Οι "προοδευτικές" μπετονιέρες ή αλλιώς "κουλτούρα, νατούρα, κατούρα"

Μπετονιέρα στην Παλαιόπολη. Επιστρέφει τρέχοντας στον Πίτροφό για να ξαναγεμίσει και να πάει στο Γαύριο που κτίζουν!!!

Πως χτίζονται σήμερα τα σπίτια, τα καταστήματα, τα ξενοδοχεία, τα λιμάνια, τα ιατρεία, τα εξοχικά στην Άνδρο; Με άχυρα, με ξύλα με ή με πέτρες; Χρησιμοποιούν άραγε μπετόν στην Άνδρο; Ή, χτίζουν με κάποιο άλλο υλικό; Κι αν χτίζουν όλοι με μπετόν από που το αγοράζουν; Που παράγεται το μπετόν; Από τι παράγεται; Πως μεταφέρονται τα υλικά στα σημεία που παράγεται; Πλήθος τα ερωτήματα; Και η απάντηση μια: το 85% του μπετόν που χτίζουν όλοι, ψιλοί, κοντοί, ενοχλητικοί, ευχάριστοι, άνδρες, γυναίκες. προοδευτικοί, αντιδραστικοί κλπ παράγεται στον Πιτροφό και στον Ζαγανιάρη. Και μεταφέρεται με μπετονιέρες σε όλη την Άνδρο. Δηλαδή, 20, 30, 40, 50 χιλιόμετρα δρόμο. Τρέχουν ασταμάτητα οι μπετονιέρες πάνω-κάτω διπλά δρομολόγια σε όλο το νησί. Περίεργο που - η κατά την "φιλοπρόοδη" εκδοχή - ειρωνικά αποκαλούμενη περιοχή της "κουλτούρας" να παράγει όλο το μπετόν με το οποίο κτίζεται η Άνδρος!!!... 

Άλλη μπετονιέρα στο Στιβάρι τρέχει κι αυτή φορτωμένη στο Γαύριο που κτίζουν...

Δεκάδες καθημερινά είναι οι διαδρομές που κάνουν οι "προοδευτικές" μπετονιέρες από την περιοχή της Χώρας προς την Υδρούσα, που κατά κοινή ομολογία είναι η μεγαλύτερη εδαφική περιοχή του νησιού (49%) και είναι και η ανερχόμενη τουριστικά. Κάθε διαδρομή είναι 25-30 χιλιόμετρα περίπου και μετ' επιστροφής κοντά 50-60 χιλιόμετρα. Έτσι, χτίζονται χρόνια τώρα σπίτια, ξενοδοχεία, δρόμοι, μάντρες, ιατρεία, εξοχικά κλπ. Κι αυτό γιατί τα "αντιδραστικά" σιλό είναι στην μη χαρακτηρισμένη βιομηχανική περιοχή Πιτροφού-Ζαγανιάρη. Και αναγκάζονται οι "προοδευτικές" μπετονιέρες να οργώνουν το νησί για να κτιστούν τα σπίτια και οι τουριστικές υποδομές του. 

Μπετονιέρες που φέρνουν μπετόν από την περιοχή της Χώρας στο Γαύριο

Αλλά δεν είναι μόνο οι δεκάδες μεταφορές μπετόν πάνω-κάτω ημερησίως. Είναι και οι μεταφορές φορτηγών και νταλικών γεμάτες με αδρανή (άμμο, χαλίκια, τσιμέντα κλπ) από το λιμάνι της Άνδρου, το Γαύριο, προς την περιοχή της Χώρας, όπου γίνεται το μπετόν. Εκατοντάδες διαδρομές φορτηγών και νταλικών την εβδομάδα - πάνω-κάτω - για να γίνει το μπετόν, που μετά θα μεταφερθεί με τις "φιλοπρόοδες" μπετονιέρες στην κατ΄εξοχή αναπτυσσόμενη περιοχή της Υδρούσας. Αν κανείς αθροίσει τις δεκάδες διαδρομές ημερησίως φορτηγών και μπετονιερών θα ξαφνιαστεί διαπιστώνοντας τον λάθος σχεδιασμό της υδροκέφαλης Άνδρου, που τα έχει συγκεντρώσει όλα σε μια Χώρα που πια δεν είναι ούτε λιμάνι ούτε τουριστικό κέντρο.

Μπετονιέρες που αλλάζουν και συνεχίζουν να ρίχνουν ασταμάτητα μπετόν. Από την Χώρα... στο Γαύριο!

Λιμάνι της Άνδρου είναι εδώ και 60 χρόνια το Γαύριο και τουριστικό της κέντρο είναι εδώ και 50 χρόνια το Μπατσί. Μπορεί να αδειάζουν από κόσμο και οι δύο οικισμοί 8 μήνες τον χρόνο και μπορεί η Χώρα να διατηρεί πληθυσμό ολοχρονίς, όμως αυτή είναι η αλήθεια. Η Χώρα ήταν πριν 60 χρόνια το λιμάνι. Και ήταν και παραμένει το διοικητικό κέντρο. Ήταν κέντρο αστικής ανάπτυξης, ναυτιλιακής δράσης και πολιτισμού επί 200 χρόνια. Ήταν... κι αυτό γιατί έτσι όρισε ο πρώτος Βενετός διοικητής της Άνδρου Μαρίνος Δάνδολος και η ιστορία του τόπου. Από το 1205 μ.Χ. μέχρι το 1960 μ.Χ. η Χώρα ήταν το κέντρο του νησιού. Μετά όμως από 850 χρόνια τα πράγματα άλλαξαν. Λιμάνι της Άνδρου έγινε το Γαύριο. Και τουριστικό κέντρο το Μπατσί. Όμως, ο υδροκεφαλισμός της Άνδρου δεν σταμάτησε. Ούτε και στο μπετόν. Η Άνδρος χτίζεται με τρόπο ανάποδο. Τα εργοτάξια είναι στην περιοχή της Χώρας 25-30 χιλιόμετρα από το λιμάνι και το τουριστικό της κέντρο! Όλα τα υλικά μεταφέρονται πάνω-κάτω σε όλο το νησί με λάθος τρόπο. Και το λάθος μεγαλώνει μιας και δεν λειτουργεί νταμάρι στο νησί κι όλα τα αδρανή έρχονται με πλοία στο Γαύριο και όπως είπαμε "ταξιδεύουν" στην  περιοχή της "κουλτούρας", την Χώρα, για να κτιστεί... το Γαύριο και οι γύρω περιοχές που αποκλήθηκαν από τους φιλοπροοδευτικούς'... "κατούρα"!!! Περίεργα πράγματα...

Μπετονιέρα με "προοδευτικό" πρόσημο τρέχει να ξαναφορτώσει μπετόν από την περιοχή της "κουλτούρας" και να ε[ιστρέψει για να κτίσει στην περιοχή "κατούρα"!!!

Όλα τα παραπάνω κάνουν πως δεν τα έχουν προσέξει κάποιοι "φιλοπρόοδοι" πολίτες της Άνδρου που αναπαράγουν ή καλλιεργούν τα κατάλοιπα στερεότυπων άλλων εποχών. Μερικοί που δηλώνουν "φιλοπρόοδοι" μοιάζει να έχουν κολλήσει πίσω στον χρόνο. Και ορισμένοι εξ αυτών που φωνάζουν περισσότερο κάνουν εμφανώς μικροπολιτική με προκαταλήψεις και αντιθέσεις του χτες, που πια δεν υπάρχουν. Σπρώχνουν το νησί προς τα πίσω για πολιτικάντικους λόγους. Επιχειρούν να προβάλλουν διαιρέσεις και αντιδρούν αναχρονιστικά σε κάθε ορθολογική κίνηση. Αγνοούν τα προβλήματα του νησιού (που είναι η εγκατάλειψη και η έλλειψη υποδομών) και τους απασχολούν μόνο τα προβλήματα μικροεξουσιών που τους δίνουν ρόλο ύπαρξης στο νησί. Ιδίως κατά τους εύκρατους μήνες...

Πάνε κι έρχονται συνέχεια οι "προοδευτικές" μπετονιέρες 60 χιλιόμετρα δρόμο. Θα ήταν "αντιδραστικές" - και θα επιβάρυναν και το περιβάλλον - αν έκαναν μόνο π.χ. 3-8 χιλιόμετρα!!! Αυτά κατά την "φιλοπρόοδη" εκδοχή των πραγμάτων...

Δεν βλέπουν την αδυναμία του παλιού λιμανιού του 1980 να εξελιχθεί σε πραγματικό λιμάνι της Άνδρου. Αντιδρούν και στον περιφερειακό δρόμο και στην χωροθέτηση πάρκινγκ και στην δημιουργία πεζοδρομίων και στην δημιουργία ζώνης αποθηκών και βιομηχανικής χρήσης. Που ακούστηκε λιμάνι χωρίς αποθήκες, χωρίς οικονομικές δράσεις κάποιας μεταποίησης; Πουθενά! Μόνο κάποιοι "προοδευτικοί" έχουν ξεσηκωθεί γύρω από το Γαύριο και κάνουν πως δεν βλέπουν πως η περιοχή αναπτύχθηκε γρήγορα και άναρχα. Οι ίδιοι δεν εφάρμοσαν κανένα σχέδιο. Οι ίδιοι αντέδρασαν στην χωροθέτηση ζωνών. Στο τέλος την οικιστική αναρχία και την έλλειψη δρόμων, που οι ίδιοι ανέχτηκαν (ή μερικοί υπέθαλψαν)  την είπαν... περιοχή "κατούρα"!!! Ένα "προοδευτικό" σύνθημα, που πρώτος το βροντοφώναξε ένας και τον ακολούθησαν αρκετοί μερικοί μάλιστα και αιρετοί!!!

 

Στην στροφή - λίγο πριν το Απροβάτου - η μπετονιέρα. Παρά τα 60 χιλιόμετρα αλέ-ρετούρ δρόμο... δεν επιβαρύνει το περιβάλλον! Γιατί μάλλον είναι "προοδευτικές" διαδρομές. Ενώ των 3-8 χιλιομέτρων χαρακτηρίστηκαν "αντι-οικολογικές" και θεωρούν κάποιοι που φωνάζουν πως υποβαθμίζουν το περιβάλλον!!!...

Και αφού όρισαν οι "φιλοπρόοδοι" την περιοχή της "κουλτούρας" (αγνοώντας την πολλαπλώς εκδοθείσα ιστορία της Άνδρου) και είπαν την περιοχή τους "κατούρα", ελεεινολογώντας εαυτούς και άλλους. όρισαν και την περιοχή "νατούρα". Στο Κόρθι που έχει - όπως και όλη η Άνδρος περιοχές χαρακτηρισμένες "νατούρα" (προστατευόμενες φυσικές περιοχές) Έτσι βόλευε την "προοδευτική" και διχαστική συνθηματολογία τους. Έτσι βόλευε την πολεμική με τα αναχρονιστικά συνθήματα, με τα οργισμένα αιτήματα, με τα διαχωριστικά πλέγματα και τους αχαρακτήριστους χαρακτηρισμούς τους. Στόχος τους η διαίρεση ενός νησιού ώστε να επικρατήσουν αυτοί στο ένα τρίτο. Κάτι που δεν κατάφεραν στις εκλογές. Αλλά συνεχίζουν απτόητοι και μετά από αυτές... Αυτά είναι τα δείγματα της "προόδου" εδώ και κάτι χρόνια στο νησί!

"Κουλτούρα, νατούρα, κατούρα" . Η "φιλοπρόοδη" πολιτικολογία/συνθηματολογία για ένα Γαύριο που δεν έχει χρήσεις γης, δεν έχει ζώνες. Όλα ριγμένα φύρδην-μίγδην στον Κάμπο Γαυρίου εδώ και χρόνια. Το αν πρέπει να πάρει άδεια ο Βαλμάς δεν θα το κρίνουμε εμείς. Είναι θέμα των αρμοδίων και όσων σχεδιάζουν. Εμείς απλώς επισημαίνουμε το πόσο ανορθολογικό και αναχρονιστικό είναι να πηγαινοέρχονται φορτηγά και μπετονιέρες από την Χώρα για να κτίσουν το Γαύριο! Και πόσο λάθος να μην υπάρχει επιχειρηματική αποκέντρωση στην Άνδρο...

Όλα τα παραπάνω κορυφώθηκαν με αφορμή την δημιουργία σιλό από επιχείρηση παρασκευής μπετόν της Χώρας στο Γαύριο. Σκοπός ο εξορθολογισμός της παραγωγή και της διακίνησης του. Να μην ανεβοκαταβάζει φορτηγά και νταλίκες και μπετονιέρες από το  Γαύριο στην Χώρα και από την Χώρα στο Γαύριο. Τώρα το αν τα σιλό τοποθετήθηκαν σωστά στον Κάμπο Γαυρίου είναι "άλλου παπά Ευαγγέλιο"! Δεν είναι δικό μας. Είναι των υπηρεσιών. Έπρεπε και πρέπει να υπάρξει σχεδιασμός. Στο Γαύριο πρέπει να χωροθετηθούν χώροι για την λειτουργία του λιμανιού και για την ανάπτυξη της Υδρούσας. Το ότι δεν έχει σήμερα σχεδιασμό το λιμάνι είναι πρόβλημα και για το Γαύριο και τους κατοίκους του, αλλά και για όλη την Άνδρο, που βλέπει σήμερα να μεταφέρει αδρανή υλικά και μπετόν πάνω-κάτω από την Χώρα για να κτιστεί και το λιμάνι και όλη η Υδρούσα επιβαρύνοντας έτσι όλο το οδικό δίκτυο του νησιού, όλους τους οικισμούς όλου του κεντρικού δικτύου και όλη την Υδρούσα που βλέπει χειμώνα-καλοκαίρι το δικό της δίκτυο να στενάζει... 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Είναι οι οικονομικές ανάγκες του λιμανιού ως εμπορικού και μεταφορικού κέντρου και οι προτεραιότητες της ανάπτυξης της Υδρούσας που αλλάζουν το νησί. Μια από τις πρώτες ανάγκες και προτεραιότητες είναι ο σχεδιασμός ζωνών και χρήσεως γης στο λιμάνι και γύρω από αυτό. Το πως και που πρέπει να είναι αποτέλεσμα μελέτης. Αν θέλουμε όμως το Γαύριο να αναπτυχθεί - μετά από αλαλούμ 50 χρόνων - σε πραγματικό λιμάνι πρέπει να υπάρξει σχέδιο, που θα εξυπηρετεί το αύριο της Άνδρου. Χρειάζεται ένας εξορθολογισμός - στον υδροκέφαλο σχεδιασμό της Άνδρου - ώστε να υπάρξει και σωστό λιμάνι με όλες τις σύγχρονες λειτουργίες του για να αναπτυχθεί τουριστικά και η περιοχή της Υδρούσας.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι φωτογραφίες με τις μπετονιέρες είναι τελείως ενδεικτικές. Πάρθηκαν από 15/1 μέχρι 6/2 σε όλο το οδικό δίκτυο της Άνδρου και στο Γαύριο. Εκείνες τις ημέρες όλως τυχαίως έκανε έργα μια εξ αυτών. Θα μπορούσε να ήταν οι άλλες. Πίσω από τις ενδεικτικές και τυχαίες φωτογραφίες σημασία έχει η κατάσταση που περιγράφουμε στους δρόμους και η έλλειψη υποδομών στην Άνδρο. 

"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

βιβερε περικολοζαμεντε αντιαμο τσιμεντο

This comment was minimized by the moderator on the site

Ευχαριστω πολυ για τις συστασεις.....ευχομαι καποια στιγμη να τα πουμε και απο κοντα στην Ανδρο...εχουμε αλλωστε απ'οτι πληροφορηθηκα μολις, και κοινους γνωστους...

This comment was minimized by the moderator on the site

χαιρομαι που διαλευκανθηκε η παρανοηση που εγινε....το βιβλιο σας, μετα τη προτροπη σας, σκοπευω να το προμηθευτω και να το διαβασω...ομως, και χωρις να θελω να προκαταβαλω κατι, παντα υπαρχει το ζητημα της υποκειμενικοτητας λογω εντοπιοτητας των συγγραφεων...
Οσον αφορα τα ακτοπλοικα ζητηματα, θεωρω οτι δεν ειμαστε το μοναδικο νησι στη Ελλαδα που "ξεμενει" απο κοσμο το χειμωνα για να εχουμε τετοια τιμολογιακη αντιμετωπιση...και η γραμμη δεν εξυπηρετει μονο την Ανδρο αλλα ακομα 2 νησια. Στα οποια 2 νησια αυτα η τιμολογιακη πολιτικη ειναι εκ διαμετρου αντιθετη μιας κ υπαρχει ο ανταγωνισμος απο Πειραια...το μονο "οπλο" μας απεναντι στη πολιτικη αυτη ειναι η ενοτητα και γι'αυτο θελησα και "εμπλεξω" τη δημοτικη αρχη στο ολο θεμα...ευχομαι κ ελπιζω να γινει κατι επ'αυτου...

ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Υπάρχουν δύο συγγραφείς. Ο μεγαλύτερος γεννήθηκε κι έζησε στην Άνδρο μέχρι 11 ετών. Έζησε κι έκανε διεθνή καριέρα στον Καναδά. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1987 για να συνεισφέρει στον τόπο του. Έχασε. Περιορίστηκε στις αναφορές της γενέθλιας Άνδρου. Έχει γράψει τρία βιβλία. Το ένα ιστορικό. Τα άλλα δύο ιστορικά μυθιστορήματα. Δεν έχει προκαταλήψεις. Έζησε πολύ πέρα από τα όρια του μικρού αυτού τόπου που αγαπά πολύ.
Ο άλλος εγώ. Δεν γεννήθηκα εδώ. Με το νησί με δένουν μόνο οι παιδικές μνήμες. Και οι νεανικές αναφορές. Κι ένα ακατανόητο πάθος που έφερε πίσω. Έχω γράψει ένα βιβλίο ιστορίας με τον Σ.Μ. Καμπάνη και επιμελήθηκα δύο για τον πολιτισμό του. Ετοιμάζω το τέταρτο. Και πρόκειται να βγουν άλλα δύο σε επιμέλεια μου. Έζησα κάποτε σε μεγάλους κι ανοιχτούς τόπους πέρα από την Ελλάδα. Η Άνδρος είναι ένας μικρός τόπος. Δεν έχει περιθώρια διαιρέσεων. Δεν την αντιλαμβάνομαι με όρους εντοπιότητας ή τοπικότητας, αλλά με όρους νησιωτικότητας. Σαν ένα όλο. Επισημαίνω τα αρνητικά και τα θετικά. Αυτοί είμαστε εμεις που είδαμε την ανάγκη μιας ιστορίας/ αφήγησης για το νησί και που έχει ήδη κάνει δύο εκδόσεις...
Νομίζω πως γνωριστήκαμε...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 εβδομάδα πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Οσον αφορα την απαντηση των ακτοπλοων επι του θεματος εινα πραγματικα τραγικη....και απλα επιβεβαιωνει το ιδιοτυπο καθεστως της γραμμης και την ελλειψη πραγματικου ανταγωνισμου...καλο ειναι λοιπον οσοι διαβαζουν ή ενδιαφερονται να σκεφτουν την απαντηση αυτη που σας δοθηκε και μας μεταφερετε, την επομενη φορα που θα αγορασουν εισιτηριο...ειδικα το καλοκαιρι που μπαινει και τριτος αναμεσα στους δυο....
ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Το πρόβλημα όμως είναι ειδικά την χειμερινή σεζόν που διαρκεί 7-8 μήνες κι ευτυχώς έχουμε δύο καράβια την μέρα. Ο τρίτος μπαίνει μόνο το καλοκαίρι που έχει κίνηση. Άρα μπορεί να είναι ανταγωνιστικός όταν υπάρχει κόσμος.
Τι γίνεται όμως τον χειμώνα. μας εξήγησαν που πανε κι έρχονται μισοάδεια τα πλοία ή και ακόμα λιγότερο; Και βεβαιως τα δρομολόγια βολεύουν όλους όσους μένουν εκεί και ταξιδέυουν 10-12 φορές τους τρεις μήνες. Ή, με τα φορτηγά και τις νταλίκες που ανεφοδιάζουν το νησί για να μέινουν εκεί 7.000 άνθρωποι. Διαφιορετικά το νησί θα νέκρωνε...
Έχουν κι αυτοί ένα point από την μεριά τους. Βεβαίως αυτό δεν σημαίνει πως έχετε άδικο εσείς... Ίσως οι προσφορές να ήταν μια κάποια λύση.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 εβδομάδα πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Παραθετω ξανα την παραγραφο μου...Παρακαλω διαβαστε την προσεκτικοτερα πριν απαντησετε με ειρωνια και κανετε υποδειξεις περι διαβασματος, γιατι ειναι ξεκαθαρο ποιος ειναι στη δυση και ποιος στην ανατολη....απο την απαντηση σας απλα εκτιθεστε.....Ευχαριστω....

"Οταν φτιαχθηκαν ολες αυτες οι βιομηχανικες υποδομες στη Χωρα και περιξ αυτης, διαμαρτυρηθηκε ποτε καποιος Χωραιτης, για την κατασκευη τους? Μηπως τυχον πιεσαν οι κατοικοι της αλλης πλευρας (δυτικης) για να γινουν εκει οι "βιομηχανικες μοναδες" μακρυα απο αυτους, οπως γινετε τωρα? Ειχαν εστω λογο για κατι, οι "κακοι" στη δυτικη πλευρα? Μηπως αντιθετα επιδιωχθηκε απο την πλευρα της Χωρας να γινουν εκει, στην αναπτυξιακη αυτη περιοδο οπου κ δημιουργηθηκαν απο τους πατεραδες αυτων που τωρα διαμαρτυρονται?Δεν βρηκαν μηπως εξαιτιας τους, τοτε, πολλοι "ντοπιοι" δουλειες για πολλα χρονια? Δουλειες τις οποιες δεν ειχαν ποτε οι "δυτικοι" με αποτελεσμα να τρωνε βελανιδια οπως ειπε ο μη κουτοπονηρος συμπατριώτης πιο πανω? Τοσα χρονια που συνεχισαν να λειτουργουν, ενω το λιμανι ειχε μεταφερθει στο Γαυριο, υπηρξε παλι καποια ενορχηστρωμενη διαμαρτυρια, οπως συμβαινει τωρα τελευταια (με εξαιρεση τη χωματερη)? Γιατι τωρα ξαφνικα τοσος ντορος?"

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Προφανώς υπάρχει μπέρδεμα. Νομίζω ότι κάνετε εσείς. Αλλά δεν ειναι αυτο το πρόβλημα. Το π.ρόβλημα είναι πως δεν έχετε διαβάσει την ιστορία της Άνδρου (υπάρχουν 3-4 βιβλία, το δικό μας παρακολουθεί με βάση τον Δημήτρη Πολέμη την οικονομική ανάπτυξη και επιπροσθέτως έχει όλα τα σχετικά με την ανάπτυξη της ναυτιλίας και του αστικού πολιτισμού στην Χώρα, αλλά και την γεωργική παραγωγή στην υπόλοιπη Άνδρο. Κάτι θα μέθετε και δεν θα γράφετε θεωρίες "ποιοι την έφεραν σε ποιους".
Αυτά τα λίγα. Και πάλι ευχαριστώ για τον διάλογο μας...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 εβδομάδα πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Συμφωνώ μαζί σας οτι ίσως μια μικρή μειοψηφία ("νατουρα/κατουρα" ή "φιλοπρόοδη" ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε την) μπορεί να λειτουργεί διχαστικά...εσείς όμως, που πολύ σωστά, τους κατακρίνετε άραγε σε τι διαφερετε με διχαστικά και ειρωνικά, άρθρα όπως το παρόν?

(Αν δεν κατακρίνεις τον διχασμό δεν ενώνεις. Τον αφήνεις να εξελιχθεί. Γιατί δεν το καταλαβαίνετε; - Εν Άνδρω)

Δεν ειμαι τοσο μεγαλης ηλικιας οπως εσεις, ουτε και μενω μονιμα στην Ανδρο, ομως δεν μπορω παρα να αναρωτιεμαι για καποια πραγματα:

Οταν φτιαχθηκαν ολες αυτες οι βιομηχανικες υποδομες στη Χωρα και περιξ αυτης, διαμαρτυρηθηκε ποτε καποιος Χωραιτης, για την κατασκευη τους? Μηπως τυχον πιεσαν οι κατοικοι της αλλης πλευρας (δυτικης) για να γινουν εκει οι "βιομηχανικες μοναδες" μακρυα απο αυτους, οπως γινετε τωρα? Ειχαν εστω λογο για κατι, οι "κακοι" στη δυτικη πλευρα? Μηπως αντιθετα επιδιωχθηκε απο την πλευρα της Χωρας να γινουν εκει, στην αναπτυξιακη αυτη περιοδο οπου κ δημιουργηθηκαν απο τους πατεραδες αυτων που τωρα διαμαρτυρονται?Δεν βρηκαν μηπως εξαιτιας τους, τοτε, πολλοι "ντοπιοι" δουλειες για πολλα χρονια? Δουλειες τις οποιες δεν ειχαν ποτε οι "δυτικοι" με αποτελεσμα να τρωνε βελανιδια οπως ειπε ο μη κουτοπονηρος συμπατριώτης πιο πανω? Τοσα χρονια που συνεχισαν να λειτουργουν, ενω το λιμανι ειχε μεταφερθει στο Γαυριο, υπηρξε παλι καποια ενορχηστρωμενη διαμαρτυρια, οπως συμβαινει τωρα τελευταια (με εξαιρεση τη χωματερη)? Γιατι τωρα ξαφνικα τοσος ντορος?

( Η γνώση είναι δύναμη. Η άγνοια αδυναμία. Όλα τα παραπάνω δηλώνουν άγνοια. Πρωτον η Χώρα είναι στην Ανατολική Άνδρο, το Γαύριο στη Δυτικη. Πως και δεν το ξέρετε; Ο ήλιος ανατέλλει από το Αιγαίο στην Χώρα και δύει στην Αττική και στον Κάβο Ντόρο στο Γαύριο. Πως και προσέξατε όλα τα παραπάνω που δεν υπάρχουν και δεν προσέξατε αυτή την λεπτομέρεια; Κατά τα άλλα καλό είναι να διαβάσετε το βιβλίο "Η Άνδρος μέσα στον Χρόνο" που εξηγεί αναλυτικά την ιστορία, την οικονομία - αγροτική, ναυτιλιακή, τουριστική - και τον πολιτισμό του νησιού. Θα έχετε τις απαντήσεις που ζητάτε ρητορικά εδώ - Εν Άνδρω)

Γινεται σωστα πολυς λογος τελευταια (κ απο τη σελιδα σας) για το τουριστικο προιον του νησιου...Συμπεριλαμβανοντας το λοιπον στην εξισωση, και κοιτωντας απο μια αλλη οπτικη, ρωτω περαν των παραπανω....Υπηρχε υποψια αναπτυξης στην ανατολικη πλευρα του νησιου, αυτου του "προιοντος" που λεγεται τουρισμος (οσο λιγο ανεπτυγμενο κ αν ειναι στο νησι μας ακομα κ τωρα σε σχεση με αλλα νησια) οταν εγινε η "βιομηχανοποιηση"? Το ηθελαν αραγε οι εκει συμπατριωτες, το προιον αυτο. την συγκεκριμενη εποχη ή μηπως τους διατάρασσε την ησυχία τους καθως και την αισθητική της περιοχης τους. Μηπως αντ'αυτου προτιμησαν την "βιομηχανοποιηση" απο τους "ξενους" μα και συναμα το σιγουροτερο εισοδημα χειμωνα-καλοκαιρι?
Τα τελευταια, λοιπον, χρονια, που και στην ανατολικη πλευρα ξεπεταγονται τα καταλύματα, και μάλιστα πολυτελείας, το ενα μετα το αλλο, μηπως αυτο που τοσα χρονια δεν μας πειραζε και δημιουργουσε εισοδημα, εχει αρχισει να μας ενοχλει? Μηπως το αλλο προιον που σνομπαραμε, φερνει πλεον πολλαπλασια εισοδηματα και η βιομηχανικη αισθητικη χαλαει το image του boutique hotel?

Οσο για το λιμανι που τοσο το λιβανιζουμε, σαν να θελουμε να περασουμε μια εικονα οτι ειναι (ειμαστε) προνομιουχοι στο Γαυριο που το εχουν (εχουμε), γιατι δεν επιδιωκεται κατι αλλο?? Αφου μεν υπαρχουν που υπαρχουν οι βιομηχανικες υποδομες ετοιμες στη Χωρα, και τοσα χρονια μαλιστα αδιαμαρτυρητα οπως λεγεται...αφου δε,πολλοι υποστηριζουν μεταφορα λιμανιου μεχρι κ καπου στη Σταυροπεδα....αφου ενα λιμανι εχει τοσα καλα, γιατι δεν οργανώνεται κατι αλλο? Γιατι δεν πρωτοστατειτε στη δημιουργια μιας επιτροπης που θα εργαστει ωστε να επιστρεψει το λιμανι στη Χωρα, οπως ηταν παλια?? Η ανακατασκευη του υπαρχοντος λιμανιου στη πρωτευουσα λογικα θα κοστιζε φθηνοτερα απο τον εξαρχης σχεδιασμο, κατασκευη και δημιουργια προσβασης ενος λιμανιου στη Σταυροπεδα, ετσι δεν ειναι?? Οι βιομηχανικες υποδομες ειναι ηδη ετοιμες απο παλια και εξυπηρετουν λογω εγγυτητας...Αρα τι πιο λογικο??
Προφανως το ερωτημα αυτο ειναι ρητορικο και πληρως ανεφαρμοστο γιατι προφανως κανεις στη Χωρα δεν θα επιθυμουσε να επιστρεψει εκει το λιμανι και να φερει μαζι του ολη τη οχλαγωγια που συνοδευει ενα λιμανι...για να μην μιλησουμε για αλλα συμφεροντα (οπως πχ των ναυτιλιακων, οπου τα πετρελαια λογω αποστασης θα ηταν πολυ περισσοτερα)..
Σημειωση: Η ιδεα λιμανιου στη Σταυροπεδα εξυπηρετει τη Χωρα διπλά, γιατι και πολυ πιο κοντα απο το Γαυριο ειναι, αλλα ταυτοχρονα οχι μεσα στα ποδια των Χωραιτων

(Πολλοί στην Χώρα και στο Κόρθι θέλουν το εμπορικό λιμάνι του νησιού στον Χαλκολιμίωνα. Το ίδιο λέτε κι εσείς. Είναι μια ιδέα που θα βρει μεγάλη στήριξη και στην Χωρα και στο Κόρθι. Αλλά θα βρει μεγάλες αντιστάσεις στο Γαύριο που οικονομικά υπάρχει από το λιμάνι. Αν φύγει το εμπορικό λιμάνι το Γαύριο έκλεισε για όλους αυτούς οικονομικά - Εν Άνδρω)

Κλεινοντας θα ηθελα, αν μου επιτρεπετε, ενα ασχετο με τα παραπανω, σχολιο... μια προτροπη/συμβουλη αν θελετε...σας παρακολουθω πολλα χρονια και μπορω να πω πως το site σας ειναι εξαιρετικο οσον αφορα το κομματι των καθημερινων ειδησεων , των χρονογραφηματων και της παρουσιασης του νησιου μας...δυστυχως εχω την αισθηση οτι τελευταια χρησιμοποιειτε ολο και πιο πολυ, τοσο για πολιτικους οσο κ για τοπικιστικους λογους και χανει τον αρχικο προσανατολισμο του (παντα κατα την αποψη μου)...
Εχοντας αποκτησει τοση δημοτικοτητα θα μπορουσε να χρησιμοποιηθει ως μοχλος πιεσης για καποια πραγματα που απασχολουν τους Ανδριωτες συνολικα και οχι μονο τοπικα...
Για παραδειγμα πριν λιγες μερες ανεβασατε ενα αρθρο για την αυξηση στις τιμες των εισιτηριων,,ειναι προφανες απο τις φωτογραφιες και τις ειδησεις που δημοσιευεται κατα καιρους, πως συνδιαλεγεστε κοινωνικα, με ολους τους πλοιοκτητες αλλα κυριως τους 2 βασικους του νησιου, με τους οποιους εχετε κατα τα φαινομενα απευθειας/αμεση προσβαση και επικοινωνια..
Γιατι λοιπον με το ιδιο τροπο που τους βοηθατε εν μερει, αναδυκνειοντας μεσω της σελιδας τις θεσεις τους, κ τα προβληματα με τα δρομολογια, δεν τους "πιεζετε" σε δημοσιογραφικα παντα πλαισια, για το θεμα τις τιμης των εισιτηριων?? Για πιο λογο οι τιμες να ειναι τοσο ψηλες σε σχεση με αλλα νησια και παντα παιρνοντας υπ'οψιν το παραγοντα αποσταση?Γιατι να συνεχιζουν να υπολογιζονται, αν δεν απατωμαι, βασει της "βολικης" οικονομικα για τις εταιρειες, αλλα ουτοπικης στη πραγματικοτητα, αποστασης Πειραια-Χωρας και οχι της πραγματικης Ραφηνα - Γαυριο?
Θα μπορουσατε για παραδειγμα να ζητησετε σε συνεργασια, γιατι οχι, με την δημοτικη αρχη, οπως γινονται meetings για τα αιολικα να γινει και για το καυτο αυτο θεμα και να τους θεσετε το ερωτημα απευθειας και δημοσια, "απαιτοντας" αναλογη ευθεια κ δημοσια απαντηση....

(Έχουμε κάνει πολλά δημοσιεύματα το 2017-18 για το θέμα. Οι απαντήσεις στερεότυπες από την μεριά των ακτοοπλόων: "έχετε δυο δρομολόγια την μέρα με δύο πολύ καλά πλοία που για 7 μήνες τον χρόνο είναι ελλειμματικά. Κερδίζουν μόνο το καλοκαίρι. Κάθε αλλαγή συνεπάγεται μείωση δρομολογίων και πλοία λιγότερο καλά" Έχουμε επιχειρηματολογήσει αλλά δεν εισακουστήκαμε. Τι άλλο να κάνουμε; - Εν Άνδρω)

Ευχαριστω για το χρονο σας, αλλα κ το χωρο που παραχωρειτε ωστε να εκφρασουμε οι αναγνωστες τις αποψεις τους...

ΥΣ: για να προκαταβάλλω καποιες πολιτικες προεκτασεις που ισως καποιοι θελησουν να δωσουν στα γραφομενα μου, εξ επιλογης δεν ψηφιζω στην Ανδρο και δεν πρόσκειμαι ουτε φιλικα ουτε εχθρικα, σε καμια απο τις δημοτικες παραταξεις που πολιτευονται στο νησι...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 εβδομάδα πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Εμείς σαν προοδευτικό μέρος πάντως θέλουμε να γίνου. Και στη περιοχή της χώρας μερικές ανεμμογεννητριες μη σας πάρουμε όλη την τύχη με τους τουρίστες που θα έρχονται και το χρήμα που θα εισρευσει στην περιοχή. Κάντε αιολικά πάρκα και εσείς.

This comment was minimized by the moderator on the site

Τα σύνορα του δημοτικού διαμερίσματος Άνδρου(Χώρας) ξεκινούν απο την Αγία Θέκλη . Τι λεεί ο άλλος οτι το Ζαγανιάρη και ο Πιτροφός δεν είναι Χώρα; Όταν κάπνιζε-καπνίζει η χωματερή ποιοί ρούφαγαν το τοξικό καπνό χωρίς να διαμαρτύρονται επι 10ετίες;Ποιοί ανέπνεαν τις σκόνες απο τα νταμάρια; Ποιοι έπιναν το μαζούτ απο το εργοστάσιο της ΔΕΗ;

This comment was minimized by the moderator on the site

Που να παράγετε άραγε το μπετόν; Μήπως στην πλέον και σωστά βιομηχανική και κεντροβαρή περιοχή της όμορφης Άνδρου;
Ο Πιτροφός και το Ζαγανιάρη περιοχές κουλτούρας; Καλά μας δουλεύετε; όπως ο Κάκος με τον Πάοκ του; Που ζείτε;
Ποια η σχέση Χώρας με Πιτροφό και Ζαγανιάρι; Σοβαρολογείτε είναι περιοχές κουλτούρας (αν και όμορφα) τα χωριά Πιτροφός και Ζαγανιάρι; Για ρωτήστε κανένα Χωραίτη, για ρωτήστε κανένα Στενιώτη! Είμαι σίγουρος τι θα σας απαντήσουν!

(Ζείτε σε άλλη εποχή και πολύ μακριά από την Άνδρο αγαπητέ μου. Ξέρετε πόσους κατοίκους πλέον έχουν οι Στενιές καμιά 50αριά. Σχεδόν όλοι ηλικιωμένοι - Εν Άνδρω)

Ούτε οι Μεσσαριανοί δεν είναι Χωραΐτες! Η κουλτούρα είναι από Άγιο Σπυρίδωνα και μέσα! Άρα δεν παράγεται μπετόν στη Χώρα.

(Μπετόν παράγεται όπου και όπως ορίζετε εσείς τις περιοχές. Το καταλάβαμε - Εν Άνδρω)

Από πού συμπεραίνετε ότι μόνο το Μπατσί είναι τουριστικός προορισμός; Μήπως και το Γαύριο είναι; Για μετρήστε τα ξενοδοχεία, νοικιαζόμενα, εστιατόρια και bar στο Γαύριο, για μετρήστε τα ξενοδοχεία στη διαδρομή έως Μπατσί; Πόσα μετράτε;

(Τα έχετε μπερδέψει εντελώς. Διαχωρίζετε 7 χιλιόμετρα δρόμο σε 14 προορισμούς. Αυτό δεν είναι αριθμητική είναι η διάσπαση της αμοιβάδας - Εν Άνδρω)

Για μετρήστε στον Πιτροφό και Ζαγανιάρι και συγκρίνετε; Τι αποτέλεσμα γράφετε;
Για φανταστείτε να ήταν η παραγωγή μπετόν στο Κόρθι; Στη Χώρα; Στο Γαύριο; Τι διαδρομές θα έκαναν τότε; Για κάντε την αριθμητική σας!
Μήπως είναι τόσο μεγάλο το νησί και έχει τόση ανάπτυξη που χρειάζεται τα σιλό του σε κάθε περιοχή; Αν ναι, τότε μήπως πρώτα θα έπρεπε να χαρακτηριστούν συγκεκριμένες περιοχές ως βιομηχανικές και μετά να γίνει η όποια ανέγερση και όχι το ανάποδο!
Συμπεραίνω ότι είστε σαδομαζοχιστής:
ΣΑΔΙΣΤΗΣ γιατί βάζετε στο ίδιο καζάνι Χωραΐτες με Πιτροφιανούς και Ζαγαναριώτες.

(Κατά την γνώμη μας η περιοχή της Χώρας είναι γεωγραφικά συγκεκριμένη, αλλα και ιστορικά καθορισμένη από τον καιρό του Μαρίνου Δάνδολου το 1205. Το λέει και η ιστορία - Εν Άνδρω)

Καλό Σαββατοκύριακο!

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Χαιρόμαστε που με την απάντηση σας δείξατε σε όλους μας το πως μπορεί να πολλαπλασιαστεί η Άνδρος δια της συνεχούς διασπάσεως!!!
Περιοχή Χώρας θεωρούμε όλο τον τεως Δήμο Άνδρου. Έτσι ήταν γεωγραφικά, ιστορικά και διοικητικά καθορισμένα τα πράγματα.
Ηλικιακά μάλλον είστε μεγάλης ηλικίας γιατί οι διαχωρισμοί που επιχειρείτε είναι κάπως αρχαίοι για την σημερινή εγκαταλειμμένη 8 μήνες τον χρονο Άνδρο και μάλλον ζείτε μακριά γιατί δεν ξέρετε πόσοι απέμειναν στις Στενιές και στη Μεσαριά. Ακόμα μάλλον δεν ξερετε πως πλέον όλοι έχουν αυτοκίνητα και 5 χιλιόμετρα δρόμος (τόσο είναι Στενιές και Μεσαριά) δεν είναι πια απόσταση πια για να διαφοροποιηθεί η κουλτούρα των νέων...
Καληνύχτα σας...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 εβδομάδα πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Γράφετε 10 καλά άρθρα, και μετά γράφετε ένα σαν κι αυτό και πραγματικά δίνετε έτοιμα επιχειρήματα σε όσους σας εχθρεύονται. Ποιά είναι η αντικειμενική χρησιμότητα αυτού του άρθρου; Μηδενική φοβούμαι. Υποκειμενική χρησιμότητα, προφανώς έχει.
Κι εγώ που προσπαθώ να σας παρακολουθώ, καθώς και άλλα ανδριώτικα site, για να βγάλω ένα μέσο όρο για το τί γίνεται στο αγαπημένο μου νησί, σας αντιτείνω: θα λέτε τα ίδια όταν τα απορριματοφόρα από το Κόρθι και τη Χώρα θα κάνουν δεκάδες χλμ καθημερινά για να φτάσουν στην Πλούσκα; Ή τότε τα δεκάδες, εκατοντάδες καθημερινά χιλιόμετρα, χειμώνα/καλοκαίρι, θα σας φαίνονται απολύτως λογικά; Ρητορικό το ερώτημα.
Επιπλέον, ο ήδη ξεπερασμένης αντιληψης ΧΥΤΥ είναι προφανώς, κατά την ίδια λογική του άρθρου σας, καλή επένδυση για την τουριστική ανάπτυξη της Υδρούσας, και καλώς τοποθετείται στην καρδιά της.
Πόσα μέτρα και πόσα σταθμά...
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Πόσα απορριμματοφόρα την μέρα πηγαινοέρχονται στην Σταυροπέδα; Δεν ξέρετε. Αλλά γράφετε χωρίς γνωση. Αναλυτικά το καλοκαίρι 1,5 από Κόρθι, 2-3 από Χώρα και 5-6 από Γαύριο Μπατσί!!!
Τι λέτε τωρα; Μιλάτε για 4-5 απορριμματοφόρα την μέρα το ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ γιατί τον χειμώνα αλλάζουν οι αριθμοί.
Τι σχέση έχει με τις μπετονιέρες που για μια απλή πλάκα σπιτικού χρειάζονται 4-5 (περίπου 25 κυβικά)! Και πόσα σπίτια χτίζονται, επισκευάζονται καιμ πόσα ξενοδοχεία, πόσες μάντρες, δρόμοι, χωροί κοινόχτηστοι κλπ; Μιλάτε για 3-5 απορριμματοφόρα από Κόρθι και Χώρα και μιλάνε για 20 διαδρομές την μέρα για δύο σπίτια!!! Μιλάμμε για 20-40 φορτηγά να ξεφορτώσουν αμμοχάλικο και να το πάνε στην Χώρα να γίνει τσιμέντο και να γυρίσει πίσω στο Γαύριο ή στο Μπατσί και στις γύρω περιοχές. Μεσ το κατακαλόκαιρο και ο κεντρικός δρόμος πήζει από φιρτηγά και νταλίκες.
Επίσης η Πλούσκα που προχωρά στην τελική φάση είναι 8-10 χιλιόμετρα από το Μπατσί και 12-14 από Γαύριο. Η Στταυροπέδα που τα έριχναν επί 40 χρόνια είναι 20 και πλέον από Γαύριο και Μπατσί και πηγαινοέρχονταν 5-6 απορριμματοφόρα. Ούτε αυτό το μετρήσατε...
Άραγε εσείς με πόσα μέτρα και σταθμά κρίνετε;
ΥΓ Χαιρόμαστε και σας ευχαριστούμε που βρίσκετε πως οι "αστοχίες" μας είναι μια στις δέκα. Τα έχει αυτά το επάγγελμα. Μόνο που άλλες αστοχίες βλέπετε εσείς κι αλλες κάποιοι άλλοι. Προφανώς δεν μπορεί να είμαστε πάντα επιτυχείς και για όλους. Πάντως το σκορ από την μεριά σας είναι θετικό. Κι αυτό μας ευχαριστε΄θ...
Καληνύχτα σας.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 εβδομάδα πριν από το χρήστη enandro enandro
Περισσότερα