Το μεσημέρι το πρώτο πλοίο για...
Περνά σήμερα 30/12/16 το Andros για Ραφήνα... Ο καιρός έπεσε (λίγο), η συγκοινωνία αποκαθίσταται, τα πλοία ξεκινούν… Σύμφωνα με την Ε.Μ.Υ η ένταση των ανέμων σήμερα (Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου) μειώθηκε κάτω από τα 9 μποφόρ, οπότε το απαγορευτικό απόπλου λήγει σε λίγο.
Dollars, dollars: Η εικόνα της...
  Ως  «ναυτικό νησί» η Άνδρος, με πολλούς από τους κατοίκους της να έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με την ναυτιλία και μακροχρόνιους δεσμούς με την θάλασσα, τα πλοία και το επιχειρείν, έχει ενδιαφέρον να παρακολουθεί έστω και ακροθιγώς την πορεία της Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας. Και μια σημαντική εικόνα μάς δίνουν οι επενδύσεις που γίνονται στον παγκόσμιο χώρο και που αναφέρονται στις αγοραπωλησίες πλοίων κατά το 2016.
Χριστουγεννιάτικος μποναμάς σε...
Χριστουγεννιάτικος  μποναμάς στους αγρότες, γεωργούς και παραγωγούς, που υπέστησαν ζημιά από φυσικές καταστροφές το 2016.
Απίστευτη καταγγελία: Τι πρέπε...
  Μάϊος 2016. Χιλιάδες ταξιδιώτες επιβιβάζονται με όλες τις βαλίτσες τους, αμέσως μετά το Πάσχα στο Γαύριο, για να προλάβουν την κήρυξη απεργίας στην ακτοπλοΐα (Φωτ. Εν Άνδρω). Με αφορμή μια απίστευτη καταγγελία που έγινε από επιβάτη ακτοπλοϊκού πλοίου που εκτελούσε δρομολόγιο στις Κυκλάδες και τον θόρυβο που προκλήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πληροφορούμε, υπενθυμίζουμε και ενημερώνουμε για τα δικαιώματα των επιβατών που όλοι πρέπει να γνωρίζουν.
Θριαμβεύει η ελληνική και η αν...
  Η Άνδρος διατηρεί επάξια τον τίτλο της, ως «νησί των εφοπλιστών».Η ιστορία της ανδριώτικης ναυτιλίας πάει πολύ πίσω, λίγο προτού ανατείλει ο 19ος αιώνας, όταν οι Ανδριώτες ναυτικοί επιχειρούν ταξίδια από τη Μαύρη Θάλασσα ως τις άκρες της Μεσογείου. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 1840 η Άνδρος διέθετε 121 πλοία, στα οποία απασχολούνταν 1.000 Aνδριώτες (ο συνολικός πληθυσμός του νησιού ήταν 20.000 άτομα). Από τότε μέχρι σήμερα οι ανδριώτες πλοιοκτήτες έχουν κάνει πάρα πολλά βήματα. Τόσα  πολλά που το 2016 οι πλοιοκτήτες του νησιού, μαζί με τους υπόλοιπους Έλληνες εφοπλιστές, έσπασαν κάθε προηγούμενο ρεκόρ.
Αλλάζει χέρια το HighSpeed 6. ...
  Νέο deal στην ακτοπλοΐα προ των πυλών… Ένα από τα πιο σύγχρονα ταχύπλοα καμάρι της HELLENIC SEAWAYS, μάλλον αλλάζει ιδιοκτήτη. Ποιος θα είναι; Που θα δρομολογηθεί; Από ποιο λιμάνι θα ξεκινάει, θα έρθει στην Ραφήνα, σε ποια νησιά θα πηγαίνει; Ακόμα είναι άγνωστο.
Άλλος για Άνδρο, Τήνο, Μύκονο ...
  Τελικά πόσοι χωράνε; Πόσοι διεκδικούν μερίδιο από μια κερδοφόρα πίτα; Πόσοι θέλουν να εκμεταλλευτούν την τεράστια καλοκαιρινή μάζα εγχώριων και αλλοδαπών τουριστών μαζί με τα αυτοκίνητα τους, που για 50-60 μέρες κατακλύζουν-κυρίως- τις Κυκλάδες;
Η "μάχη της ταχύτητας" από την...
Tο επιβατηγό καταμαράν "BETICO", που έφτασε στην Ελλάδα από Αυστραλία φορτωμένο σε άλλο πολύ μεγάλο σκάφος (φωτ. Αρχιπέλαγος) Η… «μάχη της ταχύτητας» μόλις ξεκίνησε στη Ραφήνα. Τα ταχύπλοα που φιλοδοξούν να πάρουν μερίδιο από την πίτα του καλοκαιριού στις δημοφιλείς γραμμές, Άνδρο-,Τήνο-Μύκονο-Πάρο-Νάξο-Σαντορίνη, αυξάνονται.
Πρώτη αναχώρηση μετά από 9 μέρ...
   Όποιος πρόλαβε κατέβηκε στο λιμάνι. Αλλα ο χρόνος δεν ήταν πολύς. Μόλις δύο ωρες. έχουν ήδη φτάσει οι σχετικά λίγοι επιβάτες. Και απο κοντά νταλικιέρηδες και οι φορτηγατζήδες που είχαν ξεμείνει στην Αθήνα 9 μέρες και μαζί τους και τα νησιά από προϊόντα. Στην Ραφήνα γύρω στις 11:15 ήταν τουλάχιστον 52-54 φορτηγά και νταλίκες!!!! (φωτ. Εν Άνδρω).  Πρώτο άρχισε να φορτώνει νταλίκες και φορτηγά το SuperFerry. Mόνο που από τα 12 μεγάλα οχήματα που πρόλαβε και πήρε μόνο ένα ήταν για Άνδρο!!! Όλα τα άλα ήταν για Μύκονο και Τήνο!!! Το πλοίο έφυγε γύρω στις 11:35' (φωτ. Εν Άνδρω). Το μοναδικό ανδριώτικο φορτηγό, του Γαλανού, μπαίνει στο SuperFerry... (φωτ. Εν Άνδρω). Τα άλλα 42 φορτηγά και νταλίκες φορτώθηκαν στο Andros. Που έφυγε μισή ώρα αργότερα. Αυτή η μισή ώρα ήταν θαυματουργή μέσα στην "τούρλα του Σαββάτου". Εδώ το πλήθος των νταλικών και των φορτηγών κατευθύνεται προς το Andros (φωτ. Εν Άνδρω). 30 νταλίκες για Μύκονο, 10 για Τήνο και μόνο 2 για Άνδρο!!! Την πληροφορία πλησίασε σκεφτικός και μας την έδωσε ο κ. Δάμαλης σχολιάζοντας πως: "η Άνδρος τον χειμώνα εγκαταλείπεται και αυτό φαίνεται και από τις μεταφορές. Σε αντίθεση με τα άλλα γειτονικά νησιά.." Εδώ νταλίκα με τούβλα για Μύκονο. Απ' ότι φαίνεται στη Μύκονο ακόμα χτίζουν γιατί μπήκε και νταλίκα με ασβέστες!!! (φωτ. Εν Άνδρω). ¨Ετρεξαν και οι λίγοι σχετικά επιβάτες με πολλές τσάντες και σάκους. Σχεδόν όλοι είχαν και μεγάλες σακούλες παιχνιδιών. Βλέπετε είναι οι μέρες των παιδιών.. Στο βάθος το Superferry έχει ήδη απομακρυνθεί... (φωτ. Εν Άνδρω).  Γεμάτη η προβλήτα με φορτηγά. Και στο τέλος δεν έμεινε ούτε ένα έξω. Πως μπήκαν όλα μέσα σε 20-25 λεπτά μόνο οι οδηγοί και το πλήρωμα  το ξέρουν (βίντεο Εν Άνδρω). Η ζωγραφία στο φορτηγό με τις ζωοτροφές ήταν όλα τα λεφτά. 8 ζωά γύρω από ένα τραπέζι τρώνε ευτυχισμένα τις ζωοτροφές τους. (φωτ. Εν Άνδρω). Η δεύτερη ανδριώτικη νταλίκα/ψυγείο του Δάμαλη φορτώνεται τελευταία - μιας και θα βγει πρώτη - γεμάτη νωπά, κατεψυγμένα και γάλατα. Για τα σούπερμάρκετ. Η πρώτη ήταν γεμάτη δέματα των μεταφορικών εταιρειών... (φωτ. Εν Άνδρω). Τα τελευταία φορτηγά κάνουν όπισθεν. Η προβλήτα έχει πια αδειάσει... (φωτ. Εν Άνδρω). Τα πήραν όλα. Και ήταν αρκετά τα μεγάλα οχήματα. Όμως τα ΙΧ λιγότερα. Και από επιβάτες λίγος κόσμος. Ίσως δεν πρόλαβαν οι περισσότεροι λόγω του ξαφνικού τέλους της απεργίας... (φωτ. Εν Άνδρω).  Κάτι έμεινε. Ένας ξεχασμένος φραπές πάνω στη δέστρα! Να θυμίζει το πόσο ξαφνικά τέλειωσε η απεργία και πόσο γρήγορα φορτωσαν και έφυγαν τα πλοία... (φωτ. Εν Άνδρω).   "Εν Άνδρω"