ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ - Η «ναυμαχία» της Ραφήνας: Ανελέητος πόλεμος μεταξύ ακτοπλοϊκών εταιρειών

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Αναδημοσίευση από Πρώτο Θεμα - 02/08/2017 (φωτ. Εν Άνδρω).

Μπήκε ο Αύγουστος, η τουριστική κίνηση είναι στο απόγειό της και στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής συνεδρίασε το μεσημέρι της Τρίτης 1ης του μηνός το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για να εξετάσει αιτήματα ακτοπλοϊκών εταιρειών για νέα δρομολόγια ή τροποποίηση υπαρχόντων δρομολογίων για την... τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο!

Η Ραφήνα φαίνεται ότι έχει «οριστεί» ως τόπος-λιμάνι για τα μεγάλα ξεκαθαρίσματα. Εκεί χτυπιούνται τώρα κατά μέτωπο δύο εταιρείες. Πρόκειται για τη Seajets την οποία εκπροσωπεί ο Μάριος Ηλιόπουλος και την Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου.

«Παράπλευρη απώλεια» στον πόλεμο αυτό χαρακτήρισε την άλλη εταιρεία που δραστηριοποιείται εκεί, τη Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη, ο ίδιος ο εκπρόσωπός της, Δημήτρης Τσούμας ο οποίος τόνισε ότι «υπάρχει ανελέητος πόλεμος εξόντωσης μεταξύ δύο εταιρειών».
Οι… μεγάλοι σφυρίζουν αδιάφορα αφού φαίνεται να μην τους αφορά το θέμα και οι «μεμονωμένοι» αναζητούν «δρομολόγια εξόντωσης» ή «δρομολόγια σωτηρίας» εν μέσω Αυγούστου, όπως ακούστηκε στη διάρκεια της συνεδρίασης. 
Οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών Seajets και Golden Star Ferries εμφανίστηκαν χθες στο ΣΑΣ με σειρά αιτημάτων που αφορούσαν τροποποιήσεις και αλλαγές σε δρομολόγια και ώρες πλοίων τους.

Ο Δημήτρης Στεφάνου της Golden Star Ferries χτες στο ΣΑΣ (φωτ. Πρώτο Θέμα).

Τον λόγο πήρε αρχικά ο Δημήτρης Στεφάνου, Γενικός Διευθυντής της Golden Star Ferries που έχει τρία συμβατικά πλοία στη Ραφήνα: «Διακόπτουμε το πρωινό δρομολόγιο του Superferry τον Αύγουστο. Όλοι περιμένουμε τον Αύγουστο για να καλύψουμε τα έξοδα του χειμώνα. Εμείς όμως αυγουστιάτικα το διακόπτουμε το δρομολόγιο για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο όχι γιατί είμαστε τρελοί αλλά γιατί στο προηγούμενο ΣΑΣ δώσατε με πολύ ευκολία άδεια για τετράμηνη απασχόληση ταχυπλόου, με 1.800 επιβάτες και 400 ΙΧ οχήματα (υ.σ. αναφέρεται στο  Tera Jet της Seajets) και το βάλατε δίπλα μας με 10' διαφορά στην ώρα αναχώρησης πριν το Superferry» και συνέχισε σε έντονο ύφος αναγκάζοντας τον γγ του ΥΝΑ, Διονύση Καλαματιανό να του ζητήσει να κλείσει το… μικρόφωνο: 
«Ακούγεστε και χωρίς μικρόφωνο κ. Στεφάνου. Κλείστε το γιατί είναι πολύ έντονος ο ήχος»!
Όταν ξαναπήρε τον λόγο ο κ. Στεφάνου είπε: «Δεν βγάζουμε ούτε τα πετρέλαιά μας και αναγκαστήκαμε να ζητήσουμε περικοπή δρομολογίων. Το υπουργείο μας απάντησε ότι το ένα ταχύπλοο και το άλλο συμβατικό πλοίο και ότι το ταχύπλοο δεν επηρεάζει το συμβατικό. Τι να κάνω, το… κατάπια! Όμως το ταχύπλοο μετά το καλοκαίρι μας αφήνει… γεια. Κόβοντας το πρωινό δρομολόγιο το πλοία μας θα μένει 18 ώρες στη Μύκονο. Ζητήσαμε να κάνουμε ένα δρομολόγιο διάσωσης αυτό το χρονικό διάστημα και πιο συγκεκριμένα το Μύκονος-Πάρος-Μύκονος. Το είχαμε ζητήσει από τον περασμένο Ιανουάριο. Τώρα το συμβατικό επηρεάζει το …ταχύπλοο; Άλλα μας λέγατε τότε και άλλα τώρα. Πρέπει να πάρουμε την άδεια της Seajets για το δρομολόγιο; (ΥΣ: Τελικά το αίτημα για το δρομολόγιο της Golden Star Ferries απορρίφθηκε από το ΣΑΣ)». 
Λίγο αργότερα στην ομιλία του τόνισε ότι «η Seajets ζητάει δρομολόγια εξόντωσης» για την εταιρεία του. Το αιτιολόγησε ότι η εταιρεία που εκπροσωπεί ο Μάριος Ηλιόπουλος βάζει πλοία που πέφτουν στις ώρες πάνω στα συμβατικά της Golden Star.
«Θέλουν την εξόντωσή μας» φώναξε ο Δημήτρης Στεφάνου και συνέχισε: «Αλλάξτε τον νόμο. Στο χέρι του υπουργείου Ναυτιλίας είναι να προστατέψει τους πολίτες των νησιών μας. τα συμβατικά πλοία συμβάλουν στην επιβίωση αλλά και στην ανάπτυξη των νησιών. Σταματήστε να στηρίζετε  τα ταχύπλοα έναντι των συμβατικών. Σε αντίθετη περίπτωση θα ψάχνετε για συμβατικά βαπόρια τον χειμώνα. Θα τα πουλήσουμε τα συμβατικά να πάρουμε και μεις ταχύπλοα και να δούμε ποιος θα κάνει δρομολόγια τον χειμώνα».

«Δεν θα γίνουμε βορά κανενός»!

Ο Δημητρης Τσούμας της Fast Ferries χτες στο ΣΑΣ (φωτ. Πρώτο Θέμα).

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο Δημήτρης Τσούμας, εκπρόσωπος της Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη: «Ζω τη μέρα της Μαρμότας. Κάθε φορά τα ίδια και τα ίδια. Είναι πρωτοφανές να συζητάμε  δρομολόγια για Ραφήνα την 1η Αυγούστου για την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο. Είχαμε συμφωνήσει ότι μέχρι τον Μάιο να θα είχαμε τελειώσει με τις τροποποιήσεις δρομολογίων. Και είμαστε αρχές Αυγούστου και συζητάμε για τροποποιήσεις δρομολογίων» και κατέληξε λέγοντας με νόημα: «Η εταιρεία μας δεν θα γίνει βορά κανενός»! 

Ο Μάριος Ηλιόπουλος της Seajets χτες στο ΣΑΣ (φωτ. Πρώτο Θέμα).

Αμέσως μετά πήρε τον λόγο ο  Μάριος Ηλιόπουλος για λογαριασμό της Seajets και άρχισε από εκεί που τελείωσε ο Δημήτρης Τσούμας: «Προφανώς το τελευταίο σχόλιο δεν εννοούσε τη Seajets και φαντάζομαι ότι η σπόντα δεν ήταν για μας».
Δεν πήρε καμία απάντηση και συνέχισε: «Προσπαθούν να περάσουν κλίμα τρομοκρατίας ότι δήθεν θα δέσουν τα πλοία τους. Δεσμευόμαστε ως Seajets  ότι όποιος δέσει πλοίο η Seajet θα το αντικαταστήσει με άλλο συμβατικό. Άρα η μπλόφα  δεν πιάνει. Από το 1991 είμαστε στην ακτοπλοΐα Σήμερα συνδέουμε 250 λιμάνια. Αν αυτό είναι ο εφιάλτης του κου Στεφάνου είναι άλλο πρόβλημα. Πριν από 2-3 χρόνια ο εφιάλτης ήταν το Blue Star Ithaki. Τώρα είναι το Tera Jet. Η Blue Star είναι ο πραγματικός πυλώνας των νησιών  της Ελλάδας. Αντιλαμβανόμαστε το σκεπτικό. Δεν θέλετε κάποια καινούργια δρομολόγια ή τροποποιήσεις Είναι σεβαστό». 
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο αίτημα της εταιρείας που εκπροσωπεί για επέκταση δρομολογίου του Tera Jet στην Άνδρο (ΥΣ: Το αίτημα απορρίφθηκε από το ΣΑΣ): 
«Είμαστε εν μέσω σεζόν και δεν βλέπουμε τα πράγματα μονόπλευρα, με παρωπίδες. Αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχουν αντιδράσεις , εν μέρει δικαίως. Δεν έχουμε αντίρρηση. Όμως ξέρουμε ότι με το Tera Jet η Άνδρος  θα έχει μεγαλύτερη ανάπτυξη. Ας μην μας τη δώσετε, ας μην έρθει η ανάπτυξη».  
Παρέμβαση έκανε ο Διονύσης Θεοδωράτος της Blue Star Ferries ο οποίος τοποθετήθηκε στα αιτήματα τροποποιήσεων που είχαν κατατεθεί. Ζήτησε να μην επηρεάζουν το δρομολόγιο του πλοίου της εταιρείας «Blue Star Δήλος» στο λιμάνι της Νάξου.  

Όσον αφορά στο αίτημα της Seajets για έκτακτη δρομολόγηση του Naxos Jet στη γραμμή Μύκονος, Ίος, Θήρα, Σίκινος, Μύκονος, Τήνος, Ραφήνα, η Hellenic Seaways σε παρέμβαση του εκπροσώπου της, Άρη Κατσαίτη, υπογράμμισε ότι αν κριθεί ότι υπάρχουν ανάγκες να δρομολογηθεί το πλοίο της Seajets (ΥΣ. Απορρίφθηκε από το ΣΑΣ το αίτημα για έκτακτη δρομολόγηση).

Απολογισμός

Για την… ιστορία, τελικά το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών αποφάσισε να εγκρίνει δύο από τα πέντε αιτήματα της Seajets και δύο από τα τρία αιτήματα της Golden Star. 
Τα υπόλοιπα απορρίφθηκαν με το σκεπτικό ότι «βρισκόμαστε εν μέσω της τουριστικής περιόδου».
Στη Ραφήνα είναι δρομολογημένα δέκα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία.
-Δύο της εταιρείας Seajets, το TeraJet που είναι το μεγαλύτερο ταχύπλοο στον κόσμο και το  ParosJet
-Τρία πλοία  της Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου. To «Super ferry 2» το οποίο αγόρασαν από τη Blue Star, το «SuperFerry 1»  και το οποίο είναι νεότευκτο   και το «SuperRunner»  πρώην «Speedrunner IV» το οποίο αγόρασαν από την Aegean Speed Lines  συμφερόντων Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη.
-Τρία πλοία της Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη: Το «Θεολόγος Π», το «Αικατερίνη Π» και το «Άνδρος».
Σε αυτά πρέπει να προσθέσουμε και τα δύο πλοία που κάνουν το δρομολόγιο για Μαρμάρι, το «Πανόραμα» και το «Εύβοια Σταρ».

Προβληματικά λιμάνια Ραφήνας-Νάξου

Τα προβλήματα  για τους επιβάτες συνεχίζονται αφού δέκα πλοία αναχωρούν για τον προορισμό τους μέσα σε μια ώρα. Το ίδιο γίνεται και με τις αφίξεις. Η πολιτεία αδυνατεί να ρυθμίσει καλύτερα τα δρομολόγια, ενώ ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης, έχει επισημάνει επεσήμανε ότι το λιμάνι, όπως είναι σήμερα, δεν θα μπορέσει να εξυπηρετήσει ούτε τα δρομολόγια για το 2018.
Προβλήματα υπάρχουν και στο λιμάνι της Νάξου που δεν έχει τις υποδομές για να εξυπηρετεί πλοία που κάνουν αυξημένα δρομολόγια λόγω της ανάπτυξης του νησιού τα τελευταία χρόνια. Κατέπλεαν  μαζί το πλοίο της Blue Star Ferries και εκείνο της Seajets, έβγαιναν 10 φορτηγά και έφραζε το λιμάνι. Τώρα  με τις αλλαγές ωραρίων που αποφάσισε το ΣΑΣ ίσως βελτιωθεί η κατάσταση αλλά αυτό δεν είναι λύση.

 Σημείωση: Το Εν Άνδρω ευχαριστεί τον Αντώνη Οικονόμου για την ενημέρωση επί του θέματος.

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Χωρις να θελω να φανω τοπικιστης λεω οτι για τα νησια η βαση ολων των μετακινησεων ειναι τα συμβατικα πλοια. Δεν πρεπει να κοιταζουν μονο τους καλοκαιρινους μηνες αλλα ολο τον χρονο. Αυτος ο κυριος ηλιοπουλος μην βλεπει την γραμμη ευκαριακα μονο για να βαζει λεφτα στην τσεπη το καλοκαιρι αν θέλει να βαλει για την ανδρο καλως αλλα ολο τον χρονο και οχι μονο για εικοσι μερες τον αυγουστο. Επισης δειτε τι συνεβει σημερα σρην τηνο με το paros jet και μετα μιλαμε για το ποιος κανει σωστη και ασφαλη μετακινηση ολο το χρονο.και αυτο που γινεται τωρα με τα δρομολογια ειναι επιεικως απαραδεκτο αθτο δεν ειναι εξυπηρετηση αλλα καθαρη ταλαιπωρια. Αν θελουν και μπορουν ας κατσουν κατω να τα βρουν ας κοψιυν το λαιμο ρους ι κοσμος που τους στηριζει και τους πληρωνει δεν φταιει σε τιποτα!!!!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Ολα ωραία μέχρι στιγμής: εταιρείες, υπουργείο και λοιποί αρμόδιοι φορείς καταλήγουν στο συμπερασμα οτι το δεύτερο λιμάνι σε κίνηση της Αττικής εχει καταστεί προβληματικό και δεν πληρεί τις προϋποθέσεις για την εξυπηρέτηση τόσου μεγάλου όγκου επιβατών. Η ερώτηση λοιπόν ενός κοινού νού είναι, δεν γνώριζαν τον Μαϊο οτι θα επακολουθήσει μεγάλος φόρτος κίνησης οχημάτων και επιβατών στο λιμάνι, ειδικά κατα την περίοδο απο 20 Ιουλίου εως και 30 Αυγούστου? Κατα δεύτερο και κυριώτερο, αφου βλέπουν οτι κατα τους θερινούς μήνες αυξάνεται η κίνηση οχι μόνο στην περιοχή του λιμένος, αλλα και στην ευρύτερη περιοχή της πόλης της Ραφήνας, γιατί δεν συνεργάζονται μεταξύ τους, ώστε να βελτιώσουν τις τρέχουσες συνθήκες και να εφαρμόσουν μέτρα προς διευκόλυνση του επιβατικού κοινού? Ο πλέον κερδοφόρος Οργανισμός Λιμένος Ραφήνας δεν εχει συνεργαστεί μέχρι στιγμής με τον τοπικό Δήμο για παράδειγμα και αντι αυτού τις Κυριακές το βράδυ κλείνουν ορισμένους δρομους πέριξη του λιμανιού, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται επιβάτερς και ιχ κατα την προσπάθεια να φύγουν απο το λιμάνι, οταν αποβιβάζονται ταυτόχρονα απο 4 ή 5 πλοία που δένουν στη Ραφήνα. Μήπως ήρθε η ώρα να δούμε τα πάντα εφ' όληε της ύλης ?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το Εν Άνδρω με δύο συνεχόμενα δημοσιεύματα του τους προειδοποίησε. Το είδαν το δημοσιέυμα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ & ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ και έβγαλαν δημοσιευμάτα. Αυτοί δεν άκουγαν και δεν έβλεπαν. Τι να πει κανείς;

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 6 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΌΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΊΩΝ ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΠΛΟΩΝ
Πολύ κουβέντα ανοίχτηκε με το θέμα της δρομολόγησης του TERA JET και στην ΑΝΔΡΟ.
Με την επιδίωξη του ακτοπλόου κ.Ηλιόπουλου, να ζητάει να έρθει στην Ανδρο, για 20-25 μέρες, που... ‘’μυρίστηκε ‘’κάποια κίνηση και μετά να μας αποχαιρετήσει για 10 μήνες, αφήνοντας πίσω του, όλους εμάς να αγωνιούμε αν θα έχουμε και πότε βαπόρια τον χειμώνα.
Και τούτο γιατί δυστυχώς, με το ισχύον καθεστώς της απελευθέρωσης της ακτοπλοίας, όποιος θέλει βάζει βαπόρι και όποιος θέλει το βγάζει απο την γραμμή, προφασιζόμενος, έλειψη μεταφορικού έργου.
Δεν έχουμε τίποτα εναντίον με τα ταχύπλοα, να έρθουν στην Ανδρο, καλοδεχούμενα θα έλεγα είναι, αλλά με μία διαφορά ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ! ! !
Να τους δοθούν δρομολόγια τουλάχιστον μίας ώρας διαφορά απο τα συμβατικά, ώστε να μπορούμε να λέμε ότι έχουμε τους καλοκαιρινούς μήνες, δρομολόγια που να εξυπηρετούν τον επιβάτη και ΟΧΙ αυτό το φετεινό αίσχος, που το ένα πλοίο κηνηγάει το άλλο, μέσα σε 10λεπτα αναχωρήσεων και όλα μαζί μέσα σε μία ώρα ! ! !
Δεν είναι αυτό εξυπηρέτηση, όταν μέσα σε μία ώρα αναχωρούν 6 και 7 στο σύνολο πλοία και εάν καθυστερήσει το αεροπλάνο στο Ε.Βενιζέλος ή έχει κίνηση στον οδικό άξονα προς Ραφήνα, να χάνεις στην πραγματικότητα όλα τα πλοία ( αφού φεύγουν σχεδόν όλα, ταχύπλοα και συμβατικά μαζί) και θέλουμε να το λέμε αυτό, ότι έχουμε πολλά πλοία στη γραμμή ! ! ! ...θέλουμε να το λέμε αυτό, ότι θα φέρει ανάπτυξη στα νησιά ! ! !
Στην ουσία έχουμε ένα δρομολόγιο το πρωί και ένα το απόγευμα, αφού όλα φεύγουν ταυτόχρονα, κηνηγώντας το ένα το άλλο και όποιος επιβιώσει.
Αλλά αυτό δεν είναι εξυπηρέτηση, δεν είναι σεβασμός στον τουρίστα, στον νησιώτη σε κανέναν, απλά κυττάνε ...την τσέπη τους και όποιος ζήσει απο την κόντρα τους.....
Ερχονται μάλιστα τα διάφορα ...παπαγαλάκια των ακτοπλόων και γράφουν διάφορα στο διαδίκτυο, λένε πολλά και διάφορα και κανένας δεν μιλάει για την ουσία του προβλήματος ! ! !
Που δεν είναι η δρομολόγηση ή όχι ταχυπλόου και στην Ανδρο, αλλά, ο καθορισμός δρομολογίων άλλων, που θα ανοίξουν την γραμμή και κάποιες άλλες ώρες προς τα νησιά μας και θα δημιουργήσουν μία καινούργια αγορά επιβατικής κίνησης ! ! !
Μιάς νέας αγοράς, που σε συνδυασμό με τα συμβατικά πλοία, θα κάνει έναν ολόκληρο κύκλο μεταξύ των νησιών μας, με το επιβατικό κοινό που θα μπορεί να κινείται συνεχώς, απο νησί σε νησί και όχι να είναι εγκλωβισμένο μέσα σε μία ώρα, εγκλωβισμένο στην ουσία, σε μία αναχώρηση πρωινή και μία απογευματινή απο την Ραφήνα και αντίστοιχη επιστροφή τους πάλι στην Ραφήνα απο τα νησιά μας, πού όλοι καταλαβαίνουμε, ότι δεν αναπτύσσεις έτσι τον τουρισμό περαιτέρω, αν φυσικά, αυτός είναι ο πραγματικός μας στόχος και όχι η ευκαιριακή λεγόμενη αρπαχτή...
Εξάλλου, με τις ταχύτητες που έχουν τα συμβατικά, μπορούν να φτάσουν στα νησιά μας γρήγορα, ανεξάρτητα, εάν έχουν αναχωρήσει και μία και 1,5 ώρα πιό αργά απο την Ραφήνα.
Ετσι φτάνοντας στα νησιά, όπου ήδη ο επιβάτης θα κινείται με την επιλογή των συμβατικών πλοίων, θα μετακινείται συνεχώς, αφού θα βρίσκει μπροστά του, νέες επιλογές και ώρες δρομολογίων, σε έναν συνδυασμό δρομολογίων, που θα καλύπτει πολλές ώρες την μέρα μεταξύ των δρομολογιακών συνδέσεων των νησιών μεταξύ τους.
Ολα λοιπόν τ’ άλλα που γράφονται και υποστηρίζονται απο τα ....παπαγαλάκια των ακτοπλόων είναι εκ του πονηρού και δεν λύνουν το πρόβλημα,αλλά το πιο σπουδαίο δεν λένε την αλήθεια ! ! !
Οτι ο καθένας θέλει να ...’’κονομήσει ‘’που λένε λαικά, αλλά σε βάθος χρόνου για την οικονομία του νησιού μας δεν κόπτεται κανείς, το αφήνουν στο μέλλον και τότε κάποια στιγμή, που θα διαλυθεί πάλι το σύμπαν, θα μας φταίει η εκάστοτε κυβέρνηση, η τρόικα κλπ... κλπ.

( αγαπητέ Διαμαντή, με την αδεια σου, εαν επιθυμείς ,μπορεί να παρουσιάσεις σαν κεντρικό αρθρο σου το παρόν κείμενο, σαν ‘’ αντιστάθμισμα’’ όλων όσων χτές έγιναν στο ΣΑΣ και όντας παρόντες...μας έφυγαν και τα υπόλοιπα λίγα μαλλιά που μας έχουν απομείνει με αυτά που ακούστηκαν)
Επέτρεψέ μας αυτήν την στιγμή και απο την θέση που βρισκόμαστε να μην πούμε ονόματα, αλλά έχεις αγαπητέ Διαμαντή, όλη την ευχέρεια,να το προβάλλεις, όπως εσύ ξέρεις...για να μην μας λένε ότι δεν νοιάζομαστε για τον τόπο μας)

Υπογραφή:
( O ναυτιλιακός ακτοπλόος) ΓΙΑΝΝΗΣ