ΑΝΔΡΟΣ: Στης Αγίας Μαρίνας τη γιορτή, στο μέγα μοναστήρι...

ΣΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΤΟ ΜΕΓΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ

Ανήμερα της γιορτής της Αγίας Μαρίνας στο ομώνυμο μοναστήρι των Αποικίων. Παρά το πλήθος των αυτοκινήτων που εκτείνεται κοντά ένα χιλιόμετρο μακριά η τάξη απόλυτη. Κι αυτό γιατί η αστυνομία ήταν παρούσα από νωρίς κι έκανε καλά την δουλειά της σε όλο το μήκος του δρόμου. 

 

Μέρα ζεστή. Το καλοκαίρι είναι πια εδώ. Ξεκινάνε οι καλοκαιρινές αφίξεις στην Άνδρο. Ξεκινά ο κόσμος να ανηφορίζει στη γιορτή του μοναστηριού. Στον εσπερινό της προτεραίας το πλήθος ήταν μεγάλο. Κατά την έκφραση του κυπρίου επιτρόπου - από την Αμμόχωστο - που διακονεί το μοναστήρι εδώ και δεκαετίες - "τόσο κόσμο μετά την πανδημία δεν ξανάδε"...

Το μοναστήρι επιβλητικό, λαμπερό, μεγάλο. Ολοκληρώνει αυτή την εποχή το δεύτερο από τα δύο παρεκκλήσια του στην κορυφή του κτίσματος. 

Το κάποτε μικρό, ασήμαντο, μισο-εγκαταλειμμένο κτίριο, κατάλοιπο άλλων εποχών που έμοιαζε κάτι σαν στάβλος σήμερα μετά την τεράστια σε κόστος επένδυση των εκ Κύπρου Ελλήνων φαντάζει επιβλητικό, ξεχωριστό, πέτρινο κι εντυπωσιακό μέσα στο κυκλαδικό περιβάλλον...

Περιπλανιέσαι στο κτίριο και χαζεύεις του πέτρινους καλοδουλεμένους πύργους και την έγχρωμή τοιχοποιία και ξεχνάς πως είσαι στην Άνδρο. Η καλοδουλεμένη πέτρα, όπως μου εξηγεί κάποιος που ξέρει, είναι μαρμαρόπετρα Καρύστου. Κάποιοι θα προτιμούσαν πέτρα Άνδρου. 

 

Όμως η μαρμαρόπετρα δίνει τη δυνατότητα να κάνει ο τεχνίτης τα υπέροχα βυζαντινά φουρούσια με τα οποία ολοκληρώνονται οι πολεμίστρες. Ένω με την πέτρα Άνδρου δεν θα μπορούσαν να γίνουν όπως μου εξήγησε ανδριώτης φίλος. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε πως οι βυζαντινοί πρώτοι εισήγαγαν στα μνημειακά κτίσματα τους πέτρα από άλλα μέρη. Όπως πχ στον τρούλο της Αγίας Σοφίας που έφεραν ελαφρόπετρα Ρόδου, όπως εξηγούσαν κάποτε οι καθηγητές του ΕΜΠ... 

 

ΣΤΗΝ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ

Πάμε τώρα στη γιορτή της Αγίας Μαρίνας, ανήμερα 17 Ιουνίου, όπου χοροστάτησε ο αεικίνητος μητροπολίτης Δωρόθεος ΙΙ, μέσα σε έναν κατάμεστο ναό όπου δέσποζε η μεγάλη και χρυσοποίκιλτη εικόνα της Αγίας Μαρίνας...

Για τους Κύπριους η Αγία Μαρίνα συμβολίζει την Παναγία. Ίσως γι' αυτό η επίσης τεράστια ασημοποίκιλτη εικόνα της Θεοτόκου δεσπόζει στα αριστερά του ναού. Κάποτε εκεί αριστερά ήταν η κυρίας είσοδος του ναού.

Παρόντες και από τους πρώτους οι αξιωματικοί όλων των σωμάτων ασφαλείας του νησιού σε παράταξη στα αριστερά...

Στα δεξιά η αντιπροσωπεία της αντιπολίτευσης του ΔΣ που είχε έρθει σχετικά νωρίς... 

Και κάπου στο κέντρο βολεύτηκε και η αντιπροσωπεία της διοίκησης, που έφτασε σχετικά καθυστερημένη. Πάντως έφτασε...

 

ΤΟ ΚΕΡΑΣΜΑ ΤΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ

Δεν θα σταθούμε στα του καφέ και του γεύματος που παραθέτει κατ'  έτος ο πατήρ Χερουβείμ στο πλήθος των πιστών - ιδίως των εκατοντάδων εκ Κύπρου - γιατί εφέτος δεν καθίσαμε λόγω υποχρεώσεων. Όμως θα σταθούμε στο εξαιρετικό κέρασμα με λουκουμάδες, που ετοίμαζαν οι κυρίες εκ Κύπρου. 

Λεκάνες με το αλεύρι για την παρασκευή τους. Ταψιά με λουκουμάδες που περίμεναν τις τεράστιες κατσαρόλες για το μέλωμα. Κι εκατοντάδες τα πιατάκια για τους πιστούς για μετά το σχόλασμα της εκκλησίας. Η γιορτή εφέτος είχε για όλους κέρασμα...

 

ΤΟ ΜΕΓΑ ΠΛΗΘΟΣ & ΟΙ ΚΥΠΡΙΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ  

Μέγα πλήθος από όλη την Άνδρο. Χιλιόμετρο και πλέον η ουρά των παρκαρισμένων αυτοκινήτων από όλο το νησί. Μέχρι και πούλμαν με προσκυνητές είχαν καταφθάσει. Και το κυριώτερο: κοντά 300 άτομα από την Κύπρο. Θρησκευτικός τουρισμός ή κάτι αντίστοιχο. Κύρια αναφορά για τους κύπριους προσκυνητές η Αγία Μαρίνα. Αλλά και ο πατήρ Χερουβείμ. Κάποτε κοσμικός επιχειρηματίας στην Αγία Νάπα. Άφησε τα πάντα πίσω κι έφτασε στην Άνδρο, όπου ακούμπησε το βιός του και τον βίο του στο κάποτε μικρό και μισοξεχασμένο μοναστήρι της Άνδρου... 

 

  Βρέθηκε δίπλα στον Γέροντα Κυπριανό εκ Σαλαμίνας. Κατάφεραν να κάνουν με την συμβολή των Κυπρίων αδελφών μέγα το κάποτε ξεχασμένο μοναστήρι της Αγίας Μαρίνας στ΄ Αποίκια. Κέντρο επισκέψεων πλήθους Κυπρίων προσκυνητών, αλλά και σημείο αναφοράς σε μεγάλο μέρος της Κύπρου...

"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"

 

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Πάλι εδώ,
Αρχίζει να έχει ενδιαφέρον αυτή η μικρή παρατήρηση που εξέθεσα δημόσια και επώνυμα.
Στα πρώτα δέκα λεπτά μετά το αρχικό μου σχόλιο δέχτηκα προσωπικά απαντήσεις, που δεν τις βλέπω αναρτημένες εδώ.
Δεν θα αναφερθώ στο περιεχόμενο, αλλά μάλλον κάτι δεν πάει καλά σε αυτο σάιτ.
Και για να απαντήσω σε ένα από τα ερωτήματα, θα ήταν πιο τίμιο να υπήρχε μια αναφορά όπως κανουν πολλοί: sponsored by..., ή έμμεση διαφήμιση, άλλως ας μπει ο αποστολέας στον κόπο να δημοσιεύσει δημοσία τις αιτιάσεις του στο χώρο που δίνεται στον ιστότοπο, για να υπάρχει λόγος και αντίλογος.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Μήπως δεν βλέπετε λίγο πιο κάτω δημόσια ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ που σας απευθύναμε και ιδιωτικά στο mail σας που είχατε την ευθύτητα να γράψετε και που είναι πραγματικό, όπως και το όνομα σας και σας ευχαριστούμε ιδιαίτερα γι΄ αυτό;
Συνεπώς τι δεν βλέπετε και απορείτε; Όσο για τις απόψεις σας ζητήσαμε αν θέλετε να στείλετε κείμενο να τις δημοσιεύσουμε. Τι δεν καταλάβατε επ' αυτού;
ΥΓ Τίποτα δεν τρέχει με το σάιτ. Απλώς το μόνο που τρέχει είναι οι χιλιάδες αναγνώστες που μάς διαβάζουν. Πχ το προχθεσινό κείμενο για την Αγία Μαρίνα το διάβασαν 17.000 αναγνώστες! .

