Golden Star Ferries 2011-2021: από το Superferry II μέχρι σήμερα...

 

Το Superferry II στη Σαντορίνη.

(Την 10ετία της Golden Star Ferries στην ακτοπλοΐα και στη γραμμή μας την υπενθύμισε ο καραβολάτρης αναγνώστης Γιώργος Αγαπητός πριν λίγες μέρες όταν έγραψε: «η Golden Star κλείνει τα 10 χρόνια στην ακτοπλοΐα. Θα κάνετε ένα αφιέρωμα στην Ανδριώτικη ακτοπλοϊκή εταιρεία που την εποχή της οικονομικής κρίσης ιδρύεται από τους αδελφούς Στέφανου με το ιστορικό βελγικό σκαρί Superferry II;» Ανταποκρινόμαστε στο ερώτημα του και με την βοήθεια του Ηλία Γρηγοράτου παρουσιάζουμε την δεκάχρονη διαδρομή της Golden Star Ferries από το ιστορικό Superferry II μέχρι σήμερα... ΕΝ ΑΝΔΡΩ)

 

Το Superferry II στο Αθηνιό της Σαντορίνης.

Η Golden Star Ferries ιδρύθηκε από τον Δημήτρη και Γιώργο Στεφάνου στις 9/12/2010 με σκοπό την αγορά του πλοίου σταθμός για την ακτοπλοική συγκοινωνία του νησιού τους, το Superferry II. Οι διαπραγματεύσεις με την Blue Star Ferries είχαν θετική έκβαση και στις 15/12/2010 υπογράφτηκε το προσύμφωνο αγοράς του μεταξύ των δύο πλευρών. Tην εταιρεία στελέχωσαν από τα πρώτα της βήματα ο Κώστα Τζώρτζης, η Μαίρη Στυλιανέλλη , ο Ηλίας Γρηγοράτος, ο Δημήτρης Ζιώτης και ο Αντώνης Δανιόλος.

Γιώργος και Δημήτρης Στεφάνου μπροστά στο Superferry II στην Χώρα της Άνδρου το Πάσχα του 2014. 

Τέλος την 1η Μαρτίου 2011 ολοκληρώθηκε η αγοραπωλησία και το Superferry II  και παραδόθηκε στη Ραφήνα από τον Ικαριώτη πλοίαρχο Cpt. Αγάπιο Παριανό στον πλοίαρχο καπετάν-Τάσο Τρέσσο o οποίος είχε ήδη συμφωνήσει με τους αδελφούς Στεφάνου για να αναλάβει την πλοιαρχία.

Μετά από ένα διάστημα τριών ημερών κατά το οποίο πραγματοποίησε αλλαγή σινιάλων, ξεκίνησε την Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011 το πρώτο εμπορικό του δρομολόγιο υπό τα σινιάλα της νεοσυσταθείσας τότε, Golden Star Ferries, το οποίο ήταν τοπικό δρομολόγιο στην αγαπημένη πατρίδα των νέων πλοιοκτητών.

Το Superferry II στην Πάρο όταν συνέδεε Ραφήνα με Κρήτη.

Το Superferry II από τότε μέχρι σήμερα συνεχίζει να προσφέρει ποιοτική ακτοπλοϊκή συγκοινωνία στην γραμμή μας και την θερινή σεζόν του 2018 και 2019 προέκτεινε το δρομολόγιό του ως το Ηράκλειο της Κρήτης. Από 15/9/2020 έως 7/11/2020 ταξίδεψε ναυλωμένο από την ΑΝΕΚ στην άγονη γραμμή Πειραιάς – Μήλος – Θήρα – Ανάφη – Ηράκλειο – Σητεία – Κάσος – Κάρπαθος – Διαφάνι – Χάλκη – Ρόδος αντικαθιστώντας επάξια το Πρέβελης.

Το Superferry όπως ήταν όταν έφτασε στον Πειραιά το 2015. 

Superferry: Αγοράστηκε τους πρώτους μήνες του 2015 και στις 14 Ιουνίου 2015 κατέπλευσε στον Πειραιά έπειτα από ένα ταξίδι κοντά 30 ημερών, το οποίο ξεκίνησε από την μακρινή Ιαπωνία. Στο Πέραμα πραγματοποίησε μία ολοκληρωτική και καθολική μετασκευή σε όλους τους τομείς κατά την οποία το πλοίο αναβαθμίστηκε σε όλους τομείς ασφαλείας, με ολοκαίνουριο σωστικό και πυροσβεστικό εξοπλισμό, εναρμονίστηκε με τους τελευταίους και αυστηρότερους κανονισμούς ασφαλείας που ισχύουν στην Ευρώπη και μεταμορφώθηκε σε ένα πλωτό ανάκτορο.

 

Το Superferry όπως μετασκευάστηκε από τους αδελφούς Στεφάνου.

Οι εργασίες διήρκεσαν κάτι παραπάνω από έναν χρόνο κι έτσι το Superferry πραγματοποίησε στις πρώτο του εμπορικό δρομολόγιο στις 7/7/2016 στο κλασσικό δρομολόγιο από Ραφήνα προς Άνδρο – Τήνο – Μύκονο με πλοίαρχο τον καπετάν-Τάσο Τρέσσο. Την εξαιρετική παρουσία του καπετάν-Τάσου στα ακτοπλοϊκά δρώμενα της γραμμής μας, συνεχίζει με περίσσια ναυτοσύνη, ο καπετάν-Θανάσης Χαλάς από την Κατάκοιλο, ο οποίος εδώ και  2,5 χρόνια είναι πλοίαρχος του πλοίου. Mε την είσοδο και του Superferry εξασφαλίστηκε η δωδεκάμηνη παρουσία της Golden Star Ferries στη γραμμή Ραφήνα Άνδρος – Τήνος – Μύκονος.

Στα πρώτα δρομολόγια του Superferry για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο. Στη γέφυρα ο καπετάν Τάσος Τρέσος και ο Γιώργος Στεφάνου με τους αξιωματικούς.

Superrunner: Ταχύπλοο αναγνωρισμένο στην Ελληνική ακτοπλοΐα για την ποιότητα και την αξιοπιστία του, έχοντας ήδη προλάβει να γράψει την δική του ιστορία στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των Δυτικών Κυκλάδων , αγοράστηκε στις αρχές Νοεμβρίου του 2016 από την Aegean Speed Lines και στις 21/11/2016 παραδόθηκε στην Golden Star Ferries στο λιμάνι του Πειραιά.

 

Το Superrunner στην Αντίπαρο.

Μετά από μία ανακαίνιση στους εσωτερικούς χώρους και εκτεταμένη συντήρηση στις μηχανές του πραγματοποίησε το πρώτου του εμπορικό δρομολόγιο στις 28/4/2017 με πλοίαρχο τον καπετάν-Γιώργο Δήμου. Από τότε και μέχρι το φθινόπωρο του 2019 ταξίδεψε στην γραμμή Ραφήνα – Τήνος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Ίος – Θήρα με συνέπεια και μεγάλη επιτυχία. Κορωνοϊού, θέλοντος και επιτρέποντος, το Superrunner θα πραγματοποιήσει το καλοκαίρι το άκρως ανταγωνιστικό δρομολόγιο από Ηράκλειο προς Θήρα – Νάξο – Μύκονο κι επιστροφή.

 

Το Superrunner στην Αντίπαρο.

Superspeed & Supercat: Αγοράστηκαν παράλληλα και τα δύο επιβατηγά ταχύπλοα στο λυκαυγές του 2017 το πρώτο από Κροατία και το δεύτερο από Εσθονία. Το Superspeed ήρθε τις πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου του ίδιου έτους από το Σπλίτ και το καλοκαίρι του 2018 πραγματοποίησε δρομολόγια στην γραμμή Θεσσαλονίκη – Σποράδες με πλοίαρχο τον καπετάν-Μανώλη Τρασάνη. Το καλοκαίρι του 2019 ταξίδεψε στις Κυκλάδες από Πειραιά και Ραφήνα φτάνοντας ως την μακρινή Αμοργό. Το πρωτότυπο για τα Ελληνικά δεδομένα Trimaran , έχει πλήρως αναβαθμιστεί μηχανικά και προετοιμάζεται για την θερινή σεζόν. Το Supercat έπειτα από εκτεταμένες εργασίες επισκευής και αναβάθμισης, ταξίδεψε το καλοκαίρι του 2019 στην πολύ απαιτητική γραμμή, Πειραιάς – Μήλος – Φολέγανδρος – Θήρα – Ίος – Νάξος Μύκονος κι επιστροφή με πλοιάρχους τον Ανδριώτη Μιχάλη Κοττάκη και τον Ικαριώτη Νίκο Ροδίτη. Για το ερχόμενο καλοκαίρι ο προγραμματισμός της εταιρείας για τα δύο επιβατηγά ταχύπλοα περιλαμβάνει συνδυαστικά δρομολόγια από Πειραιά και Σύρο προσεγγίζοντας στα περισσότερα νησιά των Δυτικών , Νότιων και Κεντρικών Κυκλάδων.

 

Το Super Express στην Τήνο.

Superexpress: Αγοράστηκε στις αρχές φθινοπώρου του 2018 συνεταιρικά από την Golden Star Ferries και την Fast Ferries και στις 25 Ιανουαρίου του ίδιου έτους κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά προερχόμενο από το Λας Πάλμας των Καναρίων Νήσων. Λίγους μήνες αργότερα το πλοίο πέρασε στην πλήρη κυριότητα της εταιρείας των αδελφών Στεφάνου. Και στις 21 Ιουνίου 2019 ξεκίνησε δρομολόγια πλήρως ανακαινισμένο και ανανεωμένο ,στη γραμμή Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Μύκονος – Τήνος – Άνδρος – Ραφήνα κι επιστροφή με πλοιάρχους τον καπετάν-Γιάνη Βουτσελάκο και τον καπετάν-Διαμαντή Παπαγεωργίου. Την ερχόμενη σεζόν θα δραστηριοποιηθεί από Ραφήνα προς Τήνο – Μύκονο – Νάξο – Ίο – Θήρα.

 ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όλες οι φωτογραφίες του αφιερώματος είναι του ΕΝ ΑΝΔΡΩ 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Αν θυμάμαι καλά 35 χρόνια ήμαστε στο 2ωρο.... Στα συμβατικά πλοία....

This comment was minimized by the moderator on the site

Πιστεύα οτι η Golden Star Ferries με το κλείσιμο των 10 χρόνων θα περνουσε σε αλλη εποχη με τα σενάρια που έλεγαν οτι τα αδέρφια Στεφανου θα επερναν το blue star mykonos και θα περνούσαμε στην εποχη Ραφήνα Άνδρος 1 ωρα και 30 λεπτά αλλα ήρθε ο κορονοιος και χάλασε τα σχέδια μαλλον... εύχομαι να κανουν την κίνηση πρώτοι γιατι αλλιως θα την κανει αλλος και το παιχνίδι θα ειναι δύσκολο τότε.