Εν Άνδρω

Εν Άνδρω

Πρόγνωση Καιρού Μετεωρ/κός Σταθμός Άνδρος Live
  • Επικοινωνία

εν Άνδρω

  • Αρχικη
  • Πολιτικη
  • Κοινωνια
  • Οικονομια
  • Πολιτισμος
  • Περιβαλλον
  • Ιστορια
  • Χρονογραφηματα
  • Βιντεο
  • Ναυτικες Ιστοριες
  • Πληροφοριες
  • Επικοινωνια
  • Πολιτική
Facebook   Twitter
  • Αρχικη
  • Πολιτικη
  • Κοινωνια
  • Οικονομια
  • Πολιτισμος
  • Περιβαλλον
  • Ιστορια
  • Χρονογραφηματα
  • Βιντεο
  • Ναυτικες Ιστοριες
  • Πληροφοριες
  • Επικοινωνια
  • Εκτύπωση
  • Email

Ο ΧΥΤΥ στην Άνδρο: παθογένεια που δε λέει να ξεπεραστεί

on 28 Φεβ 2015

Της Αλεξάνδρας Σκαμάγκα

Αρχιτέκτων, Διευθύντρια Τ.Υ. Δήμου Ραφήνας

Όλη η προσπάθεια για την δημιουργία ΧΥΤΥ στην Άνδρο για την ώρα εξαντλείται  στο πού δεν θα γίνει η χωροθέτηση του ΧΥΤΥ. Δεν διακρίνεται κάποια προτεραιότητα για το πόσο σωστά και με σύγχρονη τεχνολογία θα γίνει το έργο και για το πως θα διασφαλιστεί η βιώσιμη λειτουργία του. Ακόμα, δεν φαίνεται να μπαίνουν στον προβληματισμό οι πρόσθετες υποδομές που θα απαιτηθούν, όπως δρόμοι με συγκεκριμένες προδιαγραφές, νόμιμος και εξοπλισμένος χώρος για επί τόπου διαλογή ανακυκλώσιμων υλικών.

Για παράδειγμα θα μπορούσε να προβλεφθεί τα υπολείμματα του πρασίνου από κλαδέματα και καθαρισμούς χωραφιών να μην καίγονται, αλλά να φέρνουν εισόδημα στον Δήμο. Και βεβαίως οι ιδιώτες να συμβάλλουν φροντίζοντας και αυτοί στην καλή λειτουργία της ανακύκλωσης των πράσινων υπολειμμάτων. Η δημιουργία μιας τέτοιας οργάνωσης θα συμβάλει στην μικρότερη δυνατή  επιβάρυνση του περιβάλλοντος. 

Η διασφάλιση, λοιπόν, ποιοτικών χαρακτηριστικών λειτουργίας του έργου μπορεί να αντιστρέψει ακόμα και το βαθμό αποδοχής του σε τοπικό επίπεδο και από αρνητικός να γίνει θετικός. Όμως μια τέτοια διασφάλιση δεν είναι αυτονόητη. Αυτά τα θέματα ανήκουν πλέον στις τοπικές δημοτικές αρχές. Αυτές πρέπει να φροντίσουν έγκαιρα ώστε τα έργα να προετοιμαστούν σωστά με σύγχρονες προδιαγραφές. 

Μετά τη ισχύ του Καλλικράτη το 2010 και τη σταδιακή μεταβίβαση στις δημοτικές διοικήσεις, σοβαρών αρμοδιοτήτων, όπως η διαχείριση των απορριμμάτων και όλων των σχετικών έργων, τέλειωσαν οι δικαιολογίες. Αν κάποιοι δεν γνωρίζουν οφείλουν να εξαντλήσουν τις δυνατότητες ενημέρωσης  και συνεργασίας με άλλους φορείς που έχουν χειριστεί με επιτυχία τέτοια έργα. Κι αν δεν μπορούν να διαχειριστούν τις νέες αρμοδιότητες πρέπει να βρουν συνεργάτες ώστε να έχουν τις καλύτερες λύσεις.

Είναι πέραν πάσης αμφιβολίας πως ο χρόνος επείγει μιας και οι διαθέσιμες πηγές χρηματοδότησης κλείνουν τον κύκλο τους. Χωρίς να υπάρχουν όμως όλες οι απαιτούμενες αδειοδοτήσεις δεν μπορεί να δοθεί η χρηματοδότηση. Χρειάζονται, λοιπόν, μια σειρά από άδειες για να φτάσει το έργο στην δημοπράτηση. Γι αυτό είναι απαραίτητο ένα  χρονοδιάγραμμα ενεργειών τόσο  ως προς τις αναγκαίες προϋποθέσεις όσο και ως προς τους αναγκαίους χρόνους που χρειάζεται κάθε άδεια. Χρονοδιάγραμμα που θα έχει σχέση και με την νομοθεσία, αλλά και με τις δυνατότητες λειτουργίας των αρμόδιων υπηρεσιών σήμερα. 

Ένα τόσο σοβαρό και δαπανηρό έργο δεν μπορεί να εξαντληθεί σε τοπικισμούς και εγωισμούς, από το πρώτο βήμα, όπως είναι η χωροθέτηση. Αν συμβεί αυτό τότε θα μείνει πολύ λίγη ενέργεια για όλα τα επόμενα. Κι αν δεν δοθεί η μάχη των προδιαγραφών του έργου σε κάθε βήμα τότε πως θα έχουμε ένα σωστό και λειτουργικό έργο;

Από τα παραπάνω είναι προφανές πως τέτοιου μεγέθους μάχες δεν μπορεί να είναι ατομικές. Και δεν κερδίζονται ή χάνονται από έναν και μόνο υπηρεσιακό παράγοντα. Αντιθέτως κάθε ενέργεια ή αποτυχία σε τέτοια έργα είναι συλλογική. Μέχρι να φτάσουμε σε όσα αναφέρονται παραπάνω έχουμε πολύ μεγάλο διάστημα να διανύσουμε στην Άνδρο. Για την ώρα δίνουμε μέχες στην αρχική ενέργεια που είναι η χωροθέτηση. Μη υποψιαζόμενοι την σοβαρή προετοιμασία για τις πολλές και πολύ μεγαλύτερες ενέργειες που θα ακολουθήσουν. 

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
  1. Σχόλια (6)

  1. Πρώτα τα παλαιότερα
  2. Πρώτα τα νεώτερα
There are no comments posted here yet
Α Σκαμάγκα
Α Σκαμάγκα
  1. περίπου 10 χρόνια πριν
  2. #182
This comment was minimized by the moderator on the site

Για το σχόλιο του επισκέπτη Νίκου
Και μόνο από το τελικό Υ (Υπολοειμάτων) στη συντομογραφία ΧΥΤΥ στο εξώφυλο της ΜΠΕ [αντί του τελικού Α (Απορριμμάτων) στη, σε παλαιότερη τεχνολογία παραπέμπουσα συντομογραφία ΧΥΤΑ], φαίνεται πως η μελέτη προϋποθέτει τη νέα τεχνολογία, που βασίζεται σε ανακυκλωση του μεγαλύτερου όγκου των απορριμμάτων. Όμως το ζήτημα δεν είναι αν οι προύποθέσεις αυτές του έργου προβλέπονται ή όχι. Αλλά το αν η υλοποίησή τους, με τις καλύτερες δυνατές προδιαγραφές, αποτελεί ή όχι προτεραιότητα της διοίκησης, ώστε να συγκεντρώσει τις δυνάμεις της στην διεκδίκηση τους. Και αυτό φαίνεται όχι από τις διακυρήξεις της αλλά από τις επιλογές της. Όταν 4 χρόνια μετά το κατρακύλισμα της χωματερής στη θάλασσα ασχολείται με την αλλαγή (ή λαΙκιστί το μαγείρεμα) των βαθμολογιών μέσω των υποκριτηρίων της μελέτης χωροθέτησης, αντί να κάνει το επόμενο βήμα, είναι σαν να θέλει να κερδίσει σε αγώνα σκυταλοδρομίας μια ομάδα που τα μέλη της, όταν παίρνουν τη σκυτάλη, ξαναγυρνάνε στην έναρξη της διαδρομής για να τρέξουν, αντι να τρέξουν προς το τέρμα.

  1. 0
ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΟΣ ΚΑΛΛΙΒΡΟΥΣΗΣ
ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΟΣ ΚΑΛΛΙΒΡΟΥΣΗΣ
  1. περίπου 10 χρόνια πριν
  2. #170
This comment was minimized by the moderator on the site

Εξαιρετικη η τοποθετηση της αξιολογης συναδελφου μου και με καιριες επισημανσεις. Αν και ισως δεν γνωριζει λεπτομερειες της Μελετης - ποως της προσαπτει ο μονιμα ''αντιψρονουντας'' κυριος ΝΙΚΟΣ - Θετει τις σωσγες Αρχικες Βασεξς και Επιλογες στον Στρατηγικο σχεδιασμο της Διαχειρισης Αστικων Αλορριμματων. Θαπροσθεσω μονο εχω μερικα θετικα προηγουμενα μεσα απο την δικη μου εμπειρια και ελιγνωση του προβληματος με τον Ανδριωτικο σχεδιασμο της Δ.Σ.Α. : α- εχεις υπαρξει στην Ανδρο μικρη μεν αλλα αισιοδοξη αρχικα η Πρωτοβουλια για Λιγογερα :-)Απορριμαγα (Α.Π.Λ.Α.) απο εθελοντες το 2011 poπου δυστυχως ατονησε, β/ εχουμε δυο τρανα επιτυχημενα παραδειγμαγα Ενεργου Συμμετοχης με Τοπικες Ομαχες πολιτων που εχουν αναλαβει την. Ανακυκλωση- Ανακτηση υλικων - Κομποζτοποιηση και ειναι οι Κοινωνικες Συνεταιριζτικες Ελι,ειρησης στην Λακωνια και την Καλλονη και Κελλια της Τηνκυ, και οι δυο προερχομενες και στηριζομενες αρχικα απο δραστηρια τοπικα μελη των μκινωνιων των ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ Γ/ στην Ανδρο θεωρω εφικτο να συνυπαρξει στον Μελετητικο φορεα το Ε.Μ.Π. μεσω της πλεον ειδικου καθηγητριας των Χη'ικων Μηχανικων κυριας Μ. ΛΟΙΖΙΔΟΥ, την οποια εχω παρακολυθησει σε α.αριθμητα Συνεχρκα των Ο.Τ.Α. ΓΙΑ Την Διαχειριση Αστικων Απορριμ'ατων, δ/ στις δικες μου Τεχνικες Προτασεις υπαρχει ειχικη προβλεψη επαρκκυς οδοποιιας αμεσης προσβασης καθως και ωεωλογικης καταλληλοτηγας ενω και χωρος Κεντρου Διαλογης, Ανακτησης, Αναμυκλωσης και Κομποτοποιησης υπαρχει σχεχον ως ετοιμο κτιριο προς 'ακρο,ρονια εκμισθωση η και αγορα, επισης δεν προβλεπεται η ανιοιηση των Βιοαεριων με συστημ υπογειας συγκεντρωσης τους και στεγανης αροχης σε Μοναδα Κλειστης Καυσης για αραγωγη :-)Ατμκυ-Ζεστου Νερου για Δωρεαν Δημκτικο δικτυο Τηεθερμανσης η παροχβς σε φες μεταποιητικες ε,ειρησεις (9ελαιοτρι, ξηαντρια, τυροκομεια)

  1. 0
Ανδριώτης
Ανδριώτης
  1. περίπου 10 χρόνια πριν
  2. #169
This comment was minimized by the moderator on the site

Όποιος βαριέται να ζυμώσει... δέκα μέρες κοσκινίζει
λέει ο θυμόσοφος λαός μας!!!

  1. 0
Επισκέπτης
Επισκέπτης
  1. περίπου 10 χρόνια πριν
  2. #167
This comment was minimized by the moderator on the site

To πρόβλημα του ΧΥΤΥ είναι είναι πολιτικό. Κανένας δήμαρχος δεν είναι διατεθειμένος να σπάσει αυγά.
"Είναι πολλά τα κουκιά "...
Απο την στιγμή που δεν μπόρεσαν να κατασκευάσουν οι δήμαρχοι που πέρασαν έναν ΧΥΤΥ και όταν είχαν 3 ΚΠΣ και " λεφτά υπήρχαν" αυτό σημαίνει ότι
Ή οι δήμαρχοι στην Άνδρο δεν ήθελαν να προωθήσουν τον ΧΥΤΥ για να μή χάσουν την καρέκλα τους
Ή ήταν όλοι ανίκανοι και λίγοι , την στιγμή που σε όλα τα άλλα νησιά των Κυκλάδων το κατάφεραν.
Όλα τα υπόλοιπα είναι " άλλα λόγια ν΄αγαπιόμαστε" !
ΧΥΤΥ στην Άνδρο δεν θα μπορέσουν να κάνουν ΠΟΤΕ .
Είναι πολλά τα λεφτά και πολλά τα τοπικά συμφέροντα.
Άδικα προσπαθείτε να κατανοήσετε όλοι το αυτονόητο .

  1. 0
Νικος
Νικος
  1. περίπου 10 χρόνια πριν
  2. #165
This comment was minimized by the moderator on the site

Αν ειχατε μπει στο κοπο να διαβασετε τη ΜΠΕ του ΧΥΤΥ θα γνωριζατε οτι ολα οσα αναφερετε υπαρχουν μεσα. Αλλα προφανως δε μπηκατε στο κοπο και μιλατε και σεις, oπως και οι περισσοτεροι εδω, χωρις να ξερετε. Το προβλημα στην Ανδρο δεν ειναι το τεχνικο κομματι του ΧΥΤΥ, αλλα το πολιτικο. Αν υπαρχουν τεχνικης φυσεως λαθη στις μελετες, θα διορθωθουν, καθοσον ελεγχονται εξονυχιστικα περα απο το Δημο και τη Περιφερεια και απο το φορεα χρηματοδοτησης του εργου. Απλα πολλες φορες οι μελετες γινονται βοα στις μικροπολιτικες σκοπιμοτητες εις βαρος της Ανδρου.

  1. 0
Κωνσταντίνος Στρατής
Κωνσταντίνος Στρατής
  1. περίπου 10 χρόνια πριν
  2. #163
This comment was minimized by the moderator on the site

Εξαιρετικό το άρθρο της κας Αλεξάνδρας Σκαμάγκα.
Δυστυχώς οι τοπικισμοί και οι εγωισμοί δεν θα επιτρέψουν ίσως ποτέ να γίνει ακόμη και το πρώτο βήμα της χωροθέτησης γι αυτό το μεγάλο έργο του Χ.Υ.Τ.Υ στην Ανδρο.

  1. 0
Η Ναυτική Εποποιία της Ανδρου τον 19ο Αιώνα
Golden Star Ferries
SEAJETS
YACHT-ACADEMY-
YACHT-ACADEMY
NAFTIKES-ISTORIES

Προτεινόμενα

ΑΜΕΣΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥ ΓΙΑ ΛΗΣΤΕΙΑ !...
ΚΟΡΘΙ: Ψαράδικη βραδιά, χοροί, αναπαραστάσεις, βραβεύσεις και βεγγαλικά (περιγραφές, φωτογραφίες, βίντεο)
ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΔΡΙΩΤΗ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΣΛΑΝΟΓΛΟΥ
Θλίψη για τον χαμό του Νίκου Καραμπεσίνη...
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑΣ: Πρόβλημα με το νερό στο Σαρακίνικο !...
"ΦΩΣ ΕΚ ΦΩΤΟΣ": Οι 31οι ΠΛΟΕΣ του Ιδρύματος Κυδωνιέως
SEAHAWK-GROUP: Ίδρυση παραρτήματος στην Άνδρο & καθιέρωση δύο θέσεων δοκίμων από Άνδρο
ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΑΝΔΡΟΥ: Πρόσκληση σε ημερίδα για τη Ναυτική Εβδομάδα - Σάββατο 5/7, Ώρα 11:00, Αίθουσα ΕΠΑΛ Άνδρου
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ: Πιστεύουμε στην Άνδρο και στις προοπτικές της κι επενδύουμε εδώ παρά τις δυσκολίες...
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η φωτιά άλλαξε νωρίτερα κάποια δρομολόγια. Ήδη τα πλοία επιστρέφουν Ραφήνα. Από αύριο κανονικά όλες οι αναχωρήσεις...

Δημοφιλή

ΕΚΤΑΚΤΟ: Παρατάθηκε το απαγορευτικό μέχρι απόψε τις 10μμ !...
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ: Για την πιάτσα των ταξί στην Χώρα Άνδρου...
ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΔΡΙΩΤΗ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΣΛΑΝΟΓΛΟΥ
ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ...
ΠΡΟΣΟΧΗ: Τοπικό το Superferry στις 11 μμ για Ραφήνα. Πρόβλημα αναχωρήσεων τη Δευτέρα. Εισιτήρια στο βραδινό τοπικό.
Πνίγηκε στα Γυάλια ηλικιωμένη γυναίκα από τις Στενιές
ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΚΥΚΛΑΔΕΣ ΠΡΙΝ 20.000 ΧΡΟΝΙΑ & ΠΡΙΝ 9.000 ΧΡΟΝΙΑ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ: Πιστεύουμε στην Άνδρο και στις προοπτικές της κι επενδύουμε εδώ παρά τις δυσκολίες...
ΜΠΑΤΣΙ: Σούσι-πάρτι στου "ΣΤΑΜΑΤΗ"! Η Άνδρος άνοιξε γαστρονομικά πανιά...
ΑΝΔΡΟΣ: Μια λίαν εντυπωσιακή μουσικοχορευτική παράσταση του Χορευτικού Ομίλου Υδρούσας!...
PLOES TRAVEL

Ναυτικές Ιστορίες

Port Elizabeth: "Σε τούτο το τρομακτικό ταξίδι του χαμού…"
H Judy...
Αλλόκοτα συναπαντήματα στους ωκεανούς!...
Μια μεγάλη θαλασσοταραχή και ένα στοίχημα…
Εφιάλτης μιας νύχτας...
Πασχαλινό γαλακτομπούρεκο στον Ειρηνικό…
Το κύμα η πλώρη κέρδιζε οργιά με την οργιά...
Ο ναύαρχος Νίκος Παπάς, εγώ και το ...καψώνι
Στα πλοκάμια της Ντόροθυ
Tα αυτιά της νύχτας βλέπουνε καλά!...

Βίντεο

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: Ιδιωτική υπόθεση το ΔΣ του Δήμου Άνδρου για την κ. Τσατσομοίρου!
Λιμάνι Ραφήνας 1945-2015 (χρονογράφημα και βίντεο)
Η Μονή Παναχράντου της Άνδρου (βίντεο)
Το τελευταίο ρεμέτζο (βίντεο)
Δύο ανδριώτες ζωγράφοι - Δ.Βαρδακώστας & Γ.Σεργουλόπουλος (βίντεο)
Στρόφιλας Άνδρου 4500 π.Χ. - 3200 π.Χ. (βίντεο)
  • Κοινωνία
  • Πολιτισμός
  • Περιβάλλον
  • Οικονομία
  • Ιστορία
  • Χρονογραφήματα
  • Αθλητισμός
  • Θέματα
  • Προτεινόμενα
  • Δημοφιλή
  • Βίντεο
  • Ναυτικές Ιστορίες
  • Πληροφορίες
  • Όροι και Προϋποθέσεις
  • Επικοινωνία
  • Διαχείριση
  • Επικοινωνία
Facebook   Twitter
©  2025. All rights reserved. Designed by Steficon S.A.