. Ανακοινώθηκε και η γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών η οποία αποφάσισε να κηρυχθεί έκπτωτη η NEΛ από τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.
Παγκοσμιοποίηση και στον …Κάβο...
Ταξιδεύαμε για Άνδρο: στη γέφυρα του SuperferryII. Στον Κάβο Ντόρο. Ο καιρός θαμπός. Η θάλασσα ήρεμη. Από μακριά δύο κόκκινα σκάφη τραβούσαν προς νότο. Το τραβούσαν κυριολεκτικό, καθώς το πρώτο, ένα ρυμουλκό τραβούσε το δεύτερο: ένα ιδιότυπο σκάφος με πολύ ψηλή πλώρη. Ο εκ Καρύστου καπετάν Αντώνης, που είχε βάρδια, πήρε το ραδιοτηλέφωνο και επικοινώνησε λέγοντας τους πως αλλάζει ρότα και θα περάσει από πίσω τους. Μετά άρχισε να ψάχνει στο ηλεκτρονικό δορυφορικό ραντάρ τα στοιχεία τους. Ξαφνικά γυρνά ενθουσιασμένος και μας λέει:
To Superferry III στον Πειραιά...
Το πλοίο μπαίνει στο λιμάνι Έφτασε από την Ιαπωνία το Superferry III των αδελφών Στεφάνου στον Πειραιά και έδεσε για να ξεκινήσει τις επισκεύες στο νέο μώλο Δραπετσώνας. Το "εν Άνδρω" βρέθηκε εκεί παρακολουθώντας την"πρώτη" πλέύση του νέου αποκτήματος της γραμμής μας και της ελληνικής ακτοπλοΐας σε ελληνικό λιμάνι. Συζητήσαμε με τους πλοιοκτήτες Δημήτρη και τον Γιώργο Στεφάνου, με τον ναυπηγό Γιώργο Πρατικάκη και καταγράψαμε τα πρώτα πλάνα και φωτογραφίες ενός από τα πλέον καλοσχεδιασμένα καράβια της ακτοπλοΐας μας.
Η κρουαζιέρα στις Κυκλάδες και...
  Τα άμεσα έσοδα από τον κλάδο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα σήμερα ανέρχονται στα 570 εκατ. ευρώ, ενώ τα έμμεσα έσοδα ανέρχονται σε 1,4 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 1/3 εξασφαλίζουν 11.000 άμεσες θέσεις εργασίας!! Την ίδια στιγμή η παγκόσμια βιομηχανία κρουαζιέρας και yachting μελετά επέκταση του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα και την ανατολική Μεσόγειο. καθόλου τυχαίο πως και το υπουργείο Ναυτιλίας συγκρότησε ήδη μια Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας!
«Κόλλησε» το υδατοδρόμιο στην ...
Του Δημήτρη  Σταυρόπουλου   Στα μέσα Φεβρουαρίου, αποκαλύψαμε (κατ’ αποκλειστικότητα) την έναρξη των διαδικασιών, προκειμένου να αποκτήσει η Άνδρος υδατοδρομιο. 'Ενα έργο, που όταν θα είχε ολοκληρωθεί, θα συντελούσε σε σημαντικό βαθμό, στην τουριστική αναβάθμιση του νησιού. Η είδηση σκόρπισε ικανοποίηση σε όλους, γιατί τα υδροπλάνα που θα συνέδεαν την Άνδρο με την Αθήνα και τα άλλα νησιά, θα αναβάθμιζαν σημαντικά το τουριστικό προϊόν του τόπου και θα του προσέδιδαν ποιοτικά, άλλο κύρος και μέγεθος.
Νέα από τα δύο πλοία που θα έλ...
To Andros Fast Ferries στο ναυπηγείο της Ελευσίνας για να ολοκληρωθεί η μετασκεύη με τα σταμπιλάΐζερ  Τα νέα και για τα δύο καράβια, που θα μπουν στη γραμμή μας προσεχώς, το Androsτης Fast Ferries και το «αδελφάκι του SuperFerry IIτης Golden Star Ferry, έχουν ως εξής:
Το τριήμερο του Αγίου Πνεύματο...
Ειδικού Συνεργάτη   Οριακή πτώση-σε σύγκριση με πέρυσι-παρουσίασε η ροη των επισκεπτών το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος στην Άνδρο. Λιγότεροι κατά 7% οι εκδρομείς, 5% λιγότερα ,τα αυτοκίνητα. Η «πρόβα τζενεραλε» του φετινού καλοκαιριού, δεν στέφθηκε από ιδιαίτερη επιτυχία για το νησί, αν σκεφθεί κανείς ότι υπήρξαν εκδηλώσεις που θα έπρεπε να αποτελέσουν κίνητρο, προκειμένου να επιλέξει κάποιος την Άνδρο, για μια ολιγοήμερη απόδραση.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ - Άρχισε η επιχεί...
Του Δημήτρη Σταυρόπουλου Η επιχείρηση για την απομάκρυνση του υπό κυπριακή σημαία φορτηγού πλοίου Goodfaith, από την βραχώδη ακτή δίπλα στην παραλία Πεζα, άρχισε. Αυτή την στιγμή μάλιστα, βρίσκεται στην πιο κρίσιμη φάση της, γιατί οι ναυπηγοί, οι μηχανικοί και οι επί κεφαλής των συνεργείων, μελετούν την δυνατότητα, η αποκόλληση να γίνει, χωρίς να χρειαστεί το βαπόρι να κοπεί πρώτα σε κομμάτια. Γιατί κάτι τέτοιο θα είχε ως συνέπεια: