Εξαιρετικός ο καπετάνιος έβγαλε το Superferry, με 70 μίλια αέρα, με τις μπάντες από το Γαύριο!!!

Χρειάζεται μεγάλη ναυτοσύνη και εξαιρετική ψυχραιμία για να κάνεις αυτό που έκανε σήμερα το απόγευμα (Κυριακή 16/2) ο καπετάν Θανάσης Χαλάς στο ανεμοδαρμένο λιμάνι του Γαυρίου. Το Superferry μπήκε κανονικά στην ώρα του έδεσε κανονικά ξεφόρτωσε και φόρτωσε και μόλις πήγε να λύσει κάβους ξαφνικά φρεσκάρει ο καιρός με απίστευτο τρόπο. Το πλοίο έλυσε κάβους, αλλά η πρύμη λόγω του ισχυρού βορειοανατολικού ανέμου δεν υπάκουσε να γυρίσει και να βγει το πλοίο με την πλώρη. Ο αέρας ήταν εκείνη την ώρα ξεπέρασε τα 65 κι έφτασε τα 70 μίλια την ώρα ξεσέρνοντας το πλοίο με τις μπάντες προς τον κυματοθραύστη του λιμανιού. Η σκηνή απεικονίζεται στην πρώτη φωτογραφία...

Το πλοίο έφτασε με τις μπάντες μέχρι τον κυματοθραύστη. Ο καπετάν Θανάσης Χαλάς θυμήθηκε τον απίστευτο ελιγμό πριν ενάμιση χρόνο του καπετάν Μάκη Σκιαδά του Θεολόγος και το έκανε όπως αυτός. Ταξίδεψε το πλοίο με τις μπάντες, απέφυγε τον κυματοθραύστη και έφερε το καράβι σε θέση να βγει με τις μπάντες. Οι σκηνές απεικονίζονται στις επόμενες φωτογραφίες...

Όσοι έβλεπαν τη σκηνή στο λιμάνι παρακολουθούσαν με αγωνία τον καταπληκτικό ελιγμό του καπετάν Θανάση. Και όσοι ήταν ψύχραιμοι (δύο εξ αυτών φίλοι του Εν Άνδρω) έβγαλαν φωτογραφίες και βίντεο από τις σκηνές...

Ο αέρας φρέσκαρε ξαφνικά και μέχρι υπερβολής σε όλη την διάρκεια του απόπλου. Όμως το πλοίο χάρη στην μανούβρα του καπετάν Θανάση δεν ήταν έρμαιο του αέρα. Αλλά δεν μπορούσε και να ξεφύγει από αυτόν...

Μια απίστευτη ριπή πήρε ολόκληρο σιδερένιο τραπέζι από την κουπαστή του μεσαίου καταστρώματος και το πέταξε στη θάλασσα, όπως φαίνεται και από την παραπάνω φωτογραφία...

 Το πλοίο κάνοντας προσεκτικά μπρος-πίσω και με τις μπάντες πέρασε τον κυματοθραύστη χωρίς καμία ζημιά και χωρίς να δημιουργήσει κάποιον πανικό στους επιβάτες εκ των οποίων μερικοί ήταν έξω στα κάτω καταστρώματα και παρακολουθούσαν την απίστευτη μανούβρα. Οι άλλοι μέσα στα σαλόνια ίσως και να μην κατάλαβαν την μανούβρα... 

Το πλοίο αφού βγήκε με τις μπάντες από το λιμάνι του Γαυρίου που το πιάνουν όλοι οι βόρειοι και βορειοανατολικοί άνεμοι κατάφερε και γύρισε με την ταχύτητα στο "πρόσω" παίρνοντας τη σωστή κλίση για να ταξιδέψει. Ο καπετάν Θανάσης Χαλάς (όπως φαίνεται και από τις φωτογραφιες μας) το έφερε εκεί που έπρεπε και το πλοίο σάλπαρε κανονικά για το ταξίδι της επιστροφής. Μια ακόμα ναυτική περιπέτεια απετράπη χάρη στη ναυτοσύνη του ανδριώτη πλοιάρχου και χάρη στο σωστό συντονισμό όλων των αξιωματικών της γέφυρας και της σωστής λειτουργίας του πληρώματος.

Μιλήσαμε με τον καπετάν Θανάσης λίγα λεπτά μετά το συμβάν με όλες τις φωτογραφίες μπροστά μας, που έδειχναν την εξαιρετική μανούβρα του πλοίου του και την σπουδαία λειτουργία όλων των αξιωματικών (καπεταναίων και μηχανικών). Χαμογελώντας μας είπε: "το έκανα όπως ο καπετάν Μάκης Σκιαδάς πριν ενάμισι χρόνο. Μαθαίνουμε ο ένας από τον άλλο σε αυτά τα δύσκολα λιμάνια που ταξιδεύουμε τόσα χρόνια. Αυτά είναι τα λιμάνια μας, αυτό είναι το Αιγαίο. Το ξέρουμε και μας ξέρει τώρα πια. Και γι' αυτό το αντιμετωπίζουμε..."   

 Ευχηθήκαμε καλή επιστροφή στον καπετάνιο. Κάτι που όπως φαίνεται στην τελευταία φωτογραφία (που το πλοίο είχε πάρει πια την ρότα του) έμοιαζε σίγουρη. Πάντως το εντελώς ιδιόρρυθμο του καιρού είναι πως μόλις χάθηκε στον ορίζοντα το Superferry Ο καιρός κάλμαρε!!! "Λες και το έκανε επίτηδες έγραψε ο φίλος/συνεργάτης μας που κατέγραψε το όλο συμβάν για τον  Εν Άνδρω...

Σημείωση: Όλες οι φωτογραφίες είναι δύο φίλων του Εν Άνδρω (του Γιαννούλη Πέτσα και του Δ.Λ.) που ήταν στο Γαύριο και έστειλαν το υίκό για το site. Τους ευχαριστούμε για την συνεργασία τους...

"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Συγχαρητήρια πολλά στον άξιο καπετάνιο!!!!!!μπράβο και πάλι μπράβο!!!!νοιώθουμε και μεις περήφανοι για αυτούς !!!!!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Συγχαρητήρια στον καπετάνιο και σε όλους τους αξιωματικούς!!! Αυτοί είναι οι άξιοι Έλληνες πλοίαρχοι που ταξιδεύουν σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης!!! Η ναυτοσύνη τους μοναδική και αναγνωρισμένη!!! Η ναυτομάνα Άνδρος μας υπερήφανη πάντα για ένα ακόμα άξιο παλικάρι της!!! Γαλήνιες θάλασσες για όλους τους ναυτικούς μας κι ο Αη Νικόλας πάντα στη πλώρη τους!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΒΑΠΟΡΙ, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥΣ , ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΑΕ ΤΙΠΟΤΑ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΤΟΥ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΗΣΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΥ ΒΑΛΑΤΕ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΣΑΜΕ ΜΕΧΡΙ Α ΒΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΟΥ ΓΑΥΡΙΟΥ.

This comment was minimized by the moderator on the site

Κάτι παρόμοιο με τις μανούβρες του ''Ανδρος''αν θυμάμαι καλά το καλοκαίρι του 2017.Η ναυτοσύνη του Έλληνα ναύτη........