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 4 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Απευθύνουμε σειρά ερωτημάτων που γεννήθηκαν διαβάζοντας το σχόλιο του κ. Τίμωνα Κυριαζή επί της παρουσίασης της εορτής της Μονής της Αγίας Μαρίνας;

ΠΡΩΤΗ ΣΕΙΡΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ: Ποιοι ανδριώτες επιστήμονες αφιέρωσαν χρόνο για την Αγία Μαρίνα; Τι είδους μελέτες έκαναν; Τι εννοείτε με την λέξη ιδιοτέλεια; Εσείς αγαπητέ κύριε ως αρχιτέκτων πότε κάνατε παρέμβαση για την Αγία Μαρίνα και που; Το μοναστήρι χτίζεται εδώ και 20 χρόνια; Σε ποια φάση βρήκατε την ιστορική καταστροφή; Ήταν ένα μοναστήρι περιώνυμο που καταστράφηκε ή ήταν ένα μοναστήρι μάλλον ανύπαρκτο και εντελώς εγκαταλειμμένο που ανοικοδομήθηκε; Δεν σάς καταλαβαίνουμε. Εδώ κάνατε κοντά 10 μέρες να δείτε το δημοσίευμα που κατακρίνετε πόσές φορές στα 20 χρόνια ενδιαφερθήκατε για το μοναστήρι στο οποίο αναφέρεστε δαν «ιστορική ύβρι»;
Περιμένουμε απάντηση σας. Κι αν ενδιαφέρεστε στείλτε να την δημοσιεύσουμε ώστε να μάθουμε τι έχετε να πείτε πέρα από άσκοπα και ασυνάρτητα αναθέματα θεολογικού τύπου ενδεδυμένα τον μανδύα της επιστήμης.
ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΕΙΡΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ: Τι σημαίνει το μάλλον ρατσιστικό "αμιγώς ανδριώτες"; Ζητάτε εξέταση DNA για την καθαρότητα του "Αρείου Φύλου" της ανδριοσύνης; Είναι μάλλον σοκαριστικό αυτό το "αμιγώς ανδριώτες". Πως το εξασφαλίζετε; Αν κάποιος είναι κατά το ήμισυ πως το διαπιστώνετε; Όπως διαπιστώσατε την ιστορικότητα του μεταβυζαντινού κτίσματος;
Έχετε υπόψη σας κάποιον Ισοκράτη που έγραφε "την ημετέρα παιδεία μετέχοντες"; Ξέρετε ότι μάς σοκάρατε με την μάλλον ρατσιστική φράση για "αμιγώς ανδριώτες επιστήμονες" την ώρα που πχ η Τελεβάντου που ανακάλυψε κι έκανε διάσημο πανευρωπαϊκά τον Στρόφιλα δεν ήταν "αμιγώς" η ευγενής ράτσα που λέτε ή ακόμα και η Δωρή που ανέσκαψε το Άνω Κάστρο δεν ανήκει στο "ευγενές είδος" που αναφέρεστε;
Αλήθεια ήταν άραγε "αμιγώς ανδριώτης" ο Βενετός Μαρίνος Δάνδολος, που αναπροσανατόλισε την Άνδρο και την Ιστορία της ανά τους αιώνες; Ή, τέλος πως ορίζετε από την άποψη του "αμιγώς Ανδριώτη", τον εκ Μύλου ορμώμενο και αφιερώσαντα και δοξάζοντα 70 χρόνια στην Άνδρο Γέροντα Ευδόκιμο;
Θα είχε ενδιαφέρον να απαντήσετε ώστε να έχουμε μια "αμιγή" εικόνα του τι σημαίνει "αμιγώς ανδριώτες". Άλλως μπορεί να θεωρήσουμε την έκφραση σας ως ρατσιστική ύβρι , κάτι που δεν θα θέλαμε σε καμιά περίπτωση...
Την καλησπέρα μας.
ο διαχειριστής του Εν Άνδρω...
ΥΓ Περιμένουμε και επί του θέματος την μάλλον "ιδιοτελή" πραγματεία σας. Με ειλικρινές ενδιαφέρον για εσάς, τις απόψεις σας και τις απαντήσεις σας,

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 4 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Αυτά τα δημοσιεύματα απηχούν την άποψη της διεύθυνσης επί του θέματος?
Πραγματικά είχα πολύ καιρό να διαβάσω τόσο ανερμάτιστη παρουσίαση και επιχειρηματολογία.
Ο συντάκτης προφανώς δεν έχει επίγνωση της ιστορικής και περιβαλλοντικής καταστροφής που επήλθε.
Δεν μπορώ προς το παρόν να καταλογισω ιδιοτέλεια.
Είναι κρίμα και ύβρις που αμιγώς Ανδριώτες επιστήμονες αφιέρωσαν τουλάχιστον το χρόνο τους στην ανάδειξη και διάσωση των μεταβυζαντινών μνημείων του νησιού.

Τίμων Κυριαζής
Αρχιτέκτων Μηχανικός

This comment was minimized by the moderator on the site

Όσο ήταν ένα ταπεινό μοναστήρι το θρησκευτικό αίσθημα ήταν έντονο και ισχυρό. Από τότε που έγινε η ανακατασκευή και μεταμορφώθηκε σε θρησκευτικό resort Κυπρίων χάθηκε για πάντα αυτό που ήταν για τους Ανδριώτες και που σήμαινε πολλά. Ο Θεός δεν θέλει επαύλεις για τον οίκο του, ούτε φρούρια. Ούτε δοσοληψίες εκατομμυρίων. Μήπως να ξαναδιαβάσουμε τις γραφές και τα Ιερά Ευαγγέλια από την αρχή;

ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Έχετε δίκιο. Τώρα κατάλαβα γιατί ο Θεός έδωσε την Αγία Σοφία στους Τούρκους. Γιατί ήταν μεγάλη κι επιβλητική κι είχε χαθεί το συναίσθημα ταπεινότητας των χριστιανών της Πόλης και του Βυζαντίου. Την πήραν λοιπόν οι Τούρκοι, την έκαναν τζαμί, και σώθηκε το θρησκευτικό συναίσθημα των Ρωμιών της Πόλης.
Αλήθεια είδατε πόσο έχει χαθεί το θρησκευτικό συναίσθημα στην Παναγία της Τήνου που είναι τόσο μεγάλη που δεσπόζει σε όλη την πόλη. Μάλλον πρέπει να την γκρεμίσουν κάπως ώστε να σωθεί το θρησκευτικό συναίσθημα των Ελλήνων. Τα ίδια και στην Αγία Αικατερίνη του Σινά. Γι' αυτό επενέβη το αιγυπτιακό κράτος. Για να σωθεί το θρησκευτικό συναίσθημα των Ορθοδόξων. Τα ίδια και με την Παναγία Σουμελά...
Να συνεχίσω και με άλλα παραδείγματα; 'Ή φτάνουν αυτά;
Κι αν τυχόν πάτε κάποτε στη Ρώμη μην πάτε στο Βατικανό. Μην πάτε να δείτε το ναό του Αγίου Παύλου εκτός των τειχών ή του Αγίου Πέτρου και τα τείχη του Βατικανού. Μην χαθεί το θρησκευτικό συναίσθημα. Περιοριστείτε στην εκκλησία του Αγίου Σουλπικίου. Κάπου θα την βρείτε.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πόσες χιλιάδες ΔΕΝ πήγαιναν στην Αγία Μαρίνα όταν ήταν ένα ασήμαντο μοναστήρι; Και πόσες χιλιάδες πάνε τώρα που είναι φρούριο. ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ελάχιστοι κάποτε. Χιλιάδες τώρα. Αληθεια έχετε πάει ποτέ στο ταπεινό πανηγύρι της εγκαταλειμμένης Μονής Φλετρών ή της Αγίας Μονής στο Στενό; Ξέρετε πόσοι πάνε κάθε χρόνο. Μερικές δεκάδες ή και 100-200. Γιατί χάνετε την ευκαιρία να ανορθώσετε το θρησκευτικό σας συναίσθημα που κλονίστηκε στην Αγία Μαρίνα.
Αυτά. Την καληνύχτα μας...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 4 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Οι Κύπριοι όταν έρχονται δεν μένουν σε ξενοδοχεία αλλά μέσα στο μοναστήρι. Εκεί τρώνε, εκεί κοιμούνται. Ακόμα και στο μαγαζάκι με τα θρησκευτικά ενθύμια, Κύπρια είναι που εξυπηρετεί. Λογικό είναι να αφήνουν τον οβολό τους. Αν πας σε ξενοδοχείο ή εστιατόριο δεν πληρώνεις φεύγοντας;
Κατά τα άλλα συμφωνώ με την κα Βαλμα.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Χαιρόμαστε που συμφωνείτε με τον στάβλο που ήταν κάποτε η Αγία Μαρίνα, την οποία επισκέπτονταν μόνο μερικοί Αποικιανοί. Βλέπετε σήμερα και τα 2-3 κρουαζιερόπλοια (το filexenia 2-3 φορές) που ήρθε στο νησί ήταν για την Αγία Μαρίνα. Και οι 400-500 στη Γιορτή της που έρχονται δεν σας αρέσουν. Εσάς σας άρεσε και σας αρέσει ο προηγούμενος στάβλος. Περί ορέξεως στάβλοι κι άγιος ο Θεός...
Κατά τα άλλα συμφωνούμε με το Χερουβείμ που επένδυσε σε έναν στάβλο 8-10 εκατομμύρια ευρώ. Και φέρνει μερικές χιλιάδες Κυπρίους αδελφούς ημών στην Αγία Μαρίνα. Αυτά τα λίγα...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 4 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Kάποιες καταστάσεις είναι πραγματικά παρακμιακές!!!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

''Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε '' και για να είμαι ειλικρινής ποσώς και μου απασχολεί τί νομίζετε. Σ' αυτόν τον μικρό τόπο όλοι ξέρουμε ο ένας για τον άλλον και ποια η προσφορά του ενός και ποια του άλλου.

Υ.Γ Δεν γνωρίζω ποια είναι η έπαρχος και δεν μ' ενδιαφέρει γιατί δεν πήγε στην εκκλησία. Άλλωστε στην εκκλησία πάμε για να προσευχηθούμε και να ανάψουμε το κεράκι μας όχι για να πάρουμε παρουσίες .

ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Επειδή όλοι ξέρουμε ο ένας τον άλλο γι' αυτό εσείς γράφετε τις ανοησίες σας ψευδώνυμα. Αν είχατε κουράγιο θα γράφατε επώνυμα. Κι αν γνωρίζατε θα ξέρατε πως ΟΛΟΙ οι πολιτικοί δεν πάνε στην εκκλησία για να ανάψουνε κεράκι, αλλά για να τους δουν να ανάβουν κεράκι. Γι΄αυτό πάνε μπροστά-μπροστά. Αλλιώς θα πήγαιναν πίσω με τον πολύ τον κόσμο. Αλλά ούτε αυτό το ξέρετε ή δεν το έχετε παρατηρήσει. Αλήθεια υπάρχει κάτι που ξέρετε ή έχετε παρατηρήσει εκτός από το ότι δεν σας αρέσουν οι Κύπριοι αδελφοί ημών και το βυζαντινό κάστρο της Αγίας Μαρίνας γιατί προτιμούσατε τις "ένδοξες μέρες" του προγενέστερου στάβλου;
Αυτά κι ευχαριστούμε για την αλληλογραφία σας.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 4 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Από τότε που ήταν στάβλος μέχρι πριν μερικά χρόνια που μεταλλάχτηκε σε φρούριο , το μοναστήρι γνώρισε μεγάλες δόξες και ουδόλως ξεχασμένο υπήρξε. Τώρα αν εσείς θέλετε να δώσετε έμφαση στους Κυπρίους μπορείτε να το κάνετε αλλά αυτό αποτελεί ύβρη για όλους τους Ανδριώτες που στήριξαν και στηρίζουν το μοναστήρι εδώ και δεκαετίες. Επιπλέον σ 'ένα τέτοιο θρησκευτικό γεγονός δεν αρμόζουν πολιτικά υπονοούμενα. Τί είδους δημοσιογραφία είναι αυτη?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
"Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε', έγραψε ο Πιραντέλο. Το μοναστήρι το 2005 ήταν σχεδόν ανύπαρκτο. Το 2025 είναι τοπόσημο για την περιοχή και την Άνδρο. Είναι έργο των Κυπρίων αδελφών. Αν δεν σάς αρέσει αυτό είναι δικό σας πρόβλημα. Όχι του μοναστηριού και των εκατοντάδων Κυπρίων που χρηματοδότησαν την κατασκευή του.
Οι Κύπριοι αδελφοί ημών έκαναν ότι μπορούσαν επενδύοντας στην Άνδρο μιας και οι Ανδριώτες ελάχιστα επένδυσαν στο συγκεκριμένο μοναστήρι. Κι είναι αυτοί που έρχονται κατά εκατοντάδες. Προχτές έφτασαν 400 άτομα τουλάχιστον. Και δούλεψαν ακούραστα πολλοί εξ αυτών. Ούτε αυτό το είδατε.
Όσο για τα πολιτικά σχόλια μόνο εσείς τα είδατε. Απλή αναφορά στην ώρα άφιξης κάθε αντιπροσωπείας στην τελετή κάναμε. Με θετικό πρόσημο γιατί τελικά ήρθαν όλες. ΄Πάντως η συμμετοχή των πολιτικών σε θρησκευτικές τελετές είναι και πολιτική πράξη σε όλο τον κόσμο εδώ και αιώνες και το επισημαίνουν όλα τα βιβλία ιστορίας και όλα τα ΜΜΕ του κόσμου. Εσείς προφανώς δεν το γνωρίζετε, αλλά μιλάτε περί δημοσιογραφίας έχοντας πλήρη άγνοια! Μπράβο σας. Και εις ανώτερα...
Αφήστε λοιπόν τους τοπικισμούς και την αντιπαλότητα σας με τους Κυπρίους αδελφούς έξω από την θρησκεία από την μεριά σας. Πέστε μας τι κάνατε εσείς και οι φίλοι σας για το μοναστήρι εδώ και δεκάδες χρόνια και το "δόξες" γνώρισε από εσάς;
ΥΓ Αλήθεια δεν είδαμε την έπαρχο όσο είμαστε εκεί. Έχετε κάτι να πείτε γι' αυτό;

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 4 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Σε μια από τις φωτογραφίες, ο δήμαρχος με το κινητό και αριστερά του η εκπρόσωπος του Μητσοτάκη, αν κρίνω από το ύφος της .......

ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Δεν ξέρουμε ποια φωτογραφία σχολιάζετε και γιατί; Δεν υπάρχει σε εμάς...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 4 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro