China Town στην Άνδρο! Τρίτο κ...
  Όλα τα είχε η Άνδρος, απέκτησε τώρα και… China Town! Δραστήριοι Κινέζοι μικροεπιχειρηματίες εγκαταστάθηκαν στο νησί και αφού άνοιξαν δυο καταστήματα στη Χώρα, τώρα επεκτείνουν τις δραστηριότητες τους και στο Γαύριο.
Έρχεται το "Super Speed" της G...
  Και το όνομα αυτού… «Super Speed»! Το νέο απόκτημα της εταιρίας Golden Star Ferries, των αδελφών Στεφάνου, ταξιδεύει μεταξύ Αδριατικής και Ιονίου πελάγους και αναμένεται να αφιχθεί στον Πειραιά την Τρίτη (7.11).
Και τα Σαββατοκύριακα το Super...
  To Superferry II μπαίνει στο λιμάνι της Σύρου ερχόμενο από Άνδρο (φωτ. Εν Άνδρω). Κερδισμένη από κάθε άποψη, είναι η Ανδρός μετά την τροποποίηση των χειμωνιάτικων δρομολογίων της Golden Star Ferries. Θα συνδέεται πλέον καθημερινά και τα Σαββατοκύριακα με την Σύρο, κάτι που θα ωφελήσει το νησί και τους κατοίκους του, διοικητικά, οικονομικά, εμπορικά και - γιατί όχι - τουριστικά!
Αλλάζουν όλα στην ακτοπλοΐα: Π...
  Το Champion  μεταξύ Νάξου και Μυκόνου. Το πλοίο ήταν να δρομολογηθεί μέχρι τις γιορτές για Τήνο-Μύκονο (φωτ. Εν Άνδρω). Η είδηση του μήνα: Η See Jets ήταν έτοιμη να δρομολογήσει ταχύπλοα και τον χειμωνα!!! Για την ώρα δεν έχει πάρει την άδεια για ένα δρομολόγια δύο μηνών 10/11 με 10/1 με το εικονιζόμενο Champion τα Σαββατοκύριακα και το μικρό Sea Jet τις καθημερινές. Όμως όπως όλα δείχνουν πλησιάζει η ώρα όπου κάποια στιγμή θα γίνουν μεγάλες αλλαγές στην ακτοπλοΐα.
Άνδρος - Σύρος: Τα πλοία είναι...
Το Superferry II φτάνει  ένα φθινοπωρινό πρωινό στη Σύρο ανοίγοντας και πάλι ένα δρόμο που κρατήθηκε κλειστός για χρόνια με ευθύνη αυτών που τον χρησιμοποιούν και τον χρειάζονται. Μένει να δούμε αν αυτή τη φορά θα στηριχτεί ο "δρόμος" για να μείνει ανοιχτός;   (φωτ. Εν Άνδρω). Το λιμάνι της Ερμούπολης απέχει από το Γαύριο γύρω στα 30 μίλια. Κάπου μιάμιση ώρα απόσταση με το SuperferryII. Και όταν κοιτάς ένα δειλινό από το Στενό την Σύρο απέναντι την βλέπεις τόσο κοντά: μόλις 12 περίπου μίλια απόσταση. Την ίδια στιγμή η Σύρος απέχει από την Ραφήνα κοντά 60 μίλια (και από Πειραιά 83). Κι όμως οι μικρές αποστάσεις της Σύρου με Άνδρο και Ραφήνα έκαναν να διανυθούν… δεκαετίες! Ο λόγος ήταν πως κανένα πλοίο δεν είχε τέτοιο δρομολόγιο. Τα πλοία είναι οι δρόμοι για τα νησιά!  Δεν έχεις πλοίο, δεν έχεις δρόμους!!!  Πάνω φωτογραφία: το πλοίο φεύγει από το Γαύριο. Κάτω φωτογραφία: ο πλοίαρχος παρακολουθεί τη ρότα για Σύρο (φωτ. Εν Άνδρω). Έτσι χωρίς πλοίο – και χωρίς δρόμο - η μεν Άνδρος έβλεπε το διοικητικό κέντρο των Κυκλάδων κυριολεκτικά με… το κιάλι!!! Η δε Σύρος την Αττική με το περιηγητικό πρόγραμμα GoogleEarth!!!Μόνο εύκολο δεν ήταν για τους κατοίκους της μεσοαστικής Αττικής και των Βορείων Προαστίων να πάνε για Σαββατοκύριακο ή για σύντομες διακοπές στη Σύρο μέσω Πειραιά. Άσε που με ένα πρωινό καράβι τη μέρα ένα βραδινό και όλες αυτές τις αποστάσεις ο ολιγοήμερος καλοκαιρινός τουρισμός από την Αθήνα/Αττική δύσκολα έφτανε στο νησί. Κάθε πρωΐ εδώ και 20 μέρες το Superferry II περνά δίπλα από την εκκλησία του Αγίου Δημητρίου. Ο καπετάν-Θανάσης Χαλάς χαιρετά τον παπά σφυρίζοντας και ο παπάς του απαντά με κωδωνοκρουσίες. Παλιός τρόπος χαιρετισμού στα νησιά από τους ναυτικούς και παλιά απάντηση των νησιωτών στους καπεταναίους και στα πλοία. Αυτή τη φορά τα σφυρίγματα και οι κωδωνοκρούσιες έχουν και τον χαρούμενο χαρακτήρα πως επιτέλους έστω και δύσκολα η Σύρος συνδέθηκε με την Ραφήνα και η Άνδρος με την Σύρο. (φωτ. Εν Άνδρω)..  Και το σχετικό βίντεο με τον καπετάν Θανάση Χαλά να σφυρίζει χαιρετίζοντας κατά την διέλευση του στο πρώτο κατοικημένο σημείο του νησιού που προσεγγίζει  και ο ενθουσιώδης παπάς κάθε μέρα να ελιναι εκεί και να απαντά (βίντεο Εν Άνδρω).    Μετά τον Άγιο Δημήτριο - που γιορτάζει σήμερα - συναντάς (πάνω φωτογραφία) την πανέμορφη νεοκλασική συνοικία "Βαπόρια" της Ερμούπολης. Με τον επιβλητικό Άγιο Νικόλαο (ρυθμού Βασιλικής μετά Τρούλου)  Και στη συνέχεια το πλοίο μπαίνει στην υπέροχη νεοκλασική Ερμούπολη (κάτω φωτογραφία) με τα ιστορικά κτίρια του Ερνέστου Τσίλερ, ανάμεσα στα οποία κυριαρχεί το σπάνιας ομορφιάς δημαρχείο της πόλης (φωτ. Εν Άνδρω).   Λογική κατάληξη το διοικητικό κέντρο των Κυκλάδων να υπολείπεται σε τουρισμό.  Λογικό το αίτημα των Συριανών να ανοίξει μετά από δεκαετίες πάλι το δρομολόγιο από την Ραφήνα. Λογικό όμως και το αίτημα των ακτοπλόων να περνούν μέσω Άνδρου - γιατί οι Ανδριώτες έχουν 60 χρόνια αναφορά τους τη Ραφήνα. Λογικό όμως πως οι Συριανοί μετά από 160 χρόνια αναφορά στον Πειραιά πρέπει να συνηθίσουν το νέο δρομολόγιο και το νέο δρόμο που άνοιξε ξαφνικά ένα πρωινό του Οκτώβρη το ιστορικό Superferry II.     Απόβίβαση και επιβίβαση στο Superferry II. Όπως φαινεται και από τις φωτογραφίες ο κοσμος που χρησιμοποιεί για την ώρα τη γραμμή δεν είναι πολύς. Όμως μέρα με την μέρα το δρομολόγιο μαθαίνεται και αυτ΄είναι ελπιδπφόρο (φωτ. Εν Άνδρω).  Στο σημείο αυτό είναι σήμερα το πρόβλημα. Για να στηριχτεί η γραμμή που άνοιξε και να υπάρχει δρόμος προς τη Σύρο από την Αττική πρέπει οι Συριανοί να στηρίξουν με την παρουσία και το ενδιαφέρον τους το νέο δρόμο. Αλλά και οι Ανδριώτες για να έχουν «με την μία» πρόσβαση στο διοικητικό κέντρο των Κυκλάδων και του Αιγαίου πρέπει κι αυτοί να στηρίξουν και να δείξουν ενδιαφέρον για το νέο δρόμο που διανοίχτηκε ανάμεσα στα δύο νησιά. Οι θαλάσσιοι δρόμοι για να σταθούν πρέπει να τους ταξιδεύεις. Τα πλοία για να υπάρξουν ως δρόμοι πρέπει να μεταφέρουν ανθρώπους, πράγματα, αυτοκίνητα). Το πλοίο επιστρέφει Άνδρο. Πίσω του αφήνει τη Σύρο (φωτ. Εν Άνδρω).  Η νέα γραμμή, ο νέος δρόμος, που άνοιξε θέλει, πριν τον ανακαλύψουν το καλοκαίρι οι τουρίστες να τον χρησιμοποιήσουν οι μόνιμοι κάτοικοι. Για την ώρα, παρά τις καλές κουβέντες των δημάρχων, το νέο δρόμο στηρίζει μόνο η ιδιωτική πρωτοβουλία! Αρκεί αυτή; Για τον χειμώνα σίγουρα όχι. Για το καλοκαίρι όπως διαφαίνεται ίσως. Όμως ένας δρόμος πρέπει να μένει ανοιχτός όλο το χρόνο για να είναι σωστός δρόμος. Διαφορετικά θα υπολειτουργεί. Και αυτό θα είναι σε βάρος της Σύρου που τον χρειάζεται και σε βάρος της Άνδρου που τον έχει ανάγκη.      Το Superferry II  μπαίνει στο Γαύριο επιστρέφοντας αργά το απόγευμα από Σύρο. Εντελώς άλλη εικόνα. Στη Σύρο το πλοίο μπαίνει σε μια πόλη, στο Γαύριο (κάτω φωτογραφία) μπαίνει σε ένα γραφικό οικισμό. Δύο διαφορετικοί κόσμοι που με το πλοίο ήρθαν κοντά.  Το μικρό λιμάνι του Γαυρίου (κάτω φωτογραφία) με το ρυμουλκό και ένα ουκρανικό πλοιάριο που χάλασε στον Κάβο Ντόρο και το ρυμούλκυσαν στο Γαύριο (φωτ. Εν Άνδρω). Εδώ είμαστε. Στις πρώτες μέρες ενός νέου δρόμου, που έρχεται από τα παλιά και είχε ξεχαστεί για χρόνια. Εδώ είμαστε. Και το Εν Άνδρω βρέθηκε από τις πρώτες μέρες να ταξιδεύει από Άνδρο για Σύρο για να περιγράψει και να στηρίξει μια διαδρομή που χρειάζονται και η Άνδρος και η Σύρος. Έτσι μια Δευτέρα πρωί πήραμε το πλοίο από το Γαύριο με προορισμό την ωραία, αρχοντική, πυκνοκατοικημένη Ερμούπολη. Στη συνέχεια κάναμε και τον γύρο ενός μικρού, αλλά ξεχωριστού νησιού. Για τον γύρο αυτό θα σας γράψουμε αύριο… Αποστολή: Δ. Μπασαντής  
Καθημερινά Άνδρος-Σύρος με ταχ...
Στη φωτογραφία διακρίνεται σε πρώτο πλάνο ο Μάριος Ηλιόπουλος τηε Sea Jets. Δίπλα του ο Γιώργος Στεφάνου της Golden Star Ferries (φωτ. Εν Άνδρω). Στην μεγάλη ακτοπλοϊκή σύσκεψη που έγινε στη Σύρο στις 23/10 με θέμα την διασύνδεση των Κυκλάδων την παράσταση έκλεψαν οι ακτοπλόοι. Ιδίως ο Μάριος Ηλιόπουλος της Sea Jets που με μια καταιγιστική ομιλία του απάντησε σε όλες τις αιτιάσεις και παρατηρήσεις που τέθηκαν από τα διάφορα νησιά. Για την Άνδρο ιδιαιτερη σημασία είχε η αναφορά του στη σύνδεση με ταχύπλοο καθημερινά Άνδρου με Σύρο από την άνοιξη. Έτσι ώστε η μεν Άνδρος θα έχει σταθερή πρόσβαση τους κρίσιμους καλοκαιρινούς μηνες με το κέντρο των Κυκλάδων, η δε Σύρος με την Ραφήνα, ώστε να αναπτύξει τον τουρισμό της με την Αττική και τα Βόρεια Προάστεια.
"Το λιμάνι της αγωνίας" ή "Μια...
  «Μια θέση στον ήλιο» είναι ο τίτλος της αμερικανικής ταινίας του 1951, με την Ελίζαμπεθ Ταίηλορ και τον Μοντγκόμερυ Κλιφτ, που σάρωσε τα Οσκαρ. Έρωτες, μίση, πάθη, ανταγωνισμοί, ξετυλίγονται στο φιλμ και καθηλώνουν τον θεατή. Μια θέση στον ήλιο και το λιμάνι της Ραφήνας, αναζητούν τωρα - 66 χρόνια μετά -, οι τρεις ανταγωνίστριες ακτοπλοϊκές εταιρίες που ενώ είναι 7, τα πλοία τους είναι…10! Eδώ όμως θα ταίριαζε ίσως και το «λιμάνι της αγωνίας» ταινία του 1954 με το Μαρλον Μπραντο που κι αυτός βραβεύτηκε με Οσκαρ… Τον δυσεπίλυτο αυτό γρίφο, θα πρέπει να λύσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στην συνεδρίαση της 25ης Οκτωβρίου, αφού η επεισοδιακή συνεδρίαση της 20ης Οκτωβρίου στον Πειραιά, απέβη άκαρπη. Το ρεπορτάζ της «Ναυτεμπορικης» από το ΣΑΣ είναι χαρακτηριστικό και απολαυστικό: «Τα αίματα άναψαν για μία ακόμη φορά στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που εξέτασε χθες, μεταξύ άλλων, και τα ετήσια δρομολόγια στη γραμμή Ραφήνα-Κυκλάδες, τα οποία θα πρέπει να ξεκινήσουν την 1η Νοεμβρίου. Μέσα σε δυο χρόνια εάν συνεχιστεί η ίδια κατάσταση το υπουργείο Ναυτιλίας θα υποχρεωθεί να εντάξει τις γραμμές της Ραφήνας προς τις Κυκλάδες στις άγονες και να τις επιδοτήσει, προειδοποίησαν οι εκπρόσωποι των πλοιοκτητριών εταιρειών Fast Ferries και Golden Star Ferries που διαθέτουν συμβατικά πλοία, για να απαντήσει ο Μάριος Ηλιόπουλος της Sea Jets, που δραστηριοποιείται αποκλειστικά με ταχύπλοα, ότι σε αυτή την περίπτωση θα καλύψει ο ίδιος όλα τα κενά χωρίς επιδότηση! Το πρόβλημα δημιουργείται γιατί υπάρχουν τουλάχιστον 10 πλοία για αναχώρηση μέσα σε μία ώρα 7-8 το πρωί, ενώ οι θέσεις στο λιμάνι είναι επτά. Και μεγαλύτερο λιμάνι να είχαμε, είπε ο κ. Δημήτρης Τσούμας, εκπρόσωπος της Fast Ferries, η οποία δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη γραμμή με τρία συμβατικά πλοία (με δύο πρωινά και ένα απογευματινό δρομολόγιο) πάλι θα υπήρχε συν μία δήλωση δρομολόγησης, θέλοντάς να δείξει τον χωρίς μέτρο ανταγωνισμό. Εκτίμησε ότι ο ανταγωνισμός αυτός θα καταστήσει τη γραμμή άγονη γιατί στο βαθμό που δεν θα υπάρξει στο μέλλον κανένα ενδιαφέρον από συμβατικό πλοίο, αφού η δρομολόγησή του θα είναι ασύμφορη, τότε - όπως ορίζει η νομοθεσία - η γραμμή εντάσσεται σε καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας. Στο ίδιο περίπου μήκος κύματος και ο εκπρόσωπος της Golden Star Ferries ο κ. Γιώργος Στεφάνου (με τρία πλοία, δύο συμβατικά, ένα ταχύπλοο και τρία πρωινά και ένα απογευματινό δρομολόγιο) υποστήριξε ότι η πολιτεία πρέπει να εγκρίνει πρώτα τα δρομολόγια στα συμβατικά που εξυπηρετούν τη γραμμή όλον το χρόνο και στη συνέχεια να εξετάζει τα αιτήματα των ταχυπλόων, που δραστηριοποιούνται τη θερινή περίοδο. Κ.Π.Κ.
Πρώτη φορά μελέτη για το κόστο...
  Όλες οι φωτογραφίες είναι του Εν Άνδρω από το λιμάνι της Ραφήνας.  Είναι η πρώτη φορά που γίνεται μια μελέτη κόστους «μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων από και προς τα νησιά»! Και το μάθαμε από την συνάντηση, την Τετάρτη 18 Οκτωβρίου, μεταξύ παραγόντων του υπουργείου Ναυτιλίας (οι δύο Γενικοί Γραμματείς) με το Επιμελητήριο Κυκλάδων και άλλους αρμόδιους φορείς και του Πανεπιστημίου Αιγαίου, το οποίο παρουσίασε τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής.
EKTAKTO τοπικό δρομολόγιο για ...
  Την Παρασκευή 27/10/2017 το πλοίο SuperferryIIθα κάνει έκτακτο δρομολόγιο για Άνδρο στις 18:00 από Ραφήνα. Και επιστροφή από Άνδρο στις 20:15.