This comment was minimized by the moderator on the site

Eiναι πολύ επικίνδυνο αυτό που έκανε ο πλοίαρχος δεν του αξίζουν παλικαλιρες για ζωές ανθρώπων μιλάμε. Έπρεπε να μην φύγει από το λιμάνι. 0
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Μάλλον δεν καταλάβατε. Το μπουρίνι ξέσπασε μόλις έλυσε κάβο. Δεν μπορούσε πια να γυρίσει πίσω. Ο αέρας τον ξέσερνε προς τον κυματοθραύστη. Υπήρχε μόνο μια διέξοδος: να περάσει με τις μπάντες τα 124 μέτρα του καραβιού με "πρόσω" και "όπισθεν" από τα 180 μέτρα του ανοίγματος διαφορετικά θα έπεφτε στα βράχια του κυματοθραύστη. Δεν είχε επιλογές. Είτε έπεφτε στα βράχια είτε πέρναγε από το άνοιγμα με τις μπάντες. Αυτό που λέτε εσέις δεν υπήρχε στις επιλογές.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 4 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Επειδή έτυχε να είμαι ένας από τους επιβάτες στο συγκεκριμένο δρομολόγιο, θα ήθελα να δώσω συγχαρητήρια στον πλοίαρχο και τους αξιωματικούς του πλοίου που με εξαιρετική μαεστρία (χρησιμοποιώ ένα μουσικό όρο) κατάφεραν να βγάλουν χωρίς πρόβλημα το σκάφος έξω απο το λιμάνι του Γαυρίου. Οπως πολύ σωστά γίνεται λόγος σε άλλο άρθρο του Εν Ανδρω για την κατάσταση του Γαυρίου, πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες και τα σχετικά αιτήματα για την αναβάθμιση - διαμόρφωση του κεντρικού λιμανιού της Ανδρου συντονισμένα από τον Δήμο και την Περιφερειακή Ενότητα (επαρχείο) προς την κεντρική κυβέρνηση. Οι καιροί που μετακινούνταν λιγοστός κόσμος από και προς την Ανδρο έχει περάσει εδώ και 15 περίπου χρόνια με οτι θετικό ή αρνητικό συνεπάγεται αυτό για το ίδιο το νησί. Επι ενάμιση και πλέον χρόνο το κύριο λιμάνι του νησιού ήταν βυθισμένο στο σκοτάδι και έπειτα από σχετικές δημοσιεύσεις - γνωστοποιήση του προβλήματος και άρθρα στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και τα ενημερωτικά site, κινητοποιήθηκαν οι αρμόδιοι για να αντικαταστήσουν τους σκουριασμένους στύλους με τις λάμπες που φωτίζουν το μεγαλύτερο μέρος του λιμανιού. Πρέπει να υπάρξει πίεση από την τοπική κοινωνία προς την περιφέρεια ή/και την κεντρική κυβέρνηση για την όσο το δυνατόν συντομότερη εξέλιξη του λιμανιού. Σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος θα αποκλειστεί το νησί από την ηπειρωτική χώρα και συγκεκριμένα την Αττική γή, καθώς δεν μπορεί κανένα από τα πλοία της γραμμής να προσεγγίσει στη μαρίνα του Μπατσίου, του Κορθίου ή της Χώρας, λόγω του μεγέθους του, αλλά κυρίως των εγκαταστάσεων υποδομών που έχουν οι συγκεκριμένοι χώροι. Καθίσταται επομένως αναγκαία η άμεση διαμόρφωση του λιμανιού του Γαυρίου (εκβάθυνση λιμενολεκάνης, κατασκευή περιφερειακής οδού για την αποσυμφόρηση της περιοχής, κατασκευή νέας προβλήατας κάθετη προς το βόρειο άνεμο), με γνώμονα την ολοένα αυξανόμενη επιβατική κίνηση και τους δώδεκα μήνες του χρόνου. Σε περίπτωση που κάνω κάποιο λάθος, ας με διορθώσουν οι σχετικότεροι με το θέμα και κυρίως οι ναυτικοί των πλοίων της γραμμής μας που καθημερινά αντιμετωπίζουν δεκάδες θέματα κατά την προσέγγιση τους και στα τρία βασικά νησιά του δρομολογίου (Ανδρος Τήνος και Μύκονος).

This comment was minimized by the moderator on the site

Ἄλλο ἔνα ἐνδιαφέρον ἄρθρο . Εὔγε !!!!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Όταν μέσα στο λιμάνι του Γαυρίου βρίσκεται πλοίο λόγω της μεγάλης επιφάνειάς του και του όγκου του και επειδή γυρω γύρω το λιμάνι περιτρυγυρίζεται απο λόφους, οι ριπές και τα ρεύματα του αέρα αλλάζουν δραματικά με έντονους στροβιλισμούς , απότομες αλλαγές διευθύνσεως και μεγάλη αυξηση της έντασης των. Για να το καταλάβουμε πιο απλά , φανταστείτε ένα ορμητικό ποτάμι στο οποίο θα πετάξουμε ένα μεγάλο βράχο καταμεσής του , αμέσως το νερό θα αυξήσει την ταχύτητά ροής του γύρω απο τη πέτρα , θα πετάγεται προς όλες τις κατευθύνσεις και θα δημιουργεί απρόβλεπτους στροβιλισμούς.