ΕΡΕΥΝΑ: To κέρδος από Superferry, Naxos, Aqua Blue

 

Ποιος θα το πίστευε πέρσι πως η Άνδρος θα συνδεόταν με Σαντορίνη, Κρήτη; Πως θα είχε ταχύπλοα; Και πως θα έπιανε καράβι και από Θεσσαλόνίκη; Κανένας. Όταν άρχισαν την γραμμή τα Superferry αρκετοί ξεχασμένοι στο χτες ξεσηκώθηκαν. Εδώ το Superferry εφέτος το καλοκαίρι στη Σαντορίνη... (φωτ. Εν Άνδρω).

Όλα ξεκίνησαν από την ένταση του ανταγωνισμού που υπήρξε πέρσι με την ορμητική έως παρορμητική είσοδο της Sea Jets στη γραμμή της Τήνου-Μυκόνου και την ραγδαία επέκταση της Golden Star Ferries στις Κυκλάδες με ταχύπλοο από την Ραφήνα. Ξαφνικά η μεν Ραφήνα έγινε κέντρο αναφοράς για όλες τις Κυκλάδες η δε Άνδρος βρέθηκε κάπου στη μέση μεταξύ Ραφήνας και των άλλων νησιών. Ο περαιτέρω ανταγωνισμός στις ίδιες γραμμές δεν οδηγούσε πουθενά. Οι τρεις εταιρείες ασφυκτιούσαν. Από το Εν Άνδρω το είχαμε γράψει εγκαίρως.

Λίαν θετικά τα νούμερα για τα Superferry. Μετέφεραν το τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου 39.000 επιβάτες και 9.000 ΙΧ από Ραφήνα προς Άνδρο. Και από τα άλλα νησιά 6.000 επιβάτες και 550 ΙΧ. Και να σκεφτεί κανείς πως ο μεν Ιούνιος ήταν υποτονικός για την Άνδρο. Ο Ιούλιος μέχρι την καταστροφική πυρκαγιά ήταν ανοδικός, αλλά η φωτιά μείωσε κατά πολύ τους επισκέπτες. Και μόνο ο Αύγουστος απέμεινε θετικός. Επιπλέον το δρομολόγιο δεν ήταν γνωστό και είχε και τον πόλεμο του υπυργού. Δεν είναι λίγα. Κι όμως η γραμμή στάθηκε χάρη στο κομμάτι Κρήτη-Σαντορίνη κι έδωσε και στην Άνδρο.

Τη στιγμή εκείνη ο Γιώργος Στεφάνου μαζί με τον Δημήτρη Στεφάνου αποφάσισαν την "μεγάλη κίνηση" στην ακτοπλοϊκή σκακιέρα: "πάμε από Ραφήνα για Κρήτη με συμβατικό πλοίο" είπαν. Με 6 ενδιάμεσους σταθμούς (Άνδρο-Τήνο-Μύκονο-Πάρο-Ίο-Σαντορίνη) σε 13 ώρες! Το ένα πλοίο να πηγαίνει το άλλο να έρχεται!

Ποιος πίστεψε αυτή την κίνηση; Οι ίδιοι, οι επιτελείς τους και το... Εν Άνδρω! Αντιθέτως δεν την πίστεψαν κάτι επαγγελματίες του χτες που δεν είδαν (α) την τεράστια άνοδο της μετακίνησης τουριστών από νησί σε νησί τα τελευταία χρόνια, (β) την τεράστια άνοδο του airbnb, (γ) την εξέλιξη νέων τρόπων και μεθόδων στην τουριστική αγορά (γάμοι κλπ). Αυτοί απλώς διαμαρτυρήθηκαν για τις αλλαγές που επέρχοντο! 

Για πρώτη φορά χάρη στην Golden Star η Ραφήνα και η Άνδρος... έφτασαν Σαντορίνη-Κρήτη με συμβατικά πλοία. Μια νέα ανάσα για την ακτοπλοΐα που αλλάζει. Εδώ νεαρές αξιωματικοί του Superferry στην Ραφήνα πριν την αναχώρηση (φωτ. Εν Άνδρω).

Η κίνηση Στεφάνου αποδέσμευσε και την Fast Ferries του Θ. Παναγιωτάκη για να κινηθεί καλύτερα στην γραμμή και να έχει καλύτερα αποτελέσματα για να ξεφύγει από τις οικονομικές απώλειες. Συνάμα η εταιρεία αυτή μετά μια δύσκολη προηγούμενη χρονιά βρήκε τρόπο επικοινωνίας με τους Στεφάνου. που μείωσαν κατά ένα (ζημιογόνο) δρομολόγιο τραβόντας για Κρήτη και δίνοντας ανάσα στην άλλη εταιρεία. Τα αποτελέσματα ήταν για όλους καλύτερα.

 

 H Golden Star με την Κρήτη άνοιξε την Άνδρο σε νέους προορισμούς ενώ βοήθησε την Fast Ferries να αναπτύξει σωστά τα δρομολόγια της (φωτ. Εν Άνδρω).

Όμως τα καλύτερα ήταν για την Άνδρο που βρήκε τρόπο να ανοίξει πανιά για τις κεντρικές και νότιες Κυκλάδες και την Κρήτη - για πρώτη φορά στην ιστορία της - βρίσκοντας διέξοδο και αναφορά πέρα από την Ραφήνα. Για πρώτη χρονιά τα αποτελέσματα - με δεδομένο τον πόλεμο που δέχθηκε η εταιρεία και η Άνδρος από τον πρώην υπουργό - ήταν ιδιαίτερα θετικά. Οι πίνακες που παρουσιάζουμε μιλάνε μόνοι τους. Και αφήνουν μεγάλες ελπίδες για την επομενη χρονιά που το δρομολόγιο θα καθιερωθεί στην Κρήτη.

 Το ταχύπλοο NAXOS της Sea Jets βοήθησε ιδιαίτερα μεταφέροντας κοντά 9.500 ταξιδιώτες και 1350 ΙΧ προς την Άνδρο σε ώρες που πριν δεν υπήρχε πλοίο προσφέροντας νέες δυνατότητες ιδίως σε επισκέπτες από το εξωτερικό που είχαν βραδινές πτήσεις.

Ε/Γ-Ο/Γ-Τ/Χ "NAXOS JET"
ΙΟΥΛΙΟΣ-ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2018
ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΠΟΒΙΒΑΣΘΕΝΤΕΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΕΚΦΟΡΤΩΘΕΝΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
Ι.Χ. Φ/Γ Δ/Κ
ΡΑΦΗΝΑ 7880 1179 0 115
ΤΗΝΟΣ 567 52 0 9
ΜΥΚΟΝΟΣ 165 20 0 7
ΠΑΡΟΣ 423 49 0 4
ΝΑΞΟΣ 415 42 0 11
ΣΥΝΟΛΟ 9450 1342 0

146

 

 Οι παραπάνω αριθμοί λένε πως τα ταχύπλοα πλέον έχουν μέλλον στην Άνδρο.

Την ίδια στιγμή η Sea Jets βρήκε ευκαιρία κι έβαλε δύο ταχύπλοα για Άνδρο. Το πρώτο το Naxos μεσημέρι. Τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα θετικά. Το δεύτερο το Tera σε τοπικά Παρασκευή και Κυριακή. Κι εκεί τα αποτελέσματα ήταν καλά.

Το Tera Jet μετέφερε 18.500 επιβατες και 4.350 ΙΧ απο και προς Ανδρο - όσο καιρό δρομολογήθηκε - δίνοντας βοήθεια στο νησί (φωτ. Εν Άνδρω).

Βεβαίως εκεί υπήρξε πρόβλημα κάθε Κυριακή και σε Γαύριο και σε Ραφήνα από τον Ιούλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο. Εξ αιτίας μιας εξωπραγματικής απόφασης του πρώην υπουργού Ναυτιλίας (που ερμήνευσε το γράμμα του νόμου διαφορετικά για Ραφήνα και Ηράκλειο λες κι ήταν άλλα κράτη) τρία καράβια έφταναν σχεδόν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ σε Άνδρο και Ραφήνα δημιουργώντας "κρασάρισμα" στις υποδομές.

Η φωτογραφία τα λέει όλα. Ευτυχώς εδώ είχε προλάβει να φύγει ο Θεολόγος. Αλλά το "κρασάρισμα" από τα αυτοκίνητα των τριών πλοίων την Κυριακή το απόγευμα ήταν γεγονός. Όμως ο υπουργός δεν το είδε ποτέ δυστυχώς... (φωτ. Εν Άνδρω).

Ο πλήρως αποτυχών και εκδιωχθείς πλέον υπουργός επέμεινε μέχρι τέλος κόντρα στο εθνικό συμφέρον και κόντρα στην ακτοπλοϊκή λογική. Μιλούσε για ένα νόμο που εφάρμοζε στο Ηράκλειο, αλλά δεν εφάρμοσε ποτέ στην Ραφήνα!!!

 Το πέρασμα του Aqua Blue από την Άνδρο για ενάμιση μήνα άφησε κάτι από μνήμη "άγονης γραμμής" (που ήταν) και μια ελπίδα υπόσχεσης πως αν επαναληφθεί του χρόνου ίσως να γίνει κάτι περισσότερο. Εφέτος το δρομολόγιο ποιος το ήξερε, πότε έφτανε, ποιος το πήρε. Καλό θα ήταν να συνεχίσει...

Ε/Γ-Ο/Γ "AQUA BLUE"
ΙΟΥΛΙΟΣ-ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2018
ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΠΟΒΙΒΑΣΘΕΝΤΕΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΕΚΦΟΡΤΩΘΕΝΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
Ι.Χ. Φ/Γ Δ/Κ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 208 25 1 13
ΣΚΙΑΘΟΣ 41 4 0 3
ΣΥΡΟΣ 279 47 4 11
ΤΗΝΟΣ 41 4 0 3
ΜΥΚΟΝΟΣ 76 4 0 0
ΠΑΡΟΣ 13 2 0 1
ΝΑΞΟΣ 10 1 0 0
ΘΗΡΑ 9 1 0 0
ΗΡΑΚΛΕΙΟ 62 12 0 2
ΣΥΝΟΛΟ 739 100 5 33

Το ότι χωρίς διαφήμιση, με μεταμεσονύκτιο δρομολόγιο, δύσκολο λιμάνι. κλπ υπήρξαν μερικοί τολμηροί που έκαναν το ταξίδι ήταν ίσως κάτι. Να δούμε τι θα γίνει του χρόνου.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΑΝΔΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ 

Διαμαντής Μπασαντής

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Αν οι αδελφοί Στεφάνου της Golden Star βρουν ενα μεταχειρισμένο συμβατικό πλοίο με υπηρεσιακή ταχύτητα κοντα στους 22-23 κόμβους, τότε το ταξίδι για Ηράκλειο απο τη Ραφήνα οχι μόνο θα μειωθεί, αλλά πολύ περισσότερο θα δημιουργήσει νέες προοπτικές. Η γραμμή μπορεί μεν να είναι κερδοφόρα όσον αφορά τις νότιες Κυκλάδες και την επικοινωνία τους με την Κρήτη, αλλά από τa βόρεια νησιά του Κυκλαδικού συμπλέγματος για να μεταβεί κανείς στην Πάρο ή τη Σαντορίνη, θα περάσει αρκετές ώρες μέσα στα δύο συμβατικά πλοία Super ferry. Μειώνοντας λοιπόν τον συνολικό χρόνο κατά μία ώρα με γρηγορότερο πλοίο, θα αυξηθεί και η διακίνηση επιβατών και οχημάτων μεταξύ τόσο μεταξύ των νησιών - προορισμών που προσεγγίζει το συγκεκριμένο δρομολόγιο, όσο και απο τη Ραφήνα και το Ηράκλειο αντίστοιχα προς τα νησιά των Κυκλαδων. Αν για παράδειγμα οι επαγγελματίες των νησιών γνωρίζουν οτι μπορούν να προμηθευτούν προϊοντα πρώτης ανάγκης (π.χ. οπωροκηπευτικά ή λάδι) με ένα δρομολόγιο που θα φεύγει το πρωι και θα βρίσκεται αργά το μεσημέρι ή το απόγευμα στον τόπο τους, θα προτιμήσουν την συγκεκριμένη θαλάσσια οδό αντί μέσω Πειραιά, γλυτώνοντας πρώτον μία ημέρα στη μετάβασή τους και δεύτερον πληρώνοντας αρκετά λιγότερα, αφού δε θα έχουν δεύτερο πλοίο από Πειραιά ή Ραφήνα προς ορισμένα νησιά των Κυκλάδων.